چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
دولت بلژیک

سایتی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ ارز دیجیتال

دولت بلژیک در راستای افزایش آگاهی عمومی نسبت به کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال سایتی را تأسیس کرده است.

دولت بلژیک

در سال‎های اخیر علاقه و رغبت نسبت به ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در این زمینه رونق بسیاری داشته است و همه روزه بر تعداد این افراد افزوده می‎گردد. این شرایط فرصت مناسبی را برای کلاه‌برداران ارز دیجیتال به وجود آورده است تا بتوانند از طریق روش‎های مختلف سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال را فریب داده و سرمایه‎ی آن‏‌ها را در اختیار خود قرار دهند. در این بین مهم‎ترین نکته این است که بر آگاهی و شناخت سرمایه‌گذاران در مورد خطرات کلاه‌برداری افزوده گردد تا به راحتی دچار چنین تله‌‏ها و دام‎هایی نشوند.

در این راستا، مرجع مالی FPS Economy در بلژیک گزارش داد که دولت بلژیک برای این که بتواند بر آگاهی عمومی نسبت به خطرهای کلاه‌برداری‎ در مورد ارزهای دیجیتال بیفزاید، سایتی را تأسیس نموده است. FPS همچنین اعلام نمود که ” علاقه و رغبت بیش از حد برای سرمایه‌گذاری در این زمینه باعث شده است که تعداد افراد بیش‎تری دچار کلاه‌برداری شوند.

همچنین بر اساس گزارش‎های داده شده توسط کاربران به FPS، در حدود 2.2 میلیون یورو خسارات در اثر کلاه‌برداری شامل حال سرمایه‌گذاران شده است” علاوه بر این FPS، بیان نمود که ” این مقدار خسارت و گزارش تنها ظاهر قضیه بوده و شامل 4% از کل موارد می‎شود که در عمل تعداد کلاه‌برداری‌‏های بسیار بیش‏تری در مورد سرمایه‌گذاران اتفاق افتاده است که توسط این افراد گزارش نشده است و بر اساس پیش‎‌بینی‏‌های صورت گرفته توسط FPS، در یک سال اخیر، سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال بلژیکی، در حدود 130 میلیون یورو در اثر کلاه‌برداری ضرر کرده‌اند ” و هدف از ایجاد وب سایت جلوگیری از بروز چنین ضررهای مالی بوده است.

وب سایت  Too Good to Be True

وب سایت ” Too Good to Be True ” که توسط FPS Economy، سرویس‏‌های فدرال و مجمع قانون‌گذاری بازار FSMA، تأسیس شده، از طریق لینک زیر قابل دسترس است.

http://temooiomwaartezijn.be/

هدف اصلی این وب سایت افزایش آگاهی عمومی نسبت به ریسک‎های سرمایه‌گذاری، معرفی روش‏‌های کلاه‌برداری، از جمله این که کلاه‌برداران سرمایه‌گذاران را با شعار ” کسب سودهای زیاد  ” فریبت می‌‏دهند، می‌‏باشد. این سایت، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال را آگاه می‏‌کند که قبل از شروع به سرمایه‌گذاری و ارسال پول، جزئیات پروژه و کاری که قرار است در آن سرمایه‌گذاری کنند را به خوبی مطالعه کرده و از همه‏‌ی جزئیات آن آگاهی داشته باشند تا بدین ترتیب دچار کلاه برداری نشوند.

همچنین در این وب سایت، پنلی برای ارسال گزارش در نظر گرفته شده است که افراد می‌‏توانند گزارش‌‏های کلاه‌برداری مشاهده شده و یا احتمالی را با وب سایت در میان بگذارند و وب سایت با انتشار چنین گزارش‎هایی، باعث افزایش آگاهی بیش‏تر کاربرانش شود. خود سایت نیز وب سایت‏‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال را بررسی نموده و مواردی را که به عنوان کلاه‌برداری تشخیص می‏‌دهد را با عموم به اشتراک می‏‌گذارد. دولت بلژیک امیدوار است که با راه‌اندازی این وب سایت بتواند میزان ضررهای مالی ناشی از کلاه‌برداری ارزهای دیجیتال را تا حدودی کاهش دهد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.