ارز دیجیتال فلوکی چیست

ارز دیجیتال فلوکی چیست؟

ارز دیجیتال فلوکی با مارکت‌کپ 152,020,456 دلاری در تاریخی که این مطلب را نوشتیم یعنی اول مهر 1402، توانسته توجه تریدرها و هولدرهای زیادی را برای سرمایه‌گذاری به خودش جلب کند. در این مطلب قرار است اول بگوییم که فلوکی چیست و چه تاریخچه‌ای دارد و بعد وضعیت آینده‌اش را باهم بررسی کنیم.

ارز دیجیتال فلوکی چیست؟

Floki یک پروژه غیرمتمرکز است که توسط جامعه مخصوص به خودش اداره می‌شود. این پروژه یک تیم اصلی دارد که به نمایندگی از جامعه فلوکی با نام‌های مستعار B PetaByte Capital ،Sabre و MrBrown Whale فعالیت می‌کند. بنا به گفته‌ها، جکی ژو که بیش از یک دهه تجربه در زمینه بلاک‌چین دارد و یک چهره قابل احترام در این صنعت است، توسعه‌دهنده اصلی این پروژه محسوب می‌شود.

توکن مرتبط با این پروژه یعنی FLOKI یک توکن چندزنجیره‌ای است که روی هر دو شبکه هوشمند اتریوم و بایننس ERC-20 و BEP-20 منطبق است. توکن FLOKI را می‌توانید به راحتی بین این دو شبکه پل بزنید یا از هر شبکه‌ای که خواستید برای ذخیره یا تراکنش آن استفاده کنید.

بهتر است بدانید که FLOKI دارای یک مالیات 3 درصدی است که روی خرید یا فروش این توکن اعمال می‌شود، اما اگر بخواهید این توکن را بین دو شبکه جابه‌جا کنید، لازم نیست که مالیات پرداخت کنید. مبلغ این مالیات به‌طور کلی به خزانه Floki Inu تعلق می‌گیرد که طبق ادعای اعضای اصلی پروژه برای توسعه بیشتر اکوسیستم فلوکی استفاده می‌شود. البته در وایت‌پیپر این توکن آمده است که بعد از جمع آوری وجوه کافی، میزان مالیات هم کاهش پیدا می‌کند.

ارز دیجیتال فلوکی چیست

ارز دیجیتال فلوکی از کجا آمد؟

فلوکی در ابتدا به‌عنوان یک میم‌کوین مطرح شد به این‌صورت که ایلان ماسک در یک توئیت اعلام کرد که نام سگ خود را فلوکی (FLOKI) می‌گذارد چیزی شبیه دوج‌کوین. فلوکی در ابتدا با نام Floki Inu شناخته می‌شد، اما بعدها با گسترش پروژه مربوط به آن نامش به FLOKI تغییر کرد.

این میم‌کوین در یک سال اول توانست به جایگاه خوبی میان 100 ارز دیجیتال برتر بازار برسد. در سال‌های بعدی و به‌مرور توانست به یک پروژه وب3 تمام‌عیار تبدیل شود که شامل امور مالی غیرمتمرکز، NFT و متاورس می‌شود. پس با تلاش‌های جامعه این رمزارز، فلوکی به چیزی بیشتر از یک میم‌کوین تبدیل شده است.

ارز دیجیتال فلوکی چه هدفی را دنبال می‌کند؟

با توجه به وایت‌پیپر این رمزارز، هدف از معرفی توکن فلوکی ایجاد روشی ساده و ایمن برای انجام پرداخت‌ها در داخل اکوسیستم ارز دیجیتال است؛ آن‌هم بدون استفاده از واسطه‌هایی مانند نهادهای ثالث و موسسات دیگر.

به‌طور کلی فلوکی روی سه پروژه متفاوت کار می‌کند:

  1. بازی والهالا Valhalla
  2. پلتفرم معامله برای NFT
  3. دانشگاه فلوکی Floki Inuversity

Valhalla یک بازی متاورسی NFT برای کسب درآمد است که توسط توکن FLOKI پشتیبانی می‌شود. کاربران باید مقدار مشخصی FLOKI را در کیف پول خود داشته باشند تا به یک‌سری از امکانات بازی دسترسی داشته باشند.

دانشگاه فلوکی تلاش FLOKI برای پر کردن شکاف آموزشی کریپتو برای میلیاردها کاربر بعدی است که در سال‌های آینده قرار است رمزارزها را کشف کنند. توجه داشته باشید که همه این‌ها در راستای ایجاد آگاهی برای شناختن توکن فلوکی است. دانشگاه فلوکی با ترکیبی از مدل‌های یادگیری همزمان و یادگیری غیرهمزمان برای آموزش کریپتو به تازه‌کارها کار می‌کنند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال فلوکی

توکن فلوکی مثل هر ارز دیجیتال دیگری مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در ادامه هرکدام را به‌صورت موردی بررسی می‌کنیم.

مزایای ارز دیجیتال فلوکی

  • فلوکی یک توکن چندزنجیره‌ای است که می‌تواند در پلتفرم‌های زنجیره‌ای هوشمند اتریوم و بایننس معامله شود
  • اکوسیستم FLOKI پر از محصولاتی است که به ارزش این توکن اضافه می‌کنند
  • این پروژه با سایر پروژه‌های معتبر در این صنعت همکاری و ارتباط دارد
  • این پروژه ادعا می‌کند که از سازمان‌های خیریه حمایت می‌کند

معایب ارز دیجیتال فلوکی

  • فلوکی به‌عنوان یک میم‌کوین ایجاد شده است و بسته به نظرات افراد بانفوذی مثل ایلان ماسک می‌تواند قیمتش نوسان داشته باشد
  • عرضه توکن‌های FLOKI بسیار زیاد است که همین موضوع قیمت هر توکن را بسیار پایین نگه می‌دارد
  • خرید و فروش FLOKI مشمول مالیات اجباری ۳٪ می‌شود
  • در خارج از اکوسیستم FLOKI، این توکن استفاده محدودی دارد و هنوز توسط بسیاری از پلتفرم‌های DeFi پذیرفته نشده است
  • تیم FLOKI ناشناس است، حالا این سوال مطرح می‌شود که اگر مشکلی در پروژه پیش بیاید چه کسی مسئول و پاسخگو می‌شود
آینده ارز دیجیتال فلوکی چیست

آینده ارز دیجیتال فلوکی

با نگاهی به نمودار قیمت Floki واضح است که این رمزارز پتانسیل رشد قابل‌توجهی دارد. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که محبوبیت میم‌کوین‌ها بین تریدرها یا هولدرهای ارز دیجیتال روزبه‌رزو در حال افزایش است پس می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Floki بتواند در آینده در دسته میم‌کوین‌های پرطرفدار قرار بگیرد.

البته این رمزارز نتوانسته جزو 30 سکه برتر از نظر میزان ارزش بازار قرار بگیرد، با این حال اگر رشد آن طبق پیش‌بینی‌ها ادامه داشته باشد، شانس زیادی وجود دارد که در سال‌های آینده به گروه رمزارزهای برتر بازار ارز دیجیتال راه پیدا کند.

از کجا ارز دیجیتال فلوکی بخرم؟

ارز دیجیتال فلوکی در صرافی‌های معتبر خارجی و ایرانی در دسترس شما قرار دارد. شما می‌توانید همین حالا وارد سایت اکسکوینو شوید و این رمزارز را از بین لیست ارزهای دیجیتال پلتفرم ما انتخاب کنید و در لحظه خرید و فروش کنید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.