آموزش ارز دیجیتال

پیش‌بینی‌های میلیاردرها برای بازار رمزارز در سال 2021 – پادکست

با شروع سال میلادی جدید، بعضی از میلیاردرهای معروف پیش‌بینی‌های جذابی رو درباره بازار رمزارزها منتشر کردند. در این اپیزود از پادکست رادیو اکسکوینو، بعضی از جالب‌ترین پیش‌بینی‌های قیمتی در سال ۲۰۲۱ رو بررسی کردیم.

با رادیو اکسکوینو همراه باشید!

پادکست امروز رو بشنوید:

تعدادی از میلیاردرهای معروف در سال 2021 پیش‌بینی‌های خیره‌کننده‌ای رو درباره بازار ارزهای دیجیتال انجام دادن. در ادامه این پادکست قصد داریم به بررسی چند مورد از این پیش‌بینی‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

اکسکوینویی ها سلام . عصر چهارشنبه 15 دی ماهتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با اپیزود 155 از رادیو اکسکوینو

سال ۲۰۲۱ با وجود تمام فراز و نشیب‌هایی که در بازارهای مالی بخصوص بازار رمز ارزها داشت به پایان رسید. علیرغم اینکه خیلی‌ها در سال گذشته پیش‌بینی‌های خوب و امیدوارکننده‌ای رو درباره ارزهای دیجیتال انجام داده بودن و بهای حداقل ۱۰۰ هزار دلاری رو برای رمز ارز برتر بازار یعنی بیت‌کوین پیش ‌بینی کرده بودن اما در انتهای سال گذشته بیت‌کوین با قیمت ۴۶ هزار و ۳۰۰ دلار به کار خودش خاتمه داد.

 در این پادکست قصد داریم به بررسی و مرور پیش‌بینی‌های جالب و پیشگویانه‌ای که برخی میلیاردرها در سال میلادی گذشته در خصوص بازار رمزارزها انجام داده بودن بپردازیم.

بری سیلبرت Barry Silbert – پیش‌بینی ریزش دوج‌کوین

در ۸ می و روزی که ایلان ماسک در برنامه زنده «Saturday Night» حضور پیدا کرد، بری سیلبرت مدیرعامل یک شرکت فعال در زمینه رمزارزها به اسم دیجیتال کارنسی (Digital Currency Group) یکی از بهترین پیش‌بینی‌ها را درباره روند قیمتی دوج کوین (DOGE) ارائه داد.

سیلبرت در توئیتر به دارندگان دوج‌کوین هشدار داد که سود حاصل از رشد این میم‌کوین را به بیت‌کوین تبدیل کنن. جالبه که بدونید بعد از توییت بری سیلبرت، ارزش دوج‌کوین تنها توی 24 ساعت حدود 40 درصد ریخت و هنوز هم به قیمت اون زمانش برنگشته.

ایلان ماسک Elon Musk – پیش‌بینی سقف قیمتی بیت کوین

حتما میدونین که ایلان ماسک همیشه یکی از افراد تاثیرگذار تو مارکت رمزارز‌ها بوده. ماسک با توییتی که در 22 اکتبر منتشر کرد سقف قیمت بیت کوین رو مشخص کرد!

توی اون توییت ماسک یک میم رو منتشر کرده بود که نشان می‌داد زوجی روی تخت دراز کشیده‌اند و به صفحه‌ای نگاه می‌کنن. توی اون عکس به طرز حیرت‌آوری نشون می داد که بیت‌کوین با قیمت 69،000 دلار معامله می‌شه.

حدود ۲۰ روز بعد از این ماجرا بزرگترین ارز دیجیتال در 10 نوامبر به اون سطح قیمت رسید که اوج اون در سال 2021 هم بود اما بعد از اون با ریزش سنگینی به زیر محدوده 50 هزار دلار رسید!

سم بنکمن-فراید Sam Bankman-Fried – صعود سولانا

سم بنکمن-فراید ، مدیر عامل صرافی FTX، در پیام توییتی، به مخالفت با تحلیلگرانی پرداخت که  در ماه ژانویه ۲۰۲‍۱ بر این اعتقاد بودن که قیمت ۳ دلاری برای هر واحد سولانا قیمتی بسیار گرون هست و این رمز ارز حتما  اصلاحی سنگین خواهد داشت.

 نکته جالب توجه اینه که قیمت سولانا از اون زمان حدود 5700 درصد رشد داشته و تونسته لقب پربازده‌ترین کوین سال 2021 رو به خودش اختصاص بده.

مایک نووگراتز Mike Novogratz – تایید ETF بیت‌کوین توسط قانونگذارن آمریکا

مایک نووگراتز، مدیرعامل دیجیتال گلکسی (Digital Galaxy)، هم یکی از میلیاردهای معروفی هست که پیش‌بینی‌های خوب و جالبی رو به طرفداران بازار ارزهای دیجیتال ارائه میده.

یکی از بهترین پیش‌بینی‌های او به ماه فوریه ۲۰۲۱ برمیگرده که گفته بود اولین صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) در سال جاری یعنی همون ۲۰۲۱ در آمریکا راه‌اندازی می‌شه که همین اتفاق هم افتاد.

البته ناگفته نمونه که قانونگذاران ایالات متحده تنها موفق به تایید ETF مبتنی بر معاملات آتی یا همون فیوچرز بیت‌کوین شدند، در حالی که صنعت ارزهای دیجیتال تشنه راه‌اندازی نسخه نقدی صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین هم هست که هیچ صندوقی تا امروز موفق به دریافت مجوز از این نهاد نشده.

 این تنها پیش‌بینی درست نووگراتز در این سال نبود، او علاوه‌براین به درستی پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ روندی صعودی خواهد داشت.

مایکل سیلور Michael Saylor– محدودیت استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در چین

مایکل سیلور، مدیر عامل و موسس شرکت بزرگ مایکرواستراتژی (MicroStrategy) زمانی که کشور چین در سال 2021 اقدام به سرکوب ماینرها و ممنوعیت فعالیت آنها در استخراج بیت‌کوین کرد در توییتی نوشت این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نه تنها تاثیری در ریزش قیمت بیت‌کوین نداره بلکه موجب قدرتمندتر شدن روند صعودی اون هم میشه.

 پیش‌بینی که دقیقا درست از کار در اومد و بیت‌کوین روند صعودی خودش رو در پیش گرفت. در ماه می همون سال ایالات متحده به بزرگترین مرکز استخراج بیت‌کوین در جهان تبدیل شده و به همه ترس و تردیدهای ناشی از توقف فعالیت‌های ماینرها در چین پایان داد.

شبکه بیت‌کوین هم در اوایل این ماه، قوی‌تر از همیشه ظاهر شد و هش ریت این شبکه رکوردهای جدیدی رو ثبت کرد.

خب دوستان به پایان این اپیزودمون رسیدیم . حالا شما نظرتون رو درباره نظرات این میلیاردرهای کریپتویی بدید . به نظرتون تا چند ماه آینده بازار به چه سمتی میره ؟

راستی اگه میخواید در مورد کریپتو، بلاک‌چین و انواع تحلیل بیشتر بدونید، حتما به وبلاگ ما به آدرس اکسکوینو دات‌کام اسلش بلاگ سر برنید. ضمنا، اپیزودهای جدید رادیو اکسکوینو رو میتونید در همه پلتفرم‌های پادگیر مثل ناملیک، کست‌باکس و دنبال کنید.

دکمه بازگشت به بالا