ارز دیجیتال CEL

ارز دیجیتال CEL چیست و چه آینده‌ای دارد؟

در این مقاله به پیشینه شبکه سلسیوس و دلیل محبوبیت اپلیکیشن شبکه سلسیوس خواهیم پرداخت. همچنین با بررسی کاربرد توکن CEL و نحوه کارکرد این شبکه به پتانسیل رشد این پروژه خواهیم پرداخت.

شبکه سلسیوس چیست؟

شبکه سلسیوس یک پلتفرم فناوری مالی (فین تک) است که حساب‌های پس‌انداز، استقراض و پرداخت‌هایی را با دارایی‌های دیجیتال و فیات ارائه می‌دهد. سلسیوس ۸۰ درصد از درآمد خود را به عنوان پاداش به کاربران شبکه بر می‌گرداند و ۲۰ درصد دیگر را به توسعه پروژه‌های خود اختصاص می‌دهد.

این ارزش پیشنهادی مدل‌های اقتصادی بانکداری مرسوم را به چالش می‌کشد و در عین حال جامعه سلسیوس را در اولویت قرار می‌دهد.

شبکه سلسیوس
ارز دیجیتال CEL

این شبکه به عنوان یک پلتفرم مدیریت دارایی،‌ استقراض و وام دارایی‌های رمزارزی را تسهیل می‌کند.

توکن بومی CEL نقطه مرکزی اکوسیستم سلسیوس است و از آن می‌توان برای وام‌گیری، وام‌دهی، سرمایه‌گذاری و انتقال پول به صورت همتا به همتا استفاده کرد. شبکه سلسیوس کسب سود مرکب با رمزارز‌ها را بسیار تسهیل می‌کند. با واریز دارایی به کیف پول اپلیکیشن شبکه سلسیوس، کاربران می‌توانند بلافاصله کسب درآمد داشته باشند.

علاوه بر این، شبکه سلسیوس برای واریز، برداشت یا کنسل کردن استیکینگ کارمزدی دریافت نمی‌کند.

سود پرداختی به کاربران به صورت هفتگی پرداخت می‌شود که در هر زمان قابل برداشت است. نرخ سود پرداختی به رده وفاداری هر فرد بستگی دارد.

سود و وام‌دهی شبکه سلسیوس

همانطور که گفته شد شبکه سلسیوس یک پلتفرم فین‌تک یکپارچه بلاک چینی است که با یک گوشی هوشمند در دسترس همه قرار می‌گیرد.

شبکه سلسیوس با مجموعه مراحل وام دهی، سوددهی و پرداخت، دسترسی به خدمات مالی و تسهیلاتی را که از طریق موسسات متعارف در دسترس نیست، فراهم می‌کند.

سلسیوس در هسته خود ساختار پیچیده‌ای ندارد و هدف آن تضمین ارائه خدمات مالی عالی بدون واسطه به کاربران است.

اول از همه شبکه سلسیوس، رویکرد سنتی اتخاذ شده در امور مالی سنتی را تغییر می‌دهد و جایگزینی رادیکال برای کاربران فراهم می‌کند.

وام دهی شبکه سلسیوس
ارز دیجیتال CEL

سلسیوس ۸۰ درصد از کل درآمد خود را در قالب پاداش و نرخ بهره پس‌انداز به کاربران خود بازمی‌گرداند. خب نحوه انجام این کار چگونه است؟

نکته کلیدی در وثیقه‌گذاری بیش از حد وام‌های رمزارزی و بازپرداخت وام‌ها نهفته است، فرآیندی که طی آن دارایی‌های رمزنگاری شده که به عنوان وثیقه در شبکه سلسیوس نگهداری می‌شوند به شخص دیگری قرض داده می‌شوند.

سرمایه‌گذاران بزرگی مانند صندوق‌های تامینی به جای قرض گرفتن رمزارز از منابع غیرمرتبط و مطمئن، می‌توانند رمزارزها را از یک منبع مطمئن یعنی سلسیوس قرض بگیرند.

