سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

5 رمز ارز برتری که این هفته باید زیر نظر بگیرید

تریدرها منتظر شکسته شدن سطح ۲۰ هزار دلاری‌ان و تا زمانی که این مقاومت شکسته نشه ترجیح میدن فقط نظاره‌گر بازار باشن. از اون طرف هم خرس‌ها دنبال غرق کردن بیت کوین به زیر سطح ۱۹ هزار دلارن تا بتونن سود بیشتری از این وضعیت ببرن. تحلیل‌گرهایی که معیار MVRV-Z Score که یک ابزار ارزیابی ارزش منصفانه بیت کوینه رو بررسی می‌کنن، انتظار یک ریزش دیگه برای رسیدن به کف واقعی و اصلی قیمت رو دارن.

از طرفی هم الکس کروگر، اقتصاددان و کارآفرین معروف میگه حجم بیت کوین توی خرداد ماه به بالاترین میزان تاریخی خودش رسیده. معمولا رسیدن به بالاترین حجم توی یک روند نزولی نشون دهنده تسلیم شدنه و توی این حالت، کف ترین قیمت ایجاد میشه. حالا اگه تاریخ بخواد تکرار بشه و بیت کوین از الگولی تاریخی بازار نزولی سال ۹۷ پیروی کنه، کروگر انتظار داره که این ماه کف قیمتی بیت کوین باشه.

با توجه به همبستگی شدید بین بیت کوین و S&P500، معامله‌گرهای بازار ارزهای دیجیتال باید حتما عملکرد بازار سهام آمریکا رو زیر نظر داشته باشن، چون ممکنه بازار تحت تاثیر انتشار صورتجلسه آخرین جلسه گزارش مشاغل ژوئن فدرال رزرو قرار بگیره.

آیا بیت کوین می‌تونه تو این ماه پایین‌ترین سطح رو تشکیل بده و ما رو از این وضعیت خلاص کنه؟

بیاید باهم ۵ ارز منتخب و ویژه این هفته رو بررسی کنیم تا ببینیم نظر نمودارها چیه! با ما همراه باشید.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه سیزدهم تیرماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتال برگزیده این هفته که شانس بیشتری برای صعود دارن رو باهم بررسی کنیم.

پادکست تحلیل تکنیکال بیت کوین
بیت کوین

بیت کوین

شدو بلند بیت کوین روی نمودار دهم تیر نشون میده که خرس‌ها به فروششون زیر خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ادامه میدن. اگرچه خرس‌ها قیمت رو به زیر ۱۹ هزار و ۶۳۷ دلار کشوندن اما نتونستن ریزش شتاب داری رو بوجود بیارن.

گاوها هم دارن تلاش میکنن تا قیمت رو به بالای  ۱۹ هزار و ۶۳۷ برگردونن. اگر موفق بشن، بیت کوین دوباره به سمت میانگین متحرک ۲۰ روزه حرکت می‌کنه. شکستن و بسته شدن قیمت بالای ۲۲ هزار دلار، میتونه نشون دهنده تغییر روند بالقوه بازار باشه. بعد از اینه که می‌تونیم انتظار رشد تا میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی سطح ۲۶ هزار دلار رو هم داشته باشیم.

اما اگه قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کنه، خرس‌ها تلاششون رو میکنن تا قیمت رو به زیر ۱۸ هزار و ۶۰۰ دلار بکشونن. در این صورت بیت کوین ممکنه دوباره به محدوده فوق خطرناک ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار برگرده.

این محدوده خیلی خیلی خطرناکه، چون شکسته شدن این حمایت می‌تونه بیت کوین رو تا ۱۵ هزار و حتی ۱۲ هزار دلار هم پایین ببره.

شیبا اینو
شیبا اینو

شیبا

شیبااینو تو محدوده نزدیک میانگین‌های متحرک داره معامله میشه. اگه قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی محدوده صفر ممیز ۵تا صفر ۱۰ برسه، شیبا میتونه تا عدد ۱۲ و بعدش ۱۴ صعود کنه. شکسته شدن و بسته شدن قیمت بالای این سطح میتونه نشون از آغاز یک دوره صعودی جدید برای شیبا باشه. بر خلاف این، اگه قیمت به زیر عدد ۹ سقوط کنه، می‌تونه گاوهایی که بالای خط میانگین متحرک ۵۰ روزه خرید کرده باشن رو به دام بندازه. در این صورت قیمت از محدوده ۱۰ تا ۷ هم میتونه سقوط کنه و روند نزولی ادامه پیدا کنه!

پولیگان ماتیک
پولیگان ماتیک

ماتیک

پالیگان پنجم تیر از مقاومت ۶۱ سنت عبور کرد و بعدش خرس‌ها قیمت رو به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی نیم دلار کشوندن و از اون موقع تا الان قیمت داره تو محدوده میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه معامله میشه و این نشون میده که گاوها دارن جلوی ریزش رو میگیرن تا بتونن قیمت رو به بالای این خط برگردونن که در این صورت انتظار رسیدن قیمت به مقاومت ۶۱ سنت رو خواهیم داشت.

آراس‌آی هم یک واگرایی مثبتی ایجاد کرده که نشون میده خرس‌ها احتمالا قدرت خودشون رو از دست دادن. شکست بالای ۶۱ سنت می‌تونه مسیر رو تا هدف ۷۵ سنت هموار کنه.

اما اگه قیمت از همین سطح یا ۶۱ سنت نتونه بالاتر بره، قیمت ماتیک به زیر ۴۱ سنت سقوط خواهد کرد که نشون میده صعودهای کنونی فقط یک اصلاح عادی توی یک روند نزولی بلندمدت تر بوده.

اتم کازماس
اتم کازماس

اتم

بعد از یک روند نزولی طولانی مدت، اتم یا همون کازماس در حال تلاش برای ایجاد یک کیف قیمتیه.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و RSI نزدیک نقطه میانی قرار گرفته که نشون میده احتمالا فشار فروش کم شده. اگه خریدارها قیمت رو به بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه ببرن، میتونیم انتظار رشد تا ۱۰ دلار و ۸۰ سنت و بعد از اون ۱۲ و نیم دلار رو داشته باشیم.

فقط در صورتی این دیدگاه صعودی باطل میشه که قیمت اتم به زیر ۶ دلار و ۸۰ سنت برسه که در اون صورت خرید توی کف ۵ و نیم دلار برای نوسان گیری جای خوبی به حساب میاد.

ایپ کوین
ایپ کوین

ایپ کوین

صاف شدن خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ایپ کوین و قرار گرفتن آراس‌آی زیر نقطه میانی نشون دهنده کاهش فشار فروشه. اگه قیمت این ارز از ۴ دلار و ۷۰ سنت عبور کنه، قیمت ایپ کوین به راحتی تا ۵ دلار و ۷۰ سنت رشد خواهد کرد.

اما اگه قیمت به زیر ۴ دلار و ۲۰ سنت ریزش کنه، اولین تارگتش ۳ دلار و ۸۵ سنت خواهد بود.

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز منتخب هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید!

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.