تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

انواع ماینر اتریوم

شبکه اتریو‌م نیز درست مثل شبکه بیت‌کوین بلاک‌چین غیرمتمرکز مخصوص به خود را دارد و کلیه تراکنش‌هایی که در این شبکه انجام می‌شود توسط افراد فعال مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت تایید می‌شود. در واقع ماینر اتریوم از طریق فرآیند استخراج، امنیت شبکه اتریوم را تامین می‌کنند و در ازای تولید بلاک‌های جدید و مشارکت در این شبکه پاداش دریافت می‌کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم انواع ماینر اتریوم را به شما معرفی کنیم و شما را بیشتر با فرایند استخراج اتریوم آشنا کنیم.

ماینر اتریوم چیست؟

ماینینگ یا استخراج اتریوم به فرایند ایجاد بلاک جدیدی از تراکنش‌ها به شبکه بلاک‌چین اتریوم گفته می‌شود. تا پیش از پیاده‌سازی و اجرای به‌روزرسانی مهم مرج اتریوم در شبکه بلاک‌چینی اتریوم، این شبکه نیز مانند بیت‌کوین، از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کرد و به همین دلیل قابلیت استخراج داشت اما بعد از این هاردفورک به مکانیسم اثبات سهام (PoS) تغییر پیدا کرد و ماینرهای اتریوم دیگر قادر به استخراج این ارز دیجیتال نیستند.

ماینر اتریوم چیست؟

در فرایند استخراج اتریوم، ماینرها به کمک سخت‌افزارهای قدرتمند، معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌کنند و ماینری که جواب معادله را سریع‌تر از دیگر ماینرها پیدا کند به عنوان پاداش از شبکه اتر (Ether) دریافت می‌کند.

به طور کلی ماین اتریوم در سه مرحله انجام می‌شود:

۱- تهیه یک سیستم سخت افزاری قوی مانند ریگ ماینینگ

۲- نصب یک کیف‌پول اتریوم برای دریافت اترهای استخراج شده

۳- شروع به کار و اجرای نرم افزار ماینینگ و پیدا کردن استخر استخراج مناسب 

انواع ماینر اتریوم

به طور کلی ماینرهای اتریوم را به دو دسته ریگ ماینینگ و ایسیک‌ها می‌توان دسته‌بندی کرد. برای آشنایی بیشتر با مقوله انواع ماینر اتریوم در ادامه با ما همراه باشید.

۱- ریگ ماینینگ اتریوم

ریگ‌ ماینینگ با استفاده از کارت های گرافیکی ساخته می‌شود. این ریگ‌ها در واقع رایانه‌های پیشرفته‌ای هستند که وظیفه اصلی آنها حل معادلات شبکه ارز دیجیتال است. این ریگ‌های ماینینگ برای استخراج اتریوم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ریگ ماینینگ اتریوم

به‌رغم مزایای و نقاط قوتی که این ریگ‌های ماینینگ دارند که از جمله آنها به توانایی انجام محاسبات پیچیده، ارتقا و ماینینگ کوین‌های مختلف، و خرید راحت می توان اشاره کرد، اما ریگ‌های ماینینگ از قدرت بالایی برخوردار نیستند و نرخ هش و کارایی نسبتا پایینی دارند. علاوه براین، از آنجا که کارت‌های گرافیک هزینه سنگینی دارند و فرایند ماینینیگ نیازمند استفاده از تعداد زیادی از این کارت های گرافیکی است که این امر به نوبه خود باعث افزایش مصرف برق ماینر اتریوم می‌شود، استخراج ارز با این روش، مقرون به صرفه نیست.

۲- ایسیک ماینینگ اتریوم

نوع دیگری از ماینر اتریوم، ایسیک‌ Asics نام دارد. وظیفه اصلی ایسیک‌ها حل مسائل پیچیده ریاضی و محاسبله توابع هش است. Asicها، دستگاه‌های تخصصی هستند که بهره‌وری بالایی از لحاظ مصرف انرژی دارند. در مقایسه با ریگ‌های ماینینگ، ایسیک‌ها توان استخراج اتریوم بیشتری دارند.

ایسیک ماینینگ اتریوم

اگر بخواهیم به زبان ساده و به طور خلاصه از مزایا و ویژگی‌های این دسته از ماینر اتریوم صحبت کنیم باید بگوییم ایسیک‌ها از نرخ هش بالایی برخوردارند و علاوه بر ابعاد کوچی که دارند سودآوری زیادی را نیز برای ماینرها به دنبال دارد. علاوه‌ بر این، همانطور که پیشتر اشاره شد Asicها نسبت به ریگ ماینینگ مصرف برق کمتری دارند. هزینه خرید بالا و طول عمر کوتاه و توانایی استخراج یک کوین، از مهمترین معایب ایسیک‌ها است.

بهترین ماینرهای اتریوم کدام است؟

در ادامه با بهترین انواع ماینر اتریوم بیشتر آشنا خواهید شد.

