تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
آموزش ارز دیجیتال

انواع ماینر بیت کوین

استخراج و خرید بیت کوین در چند سال اخیر، به یکی از راه‌های پرطرفدار کسب درآمد بدل شده. شما برای شروع استخراج بیت کوین، به ماینر بیت کوین احتیاج دارید تا از این طریق بتوانید به استخرهای دارایی متصل شوید و کسب درآمد کنید. در ادامه این مطلب از وبلاگ اکسکوینو، با انواع ماینر بیت کوین، روش‌های ماین کردن و عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید دستگاه استخراج بیت کوین آشنا خواهید شد. پیش از خواندن این مقاله خواندن مطلب ماینر چیست؟ میتواند برای شما مفید باشد.

ماین بیت کوین چیست؟

یکی از مزایای بلاک چین نسبت به حوزه مالی متمرکز و بانک‌داری متمرکز، امنیت بسیار بالای آن و غیرمتمرکز بودن آن است؛ به این معنا که امنیت شبکه بلاک چین، به یک سازمان یا نهاد خاص تعلق ندارد و به‌صورت پراکنده کنترل می‌شود. روی هر شبکه ارز دیجیتال، تراکنش‌هایی صورت می‌گیرد که نیاز به پردازش و تامین امنیت دارد. اما در یک سیستم غیرمتمرکز، چطور تراکنش‌ها انجام می‌شوند و امنیت آن‌ها تامین می‌شود؟‌ این‌جا دقیقا همان جایی است که ماینرها به کار می‌آیند!

ماینر بیت کوین درواقع، تراکنش‌های انجام‌شده را پردازش می‌کند و تامین‌کننده امنیت شبکه‌ی این ارز دیجیتال محبوب و پرطرفدار است. ماینرها با حل الگوریتم‌های پیچیده و ساخت بلاک‌های شبکه فعالیت می‌کنند و هر فردی که یک ماینر دارد، به تامین امنیت شبکه بیت کوین کمک می‌کند و جزئی از آن است.

ماینر بیت کوین، سخت‌افزار و قدرت پردازش خود را در اختیار شبکه قرار می‌دهد تا شبکه بتواند به کمک آن‌ها، پردازش را انجام دهد و در ازای آن، پاداش دریافت می‌کند. 

به‌عبارت دیگر، هر ماینر برای نقشی که در شبکه بیت کوین انجام می‌دهد، میزان مشخصی بیت کوین دریافت می‌کند و به این روش کسب درآمد می‌کند.

به تمامی فرآیند اجرایی توسط ماینرها، فرآیند اثبات کار یا PoW گفته می‌شود.

انواع مدل ماینر بیت کوین

کلمه Mine در زبان انگلیسی به‌معنای استخراج است و Miner یا ماینر به‌معنای استخراج‌کننده است. شما برای شریک شدن در فرآیند استخراج ارز دیجیتال و کسب درآمد، نیاز به یک دستگاه ماینر دارید. در این بخش انواع مدل‌های ماینر بیت کوین را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- ایسیک ASIC

ماینرهای ایسیک (Application Specific Integrated Circuit)، درواقع یک ریزتراشه طراحی شده برای ماین ارزهای دیجیتال با سرعت بالا است. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های ماینر بیت کوین، ماینرهای ASIC هستند، چرا که سرعت را بالا می‌برند و مصرف برق را به‌طرز قابل توجهی کم می‌کنند. به عقیده فعالان حوزه ارز دیجیتال، ماینرهای ایسیک آخرین فناوری ماین بیت کوین خواهند بود و جایگزینی ندارند. 

تراشه‌های ایسیک، روی کامپیوترهای ویژه‌ای سوار می‌شوند که برای استخراج انواع ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما یک ماینر بیت کوین، فقط بیت کوین استخراج می‌کند و به همین نحو ارزهای دیجیتال دیگر نیز ماینرهای مخصوص به خود را دارند. 

درحال‌حاضر شناخته‌شده‌ترین برندهای سازنده ماینرهای اسیک برندهای: بیت مین Bitmain، کنان Canaan، اینوسیلیکون Innosilicon، میکروبی‌تی MicroBT و ای بنگ EBang هستند. تمامی دستگاه‌های ساخته شده توسط این برندها، از الگوریتم SHA-256 برای استخراج استفاده می‌کنند و به همین دلیل می‌توان از این دستگاه‌ها، برای استخراج بیت کوین کش، بیت کوین SV و تمامی رمزارزهایی که از الگوریتم SHA-256 پیروی می‌کنند، استفاده کرد. 

۲- پردازنده مرکزی CPU

سی‌پی‌یوهای معمولی رایانه‌های خانگی، لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌ها هم یکی از انواع ماینرهای بیت کوین هستند، اما استفاده از آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که ماین بیت کوین فشار بسیار زیادی به CPUها وارد می‌کند و ممکن است CPU شما به‌صورت کامل بسوزد.

