پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
جاست‌کوین

معرفی جاست‌کوین / وقتی جاستین سان دیفای رو به ترون میاره – پادکست

بنیان‌گذار پلتفرم ترون یعنی جاستین سان، یه پروژه جدید تعریف کرده به نام جاست که موضوع پادکست امروز ماست. اگه دوست دارید درباره پروژه جاست و توکن JUST بیشتر آشنا بشید؛
این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو رو از دست ندید!

پادکست امروز رو بشنوید:

دهم آذر بود که صرافی اکسکوینو ۸ توکن جدید رو به کیف پول خودش اضافه کرد تا کاربرای ایرانی بتونن به راحتی اونا رو خرید و فروش کنن. این توکن‌ها با دقت انتخاب شده بودن. در واقع کارشناسای اکسکوینو در یه بررسی مفصل سراغ پروژه‌هایی رفتن که هم چندان قیمتی ندارن و هم پتانسیل بالایی برای رشد دارن. بعضی از این پروژه‌ها در حوزه‌ متاورس و بعضی دیگه‌شون مرتبط با شبکه ترون بودن. در اپیزودهای قبلی چند تا از این توکن‌ها را معرفی کرده بودیم و امروز میخوایم بریم سراغ توکن جاست کوین.

اکسکوینویی‌ها سلام. عصر سه شنبه 14 دی ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 154 از رادیو اکسکوینو

 شبکه ترون یکی از اون پروژه‌های جالب کریپتویی هست که به نظر میرسه برای پیشرفت خیلی جا داشته باشه. شما در این شبکه مقدار کمی کارمزد برای انتقال دارایی‌هاتون پرداخت می‌کنید و سرعت اون هم قابل توجهه. بنیانگذار این پروژه یعنی جاستین سان بعدا اومده و یه پروژه جدید تعریف کرده به نام جاست که موضوع بحث امروز ماست. این پروژه در آگوست ۲۰۲۰ لانچ شد.

ولی قبل از این که بیشتر پیش بریم، یادآوری می‌کنم که این پادکست تنها برای آموزش و افزایش دانش کاربرای کریپتو طراحی شده و هیچ منفعت مالی برای مجموعه اکسکوینو نداره. پس حواستون باشه که برای اتخاذ تصمیمات مالی باید خودتون مطالعه کنید و بر مبنای شرایط همون لحظه تصمیم بگیرید. این پادکست توصیه مالی نیست.  

معرفی کوتاه

وقتی به سایت پروژه جاست مراجعه می‌کنید اونجا یه جمله در ابتدا توجه شما رو به خودش جلب میکنه: «نسل بعدی دیفای بر روی ترون»

بعدش این توضیح اومده که «جاست خودشو متعهد به توسعه پرو‌تکل‌های دیفای مبتنی بر ترون میدونه و قصد داره تا کلی راه‌حل‌ مالی رو در یک جا به کاربرای خودش ارائه بده.»

طبق همین منبع و تا ظهر شنبه ۱۱ دی، بیش از ۷ میلیارد و ۷ میلیون دلار ارزش در جاست‌دیفای (JustDeFi) قفل شده و نزدیک به ده میلیارد دلار بر روی شبکه ترون قفل شده.

جاست‌استیبل (JustStable)، جاست‌لند (JustLend) و جاست کریپتوز (Just Cryptos) از محصولات این پروژه هستن.

این پروژه دو توکن داره که یکی جاست کوین نام داره و نمادش جِی‌اس‌تی (JST) هست و اون یکی یو‌اس‌دی‌جِی (USDJ) نام داره و یه استیبل کوینه که ارزشش برابر با یه دلار آمریکاست.

جاست کوین با نماد JST توکن بومی این پروژه هست و از زمان لانچش تا رکورد قیمتی‌اش ۲۸۰۰ درصد رشد داشته.

این پلتفرم همچنین خدمات جالبی رو به کاربراش ارائه میده: هولدر‌های ترون می‌تونن با وثیقه گذاشتن توکن ترون یعنی (TRX) توکن USDJ دریافت کنن. همین ویژگی به کاربرای ترون اجازه می‌ده تا از طریق شبکه جاست بدون فروش ترون، دارایی با ارزش ثابت دلاری دریافت کنن.

توکنومیک

اما کمی در مورد توکنامیک جاست کوین براتون بگم:

همونطور که گفتیم توکن جاست بر بستر شبکه ترون هست از استاندارد تی‌آر‌سی-بیست

 (TRC-20) تبعیت میکنه. با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ارز دیجیتال جاست در زمان نوشتن این مقاله با قیمت حدودی پنج و نیم سنت با حجم بازار حدودا ۳۹۷ میلیون دلاری در رتبه ۱۵۷ ارزهای دیجیتال قرار داره.

کل عرضه جاست‌کوین برابر با ۹.۹ میلیارد توکنه که تا الان ۷۴ درصد از کل توکن‌ها به بازار تزریق شده.

به طور کلی اکوسیستم جاست اهداف جالبی رو پیگیری می‌کنه؛ اما باید دید در آینده تیم پشت این پروژه می‌تونه به هدف خودش برسه یا نه.

وجود افرادی مثل جاستین سان و شرکت‌های بزرگ پشت این پروژه می‌تونه پتانسیل بالایی برای رشد ارزش توکن جاست داشته باشه.  

راستی اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، حتما به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ سر برنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک، کست‌باکس و دنبال کنید.

همچنین ببینید

اکس باکس اکسکوینو

اکس باکس اکسکوینو: یک جعبه پر از پاداش و جایزه

اکس باکس اکسکوینو،‌طرح جدیدی است که کاربران می‌توانند در آن، با استیکینگ مبلغ مشخص، روزانه …

بیمه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین چیست؟

ضرب‌المثل معروف گذر پوست به دباغ‌خانه می‌افتد به‌خوبی در مورد شرکت‌های بیمه صدق می‌کند. چه …

امنیت بیت کوین

آیا بیت کوین امن است؟ امنیت بیت کوین چگونه تامین می‌شود؟

رمزارز بیت کوین در چند ماه گذشته، فراز و فرود شدید و بی‌سابقه‌ای را تجربه …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

3 نظرات

  1. عالی بود ممنون

  2. جاوید احمد 17

    سلام تیتر مشکل داره
    باید بهتر بود مینوشتید ترون رو به دیفای میبره نه برعکس

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.