سلسیوس فرصت جذابی را در اختیار سرمایه‌گذاران نهادی قرار می‌دهد که قصد ورود به دنیای رمزارزها دارند.

سودی که سلسیوس از سرمایه‌گذاران به دست می‌آورد به کاربران این اکوسیستم بازگردانده می‌شود. هر چه به بخش‌های مختلف سلسیوس دقیق‌تر می‌نگریم، به اکوسیستم قوی این پروژه پی می‌بریم.

کسب سود با استیک کردن

سیستم کسب درآمد سلسیوس به کاربران این امکان را می‌دهد که ارز دیجیتال خود را برای استقراض به دیگران در شبکه استیک کنند و در ازای آن سود کسب کنند.

این پلتفرم بیش از ۳۵ توکن از جمله بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر USDT، جمینی دلار GUSD و دای DAI را پشتیبانی می‌کند. سودی که به صورت سالانه (APR) به هر رمزارز تخصیص داده می‌شود نشان‌دهنده تقاضای بازار نسبت به آن ارز خاص است.

برخلاف بانک‌های سنتی فیات، در پلتفرم سلسیوس نیازی نه به حداقل سپرده برای پرداخت سود نیاز دارد و نه برای برداشت جریمه‌ای زمانی یا مالی برای شما لحاظ می‌شود.

با محدودیت‌های کمتر و بازدهی بالاتر، شبکه سلسیوس یک اکوسیستم کاملا متفاوت در نحوه مدیریت و نگهداری دارایی‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد.

سیستم وام‌دهی رمزارزی با پول نقدی

در پلتفرم وام‌دهی شبکه سلسیوس، می‌توانید در ازای وثیقه‌گذاری رمزارزها، دلار آمریکا وام بگیرید.

گرفتن وام با این نوع وثیقه مزایای متعددی دارد. از مهم‌ترین این مزایا می‌توان ازینکه می‌توان در کنار وام گرفتن دارایی فیات رمزارزهای خود را حفظ کنید، نام برد.

وثیقه‌های وام‌های شبکه سلسیوس همیشه بیش از حد تعیین می‌شوند تا از ضررهایی ناشی از نوسانات بازار جلوگیری کند. به این ترتیب، شما فقط می‌توانید وام‌هایی به اندازه ۲۵، ۳۳ یا ۵۰ درصد ارزش وثیقه خود دریافت کنید.

وام دهی شبکه سلسیوس
ارز دیجیتال CEL

باقی مانده وثیقه به عنوان یک سپر محافظ در برابر نوسانات قیمت رمزارزها عمل می‌کند. برای دسترسی به وام‌های شبکه سلسیوس، فقط باید نوع و میزان وثیقه‌ای را که می‌خواهید در اختیار پروتکل قرار دهید، مدت وام و مبلغ وام دلاری مورد نظر را از طریق برنامه سلسیوس انتخاب کنید.

در مقایسه با فرآیند وام‌دهی سنتی مرسوم که روزها یا هفته ها طول می‌کشد، وام‌های سلسیوس در عرض چند دقیقه یا چند ثانیه نهایی می‌شوند. از آنجایی که همه وام‌ها دارای وثیقه هستند، نیازی به بررسی اعتبار یا ضامن وجود ندارد.

سل پی CelPay

سلسیوس به کاربران خود کارت اعتباری Credit Card ارائه نمی‌کند اما می‌توانید دارایی‌های خود را از طریق سل پی به هر کسی که حتی کیف پول رمزارزی ندارد، رمزارز ارسال کنید.

هنگام ارسال رمزارز سل پی یک فایل قابل اشتراک‌گذاری ایجاد می‌کند که وقتی گیرنده روی آن کلیک می‌کند، به طور خودکار یک کیف پول سل پی برای او ایجاد می‌شود.

