پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین

بهترین زمان برای خرید بیت کوین (قسمت اول)

بیت کوین در سال ۲۰۱۸ سال سختی را پشت سر گذاشت, هیچ‌کس حتی در خیال خود نیز تصور نمی کرد که ارزش بیت کوینی  که در دسامبر ۲۰۱۷ بالاتر از ۱۹۰۰۰ دلار بود تا دسامبر ۲۰۱۸ تا ۳۵۰۰ دلار کاهش پیدا کند! این کاهش موجب شد تا بسیاری از تریدر‌ها در مورد آینده  بیت کوین دچار تردید شوند. با این حال، برخی تحلیلگران بر این باورند که آینده بیت کوین امن شده‌است. به گفته آن‌ها، بیت کوین در شرف ترقی است.

در این مقاله یه این موضوع خواهیم پرداخت که آیا بهترین زمان برای خرید بیت کوین است؟ و به عواملی نظر خواهیم داشت  که نوید بخش ترقی در بیت کوین است.

1. تایید Bitcoin ETF

به گفته یکی از اعضای SEC  (کمیسیون بورس و اوراق بهادار)  با وجود این که بیشتر درخواست‌های ETF  بیت کوین سال گذشته رد شدند امسال به احتمال زیاد مورد تایید قرار خواهد گرفت  این گزارش پس از یک مصاحبه مطبوعاتی در ۵ فوریه ۲۰۱۹ در توئیتر منتشر شد.

اگر با ETF آشنایی ندارید،ETF  در واقع سرمایه‌ای ست که در بازار سهام مبادله می‌شود و مزیت اصلی بیت کوین ETF پس از پذیرش، راحت تر شدن و جذاب تر شدن فضای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاران است. بنابراین قطعا پذیرفته شدن بیت کوین ETF  فضای کریپتو و بیت کوین را ترقی خواهد داد

2. ورود سرمایه‌های سازمانی در فضای کریپتو:

در ماه‌های آخر سال ۲۰۱۸ شایعاتی مبنی بر ورود سرمایه‌های سازمانی بزرگ در فضای رمزنگاری وجود داشت. با این حال، با شکست‌های قیمتی که  در بازار رخ داد، این رویداد محقق نشد.اکنون در این سال، تحلیلگران مطمئن هستند که در نهایت، سرمایه‌های سازمانی پا به عرصه رمزنگاری خواهند گذاشت. و زمان تحقق این امر چندان دور نیست. به روز رسانی‌های این فضا و پلت فرم امن برای کریپتو کارنسی از دلایل مطرح برای این پیش بینی هستند. همچنین با تکامل شبکه لایتنینگ در بیت کوین، تعداد تراکنش در ثانیه افزایش خواهد یافت و مشکل مقیاس پذیری را حذف خواهد کرد.

بنابراین، سرمایه گذاران موسسات مالی مشتاق ورود به این فضا هستند. و اگر این اتفاق رخ دهد، به عنوان همان  کاتالیستی عمل می‌کند که دنیای رمزنگاری به خصوص بیتکوین به دنبال آن است

3. راه‌اندازی بککت

قرار بود Bakkt در ماه ژانویه ۲۰۱۹  راه اندازی شود. با این حال بککت به برخی مصوبات نهایی از سوی کمیته مالی ایالات‌متحده نیاز داشت و متاسفانه قبل از این که این تاییدیه‌ها را بدست آورد، بحران تعطیلی دولت ترامپ در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ شروع شد و ۳۵ روز طول کشید. اکنون، زمانی که تعطیلی در ۲۵ ژانویه بسته شد، انتظار می‌رود که Bakkt به زودی تاییدیه لازم را از کمیسیون مالی ایالات‌متحده دریافت کند. در ۷ فوریه، حزبی که ادعا می‌کند نماینده Bakkt است، ایمیل‌هایی را به هزاران نفر ارسال کرد که ادعا می‌کند تاریخ ارائه بککت در ۱۲ مارس تنظیم شده‌ است. اگر این مساله صحت داشته باشد، می‌تواند بار دیگر قیمت بیت کوین را افزایش دهد .

بککت یک پلتفرم اکسچنج است که قرار است توسط ICE (Intercontinental Exchange) راه‌اندازی شود. ICE همان سازمانی است که مسئول تسهیل کار NYSE معروف ( New York Stock Exchange)  است. همچنین کلود مایکروسافت نیز برای رفع مشکلات ذخیره‌سازی با این پروژه همکاری می‌کند.

بکت در بیت کوین

 

ادامه دارد…

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.