ارز دیجیتال آلفا چیست؟معرفی مزایای ارز دیجیتال Alpha

در این مقاله به معرفی تیم پروژه آلفا فایننس، نحوه کار آن، بررسی کاربرد توکن ALPHA و مزایای این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

  • آلفا فایننس چیست؟
  • تیم پروژه
  • نحوه کار پروژه
  • ارز دیجیتال آلفا چیست؟
  • توکنومیک
  • ویژگی های مثبت و منحصر به فرد آلفا چیست؟
  • ارز دیجیتال آلفا را از کجا و چگونه بخریم؟
  • کیف پول‌های ارز دیجیتال آلفا
  • مزایا و معایب آلفا
  • بررسی قیمت و آینده آلفا
  • سخن نهایی

آلفا فایننس Alpha Finance چیست؟

ارز دیجیتال آلفا به شرکت آلفا فایننس لب Alpha Finance Lab تعلق دارد. این شرکت با هدف ایجاد یک پروژه متن باز مبتنی بر بلاک چین فعالیت خود را شروع کرد. تمرکز آن‌ها روی سیستم‌های مالی دیفای و پرداخت وام غیرمتمرکز است و با مطرح کردن روش هایی جدید مدعی‌اند که راه حل‌هایی مناسب برای رفع مشکلات فعلی شبکه‌های دیفای را در نظر دارند. از دید آن‌ها، ظرفیت‌های فعلی شبکه اتریوم برای برپایی دیفای با حجم تقاضای فعلی و میزان تقاضایی که می توانیم برای آینده آن پیش بینی نماییم بسیار محدود است.

از این رو آن‌ها پلتفرم بایننس اسمارت چین Binance Smart Chain را برای این کار انتخاب کردند. این پلتفرم سبب افزایش سرعت تراکنش‌های توکن آلفا و همچنین ارزان‌تر شدن کارمزد این تراکنش‌ها شده است. آلفا فایننس یک پروژه دیفای میان زنجیره‌ای است و آلفا رو برای کاربران در بلاک چین‌های مختلفی مانند زنجیره هوشمند بایننس اسمارت‌چین و اتریوم عرضه می‌نماید.

هدف پروژه آلفا فایننس تولید مجموعه‌ای از محصولات دیفای است که نیازهای برآورده نشده در صنعت رو برطرف می کند و در عین حال استفاده و دسترسی ساده ای دارد. اولین سیستمی که توسط آلفا فایننس لب ساخته شده است آلفا لندینگ Alpha Lending  نام دارد که یک پروتکل وام غیر متمرکز با یک نرخ بهره است.

اما دومین محصول آلفا فایننس لب، آلفا هومورا Alpha Homora نام دارد که رمزارز بومی است. این توکن جهت استخراج نقدینگی و حق رأی استفاده می‌شود. اما کاربران می‌توانند با تهیه توکن‌های آلفا فایننس لب برای پوشش وام‌ها، سهمی از هزینه‌های شبکه را بدست آورند. آلفا فایننس لب از طریق یک سیستم غیر متمرکز دائو DAO به دارندگان توکن آلفا اجازه می‌دهد تا در مورد مشخصات آینده آلفا رأی بدهند و درباره نحوه همکاری آن‌ها تصمیم بگیرند.

این مشارکت در دو سطح مطرح می‌شود:

سطح اول: تصمیم‌گیری در سطح انتخاب محصول

سطح دوم: تصمیم‌گیری در سطح انتخاب مالی

پروژه آلفا فایننس
پروژه آلفا فایننس Alpha Finance

تیم پروژه

شرکت آلفا فایننس لب در سال ۲۰۲۰ پس از فروش توکن عمومی در بایننس لانچ پد Binance Launchpad راه‌اندازی شد. این پلتفرم توسط Tascha Punyaneramitdee مسئول پروژه آزمایشگاه های آلفا و رئیس پیشین استراتژی بند پروتکل Band Protocol تاسیس شد. او قبل از این سمت، تجربه گسترده‌ای را در کار با شرکت‌های مالی جهانی کسب کرد، در سال‌های گذشته به عنوان یک تحلیلگر بانکداری سرمایه گذاری در شرکت جفریز Jefferies از سال 2017 تا 2018 و به عنوان مدیر محصول در شرکت تنسنت Tencent از 2018 تا 2020 کار می کرد.