برخلاف شبکه‌های مرسوم ارسال حواله که برای هر تراکنش درصدی کارمزد دریافت می‌شود، انتقال دارایی با سل پی سلسیوس کاملا رایگان است و به واسطه آن می‌توان تمامی رمزارزهای لسیت شده در برنامه را ارسال کرد.

شبکه سلسیوس
ارز دیجیتال CEL
سل پی
CELPAY

امنیت شبکه

سلسیوس از الگوریتم اثبات سهام اصلاح‌شده mPoS برای توکن خود استفاده می‌کند. مانند هر کیف پول مشتری محور، خطر سرقت ناشی از حملاتی مانند سیم سواپینگ SIM-swapping در صورتی که کاربران از عوامل محافظتی کافی مانند احراز هویت دو عاملی برخوردار نباشند، وجود دارد.

تیم پروژه

مدیرعامل هم‌بنیانگذار و رییس هیات مدیره سلسیوس الکس ماشینسکی Alex Mashinsky است که نسبتا در این فضا فناوری شناخته شده است.

ماشینسکی به عنوان مخترع VoIP به برقراری تماس‌های آنلاین بدون استفاده از شبکه‌های تلفن سنتی کمک کرد. علاوه بر این، ماشینسکی چندین کسب و کار موفق ایجاد کرده است و بیش از ۳۵ اختراع مختلف به ثبت رسانده است.

همچنین هر جمعه عصر، ماشینسکی میزبان جلسات هفتگی از ماشینسکی هرچیزی بپرس AMA (Ask Mashinsky Anything) است. این جلسات یک فرصت عالی برای جامعه شبکه سلسیوس برای تعامل با تیم فراهم می‌کند.

تیم شبکه سلسیوس
تیم ارز دیجیتال CEL
الکس ماشینسکی

مدیر اجرایی و ‌همبنیانگذار پروژه اس.دنیل لئون S. Daniel Leon است که با حجم عظیمی از تجربه و تخصص به این پروژه روحی تازه می‌بخشد.

علاوه بر او، مدیر نوآوری و دیگر هم‌بنیانگذار پروژه نیوک گلدشتاین Nuke Goldstein است که پیشینه قوی و خوبی در زمینه هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا (IoT) دارد.

همچنین هارومی اوراتا تامپسون Harumi Urata-Thompson به عنوان مدیر مالی پروژه در این شرکت فعالیت می‌کند که در زمینه‌های مختلفی از جمله هوش مصنوعی و امنیت سایبری مشارکت دارد.

ارز دیجیتال CEL چیست؟

ارز دیجیتال CEL که در ژوئن ۲۰۱۸ ساخته شد، یک توکن با استاندارد ERC-20 بر بستر شبکه اتریوم است. در عرضه اولیه CEL یا همان ICO حدود ۵۰ میلیون دلار با قیمت اولیه ۰.۳۰ دلار به ازای هر توکن جمع آوری شد.

پس از عرضه، قیمت توکن CEL به ۰.۰۳ دلار کاهش یافت. با این حال، استقبال زیادی که اخیرا از شبکه سلسیوس و افزایش کاربرد این پلتفرم شده باعث رشد قابل توجه قیمت توکن CEL نیز شده است.

با مجموع عرضه تقریبا ۷۰۰ میلیون توکنی، تنها نیمی از تمام توکن‌ها در طول ICO این توکن توزیع شد. تیم سلسیوس ۲۵ درصد از این مبلغ را دریافت و مابقی توکن‌ها در یک قرارداد هوشمند کرد.

شبکه سلسیوس
ارز دیجیتال CEL

این قرارداد هوشمند تنها زمانی اجازه می‌دهد که وام های جدید برای کاربران صادر شود که ارزش توکن CEL برای ۱۰ روز متوالی یا بیشتر بیش از ۱.۵ دلار باشد گه این اتفاق برای اولین بار در سال ۲۰۲۰ رخ داد آمد.

بنا به قرارداد هوشمند مذکور اگر قیمت توکن CEL به مدت ۳۰ روز یا بیشتر بالای ۳ دلار باقی بماند، توکن‌های باقی مانده را می‌توان آزاد و وام جدیدی صادر کرد.

استفاده اصلی توکن‌های CEL برای استیک کردن، به حداکثر رساندن بهره و تخفیف‌ در پرداخت قسط وام‌ها است. پاداش‌ها و نرخ‌ها توسط یک سیستم طبقه‌بندی وفاداری تعیین می شود.

به طور کلی کاربردهای ارز دیجیتال CEL به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود:

  • دریافت کنندگان: با پذیرش جوایز در قالب توکن CEL، دریافت کنندگان تا ۳۰٪ پاداش بیشتری در تمام سپرده‌های توکن‌های غیر CEL دریافت می‌کنند.
  • وام گیرندگان: با پرداخت سود با توکن‌های CEL، وام گیرندگان تا ۳۰ درصد تخفیف در سود وام خود دریافت می‌کنند.
  • موسسات: با پرداخت سود با توکن‌های CEL، موسساتی که از سلسیوس رمزارز قرض گرفته‌اند، ۳۰ درصد تخفیف در پرداخت سود خود دریافت می‌کنند.

طبق اطلاعات کوین مارکت کپ در حال حاضر هر توکن CEL با قیمت ۳.۰۸ دلار و حجم بازار حدودا ۷۳۵ میلیون دلاری معامله می‌شود و در کل حدود ۲۳۹ میلیون توکن در گردش است.

درجه‌های وفاداری

سطوح وفاداری سلسیوس بر اساس درصد توکن‌های CEL که توسط کاربران پر پلتفرم هولد می‌شود، تعیین می‌شود. دسترسی به رده‌های بالاتر برای کسب پاداش بیشتر کار سختی نیست و فقط بستگی به نسبت توکن‌های CEL شما در پرتفو بستگی دارد و نه مقدار آن.

برای استفاده حداکثری از مزایای ارائه شده شبکه سلسیوس، کاربران باید توکن‌های CEL را در شبکه استیک و نگه دارند. سلسیوس از یک سیستم چهار رده‌ای منحصر به فرد (برنز، نقره، طلا و پلاتین) استفاده می‌کند. رده‌بندی به شکل زیر تعیین می‌شود:

  • سطح برنزی: کاربران در این سطح باید ۵ تا ۱۰ درصد از پرتفو خود را به توکن‌های CEL اختصاص دهند. ‍اعضای این سطح از ۵ درصد تخفیف در بهره وام و پاداش دریافت می‌کنند.
  • سطح نقره‌ای: کاربران در این سطح باید ۱۰ تا ۱۵ درصد از پرتفو خود را به توکن‌های CEL اختصاص دهند. ‍اعضای این سطح از ۱۰ درصد تخفیف در بهره وام و پاداش دریافت می‌کنند.
  • سطح طلایی: کاربران در این سطح باید ۱۵ تا ۲۰ درصد از پرتفو خود را به توکن‌های CEL اختصاص دهند. ‍اعضای این سطح از ۲۰ درصد تخفیف در بهره وام و پاداش دریافت می‌کنند.
  • سطح پلاتینیوم: کاربران در این سطح باید بیش از ۲۰ درصد از پرتفو خود را به توکن‌های CEL اختصاص دهند. ‍اعضای این سطح از ۳۰ درصد تخفیف در بهره وام و پاداش دریافت می‌کنند.

پیش‌بینی قیمت آینده ارز دیجیتال CEL

پروژه سلسیوس و توکن CEL تا به الان بازده کلانی را برای سرمایه‌گذاران به ارمغان آورده‌اند. به همین دلیلی سرماهی‌گذاران زیادی به این پروژه جذب شده‌اند. در ادامه تحلیل‌های تیم کریپتونیوز Cryptonewsz درباره آینده قیمتی ارز دیجیتال CEL را می‌خوانیم.

طبق پیش‌بینی‌های ما توکن CEL امسال رشد قابل توجهی خواهد داشت. با مشارکت‌های بیشتر طبیعتا عملکرد فوق العاده‌ای برای سلسیوس در انتظار است. طبق داده‌های فعلی بازار، سلسیوس (CEL) شانس رسیدن به محدوده ۱۲ دلار را تا پایان سال ۲۰۲۲ دارد.

اگر روند صعودی در ۲۰۲۲ حفظ شود هم سلسیوس رد ۲۰۲۳ با رشد حدودا مناسبی به راه خود ادامه خواهد داد. طبق اندیکاتورهای تکنیکال سلسیوس پتانسیل رشد و حرکت در محدوده و ۱۵ تا ۲۰ دلار را دارد.

در اواسط سال ۲۰۲۴ ، ما انتظار داریم که قیمت هر توکن CEL به ۲۷.۷۳ دلار برسد و حداکثر تا آخر سال با قیمت ۳۵.۹۸ دلار سال را به پایان برساند.

تا سال ۲۰۲۵، با افزایش دیجیتالی شدن دنیا و آگاهی از دارایی‌های رمزنگاری شده، شبکه سلسیوس جای رشد زیادی در پیش دارد.

مدل‌سازی پیش‌بینی‌کننده و تجمیع احساسات سرمایه‌گذار از منابع مختلف آنلاین، قیمت ۴۵ تا ۵۰ دلار را برای این توکن تا آخر سال پیش‌بینی می‌کند. هر چقدر هم بازار ارزهای دیجیتال پر نوسان باشد اما روند کلی صعودی است و این قیمت‌ها دور از ذهن نیست.

از کجا ارز دیجیتال CEL بخریم؟

بر خلاف تیم قوی و کاربرد بسیار جذاب این پروژه هنوز صرافی‌های نام‌داری هم‌چون بایننس و کوکوین این ارز دیجیتال را لیست نکرده‌اند. علاقمندان به این ارز می‌توانند با جفت ارز دلار و جفت رمزارزهای تتر، یو‌اس‌دی‌کوین، بیت‌کوین، اتر و … از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز متفاوت مانند FTX، Liquid، بیت‌فینکس، یونی‌سواپ ورژن ۲ و … بخرند.

خرید ارز دیجیتال CEL

هم‌وطنان گرامی علاقمند به زودی می‌توانند به خرید و فروش ارز دیجیتال CEL در صرافی اکسکوینو بپردازند.

کیف پول‌های CEL

شما برای ذخیره‌سازی این رمزارز به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارید. از آنجایی که این رمزارز بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است، می‌توان از کیف پول‌هایی که از این شبکه پشتیبانی می‌کنند برای ذخیره‌سازی این دارایی استفاده کرد.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس و اس و ترزور وان و کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند تراست والت، اتمیک والت، ما‌اتر والت و متاماسک استفاده کرد.

از کیف پول صرافی‌ها مانند اکسکوینو که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند نیز می‌توان برای ذخیره‌سازی این رمزارز استفاده کرد.

سخن نهایی

علیرغم شتاب و علاقه به امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای، شرکت‌های فین‌تکی مانند شبکه سلسیوس در حال ایجاد نوآوری در فضایی بین متمرکز و غیرمتمرکز بودن، هستند.

این حد وسط گامی برای رسیدن به آینده‌ای کاملا غیرمتمرکز و مزایایی است که می‌تواند به همراه داشته باشد. شرکت‌هایی مانند سلسیوس با موفقیت در این پارادایم حرکت می‌کنند و بستری را فراهم می‌کنند که خدمات مالی را با استفاده از یک توکن کاربردی به کاربران ارائه می‌دهند.

همانطور که هر روزه مردم بیشتری به عدم نیاز خود به بانک‌ها پی‌ می‌برند، فین‌تک و دی‌فای بدون شک از الزامات این اتفاق هستند که آینده‌ای بدون بانک را می‌سازند. شبکه سلسیوس نمونه بارزی از این امکان است که می‌توان به آن دست یافت.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.