خودپرداز ارز دیجیتال برای خرید و فروش بیت کوین

تعداد خودپرداز ارزهای دیجیتال در جهان رکورد زد

تعداد خودپرداز ارزهای دیجیتال در جهان رکورد زد!

با افزایش آگاهی عمومی از بیت کوین و ارزهای دیجیتال نیاز به وجود دستگاه های ATM به طور جدی احساس می‌شود؛ روش‌ نوین پرداختی که به گفته تحلیل گران به زودی جایگزین ارز های فیات می‌شود.
وب سایت Coinatmradar.com به طور تخصصی به نمایش دستگاه‌های خودپرداز در سراسر جهان می‌پردازد. طبق گزارش‌های این شرکت تاکنون 4.000 دستگاه در سراسر جهان وجود دارد که عمده آن‌ها در ایالات متحده آمریکا، اروپا و آمریکای لاتین قرار دارند.

آمریکا رکورد دار تعداد ATM

ایالات متحده آمریکا با بیش از 55.9 درصد از سهم تعداد خودپرداز (2493) در صدر است. نکته قابل تأمل اینست که 45 ایالت از مجموع 50 ایالت حداقل یک خودپرداز دارند که کالیفرنیا (475)، ایلینویز (252) و شیکاگو (226) در این میان بیشترین تعداد را شامل می‌شوند.
در اروپا نیز اتریش (270)، انگلیس (214)، اسپانیا (65) و جمهوری چک (65) به ترتیب بیشترین BATM) Bitcoin ATM) را در اختیار دارند.

خودپرداز‌های بیت کوین در حال افزایش محبوبیت

کشور‌های لاتین در مجموع 1.7% از تعداد خودپرداز‌های جهان را در بر می‌گیرند. کلمبیا (26)، آرژانتین (8) و پرو (1) در صدر لیست آمریکای جنوبی و هنگ‌کنگ (32)، ژاپن (10)، تایوان (8) نیز بهترین جایگاه را در آسیا دارند.
در قاره آفریقا نیز 7 دستگاه در مجموع وجود دارند که 4 دستگاه در آفریقای جنوبی و 1 دستگاه در زیمبابوه قرار دارد. البته خبر‌ها حاکی از افزایش محبوبیت استفاده از این دستگاه‌ها در قاره آفریقاست و به زودی آمار و ارقام تغییر جدی خواهد کرد.

رشد در درصد BATM ها

با نگاهی دقیق‌تر بر داده‌های این شرکت، در می‌یابیم که رشد تعداد این دستگاه‌ها از لحاظ درصدی نیز چشم‌گیر است. به طور مثال در روز‌های اخیر 49 دستگاه در ایالات متحده و 15 دستگاه در کانادا (2.5% رشد) و 9 دستگاه در اسپانیا (15.8% رشد) نصب شده‌اند.

در همین راستا، کشور‌هایی نظیر باهاماس و ترکیه اولین دستگاه‌های خود را دریافت نموده‌اند. اما در باهاماس تنها امکان خرید بیت کوین وجود دارد و این درحالیست که در استانبول می‌توان به خرید و فروش مجموعه ارز‌های دیجیتال (Digital Assets) پرداخت که گزینه مثبتی برای این کشور توریستی محسوب می‌شود.
همچنین از عمده تولید کنندگان این دستگاه‌ها می‌توان به Genesis Coin، General Bytes، Lamassu، BitAccess و Coinsource اشاره کرد که به ترتیب در تولید و ارائه 1304، 1255، 441، 237 و 192 دستگاه نقش داشته‌اند.

با این وجود، علیرغم محبوبیت ارز‌های دیجیتال در ایران و علاقه‌مندی توریست‌ها، با توجه به قوانین منع‌کننده و تحریم ها امکان دریافت و نصب این ATM ها وجود ندارد.
نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا با ورود این دستگاه‌ها به کشورمان موافق هستید؟

منبع:   btcnn

اکسکوینو | خرید و فروش بیت کوین ، اتریوم و دیگر ازرهای دیجیتال

جهت خرید و فروش بیت کوین | اتریوم | و سایر ارزهای دیجیتال در اکسکوینو ثبت نام کنید.

اکسوینو ارائه دهنده کیف پول امن و با کاربری آسان و نرم افزار اندروید جهت خرید و فروش و نگهداری بیت کوین و دیگر رمز ارزها

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.