نحوه کار پروژه

پروژه آلفا فایننس برای کاهش معایب ناشی از تجارت و مدیریت غیرمتمرکز مالی و ارزهای دیجیتال ایجاد شده است و در عین حال فرصت‌هایی رو برای بازده بالا افزایش می‌دهد. این پروژه همچنین از طریق قابلیت همکاری که با استفاده از ساختارهای میان زنجیره ای به این هدف دست پیدا می کند. به این ترتیب این پروژه می تواند کاربران خودش رو به شبکه دیگه‌ای مثل زنجیره هوشمند اتریوم به بایننس متصل کند و ارتباط یکپارچه‌ای رو بین اکوسیستم‌های مختلف ایجاد کرده و پروژه آلفا فایننس رو امکان‌پذیر کند.

این پروژه به محصولات پروتکل آلفا فایننس مثل آلفا لندینگ اجازه می‌دهد تا در شبکه‌های دیگر با یکدیگر همکاری داشته باشند. همچنین پایداری از طریق استفاده از توکن آلفا به دست می‌آید که مشارکت حاکمیتی، استخراج نقدینگی و نشان دهنده روش اصلی پرداخت در شبکه است.

در نتیجه، کاربران شبکه این امکان را دارند تا از محصولات مالی مثل آلفا لندینگ و آلفا هومورا استفاده کنند در حالی که تیم توسعه دهنده پروژه در حال آماده سازی محصول بعدی به نام آلفاکس Alphax است که محصول معامله پرپچوال سوآپ Perpetual Swap است. این محصول به کاربران اجازه می دهد تا از مزایای مبادله اتمی دائمی کتاب بدون دفتر سفارش بهره ببرند. بنابراین کاربران می توانند وام بدهند، وام بگیرند، در استخراج نقدینگی شرکت کنند و بر اساس مشارکت در پروتکل وام، نرخ های بهره رو به دست آورند.

ارز دیجیتال آلفا (Alpha) چیست؟

آلفا معیاری است که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر مفهومی، آلفا برای مقایسه بازدهی یک سرمایه‌گذاری با شاخص‌های شناخته شده بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد. به زبان ساده اگر آلفای یک دارایی مثبت ۵ باشد، به این معنی است که این دارایی در مقایسه با بازار حوزه خود، ۵ درصد رشد بیشتر داشته است. اصولا همه به دنبال سرمایه‌گذاری آلفا در بازار هستند تا سود بیشتری در مقایسه با بازار را کسب کنند.

اکوسیستم امور مالی غیرمتمرکز بسیاری از جنبه‌ها ازجمله پیدا کردن آلفا را به چالش کشیده است. منابع و مکانیسم‌های تولید آلفا در دیفای متنوع، غیرعادی و از نظر فناوری چالش‌برانگیز است اما فرصت‌های بزرگی را برای سرمایه‌گذاران بوجود می آورد.

عرضه این توکن در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت تهران با مبلغ ۲ سنت شروع شد. تعداد توکن های عرضه شده ۵۰ میلیون است که ارزش هر واحد آن به شش سنت نیز رسیده است. آلفا درواقع توکن عرضه اولیه صرافی بوده و مورد تأیید صرافی بزرگ بایننس است. آلفا یک توکن غیر قابل استخراج با نماد اختصاری ALPHA است. این نوع توکن ها در ابتدا توسط خالق آن توکن استخراج و سپس به عموم عرضه شدند.

توکن آلفا به ارزش حدود ۷۸۶.۲۱ هزار دلار، کمتر از 0.01 درصد از کل بازار در رتبه ۱۸۱۹ بازار قرار گرفته است و سهم ۰.۰۰۰۰۴ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و کل عرضه در گردش این توکن 34,731,759، عرضه کل آن 278,273,649 و حداکثر ۱ میلیارد توکن دارد و حجم معاملات روزانه آن 10,294,977 دلار است. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن توکن آلفا معامله می‌شود، صرافی مرکتکس Mercatox است. این صرافی دارای رتبه ۱۲۵۲۱ جهانی بوده و محبوب‌ترین کشوری که آن را دنبال می‌کند آنگولا است.

ارز دیجیتال آلفا چیست؟
ارز دیجیتال آلفا (Alpha) چیست؟

 توکنومیک

هر یک از محصولات مالی آلفا برای بررسی شکاف بازار و مشکلات ساخته شده است و سعی در حل آنها برای به حداکثر رساندن بازدهی و به حداقل رساندن معایب آن است. توکنومی آلفا منحصر به فرد است زیرا اجازه می دهد تا کاربر از کل اکوسیستم از طریق استیک کردن، کسب درآمد کند و اهمیتی ندارد که کاربر چه پروتکلی را استیک می کند و پاداش آن به صورت خودکار برای خریداران واریز می شود. آلفا فایننس لب همچنین دارای ویژگی های دیگری است از جمله اینکه کاربر را قادر به باز کردن ویژگی های منحصر به فرد محصولات آلفا به عنوان یک استیکر staker می‌کند. این اولین باری است که توکنومیک به طور مستقیم با پروتکل اصلی ادغام شده است. از طرفی، به تعداد توکن هایی که یک کاربر استیک می کند، بستگی دارد. هر چه کاربر توکن بیشتری استیک کند در سطح بالاتری از رتبه بندی آلفا قرار می‌گیرد.

توکنومیک
توکنومیک

بررسی قیمت ارز دیجیتال آلفا و آینده آن

آینده قیمت رمزارزها بستگی به چرخه قیمتی بازار، میزان حجم، کوین های مشابه و تغییرات قیمت فعلی دارد. آلفا در طی سال 2021 با جهش قیمتی آغاز شد و پس از قرار گرفتن در اوج قیمتی در ماه فوریه سال 2021، قیمت آن، به تدریج کاهش یافت. این دوره با نوسانات بسیاری همراه بود.

آلفا یک دارایی فرار است. بنابراین، پیش بینی قیمت در یک روز یا یک سال بسیار دشوار است. از این رو، هرگز نباید خرید آلفا را صرفاً به دلیل پیش بینی قیمت انجام داد. طبق سایت کریپتو نیوز cryptonews پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن تا آخر سال ۲۰۲۲ به حداقل ۱.۴۵ دلار و حداکثر به ۱.۷۸ دلار برسد.

پیش بینی قیمت آلفا در سال ۲۰۲۳

پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۳، قیمت توکن آلفا حداقل به ۲.۱۷ دلار و حداکثر ۲.۵۷ دلار برسد. از طرفی، ارزش متوسط این توکن ​​در طول سال، ۲.۲۴ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت آلفا برای سال ۲۰۲۴

هر داده ای الگویی را برای پیش بینی قیمت آلفا نشان می دهد، انتظار می رود که در سال ۲۰۲۴، قیمت توکن آلفا حداقل ۳.۲۰ دلار و حداکثر قیمت آن ۳.۷۷ دلار و میانگین قیمت این توکن در طول سال ۲۰۲۴، حدودا ۳.۲۹ دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت آلفا در سال ۲۰۲۵

با توجه به بررسی فنی، در سال ۲۰۲۵، حداقل قیمت این توکن، ۴.۶۹ دلار و حداکثر ۵.۴۸ دلار خواهد بود. و بطور میانگین، قیمت آلفا به ۴.۸۲ دلار در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.

پیش بینی قیمت آلفا در سال ۲۰۲۶

بررسی ها نشان می دهد که قیمت ارز دیجیتال آلفا در سال ۲۰۲۶، حداقل ۶.۸۳ دلار  و حداکثر ۸.۴۲ دلار خواهد بود در حالی که قیمت متوسط آن در طی سال ​​۷.۰۸ دلار خواهد بود.

