افزایش ۱۵۳ درصدی هزینه تراکنش‌های اتریوم در ۳۰ روز

افزایش ۱۵۳ درصدی کارمزدهای شبکه اتریوم در ۳۰ روز

به دنبال اجرایی شدن به‌روزرسانی مهم شاپلا Shapella در شبکه اتریوم در ۱۲ آوریل، هزینه تراکنش‌ها در این شبکه در ۳۰ روز گذشته با افزایش قابل‌توجه ۱۵۳ درصدی روبه رو بوده است و از نرخ قبلی ۴.۶۵ دلار در هر انتقال به میانگین فعلی ۱۱.۸۰ دلار رسیده است.

طی ماه گذشته، کارمزدهای شبکه اتریوم شاهد افزایش چشمگیری بوده است، به طوری که هزینه نقل و انتقالات درون زنجیره‌ای این شبکه از ۴/۶۵ دلار به ازای هر تراکنش در ۱ آوریل به میانگین ۰/۰۰۶۴ اتر یا ۱۱/۸۰ دلار در هر انتقال در حال حاضر افزایش یافته است.

علاوه بر این، متوسط هزینه‌‌های تراکنش در این شبکه نیز افزایش قابل توجه ۱۵۷ درصدی را تجربه کرده‌اند و از ۲/۱۳ دلار در هر انتقال در اول آوریل به نرخ فعلی ۰/۰۰۳ اتر یا ۵/۴۹ دلار در هر تراکنش با حجم متوسط رسیده است.

داده‌های جمع‌آوری شده از سایت bitinfocharts.com در ۱ می ۲۰۲۳

افزایش کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم به ویژه از زمان اجرای ارتقاء Shapella در ۱۲ آوریل قابل توجه بوده است. از آن روز تا تاریخ ۲۲ آوریل به استثنای ۱۶ آوریل، این شبکه روزانه بیش از یک میلیون تراکنش را پردازش کرده است. از آن زمان تاکنون حجم تراکنش‌های اتریوم کمتر از مرز میلیونی باقی مانده است و به طور متوسط بین ۸۰۰،۰۰۰ تا ۹۰۰،۰۰۰ تراکنش در روز را ثبت کرده است.

در میان افزایش کارمزدهای این شبکه در ۳۰ روز گذشته، هزینه تراکنش‌های مشخص در شبکه اتریوم نیز نسبتاً بالا باقی می‌ماند، به طوری که هزینه هر تراکنش فروش در بازار اوپن‌سی (Opensea) ۹/۹۳ دلار در هر انتقال و هر معامله در صرافی یونی‌سواپ (Uniswap) با هزینه ۲۵/۵۸ دلار برای هر تراکنش انجام می‌شود. از طرف دیگر، ارسال یک توکن ERC20 به ۷/۵۰ دلار برای هر تراکنش نیاز دارد.

جالب اینجاست که از زمان اجرای هارد فورک Shapella، راه حل مقیاس‌پذیری لایه دو شبکه اتریوم (L2)، یعنی Arbitrum، روزانه از تراکنش‌های شبکه پیشی گرفته است.

بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از وب‌سایت دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، Arbitrum از زمان ارتقا Shapella بین ۱/۱ تا ۱/۵ میلیون تراکنش در روز را پردازش کرده است، در حالی که رقیب آن یعنی آپتیمیزم (L2 Optimism) بین ۲۴۰،۰۰۰ تا ۵۵۰،۰۰۰ تراکنش در روز را از زمان ارتقای شبکه اتریوم ثبت کرده است.

علاوه بر این، میانگین کارمزد تراکنش در شبکه آربیروت، ۰/۳۶۸ دلار به ازای هر انتقال است، در حالی که میانگین کارمزد در Optimism کمی بالاتر و چیزی حدود ۰/۶۸۲ دلار در هر تراکنش است.

در طول 14 روز گذشته، ارزش بازار اتریوم (ETH) ۱۲/۷ درصد در برابر ارزش بازار دلار آمریکا کاهش یافته است. با این حال، دومین دارایی دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار ۱/۴ درصد بالاتر از دوره ۳۰ روزه قبلی خود است. در حال حاضر، ارزش بازار اتریوم ۲۲۲/۷ میلیارد دلار است که ۱۸/۰۹۷ درصد از ارزش کل اقتصاد ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد که این عدد در تاریخ ۱ می ۲۰۲۳ به ۱/۲۳ تریلیون دلار رسیده است.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.