۳- پردازنده گرافیکی GPU

پردازنده‌های گرافیکی یا GPU هم یکی از انواع ماینرهایی هستند که می‌توانید با آن‌ها به استخراج انواع ارزهای دیجیتال و بیت کوین بپردازید، اما GPUها هم مانند CPU برای استخراج بیت کوین ضعیف‌تر از ماینرهای ایسیک عمل می‌کنند و ممکن است در پروسه استخراج بسوزند. اتریوم جزو ارزهایی است که با GPU راحت‌تر استخراج می‌شود. 

با توجه به موارد گفته شده، نکات اعلام‌شده توسط ماینرها و تریدرهای ارز دیجیتال و بررسی‌های انجام‌شده، بهترین نوع ماینر برای استخراج بیت کوین، ماینرهای ASIC است. 

انواع دستگاه ماینر بیت کوین

در این بخش به معرفی بهترین و محبوب‌ترین ماینرهای ایسیک که با آن می‌توانید بیت کوین ماین کنید می‌پردازیم.

۱- دستگاه Bitmain Antminer S17 Plus

انواع ماینر بیت کوین

این دستگاه ماینر بیت کوین (بیت مین انت ماینر اس ۱۷ پلاس)، در سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شد. این دستگاه با قدرت ۷۳ تراهش و مصرف برق حدودی ۲۹۲۰ وات، به‌عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های ماین بیت کوین سال ۲۰۲۲ شناخته می‌شود. در این ماینر با استفاده از فناوری انتقال گرما دوگانه، فضای بین خروجی و ورودی هوا ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و باعث می‌شود که دما و صدای دستگاه تا حد زیادی پایین بیاید و نوسان کارکرد کم شود. 

۲- دستگاه Innosilicon T3 Plus

انواع ماینر بیت کوین

دستگاه اینو سیلیکون تی ۳ پلاس هم در سال ۲۰۱۹ تولید و روانه بازار شد. این دستگاه هم از الگوریتم SHA-256 پشتیبانی می‌کند. 

قدرت این دستگاه ۵۲ تراهش است و ۲۱۰۰ وات مصرف برق دارد. وزن کم و ابعاد کوچک این دستگاه نسبت به قدرت هش آن، باعث می‌شود که این ماینر در مقیاس صنعتی به کار گرفته شود.

۳- دستگاه EBang Ebit E12 Plus

انواع ماینر بیت کوین

دستگاه ماینر بیت کوین ای بنگ ای بیت ۱۲ پلاس، یکی از دستگاه‌های قدرتمند، پرطرفدار و پرفروش شرکت EBang است. قدرت این دستگاه که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده، ۵۰ تراهش است و در حدود ۲۵۰۰ وات مصرف برق دارد. این ماینر بیت کوین هم با وزن ۱۰ کیلوگرمی یکی از سبک‌ترین دستگاه‌ها محسوب می‌شود و برای مزرعه‌داران بیت کوین دستگاه مناسبی است.

۴- دستگاه Whatsminer M20S

انواع ماینر بیت کوین

دستگاه ماینر بیت کوین واتس‌ماینر ام ۲۰ اس که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، با قدرت ۶۸ تراهش و مصرف برق ۳۳۶۰ وات، یک رقیب مهم و جدی برای دستگاه‌های ماینر دیگر محسوب می‌شود؛ چرا که قدرت بالا و قیمت پایینی دارد. وزن این دستگاه در حدود ۱۲ کیلوگرم است و به‌اندازه ماینرهای سبک‌تر در مزارع بیت کوین استفاده نمی‌شود. 

۵- دستگاه Canaan AvalonMiner 1066

انواع ماینر بیت کوین

ماینر بیت کوین کنان آوالون ماینر ۱۰۶۶، قدرت ۵۰ تراهش و مصرف برق ۳۲۵۰ واتی دارد و یکی از سودآورترین دستگاه‌های ماینر، برای مناطقی که قیمت برق در آن‌ها ارزان است حساب می‌شود. کیفیت بالا و قیمت پایین این دستگاه‌ها یاعث می‌شوند تا در فارم‌های بیت کوین از این دستگاه استفاده شود. 

نکات مهم برای خرید ماینر بیت کوین

مهم‌ترین عواملی که در زمان خرید ماینر باید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  • هش ریت: هرچه هش ریت یا قدرت پردازش دستگاه شما بالاتر باشد، تعداد بیت کوینی که استخراج می‌شود هم افزایش پیدا می‌کند. 
  • میزان مصرف برق: هرچه میزان مصرف برق دستگاه ماینری که خریداری می‌کنید بیش‌تر باشد، باید پول برق بیش‌تری برای استفاده از دستگاه بپردازید.
  • قیمت دستگاه: دستگاه‌هایی با قیمت بالاتر همیشه بهتر نیستند؛ چرا که هرچه قیمت ماینر شما بالاتر باشد، باید مدت‌زمان بیش‌تری را برای بازگشت سرمایه اختصاص بدهید.

با توجه به این سه مورد، می‌توانید بهترین دستگاه را خریداری کنید تا سودآوری و بازگشت سرمایه موثری داشته باشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا