پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
میلیونر استرالیایی به واکسن‌زده‌ها بیت‌کوین اهدا می‌کند.
فرد شبستا، میلیونر استرالیایی، اعلام کرده است به کسانی که واکسن کرونا دریافت کنند، معادل ۵ دلار آمریکا بیت‌کوین هدیه می‌دهد.

واکسن بزنید بیت‌کوین جایزه بگیرید

یک میلیونر استرالیایی به‌تازگی اقدام خلاقانه‌ای را در جهت ترویج واکسیناسیون ویروس کرونا در کشور استرالیا انجام داده است. وی به افرادی که واکسینه شوند وعده دریافت بیت‌کوین به ارزش ۵ دلار را داده است.

فرد شبستا (Fred Schebesta)، کارآفرین استرالیایی گفته به استرالیایی‌هایی که واکسن کویید-۱۹ را دریافت می‌کنند و آنهایی که در آینده واکسینه می‌شوند، ۵ دلار بیت‌کوین جایزه می‌دهد. با توجه به جمعیت استرالیا، اگر همه افرادی که تاکنون واکسینه نشده‌اند از این پیشنهاد استقبال کنند، شبستا مجبور است برای عمل به وعده خود 104 میلیون دلار (حدود ۷۵ میلیون دلار) هزینه کند.

«واکسینه شوید و بیت‌کوین خود را بگیرید»

فرد شبستا بنیانگذار وب‌سایت تحلیل مالی فایندر (Finder)، از برنامه‌های خود برای واریز بیت‌کوین به ارزش ۵ دلار به استرالیایی‌هایی که از ماه فوریه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، فاش کرد. این کارآفرین افزود کسانی که قصد دارند واکسن دریافت کنند نیز از پیشنهاد وی سود خواهند برد:

شبستا در این راستا گفت:

«مدتی است این ایده را در ذهنم داشته‌ام اما هیچوقت در این مورد صحبت نکرده‌ام. ما به هر کس در استرالیا که واکسینه می‌شود ۵ دلار بیت‌کوین می‌دهیم. عزیزم هم واکسینه شو، هم بیت‌کوین‌ات را بگیر».

این وبلاگ‌نویس ۴۰ ساله در توضیح این اقدام نوشت هر فرد فقط یک بار می‌تواند برای دریافت این مقدار بیت‌کوین درخواست دهد. افراد برای دریافت بیت‌کوین خود، ابتدا باید اپلیکیشن فایندر را نصب کنند و مدرک واکسیناسیون خود را در آنجا ارائه دهند. پس از بررسی این مدارک، ارز دیجیتال موردنظر به کیف پول فرد واریز خواهد شد.

حدود ۵۰ درصد از جمعیت بالای 16 سال استرالیا حداقل یک دوره واکسن کروناویروس را دریافت کرده‌اند، این در حالی است که افرادی که چرخه کامل واکسیناسیون را انجام داده‌اند حدود ۲۷ درصد از جمعیت کل استرالیا را تشکیل می‌دهند. با انجام یک محاسبه ریاضی، این پاسخ به‌دست می‌آید که شبستا مجبور است تقریباً نیمی از ثروت ۱۵۵ میلیون دلاری خود را برای تحقق وعده خود هزینه کند.

قیمت بیت‌کوین از ۲۵۰ هزار دلار عبور خواهد کرد

در حالی که برخی از کارشناسان بیت‌کوین را یک دارایی ناپایدار و خطرناک قلمداد می‌کنند، این میلیونر استرالیایی اخیراً ‌پیش‌بینی کرده قیمت بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۵ به ۲۵۵،۰۰۰ دلار خواهد رسید. اگر این پیش‌بینی به واقعیت بپیوندد، هودلرها (hodlers) دارایی‌ ارزهای دیجیتال خود را نزدیک به ۶ برابر افزایش می‌دهند.

شبستا در مصاحبه‌ رادییی  با مجری برنامه Kyle Sandilands که آهنگ “Get Vaxxed Baby” را در ماه گذشته پخش کرد، اعلام کرد شهروندان استرالیایی را متقاعد کرده که واکسن کرونا را دریافت کنند.

فرد شبستا

داستان متفاوت در ایتالیا

در حالی که فرد شبستا از استرالیایی‌ها می‌خواهد در ازای رهایی از ویروس کووید -۱۹ بیت‌کوین دریافت کنند، کلاهبرداران در ایتالیا در ازای دریافت ارزهای دیجیتال به هزاران نفر گواهی جعلی واکسیناسیونکروناویروس داده‌اند.

در پی گزارشات اخیر، پلیس ایتالیا چندین گروه را که در برنامه پیام رسان تلگرام فعالیت می‌کردند، بازداشت کرده است. این افراد مردم را از طریق پیام‌های تلگرامی اغفال کرده تا گواهی واکسیناسیون را خریداری کنند. فروشندگان درخواست پرداخت با ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود می‌دادند.

قیمت ثابتی برای ارائه این خدمات غیرقانونی از سوی تبهکاران داده نمی‌شد، اما میانگین قیمت ۵۰۰ یورو یا ۵۸۸ دلار بود. با این حال، مقامات ایتالیایی اطلاعاتی در خصوص نوع ارز دیجیتال معامله شده در جریان این کلاهبرداری‌ها ارائه نداده‌اند.

ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین آسیب را از شرایط وخیم شیوع ویروس کویید-۱۹ در اروپا دیده است. طبق آخرین آمار دولتی، بیش از ۶۵ درصد ایتالیایی‌ها کاملاً واکسینه شده‌اند. با این حال، و به‌دنبال کشف کلاهبرداری‌های اخیر اسن سوال مطرح می‌شود که آیا همه گواهینامه‌ها ارائه شده به افراد قانونی بوده یا بخشی از آن شامل همین کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال شده است. پاسخ این سوال هنوز مشخص نیست.

منبع: cryptopotato

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.