  • ماینر Bitmain Antminet E3: با ۱۸۰ مگاهش بر ثانیه
  • ماینر E3 180Mh: ساخت شرکت بیت‌مین با هش ریت ۱۸۰ مگا هش بر ثانیه و توان مصرفی ۸۰۰ وات، وزن ۱۳ کیلوگرم و دمای مناسب ۰ تا ۴۰ سانتی‌گراد
  • انت ماینر E3 180 MH: با توان مصرفی ۸۰۰ وات و ولتاژ 12 ولت همراه با کابل شبکه LAN برای اتصال به اینترنت
  • ماینر Bitmain Antminet E3: ساخت شرکت بیت‌مین با ۱۹۰ مگاهش بر ثانیه و ولتاژ ۱۰ تا ۱۳ ولت، دارای هش‌ریت بالا و مصرف انرژی کم
  • انت ماینر E3 190 MH: دارای هش‌ریت ۱۹۰ مگا هش بر ثانیه، توان مصرفی آن ۷۶۰ وات، وزن ۱۰ کیلو گرم، دمای ۰ تا ۴۰ سانتی‌گراد
  • ماینر اینوسیلیکون A10 pro 500Mh: ساخت شرکت اینو سیلیکون، دارای هش‌ریت ۵۰۰ مگاهش بر ثانیه و ولتاژ ۹۶۰ وات. وزن این ماینر ۸.۵ کیلوگرم و دارای دمای مناسب ۰ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد است
  • ماینر ANTMINER E9: یکی از بهترین ماینرهای اتریوم و ساخت شرکت بیت‌مین است که از قدرت هش ۳ گیگاهش برخوردار است. کیفیت ساخت بالا و دوام عالی این ماینر از مهمترین مزایای آن به شمار می‌رود.

انواع روش‌های استخراج اتریوم

پیش از اینکه مکانیسم شبکه اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تغییر پیدا کند، ارز دیجیتال اتریوم از سه روش قابلیت استخراج داشت که این سه روش عبارتند از:

استخراج انفرادی اتریوم

استخراج انفرادی اتریوم همانطور که از اسمش پیداست به صورت فردی و بدون مشارکت با افراد دیگر انجام می‌شود و به همین دلیل زمان زیادی برای استخراج مصرف می‌شود. در این روش، تنها در صورتی پاداش به ماینرها تعلق می‌گیرد که ابتدا معما را حل کنند و بلاک اتریوم را استخراج کنند.

استخراج گروهی اتریوم

استخراج گروهی ارز دیجیتال اتریوم با مشارکت و همکاری چندین ماینر در یک استخر استخراج انجام می‌شود و اگر ماینری کد هش را به درستی دریافت کند، پاداش بین همه افراد در استخر تقسیم خواهد شد.

استخراج ابری اتریوم

در روش آخر یعنی استخراج ابری، شما هزینه‌ای را جهت استخراج اتریوم به شخص دیگری که تجهیزات دارد پرداخت می‌کنید تا فرایند استخراج را در ازای دریافت هزینه برای شما انجام دهد. در مقابل، فرد استخراج‌کننده پاداشی را که در ازای استخراج اتریوم کسب می کند در اختیار شما قرار می‌دهد.

استخراج ابری

مصرف برق ماینر اتریوم چقدر است؟

مصرف بیش از حد دستگاه‌های استخراج اتریوم یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی است که قصد استخراج این ارز دیجیتال را دارند. این نکته را در نظر داشته باشید که به طور کلی دستگاه‌های ماینر برای استخراج رمز ارز، مصرف برق زیاد و قابل‌توجهی دارند، بنابراین اگر تصمیم به استخراج ارز دیجیتالی گرفته‌اید قبل از اقدام، به فکر تامین برق مصرفی دستگاه موردنظر خود باشد.

محاسبه میزان سودآوری استخراج اتریوم

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده است که میزان سودآوری استخراج اتریوم یا رمزارزهایی که قابلیت استخراج دارند چقدر است؟ برای رسیدن به جواب این سوال لازم است تمام متغیرهای موثر در فرآیند ماینینگ را موردنظر قرار دهید. اصلی‌ترین پارمترها و متغیرها برای تعیین میزان سودآوری استخراج اتریوم به شرح زیر است:

  • هش‌ریت ریگ ماینینگ
  • مقدار برق مصرفی دستگاه ماینر
  • هزینه برق در محل انجام استخراج
  • کارمزد استخر استخراج
  • سختی شبکه و پاداش استخراج هر بلوک اتریوم
  • هزینه تهیه دستگاه و استهلاک آن
  • هزینه‌های جانبی
چطور می‌توان میزان سودآوری استخراج اتریوم را محاسبه کرد؟

این نکته را هم به خاطرداشته باشید که محاسبه سودآوری استخراج اتریوم را می‌توان به راحتی و با استفاده از ماشین حساب‌های اینترنتی انجام داد. نحوه عملکرد این ماشین حساب‌ها به این صورت است که با وارد کردن مقادیر خواسته شده، میزان سودآوری ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه استخراج اتریوم به دست می‌آید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال اتریوم بعد از بیت‌کوین، محبوب‌ترین و با ارزش‌ترین رمزارز بازار به شمار می‌رود و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال کسب آن چه از طریق خرید از صرافی‌های معتبر و چه به روش استخراج هستند. نکته‌ای که وجود دارد این است که تا پیش از تغییر مکانیسم شبکه بلاک‌چینی اتریوم، این رمزارز قابل استخراج بود. اما با تغییر سازوکار این شبکه از اثبات کار به اثبات سهام، استخراج اتریوم بی‌معنی خواهد بود. برای فعالیت به عنوان ماینر در شبکه اتریوم باید ارزهای اتریوم خود را در بستر شبکه قفل کنید و در قبال آن پاداش دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا