سه‌شنبه 28 فروردین 1403

ارز دیجیتال بارسلونا Barcelona چیست؟ + معرفی کامل این توکن هواداری

اف‌سی بارسلونا فن توکن، یک توکن کاربردی است که به هواداران باشگاه بارسلونا کمک می‌کند تا با استفاده از برنامه و خدمات سوشیوز Socios بر تصمیمات باشگاه تاثیر بگذارند. ارز دیجیتال باشگاه بارسلونا به عنوان یک کلید عضویت است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای پاداش‌های منحصر به فرد، به رسمیت شناختن باشگاه و موارد دیگر رقابت کنند. در ادامه به بررسی ارز دیجیتال اف‌سی بارسلونا فن توکن، توکن بنیانگذاران این ارز، توکنومیک، صرافی‌ها، کیف‌پول‌‌ها و قیمت آینده آن می‌پردازیم.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن چیست؟

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن یک توکن ابزاری است که با همکاری اف‌‌سی بارسلونا و چیلیز Chiliz، ارائه‌دهنده فناوری مالی بلاک چین برای صنعت ورزش و سرگرمی ایجاد شده است. فن توکن‌ها یا توکن‌های هواداری، دارایی‌های دیجیتالی هستند که هرگز منقضی نمی‌شوند و به دارندگان، امکان رای‌دادن در نظرسنجی‌ها و شرکت در آزمون‌ها و مسابقات منتشر شده در برنامه سوشیوز دات‌کامSocios.com را می‌دهند. سوشیوز دات‌کام پلتفرمی برای طرفداران ورزشی است که توسط چیلیز توسعه یافته و بر روی چیلیز چین Chiliz Chain ساخته شده است.

دالر بار $BAR تنها نماد رسمی هواداران بارسلونا است که سهمی نمادین از نفوذ در زندگی باشگاه مورد علاقه‌شان را برای هواداران فراهم می‌کند. این توکن با هدف نزدیک‌تر کردن جامعه و جذب مخاطبان جهانی از طریق آسان‌تر کردن تعامل با تیم فوتبال ایجاد شده است.

راه‌اندازی توکن بار در ژوئن ۲۰۲۰ انجام شد، بار به صاحبان خود حق شرکت در نظرسنجی‌های مربوط به فعالیت‌های باشگاه بارسلونا و همچنین فرصت کسب جوایز منحصر به فرد را ارائه داد. دارندگان توکن با استفاده از قرارداد هوشمند رای می‌دهند و باشگاه بارسلونا باید نتیجه نظرسنجی را در نظر گرفته و نتایج را اجرا کند.

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن چیست؟
اف‌‌سی بارسلونا فن توکن چیست؟

توکن‌های هواداری به کاربران اجازه می‌دهند که برای پاداش‌های انحصاری و شناسایی تیم رقابت کنند. جوایز شامل بلیط‌های مسابقه، تجربیات خاص هواداران، پاداش‌های سوشیوزدات‌کام، ان اف تی NFT، باشگاه‌ها و توکن‌های دیجیتال است. علاوه بر این، از طریق بار، اعضا می‌توانند کالاها و خدمات خاص خود، دسترسی ویژه به استادیوم‌ها و بلیت‌های مسابقه، و آیتم‌های کمیاب را خریداری کنند. کاربران می توانند توکن بار BAR را برای پاداش‌های ان اف تی به اشتراک بگذارند و همچنین به ابزار بازی سازی شده دسترسی پیدا کنند.

توکن هواداری

توکن‌های هواداری به تعداد محدودی عرضه می‌شوند و دارندگان این توکن‌ها در اولویت دریافت خدمات و بهر‌ه‌مندی از امکانات باشگاه‌ها هستند و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های باشگاه شرکت کنند. با حضور، فعالیت، بازی و چت در اپلیکیشن‌های توکن هواداری (مانند برنامه سوشیوز) می‌توانید جوایز مختلفی را برنده شوید.

قیمت فن توکن‌ها یا توکن‌های هواداری هم مانند سایر ارزهای دیجیتال دارای نوسان است و می‌توانید از فروش آن‌ها سود کسب کنید. فن توکن‌ها را می‌توانید با لباس تیم ورزشی یا خدمات ویژه کلوب هواداری یا رمزارزهای دیگر معاوضه کنید.

فن توکن‌ها علاوه بر ارزش سرمایه‌گذاری نقش مهمی در اتحاد میان طرفداران و رشد برندسازی تیم، باشگاه یا گروه موسیقی و غیره دارند که نباید آن را نادیده گرفت. علاوه‌براین، فن توکن‌ها ارزش خود را از باشگاه یا خدماتی که به دارندگان عرضه می‌شود، می‌گیرند. اعطای چنین امتیازاتی به هواداران این حس را می‌دهد که مشارکت بیشتری در امور تیم مورد علاقه خود دارند.

از آن جایی که با رشد باشگاه و تیم، ارزش و قیمت فن توکن هم بالاتر می‌رود، هواداران احساس غرور بیشتری نسبت به تیم خود می‌کنند.

توکن هواداری
توکن هواداری

برخلاف ان اف تی‌ها، فن توکن‌ها کاملا «قابل تعویض» هستند. این بدان معناست که درست مانند فیات یا پول نقد، توکن‌ها را می‌توان با کالاهای باشگاه ورزشی و موارد دیگر مبادله کرد. فن توکن‌ها، ارزهای دیجیتالی هستند که لزوما توسط رمزارزهای اصلی مانند بیت کوین یا اتریوم پشتیبانی نمی‌شوند. آن‌ها ارزش خود را از بین هواداران جهت حضور در باشگاه و کسب مزایای منحصر به فرد دریافت می‌کنند.

توکن چیلیز اولین و برجسته‌ترین توکن هواداری است که باعث انفجار توکن‌های جدیدی مانند توکن هواداری منچستر سیتی، آس میلان AC Milan، یوونتوس و بسیاری موارد دیگر شده است. این ارزها نوآوری در فضای بلاک چین را به بالاترین حد خود رسانده‌اند.

توکن‌ها می‌توانند نشان‌دهنده مالکیت یا حتی عضویت باشند. از آنجایی که توکن‌ها در حال حاضر برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیاری از بلاک چین‌های تخصصی با هدف پشتیبانی از توکن‌ها توسعه داده شده‌اند که رایج‌ترین آن‌ها در حال حاضر اتریوم و توکن‌های استاندارد ERC-20 آن‌ها است.

سوشیوزدات‌کام یک برنامه برای طرفداران فوتبال است، جایی که کاربران با به دست آوردن توکن‌های هواداری مخصوص باشگاه، از حق رای برخوردار می‌شوند تا بر باشگاه‌های مورد حمایت خود تأثیر بگذارند.

توکن هواداری چگونه کار می‌کند؟

هواداران می‌توانند توکن‌های دیجیتال را خریده و مانند سایر رمزارزها معامله کنند. هنگام معامله، قیمت یک توکن هواداری معمولا توسط فروشنده تعیین می‌شود. همچنین با توجه به حرکت بازار و میزان محبوبیت توکن در آن زمان ممکن است تغییر کند.

هنگامی که کاربران به تعداد معینی از توکن‌های هواداری دسترسی پیدا کردند به آن‌ها حق رای داده می‌شود تا در مورد موضوعات مختلف مربوط به باشگاه مورد علاقه خود اظهار‌نظر کنند و آزادی عمل داشته باشند. این موضوعاتی که هواداران می‌توانند در مورد آن‌ها رای دهند تا حد زیادی به باشگاه بستگی دارد. این امتیازات به طرفداران این امکان را می‌دهد که در باشگاه‌های مورد علاقه‌ خود احساس مشارکت بیشتری داشته باشند زیرا در این صورت تعداد طرفداران بیشتر می‌شود.

فن توکن‌ها یا توکن‌های طرفداران یک جامعه انحصاری از اختصاصی‌ترین طرفداران را ایجاد می‌کنند. آنها راه جدیدی را به طرفداران می‌دهند تا در یک سیستم رای گیری و پاداش هیجان انگیز شرکت کنند. هر چه توکن‌های هوادار بیشتری داشته باشید، تسلط بیشتری بر باشگاه و وفاداری بیشتری به تیم خود نشان خواهید داد.

هنگامی که روی پلتفرم سوشیوزدات‌کام مسلط شدید، می‌توانید از قابلیت فن توکن آفرینگ Fan Token Offering عرضه اولیه فن توکن‌ها استفاده کنید. عرضه اولیه فن توکن‌ها فرآیندی است که در آن بخشی از توکن‌های هواداری باشگاه با یک قیمت ثابت به فروش می‌رسد.

این نوع عرضه اولیه مشابه با سایر انواع عرضه اولیه ارز دیجیتال است با این تفاوت که در زمان‌های مختلف و با قیمت‌های متفاوت تکرار می‌شود و تنها در بستر سایت سوشیوز دات‌کام Socios.com در دسترس است. پس از عرضه اولیه، توکن‌ها علاوه بر این سایت در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال مانند بایننس قابل خرید و فروش هستند.

هواداران برای خرید توکن‌های هواداری باید ارز دیجیتال چیلیز را از طریق صرافی ارزهای دیجیتال خریداری کنند. این توکن‌ها که مخصوص یک تیم یا باشگاه است، یک دارایی دیجیتالی محدود است که امکان حق رای و حق عضویت را برای هواداران در آن باشگاه فراهم می‌کند.

ارز دیجیتال چیلیز در فن توکن چیست؟

چیلیز Chiliz یک پروژه ارز دیجیتال است که خود را پیشروترین بلاک چین در حوزه ورزش و سرگرمی معرفی می‌کند. چیلیز محبوب‌ترین پلتفرم فن توکن است و بلاک چین خاص خود را برای ایجاد توکن‌های هواداری دارد. چیلیز، پلتفرم سوشیوز دات‌کام را برای ایجاد ارتباط بین طرفداران با تیم‌ها و باشگاه‌های مورد علاقه خود توسعه داده است. در حال حاضر، این سایت بزرگترین سایت ایجاد توکن‌های هواداری است.

در این وبسایت و در بستر پروژه ارز دیجیتال چیلیز، فن توکن‌‌های زیادی ایجاد شده است. باشگاه‌های فوتبال مانند یوونتوس، بارسلونا، پاریس سنت ژرمن، باشگاه‌های فرمول یک مانند استون مارتین و آلفا رومئو و باشگاه‌های کریکت از لیگ برتر کریکت هند، از جمله نمونه‌های موفق پروژه‌های ایجاد شده بر بستر چیلیز هستند. بخشی از حق امضای لیونل مسی با باشگاه پاریس سنت ژرمن با توکن‌های هواداری این باشگاه انجام شد که این موضوع، نشانگر پتانسیل‌های بالقوه توکن‌های هواداری است.

کاربران با خریدن توکن‌های هواداری تیم مورد علاقه خود، این شانس را پیدا می‌کنند که در مورد موضوعات مختلف باشگاه رای دهند. البته این به معنی اعمال نظر در مورد تمام فعالیت‌های باشگاه نیست و تنها شامل مواردی می‌شود که باشگاه انتخاب می‌کند. هیچ فهرست مشخص و تدوین‌شده‌ای از موارد قابل اجرا برای باشگاه‌‌هایی که توکن‌های طرفداری صادر می‌کنند وجود ندارد اما برخی از گزینه‌ها به صورت زیر است:

  • تعیین طرح اتوبوس باشگاه
  • انتخاب بین طرح‌های مختلف اتاق رختکن
  • مشخص کردن موسیقی برای زمان ورود بازیکنان به زمین یا پس از به ثمر رسیدن گل و پیروزی
  • پخش پیام در رختکن قبل شروع بازی
  • قرعه‌کشی و اهدای بلیت و لباس ورزشی رایگان به دارندگان توکن‌های هواداری
  • امکان تماشای بازی از جایگاه ویژه

درباره باشگاه بارسلونا

باشگاه بارسلونا نیازی به معرفی ندارد. با این حال، برای کسانی که این باشگاه آشنا نیستند، این باشگاه به عنوان بارسا شناخته می‌شود. این باشگاه در سال ۱۸۹۹ توسط گروهی از فوتبالیست‌های سوئیسی، اسپانیایی، آلمانی و انگلیسی تاسیس شد و در حال حاضر، بارسا یکی از محبوب‌ترین و با استعدادترین تیم‌های جهان است که طرفداران زیادی دارد و حمایت گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی دارد.

این تیم در لالیگا، بالاترین رده فوتبال اسپانیا، رقابت می‌کند. در صحنه بین المللی، بارسلونا جام‌های زیر را به دست آورده است: ۵ عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، ۴ جام برندگان جام یوفا، ۵ سوپر جام یوفا، ۳ جام نمایشگاه بین شهری و ۳ جام باشگاه‌های جهان فوتبال. برخی از مشهورترین بازیکنان تمام دوران از جمله لیونل مسی، نیمار، رونالدینیو و دیگو مارادونا برای این باشگاه بازی کرده‌اند.

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۰ از طریق پلتفرم چیلیز و با همکاری سوشیوز دات‌کام راه‌اندازی شد. سوشیوز دات‌کام مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی بر بلاک چین را به سازمان‌ها و باشگاه‌های ورزشی و سرگرمی ارائه می‌کند که به آن‌ها کمک می‌کند مخاطبان خود را جذب، رشد و کسب درآمد کنند.

هدف این شرکت بهبود تجربه طرفداران موجود بود و بنابراین کانالی برای تعامل با طرفداران ایجاد کرد. سوشیوز دات‌کام از ابتدا بر روی بلاک چین چیلیز ساخته شده است و از CHZ به عنوان ارز اصلی خود استفاده می‌کند. علاوه بر این، این پلتفرم به طرفداران اجازه می‌دهد تا توکن‌های رسمی تیم‌های ورزشی محبوب، از جمله نماد هواداران اف‌‌سی بارسلونا را خریداری کنند.

باشگاه فوتبال بارسلونا به صورت مخفف یعنی بارسا شناخته می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی است که در شهر بارسلون در منطقه کاتالونیای اسپانیا قرار دارد. بارسلونا باشگاهی ورزشی – اجتماعی با هزاران عضو بوده که تیم فوتبال بارسلونا بخشی از آن می‌باشد. تیم این باشگاه در لالیگا بازی می‌کند و جزء سه تیمی است که هرگز به دسته‌ پایین‌تر سقوط نکرده ‌است. شهرت تاریخی تیم این باشگاه به‌دلیل شیوه حمله‌ای ماهرانه و جذابش بوده که تأکیدش را بر بازی باز قرار می‌دهد.

شناسنامه توکن هواداری اف‌سی بارسلونا

ناماف‌سی بارسلونا فن توکن FC Barcelona Fan Token
نماد اختصاریBAR
وب سایتhttps://www.fcbarcelona.com/en/
استانداردERC20
رتبه448
تعداد کل توکن‌هانامشخص
حجم بازار$72,212,045

بنیان‌گذار اف‌‌سی بارسلونا فن توکن

الکساندر دریفوس Alexandre Dreyfus، مدیر عامل چیلیز و سوشیوز دات‌کام است. دریفوس به عنوان یک کارآفرین وب با بیش از ۲۰ سال تجربه، رزومه جالبی در زمینه ارز دیجیتال دارد. در دهه ۱۹۹۰، او یک راهنمای سفر تعاملی به نام وب‌سیتی Webcity ایجاد کرد. بعدها در دهه ۲۰۰۰، او دو پروژه پوکر آنلاین کاملا موفق و مهم مانند وینامکس Winamax و چیلی پوکر Chilipoker را تأسیس کرد.

الکساندر دریفوس
الکساندر دریفوس

سپس در سال ۲۰۱۳ صاحب فهرست جهانی پوکر و د هندن موب The Hendon Mob شد. علاوه بر این، دریفوس در سال ۲۰۱۷، چیلیز را تأسیس کرد که یک ارز دیجیتال برای پلتفرم‌های ورزشی و سرگرمی است و در سال ۲۰۱۸ سوشیوز دات‌کام با هدف دادن فرصتی به باشگاه های فوتبال و ورزشی برای کسب درآمد از پایگاه‌های طرفداران خود با معرفی فناوری بلاک چین متولد شد.

توکنومیک

دالر بار $BAR یک توکن کاربردی برروی بلاک چین است. دالر بار یک زنجیره جانبی اثبات اعتبار است که بر روی اتریوم ساخته شده است. بار به باشگاه بارسلونا کمک می‌کند تا تصمیمات صحیح را بگیرد و به طرفداران امکان دسترسی به محصولات رسمی باشگاه و محتوای انحصاری را می‌دهد.

توکنومیک
توکنومیک

براساس سایت کوین مارکت‌کپ، فن توکن بارسلونا با نماد اختصاری BAR با ارزش بازار حدودا ۱۷.۳۴۸ میلیون دلار، در رتبه ۶۴۵ بازار قرار داشته و سهم ۰.۰۰۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد و حجم مبادلات روزانه آن حدودا ۳.۷۶۰ میلیون دلار است. بالاترین قیمت فن توکن بارسلونا در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۱ معادل ۴.۵۷ دلار بوده است.

تعداد واحدهای در گردش فن توکن بارسلونا حدودا ۳.۹۵۱ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۴۰ میلیون است. در حال حاضر فعال‌ترین صرافی که در آن فن توکن بارسلونا معامله می‌شود، صرافی بایننس با سهم ۳۸.۸۸ درصد از حجم معاملات روزانه است.

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟

حاکمیت: بارسلونا تعدادی نظرسنجی را آپلود می کند، سپس دارندگان توکن بار از طریق قراردادهای هوشمند با استفاده از برنامه و خدمات سوشیوز دات‌کام رأی می‌دهند.
استیکینگ: توکن‌های بار را می‌توان برای پاداش‌های ان اف تی استیک کرد.
جوایز: دارندگان توکن بار با شرکت در آزمون‌ها، بازی‌ها و نظرسنجی‌های باشگاه در اپلیکیشن سوشیوز دات‌کام، پاداش دریافت می‌کنند.

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟
اف‌‌سی بارسلونا فن توکن در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شود؟

حداکثر عرضه توکن بار ۴۰ میلیون واحد است. از ژانویه ۲۰۲۲، ۳.۵۵۱.۸۵۵ دلار توکن بار (۹ درصد از کل عرضه) در گردش است.

چه چیزی اف‌‌سی بارسلونا فن توکن را منحصر به فرد می‌کند؟

برای پیوستن به بخشی از جامعه و تأثیرگذاری بر تصمیمات باشگاه و شرکت در مسابقات، باید حداقل یک دالر بار BAR$ داشته باشید. با این حال، میزان رای شما به تعداد توکن‌هایی که دارید بستگی دارد و گاهی اوقات به بیش از یک توکن نیازمندید.

دارندگان توکن امتیازات خاص خود را دارند از جمله دسترسی ویژه به ورزشگاه نیوکمپ، ملاقات با اسطوره‌های مشهور فوتبال جهان و همچنین فرصت شرکت در جلسات.

بارسا از سوشیوز دات‌کام برای نزدیک شدن به هواداران و دریافت نظرات آن‌ها با ارسال نظرسنجی استفاده می‌کند. دارندگان بار فقط یک بار می توانند رای دهند اما اگر کاربر ۱۰ توکن داشته باشد، رای او ۱۰ حساب می‌شود. برای حفظ نتایج منصفانه، نظرسنجی‌ها به مقدار مشخصی توکن، محدود می‌شود که توسط خود باشگاه تعیین می‌شود.

پلتفرم سوشیوز دارای سیستم پاداش است، بنابراین دارندگان توکن بار به تمام مسابقات لیگ اروپا و جام حذفی دسترسی ویژه دارند.

امنیت اف‌‌سی بارسلونا فن توکن چگونه تامین می‌شود؟

پلتفرم سوشیوز دات‌کام یک واسطه بین یک باشگاه فوتبال و هواداران خاص آن است که جریان‌های امن و شفاف درآمد را فراهم می‌کند. سوشیوز مبتنی بر فناوری قراردادهای هوشمند است از بلاک چین اتریوم و مکانیزم کنترل جمعیت اختصاصی استفاده می‌کند، بنابراین طرفداران در محیطی بدون دستکاری هستند و فقط در نظرسنجی‌های عمومی رای می‌دهند.

امنیت اف‌‌سی بارسلونا فن توکن چگونه تامین می‌شود؟
امنیت اف‌‌سی بارسلونا فن توکن چگونه تامین می‌شود؟

تمام توکن‌های هواداری از طریق چیلیز چین ضرب می‌شوند. همه رای‌گیری‌ها در این پلتفرم به صورت مجموعه‌ای از قراردادهای هوشمند انجام می‌شود که از طریق چیلیز Chiliz اجرا می‌شوند. با توجه به چیلیز چین، کاربران می‌توانند داده‌ها را به شیوه‌ای امن به اشتراک بگذارند، زیرا بلاک چین داده‌ها را با استفاده از ریاضیات پیچیده، کدهای برنامه‌نویسی نوآورانه و استفاده از دفتر کل اطلاعات عمومی که از طریق شبکه همتا به همتا (P2P) توزیع می‌شود، ذخیره می‌کند.

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن را از کجا بخریم؟

فن توکن‌ها را می‌توان در اکثر صرافی‌های معتبر جهان خرید و فروش کرد. صرافی‌های بسیاری امکان خرید اف‌‌سی بارسلونا فن توکن را برای کاربران فراهم می‌کنند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:
• بایننس Binance
• اف تی اکس FTX
• پاری بو Paribu
• کوین دی سی اکس CoinDCX
• وی سی سی VCC
• زی تی ZT
• بی کی اکس BKEX

اف‌‌سی بارسلونا فن توکن را از کجا بخریم؟
اف‌‌سی بارسلونا فن توکن را از کجا بخریم؟

البته کاربران ایرانی به علت وجود تحریم‌ها نمی‌توانند در این صرافی‌ها فعالیت کنند. جهت جلوگیری از این موضوع می‌توانید از پلتفرم معاملاتی اکسکوینو استفاده کنید. اکسکوینو یک پلتفرم معاملاتی همتا به همتا به حساب می‌آید که از رمزارزهای متعددی پشتیبانی می‌کند.

کیف پول‌های اف‌‌سی بارسلونا فن توکن

یکی از روش‌های ذخیره‌سازی ارز دیجیتال، استفاده از کیف پول‌ها است. شما می‌توانید از کیف پول‌های فعال در حوزه رمزارزها برای ذخیره‌سازی دارایی خود استفاده کنید و البته به این نکته توجه کنید که کیف پول شما باید از رمزارز مورد نظر پشتیبانی کند و از امنیت بالایی برخوردار باشد. توکن هواداری بار براساس استاندارد ERC-20 و بر روی پلتفرم اتریوم ساخته شده است. بنابراین می‌توانید آن را در کیف پول‌های مطرح به شرح زیر نگه‌داری کنید:

  • وایرکس Wirex
  • هوبی گلوبال Huobi Global
  • اکی اکس OKEX
  • کوینومی Coinomi
  • متامسک Metamask
  • تراست والت Trust Wallet
  • اتمیک Atomic
  • کیف پول سخت افزاری لجر Ledger

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که قصد نگه‌داری یا معامله ارز دیجیتال سرتیک را دارید، باید کیف‌پول امنی را انتخاب کنید. کیف پول اکسکوینو امنیت بالا را برای ارزهای شما تامین می‌کند و با نگه‌داری دارایی خود در کیف پول‌های اکسکوینو می‌توانید در هزینه‌ها و کارمزدهای خود صرفه‌جویی کنید.

از طرفی به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها بسیاری از کیف پول‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند اما کیف‌پول اکسکوینو خطر تحریم شدن را برای کاربران نخواهد داشت. اگر قصد استفاده از این کیف‌پول را دارید، مقاله آموزش جامع استفاده از کیف‌پول اکسکوینو را مطالعه کنید.

آینده توکن هواداری اف‌‌سی بارسلونا

به طور کلی افراد فعال در حوزه ارزهای دیجیتال می‌توانند فن توکن‌ها را مانند ارزهای دیجیتال دیگر خریداری کنند و آن‌ها را یا به دید سرمایه‌گذاری نگه‌داری کنند و یا به دید نوسان‌گیری خرید و فروش کنند. در مورد عوامل تاثیرگذار بر قیمت توکن‌های هواداری در قسمت‌های مختلف مقاله سخن گفته شد اما با توجه به اینکه تمام باشگاه‎‌های ورزشی به دنبال کسب درآمد از روش‌های جدیدی جز پخش و فروش بلیط هستند به نظر می‌رسد این توکن‌‌ها آینده روشنی خواهند داشت. و به همین دلیل تعدادی از معامله‌گران بازار این توکن‌های هواداری را به دید سرمایه‌گذاری بلندمدت نگهداری می‌کنند.

البته نباید فراموش کرد تعدادی از هواداران دو آتشه فوتبال نیز از این توکن‌ها به جای این‌که کسب درآمد داشته باشند و به دید سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنند، توکن‌های هواداری را به عنوان معیاری برای سنجیدن میزان وفاداری هوادار به باشگاه می‌دانند.

کلام نهایی

فن توکن‌ها، رمزارزهایی هستند که به هواداران یک تیم ورزشی، گروه موسیقی یا یک رویداد خاص تعلق می‌گیرند و موجب می‌شوند که هواداران از امکانات و مزایای خاصی همچون تخفیف در خرید محصولات، مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها، بلیط رایگان برای حضور در رویدادهای مختلف را دریافت می‌کنند.

توکن‌های هواداری مانند سایر رمزارزها بسیار پر نوسان هستند. قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا در نوسان است. هواداران فوتبالی که این توکن‌ها را خریداری می‌کنند نیز اعلام کرده‌اند که قیمت توکن‌ها تحت تأثیر حرکات و فعالیت تیم قرار دارد. با توجه به اینکه قیمت توکن‌ها توسط احساسات و تعاملات طرفداران تعیین می‌شود، برخی از علاقه‌مندان به فوتبال، توکن‌های هواداران را به‌جای سرمایه‌گذاری بلندمدت، یک نماد وضعیت و معیار وفاداری می‌دانند.

سوالات متداول

آیا می‌توانیم از فن توکن‌ها درآمد کسب کنیم؟

اکوسیستم اقتصادی جدید مبتنی بر تیم می‌تواند به یک جریان درآمدی برای تیم‌ها و طرفداران آن تبدیل شود. شما می‌توانید با خرید و فروش فن توکن مورد علاقه‌ی خود در زمان مناسب، کسب سود کنید و درآمد داشته باشید.

بهترین فن توکن چیست؟

ارزش اصلی فن توکن‌ها بر پایه‌ی خدماتی که باشگاه‌ها ارائه می‌دهند است اما فن توکن یوونتوس، منچستر سیتی، بارسلونا و پاری سن ژرمن، از بهترین فن توکن‌ها هستند.

مزایای خرید بارسلونا فان توکن

با خرید فن توکن اولین قدم در سرمایه‌گذاری را می‌توانید بردارید. برای این امر کافیه که یک والت یا همون کیف پول ارز دیجیتال را برروی گوشی خود نصب کنید و اقدام به خرید بارسلونا فن توکن کنید. نگهداری ارزها در کیف پول این امکان را می‌دهد که شما در هر جای دنیا بتوانید فروش بارسلونا فن توکن را انجام بدید و وجه رایج آن کشور را دریافت کنید.

قیمت بارسلونا فن توکن ممکن است تغییراتی داشته باشد که در صورت خرید توکن هواداری و افزایش قیمت سود خواهید برد. لذا با آگاهی از این موضوع وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

آیا خرید اف‌‌سی بارسلونا فن توکن ارزش دارد؟

پاسخ به این سوال که خرید اف‌‌سی بارسلونا فن توکن ارزشمند است یا نه نیاز به این دارد که در مورد این ارز جستجو کنید و وایت پیپر و برنامه‌هایی که برای آن نوشته شده است را مطالعه کنید و بر اساس زمان سپری شدن از پروژه و میزان پیشرفت آن اعتبار سنجی کنید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.