وضعیت امروز بازار رمزارزها (۲۵ تیر)

بیت کوین برای سومین روز متوالی صعود کرد و ضررهای اوایل هفته را تا حدی جبران کرد. رمزارز اول بازار با حدود ۱.۵ درصد افزایش در طی ۲۴ ساعت گذشته هم اکنون در زمان نگارش این خبر به قیمت ۲۰۸۰۷ هزار دلار خرید و فروش می‌شود.

برخی از تحلیلگران هنوز نسبت به افزایش قیمت بیت کوین در میان بازاری مملو از احساس ریسک گریزی، تردید دارند. بطوری که تورم در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسید و شبکه وام‌دهی مشکل‌دار سلسیوس اعلام ورشکستگی کرد.

کرگ ارلام Craig Erlam، تحلیلگر ارشد بازار در کارگزاری اوندا Oanda، نوشت که انعطاف‌پذیری اخیر بیت کوین لزوما به معنای بهبود بیشتر نیست.

ارلام نوشت: «چشم‌انداز کوتاه‌مدت این ارز با توجه به محیط ریسک گریز بازار و چندین گزارش ورشکستگی در این صنعت همچنان نگران‌کننده است. در هر صورت، اگر قیمت بیت کوین در نهایت پایین بیاید، مورد دوم می‌تواند یک نگرانی بزرگتر باشد.

گلس‌نود Glassnode در خبرنامه‌ای نوشت، شاخص دلار آمریکا (DXY) که معیاری برای سنجش دلار آمریکا نسبت به سبدی از ارزهای خارجی است، به بالاترین حد خود نزدیک می‌شود که از سال ۲۰۰۲ تاکنون مشاهده نشده است.

این افزایش یا ناشی از تقویت تقاضا برای اوراق بهادار با درآمد ثابت دلار آمریکا است زیرا فدرال رزرو ایالات متحده نرخ بهره را افزایش می‌دهد یا کاهش ارزش ارزهای خارجی مانند یورو که اخیرا به کمترین میزان در ۲۰ سال گذشته ۱۰۰۰۲ دلار کاهش یافته است.

شاخص دلار آمریکا یک همبستگی منفی با قیمت بیت کوین دارد بنابراین افزایش بیشتر شاخص می‌تواند منجر به کاهش قیمت برای این رمزارز شود. اکثر آلتکوین‌ها سبز بودند و کوانت QNT در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ درصد رشد داشت. اتریوم ۴.۶ درصد افزایش یافت.

نکته مهم دیگر این که، همزمان با اعلام ورشکستگی شرکت سلسیوس ماینینگ Celsius Mining و شرکت مادر آن، یعنی سلسیوس نتورک Celsius Network در روز چهارشنبه، قیمت تجهیزات استخراج بیت کوین به پایین‌ترین حد خود طی دو سال اخیر سقوط کرد. اکنون، سلسیوس ماینینگ ریگ‌های استخراج Mining-Rig خود را با نرخ بسیار پایینی به ازای هر تراکنش به فروش می‌رساند.

وضعیت امروز بازار رمزارزها
وضعیت امروز بازار رمزارزها

از دیروز، بازار رمزارز شاهد نوسانات مثبتی بوده است که منجر به بهبود قیمت بسیاری از دارایی‌های رمزارزی شد. این روند امروز هم کم و بیشتر در بازار مشاهده می‌شود و همانطور که از نمای کلی بازار پیداست، بخش زیادی از آن همچنان در منطقه سبز معامله می‌شود.

اتریوم به عنوان بزرگ‌ترین آلتکوین بازار در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد رشد داشته و اکنون با قیمت ۱۲۱۹ دلار ترید می‌شود. گفتنی است که تیم بیکو Tim Beiko از بنیاد اتریوم پیش‌بینی کرده است که هاردفورک مرج Merge احتمالا طی هفته منتهی به ۱۹ سپتامبر راه‌اندازی می‌شود.

بایننس کوین از دیروز تغییر چندانی نداشته است و با رشد ناچیز ۰.۱۶ درصد با قیمت ۲۳۷ دلار معامله می‌شود. در این میان، ریپل ۱.۸۵ درصد و کاردانو ۰.۳۱ درصد اندکی کاهش یافته و به رنگ قرمز دیده می‌شوند.

شدت نوسانات در میان رمزارزهای دارای ارزش بازار کمتر نیز به همین صورت بوده و اغلب تغییرات جزئی را شاهد هستند. تنها برنده امروز، رمزارز لیدو LDO است که با جهش ۲۳.۱۲ درصدی در یک روز و ۴۸.۸۰ درصدی افزایش در یک هفته، عملکرد چشم‌گیری از خود نشان داده است. رمزارز لیدو اکنون با قیمت ۱.۱۲ دلار معامله می‌شود.

در نهایت، ارزش تجمعی بازار ارزهای رمزنگاری شده امروز به ۹۳۱.۳۸ دلار رسیده و سهم بیت کوین از آن، ۴۲.۵ درصد است.

بر اساس داده‌های شاخص هش‌ریت لاکسور ماینینگ Luxor Mining، تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در ماه ژوئن در حدود ۵۰ تا ۶۰ دلار در هر ساعت، دو برابر قیمت سلسیوس معامله می‌شدند.

گزارش گلس‌نود در ماه گذشته نشان داد که درآمد کل استخراج‌کنندگان بیت‌کوین از زمان بالاترین قیمت این رمزارز ۵۷ درصد کاهش یافته است در حالی که مشکل شبکه تا ۱۳۲درصد افزایش یافته است.

این جهش قابل‌توجه نشان می‌دهد که ماینرهای موجود، فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند و استخراج‌کنندگان جدید با وجود کاهش شدید درآمد به شبکه پیوسته‌اند. به این ترتیب، احتمالا هزینه‌های اخیر بر روی سخت‌افزار و امکانات ماینینگ می‌تواند فشار زیادی را به ترازنامه استخراج‌کنندگان اضافه کند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.