رشد قیمت آلتکوین‌ها و چند اتفاق مهم کریپتویی

بعد از اینکه بازار رمزارزها عملکرد ضعیفی را در ابتدای سال نشان داد، روز دوشنبه اتریوم و 30 ارز دیجیتال برتر هفته گذشته رشد بالایی را ثبت کردند.

طبق داده‌های بازار، اگرچه اتریوم هنوز به بالاترین قیمت خود در ژانویه ۲۰۲۲ یعنی ۳،۸۷۶ دلار نرسیده اما نسبت به هفته گذشته با افزایش تقریبا 36 درصدی همراه بوده است و به قیمت ۳،۵45 دلار معامله می‌شود.

انتظار برای انتشار اتریوم ۰.۲ می‌تواند یکی از عوامل مهم رشد قیمت اتریوم باشد. در این هفته، جستجوها در گوگل برای ادغام اتریوم به بالاترین میزان خود رسید. اتریوم مدعی است که این به‌روزرسانی، مشکلاتی که مربوط به مقیاس‌پذیری، مصرف انرژی و کارمزد بالا در این شبکه است را برطرف خواهد کرد.

در یک هفته گذشته، سولانا (۳۹ درصد)، ترا (۲۹ درصد)، اولانچ (۲۳ درصد)، نییر پروتکل (۳۰ درصد) و ترون (۱۶ درصد) نیز در وضعیت سبز قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت، بیشتر خبرهای دنیای رمزارز حول محور مقررات قرار داشت.

روز دوشنبه، رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن، یک لایحه بودجه در‌‌‌‌‌مورد چند نوع مقررات گزارش دهیِ مالیات و حسابرسی برای دارایی های دیجیتال را منتشر کرده است. طبق این مقررات، دولت آمریکا می‌تواند طی ۱۰ سال آینده ۱۱ میلیارد دلار از مالیات بر رمزارزها جمع‌آوری کند که تقریباً معادل ۵ میلیارد دلار از آن فقط در سال ۲۰۲۳ جمع‌آوری خواهد شد.

روز سه‌شنبه، مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، از دریافت یک وام ۲۰۵ میلیون دلاری برای خرید بیت کوین های بیشتر خبر داد. مایکرواستراتژی این وام را از بانک سیلورگیت‌‌ (Silvergate) دریافت کرده است. این شرکت تقریبا معادل ۶ میلیارد دلار از این ارز دیجیتال را در شرایط کنونی در اختیار دارد.

روز چهارشنبه، شرکت سامسونگ از همکاری بازار نیفتی گیت‌‌وی (Nifty Gateway)، خبر داد که اولین پلتفرم توکن‌های ان‌اف‌تی (NFT) برای تلویزیون‌های هوشمند در جهان را راه‌اندازی کرده است.

روز پنج‌شنبه، قانون‌گذاران اروپایی به پیشنهادی رأی دادند که براساس آن، ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال، مانند صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان کیف پول، باید احراز هویت (KYC) را برای افرادی که تراکنش‌های با ارزش بیش از هزار یورو دارند حتی در کیف پول‌های غیرامانی مانند متامسک اعمال کنند.

در همان روز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از تمام شرکت‌هایی که ارائه‌دهنده خدمات رمزارز در این کشور هستند، خواست تا ماهیت و مقدار دارایی‌های رمزارزی مشتریان را اعلام کنند.

روز جمعه، دو قانون‌گذار آمریکایی قانون شفافیت استیبل کوین(Stablecoin) را معرفی کردند که بر اساس این قانون، استیبل کوین‌ها باید به طور کامل توسط دلار آمریکا و یا اوراق بهادار دولتی با سررسید کمتر از ۱۲ ماه حمایت شوند. این قانون همچنین صادرکنندگان استیبل کوین مانند تتر را مجبور می‌کند تا به طور منظم، گزارش‌های حسابرسی‌شده ذخایر خود را انتشار دهند.

هفته گذشته، با رد درخواست شرکت آرک اینوست‌ (ARK Invest)، برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین، توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به پایان رسید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.