حمایت مجمع جهانی اقتصاد از رمز ارزها
مجمع جهانی اقتصاد در یک گزارش تفصیلی، به توضیح مفاهیم و کاربردهای رمز ارزها پرداخت.

گزارش «مجمع جهانی اقتصاد» از اهمیت روز افزون رمز ارزها

مجمع جهانی اقصاد (WEF) در یک گزارش تفصیلی، به بررسی مفاهیم مهم در حوزه رمز ارزها پرداخته است. انتشار این گزارش توسط یکی از مهم‌ترین سازمان‌های اقتصادی جهان، نشان‌دهنده اهمیت روز افزون رمز ارزها در میان مجامع و سازمان‌های بین‌المللی است.

به گزارش اکسکوینو، مجمع جهانی اقتصاد  از سال 1971 و طی اجلاس داووس، در کشور سوئیس تاسیس شد. این سازمان در نیم قرن فعالیت خود، یکی از مهم‌ترین سازمان‌های فعال در اقتصاد بین‌الملل بوده است. مجمع جهانی اقتصاد در ابتدا مکانی برای تبادل نظر و توافق بین رهبران اقتصادی اروپای غربی بود، اما حالا رهبران سیاسی و اجتماعی کشورهای مختلف نیز در آن شرکت می‌کنند.

مجمع جهانی اقتصاد در ابتدای این گزارش مهم، به بررسی روند ابداع رمز ارزها در سال 2008 و به بلوغ رسیدن تدریجی آن‌ها در این سال‌ها اشاره می‌کند. بر اساس این گزارش، از همان روزی که بیت کوین به‌عنوان اولین رمز ارز جهان راه‌اندازی شد، سال‌ها مردم نمی‌دانستند که رمز ارز چه معنایی دارد و از چه فناوری برای تولید آن استفاده می‌شود؟ یا چه تفاوتی بین پول سنتی مثل اسکناس و سکه با پولی وجود دارد که وجود فیزیکی نداشته و کاملا دیجیتال است.

با این حال، رمز ارزها به تدریج راه خود را بین سرمایه‌گذاران باز کرده‌اند تا در سال جاری، ارزش بازار رمز ارزها به بیش از 2 تریلیون دلار هم برسد. علاوه بر اینکه رمز ارزها بازاری برای معاملات و سرمایه‌گذاری دارند، کاربردهای متنوعی نیز در زمینه امور مالی مثل سیستم اعطای اعتبار (وام) و بیمه پیدا کرده‌اند. کاربردهای متنوع رمز ارزها، به دلیل استفاده از فناوری بلاکچین است.

چرا گزارش مجمع جهانی اقتصاد درباره رمز ارزها مهم است؟

به دلیل همین کاربرد و اهمیت روز افزون حوزه رمز ارزها بوده که حالا مجمع جهانی اقتصاد پی برده است که دیگر نمی‌توان این حوزه را نادیده گرفت و گزارشی جامع را در این حوزه منتشر کرده است. مجمع جهانی اقتصاد به دلیل دارا بودن روابط نزدیکی که با رهبران اقتصادی و مدیران شرکت‌های بزرگ جهان دارد، به‌عنوان یک مشاور سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی نیز عمل می‌کند. پس انتشار چنین گزارشی از سوی این مجمع، می‌تواند نشانه مهمی از اهمیت یافتن رمز ارزها در مجامع اقتصادی جهان باشد.

آنطور که در خود گزارش هم آمده است، این سند برای آشنا ساختن هرچه بیشتر رهبران اقتصادی و تجار با نحوه کار رمز ارزها و تراکنش‌های آن‌ها منتشر شد.

این مجمع تاکید می‌کند که بهترین روش شناخت بهتر و جامع رمز ارزها، خواندن مقالات نیست بلکه باید بتوان به‌طور مستقیم با آن‌‌ها کار کرد. این گزارش هم با همین هدف منتشر شده است. در واقع، این سند، یک راهنما یا دستور العمل جامع برای رهبران اقتصادی، مدیران شرکت‌ها و تجار برای شروع کار با رمز ارزها است.

بررسی مفاهیم و تعاریف رمز ارزها

گزارش مجمع جهانی اقتصاد در ابتدا، به بررسی نحوه خرید رمز ارزها و تراکنش‌های آن پرداخته است. در ادامه، موضوع اخذ مالیات بر درآمدهای رمز ارز را بررسی می‌کند. این سند یادآوری می‌کند که کشورهای مختلف، رویکردهای متفاوتی نسبت به دریافت مالیات دارند. برخی کشورها هم هنوز مالیاتی در این حوزه اخذ نمی‌کنند. بنابراین، باید قوانین هر کشور را جداگانه بررسی کرد.

در بخش بعدی، گزارش به بررسی بلاکچین و کاربردهای متنوع آن پرداخته و هر قابلیت را به صورت جداگانه بررسی کرده است.

بخش پایانی این سند نیز بر آخرین وضعیت قانون‌گذاری رمز ارزها در سطح بین‌المللی متمرکز است و توصیه‌های لازم در این بخش مطرح شده‌اند.

سخن آخر؛ با آغوش باز وارد دنیای رمز ارزها شوید

در پایان، مجمع جهانی اقتصاد تاکید می‌کند که مباحث بررسی شده در این گزارش، تنها یک نگاه سطحی به دنیای رمز ارزها است. پس توصیه می‌شود تا افراد علاقه‌مند، وارد این دنیای شگفت‌انگیز شوند و خودشان از پروتکل‌های مبتنی بر بلاکچین استفاده کنند، تا درک بهتری و عمیق‌تری از رمز ارزها پیدا کنند.

مجمع جهانی اقتصاد از خوانندگان این گزارش دعوت می‌کند تا سیستم‌های را روشن کنند و به طور رسمی وارد دنیای رمز ارزها شوند تا خودشان بتوانند فرصت‌ها و البته محدودیت‌های حوزه رمز ارزها را لمس کنند.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.