ویژگی های مثبت و منحصر به فرد آلفا چیست؟

  • سایر سیستم عامل ها مهمترین بخش تمرکز اصلی خودشان را بر روی راه حل ها و ایده‌های آن ها کاربردی باشد اما آلفا یکی از سیستم هایی است که علاوه بر قابل بهره وری بودن کاربر پسند هم است.
  • پیروی از هدف خدمات کاربردی همراه با کاربر پسند بودن یکی از عواملی است که با ارائه یک ابزار اضافی برای دارندگان توکن  آلفا، کل اکوسیستم را تقویت می کند.
  • اولین محصولات ارائه شده، هرکدام ادعا می کنند که یک راه حل کاملا جدیدی را به بازار ارائه می کنند. به عنوان مثال آلفا هومورا Alpha Homora اولین پلتفرمی است که مفهوم کشاورزی بهره وری را معرفی می کند.
  • پروژه آلفا فایننس با راه اندازی آلفا هومورا وی 2 Alpha Homora V2 در سال 2021، اولین قرارداد هوشمند را معرفی می کند.
  • این قرارداد هوشمند می تواند از یک قرارداد هوشمند دیگر کریم فایننس Cream Finance به صورت کم وثیقه، وام بگیرد.
  • پیروی از خدمات کاربردی همراه با کاربر پسند بودن یکی از عواملی است که با ارائه یک ابزار اضافی برای دارندگان توکن آلفا، کل اکوسیستم را تقویت می کند.
  • آلفا فایننس، فاز 1 اولین پروژه خود تحت عنوان بتا فایننس Beta Finance را در روز 18 آگوست 2021 آغاز کرد.
  • دارندگان توکن آلفا می توانند با بلوکه کردن دارایی خود، توکن بتا BETA را هم دریافت کنند.
  • حسابرسی امنیتی، دغدغه اصلی سرمایه‌گذاران ممیزهای قرادادهای هوشمند است. تا کنون چندین پروژه دیفای بدون ممیزی امنیتی مناسب راه‌اندازی شده‌اند. در حالی که قراردادهای هوشمند پروژه دیفای آلفا همورا به وسیله شرکت پک شیلد Peckshield کنترل می‌شود.
  • توکن حاکمیتی مانند سایر محصولات آلفا، از این توکن‌ها به عنوان بخشی از حاکمیت پروتکل آلفا همورا استفاده می‌شود. مشارکت در جامعه یک قدم هدفمند و ‌در جهت دستیابی به پایداری طولانی مدت است.

محصولات پروژه آلفا فایننس، هر کدام ادعا می‌کنند که یک راه حل کاملا جدید را به بازار ارائه می دهند. آلفا هومورا اولین پلتفرمی است که مفهوم کشاورزی اهرمی رو معرفی می کند و با راه اندازی آلفا هومورا وی 2 در سال 2021، اولین قرارداد هوشمندی را معرفی کرد که قابلیت استقراض از یک قرارداد هوشمند دیگر را به صورت کم وثیقه دارد. علاوه بر این، پس از راه اندازی آلفاکس به عنوان اولین صرافی غیر متمرکز به سبک یونی سواپ و سوشی سواپ بدون دفتر سفارش تبدیل می شود.

خرید ارز دیجیتال آلفا

خرید ارز دیجیتال آلفا در صرافی هایی از جمله بایننس Binance، کوکوین Kucoin، کوینکس CoinEx، اوکی ایکس OKX، اف تی اکس FTX، پنکیک سوآپ Pancakeswap، گیت gate.io صورت می گیرد. در حال حاضر هیچ جفت ارزی برای آلفا وجود ندارد، اما با خرید بیت کوین با فیات، می توان این ارز را خریداری کرد. برای خرید آلفا از روش بیت کوین و تبدیل بیت کوین به آلفا استفاده کنید. در مرحله بعد، اطلاعات کارت خود را وارد کرده و توکن های دیجیتالی که برای مبادله استفاده می گردد را خریداری کنید. سپس می توانید تراست والت خود را به پنکیک سوآپ متصل کرده و کوین‌های آلفای خود را خریداری کنید.

از صرافی‌ای استفاده کنید که از فیات و رمزارز پشتیبانی می‌کند، در این صورت امور مالی آلفا، به راحتی صورت می‌گیرد. صرافی‌های غیرمتمرکز با هزینه‌ها، روش‌های امنیتی و پرداخت متفاوت هستند، بنابراین روش مناسب برای این کار باید انتخاب شود. در مرحله بعدی یک حساب کاربری در صرافی ایجاد کنید، سپس حسابتان را از طریق کارت بانکی، کارت اعتباری یا از طریق یک حساب رمزارزی شارژ کنید تا بتوانید خرید این ارز را انجام دهید. خرید آلفا را انجام دهید، سپس بهترین کیف پول را برای ذخیره آلفا انتخاب کنید.

ارز دیجیتال آلفا
ارز دیجیتال آلفا

کیف پول‌‌های ارز دیجیتال آلفا

کیف‌پول‌هایی که از رمز ارز آلفا پشتیبانی می‌کنند عبارتند از: سیف پل SafePal، تراست ولت Trust Volt، متاماسک Metamask، کیف‌پول کوین‌بیس Coinbase.

