راه‌اندازی هاب رمزارز در آفریقای مرکزی

رئیس جمهور آفریقای مرکزی، فاستین آرچنج توادرا Faustin Archange Touadera، در تاریخ ۲۷ ژوئن، راه اندازی هاب رمزارز را اعلام کرد. او در بیانیه‌ای که در توییتر خود روز دوشنبه منتشر کرد گفت: دولت آفریقای مرکزی قصد راه‌اندازی سانگو Sango را دارد و این ابتکار ارز دیجیتال به عنوان ارز قانونی راه را برای توکنیزه کردن منابع کشور و بهبود اقتصاد هموار می‌کند.

طبق جزئیات وبسایت این پروژه، سرمایه‌گذاران می‌توانند پروژه‌های استخراج را تامین مالی کرده و بر روی منابع کشور سرمایه‌گذاری کنند. به همین روال، شرکت‌های ماینینگ می‌توانند توکن‌های دیجیتالی با پشتوانه دارایی‌هایی مانند طلا یا سایر دارایی‌ها را برای جمع‌آوری پول و اجرای عملیات خود منتشر کنند.

راه‌اندازی این پروژه همچنین سبب ایجاد آژانس ملی جهت قانونگذاری برای تراکنش‌های الکترونیکی و صرافی ملی خواهد بود. دولت قصد دارد معافیت‌های مالیاتی را برای معاملات رمزارز نیز اعمال کند.

با این حال، وبسایت این پروژه با انتقاداتی مواجه شده است به طوری که کاربری اطلاعات موجود در آن در مورد بیت کوین را نادرست خوانده است.

رئیس جمهور برای اولین بار در ماه مه ۲۰۲۲ برنامه‌هایی را برای هاب رمزارز فاش کرد. او در توییت از این پروژه به عنوان یک نوآوری یاد کرد که پتانسیل تغییر ساختار سیستم مالی آفریقای مرکزی را دارد.

با وجود منابع معدنی قابل توجه و جمعیت کم، آفریقای مرکزی یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. این فقر ناشی از فقدان زیرساخت‌ها، توسعه تدریجی و نهادهای ضعیف است.

جنگ داخلی همچنین باعث کاهش استفاده از منابع این کشور در سطح بین المللی شده است. کاهش تولید ناخالص داخلی در طول سال پس از رسیدن به اوج ۲.۵ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۱۲ سرانجام به ۲.۳ میلیارد دلار رسید.

رئیس جمهور آفریقای مرکزی در یک توییت در تاریخ ۲ ژوئن اعلام کرد که اقدام بعدی، ایجاد دموکراسی و توکنیزه کردن منابع است. دولت قصد دارد تا در زمینه منابع معدنی علاقه‌مندی ایجاد کند و منبع درآمدی از طریق این هاب کسب کند.

این کشور به دلیل پذیرش بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده که پذیرش بیت کوین می‌تواند باعث رشد و توسعه در کشور شود.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.