کاهش قیمت بیت کوین | آیا بیت کوین نجات خواهد یافت؟

آیا بیت کوین می‌تواند خود را از پرتگاه نجات دهد؟

 کاهش قیمت بیت کوین | آیا بیت کوین نجات خواهد یافت؟

کاهش قیمت بیت کوین و شرایط بد بازار ارزهای دیجیتال

در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال با یکی از بدترین شرایط قیمتی ممکن رو به رو هستیم. به طوری که قیمت بیت کوین که به عنوان ارز اصلی و پایه در بازار مطرح می‌‏باشد، با کاهش‌‏های غیر منتظره و شدیدی رو به رو شده است. این کاهش قیمت ‏های متوالی بیت کوین نیز به صورت مستقیم بر همه‏‌ی ارزهای دیجیتال در بازار تأثیرگذار بوده است. به طوری که در شرایط فعلی، قیمت‏ همه‏‌ی ارزهای دیجیتال در بازار کاهش داشته و از این رو نگرانی‌‏های زیادی بابت سرمایه‏‌گذاری در بازار وجود دارد.

نگرانی سرمایه گذاران از افت قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال

ولی با این وجود کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‏‌گذاران بازار را دعوت به آرامش می‌‏کنند. به نظر کارشناسان بازار، شرایط فعلی‌‏ای که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند،  شرایطی موقتی است. به گونه‌‏ای که در طول سال نیز بارها شاهد افزایش و کاهش قیمت بیت کوین در بازار بوده‌‏ایم و شرایط فعلی نیز یکی از این وضعیت‏‌هاست و یقیناً باید در انتظار پایان آن باشیم.

از طرفی در یاد داشته باشید که در سال گذشته در چنین مقطعی از سال شاهد افزایش قیمت‏ چشمگیر ارزهای دیجیتال بوده‏‌ایم. پس در کل در بازار ارزهای دیجیتال شکل‏‌گیری  نواسانات عجیب و غریب بسیار معمول است.و همانطور که ممکن است با افزایش قیمت‏‌های شدید روبرو شویم کاهش قیمت شدید نیز امری محتمل است. لذا به هیچ وجه در امر فروش یا خرید ارزهای دیجیتال عجله به خرج ندهید.

تلاش بیت کوین برای بهبود شرایط

از طرفی دیگر، بیت کوین نیز تلاش‏ برای رهایی از این وضعیت را در دستور کار خود قرار داده است. این ارز دیجیتال با افزایش قیمت‏ اندک و تدریجی خود در تلاش است تا آرام آرام اوضاع بد فعلی را بهبود بخشد و از تلاطم و نگرانی سرمایه گذازان کاسته شود. این امید وجود دارد  که در یکی دو هفته‌‏ی آینده، بازار ارزهای دیجیتال به شرایط نسبتاً  آرام  قبلی خود بازگردد.

البته بسیاری از کارشناسان، دلیل این کاهش قیمت‏ بیت کوین را شرایط آشفته و نگران سرمایه‏ گذاران عنوان می‏‌کنند. به طوری که در این شرایط با توجه به نگرانی سرمایه‏ گذاران از کاهش قیمت‏ صورت گرفته، بسیاری از این افراد، اقدام به فروش سرمایه‏ های خود می‌‏کنند. درواقع فروش بالای یک ارز دیجیتال نیز بی‌‏تردید در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت آن ارز دیجیتال می‌‏شود. ولی در نظر داشته باشید که این شرایط کاهش قیمت به عنوان یک حالت موقت بوده و بعد از مدتی بازار به شرایط عادی خود بازخواهد گشت. لذا سرمایه ‏گذاران باید خرید و فروش ‏های خود را به صورت بسیار منطقی‏‌تری انجام دهند و از گرفتن تصمیمات شتاب‏‌زده به شدت دوری کنند.

عکس‌‏العمل‏‌های لازم برای نجات از نابودی

یکی از مهم‏ترین عکس‌‏العمل‏‌های لازم برای رهایی از شرایط فعلی، در گام اول صبر کردن و حفظ آرامش از سوی سرمایه ‏گذاران بازار است. به طوری که اگر در بازار خرید و فروش ‏های به مراتب منطقی‏ تری انجام پذیرند، بی‌‏تردید وضعیت نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال نیز به همان نسبت،‏ منطقی‌‏تر و در حد و اندازه‏ مناسبی خواهد بود.

دلیل کاهش قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

از طرفی در نظر داشته باشید که هارد فوک اخیر بیت کوین کش و در پی آن عکس‌‏العمل‏‌های به عمل آمده از طرف صرافی‏‌ های آنلاین ارز دیجیتال به عنوان یکی از دلایل اصلی این کاهش‌‏های شدید در بازار بوده است. چرا که  در روزها و ساعات اولیه این هارد فورک بسیاری از صرافی‌‏ها دست از حمایت بیت کوین کش برداشتند که این موضوع به خودی خود، بنیان بازار را با مشکلات فراوانی از نظر قیمتی رو به رو کرد.

ولی در نظر داشته باشید که در ادامه ، این صرافی‏‌ها و حتی برخی از کیف پول‏‌ها اعلام کردند که به شرایط عادی فعالیت و کار با بیت کوین کش ادامه می‏‌دهند. لذا میتوان  در روزهای آینده، منتظر بازگشت به شرایط عادی در بازار باشیم که در این وضعیت انتظار می‏رود که ارزهای دیجیتال با افزایش قیمت‏ ، اوضاع قیمتی خود را بهبود بخشند.

 

منبع : cnbc , coinswitch , smartereum

 

 

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.