کیف‌پول‌های ارز دیجیتال آلفا
کیف‌پول‌های ارز دیجیتال آلفا

مزایای ارز دیجیتال آلفا

دارندگان توکن‌های آلفا می‌توانند با استیک کردن آن‌ها سهمی از کارمزدهای دریافت شده توسط شبکه را دریافت کنند. از بین کاربردهای دیگر این توکن می‌توان به داشتن حق رأی در تصمیمات مربوط به آینده آلفا و استخراج نقدینگی لیکوییدیتی liquidity اشاره کرد. شرکت آلفا فایننس لب از طریق یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز DAO به دارندگان توکن آلفا اجازه می‌دهد رأی خود را در مورد جزئیات محصولات آینده آلفا و هم‌چنین نحوه تعامل آن‌ها با یکدیگر اعلام کنند. در این روش اداره پلتفرم در ۲ سطح حاکمیت در سطح محصول و حاکمیت در سطح سرمایه گذاری انجام می‌شود. بنابراین دارندگان توکن آلفا کنترل زیادی روی آینده این پلتفرم دارند.

معایب ارز دیجیتال آلفا

اصلی ترین مشکل این است که ارزش آلفا می تواند اندکی پس از خرید کاهش یابد و برای جلوگیری از کسری بودجه، باید صبر کرد تا قیمت دوباره بالا رود. این پروژه نیز مانند هر پروژه دیگری اهرم و لورج را شامل می شود و بهتر است که کاربر وجه خود را تنها در صورت اطلاع کامل از ریسک های موجود، واریز نماید. دراین پروژه سرمایه گذاران باید ریسک از دست دادن دارایی خود را بپذیرند. البته تا زمانی که کاربران بالای ۸۰٪ در یونی سوآپ و ۶۰٪ در ایندکس کوپ IndexCoop بدهی داشته باشند، سرمایه اولیه از بین نمی رود. این به این معنی است که بدهی بیش از ۸۰٪ ارزش سرمایه می‌تواند در یونی سوآپ تسویه شود.

آسیب پذیر بودن: بازبینی کد در این پروژه به معنای استفاده بودن ریسک از قرارداد هوشمند نیست. این کاملا واضح است که اشکالات و آسیب پذیری‌ها بخشی از هر نرم افزار را تشکیل می‌دهند و انتظار می‌رود که کاربر هنگام تعامل با هر قرارداد هوشمند این موضوع را بپذیرد.

خرید در فواصل زمانی: هم چنین می توانید در فواصل مطلوب خرید کنید، مانند زمانی که قیمت پایین است یا پس از آنکه به روزرسانی های قابل توجه بازار بر ارزش آلفا تأثیر گذاشته است. البته، به خرید در حجم کم نیز کمک می کند.

حقیقت یابی: این بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند تا اساس پروژه آلفا فایننس را درک کنید. وقتی آن را درک کردید، می توانید به طور کافی برای افزایش یا کاهش ارزش بالقوه آن آماده شوید.

بررسی قیمت و آینده آلفا
بررسی قیمت و آینده آلفا

سخن نهایی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی کامل ارز دیجیتال آلفا و جزئیات آن بپردازیم. همانطور که گفتیم، پروژه آلفا فایننس اکوسیستمی از محصولات دیفای میان زنجیره ای است که برای به ارمغان آوردن بازده بهینه آلفا برای کاربران با یکدیگر همکاری می کنند. قابلیت وارد کردن پوزیشن‌های استخراج با قدرت نقدشوندگی با استفاده از وام، نوآوری مهمی ‌برای صنعت دیفای است. با این که یلد فارمینگ yield farming فعالیت اصلی است که انجام ‌می‌شود، حساب‌های پربازده اتریوم هم ‌می‌توانند برای کاربران پیشرفته‌تر جذاب باشند. علاوه بر این، امکان تبدیل شدن به کاربر نقد‌کننده‌‌ یا شکارچی جایزه، فرصت‌های زیادی برای جامعه بلاک چین برای تعامل با یکدیگر به وجود ‌می‌آورد. از طرفی دیگر باید این نکته را در نظر داشت که قیمت‌ها در این بازار دائما در حال تغییر و نوسان است و نمی‌توان تنها با تحلیل و پیش‌بینی قیمت، برای خرید رمزارز اقدام کرد.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.