چطور بیت کوین بخریم

چگونه بیت کوین بخریم؟ نحوه خرید بیت کوین از صرافی

با افزایش محبوبیت روزافزون ارزهای دیجیتال و علاقه افراد به سرمایه‌گذاری در این حوزه، این روزها بسیاری از افراد به دنبال خرید بیت‌کوین و سایر رمز ارزها هستند. عملکرد خوب بیت‌کوین در سال‌های اخیر بسیاری از سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا با ورود سرمایه خود به این بازار به سود و درآمد کلان برسند.

اما این نکته را نباید نادیده گرفت که نوسانات بالای ارزهای دیجیتال و در راس آن‌ها بیت‌کوین، این بازار را به یکی از پرریسک‌ترین بازارهای مالی تبدیل کرده است. به همین خاطر پیش از ورود و انجام هرگونه سرمایه‌گذاری، لازم است دانش و اطلاعات خود را در این حوزه تا حد امکان افزایش دهید.

شاید یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد برای شروع فعالیت در این حوزه و ورود به بازار ارزهای دیجیتال این باشد که چگونه بیت کوین بخریم؟ در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه خرید بیت کوین در ایران و انواع روش‌های آن بیشتر آشنا کنیم.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

بیت کوین Bitcoin که با نماد اختصاری BTC شناخته می‌شود نوعی پول دیجیتال است که برای اولین بار بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۸ آمریکا به وجود آمد. ایده این ارز دیجیتال در ابتدا توسط شخصی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو که تا امروز هویتی ناشناس دارد در قالب یک مقاله منتشر شد و بعدها به عنوان یک ایده جالب مبنی بر سیستم پرداخت به صورت غیرمتمرکز معروف شد.

این ارز دیجیتال همانند دیگر رمز ارزها وابسته به کشور یا نهاد خاصی نیست و به طور مستقل و تحت شبکه بلاک‌چینی خود فعالیت می‌کند.

ارز دیجیتال بیت کوین چیست؟

شبکه ارز دیجیتال برتر بازار از الگوریتم اجماع اثبات کار یا همان PoW استفاده می‌کند، قابلیتی که این رمز ارز را قابل استخراج (Mining) می‌کند و علاقه‌مندان به استخراج ارزهای دیجیتال می‌توانند بیت‌کوین را از طریق دستگاه‌های ماینر مخصوص به خود استخراج کنند.

با وجود نوسانات بالایی که بیت کوین در این سال‌ها تجربه کرده است، اما توانسته به عنوان یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری جای خود را در میان سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این حوزه باز کند. در ادامه با انواع روش‌های خرید بیت کوین در ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

چگونه بیت کوین بخریم؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان به خرید بیت‌کوین هستید باید بدانید روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در ادامه به طور مفصل با آن‌ها آشنا خواهید شد.

۱- صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال

یکی از مطمئن‌ترین و شناخته‌شده‌ترین روش‌های خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، استفاده از صرافی‌های معتبر است. این صرافی‌ها در واقع پلتفرم‌هایی است که امکان خرید و فروش متنوع ارزهای دیجیتال و انجام تراکنش‌ها و معاملات را برای کاربران قراهم می‌کنند و در ازای این کار و بسته به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند از کاربران کارمزد دریافت می‌کنند.

چگونه بیت کوین بخریم

خرید بیت کوین از صرافی‌های خارجی

در دنیا صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار زیادی وجود دارد که هر یک ارائه دهنده فهرست متنوعی از رمز ارزها و خدمات گوناگونی است. اما به دلیل وجود تحریم‌های بین المللی، بسیاری از این صرافی‌های خارجی مثل بایننس امکان فعالیت کاربران ایرانی را محدود کرده‌اند و علنا امکان دسترسی به امکانات خود را برای ایرانیان غیرممکن ساخته‌اند.

به همین دلیل خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند جهت حفظ امنیت دارایی‌ها و جلوگیری از مسدود شدن حساب‌های خود به صرافی‌های ایرانی روی بیاورند.

برخی از معروف‌ترین و بهترین صرافی‌های بین‌المللی عبارتند از:‌

  • صرافی بایننس Binance
  • صرافی کوین‌بیس Coinbase
  • صرافی بیت‌مکس Bitmex
  • صرافی کراکن Kraken
  • صرافی هوبی Huobi

خرید بیت‌کوین از صرافی‌های ایرانی

برخلاف صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که فعالیت کاربران ایرانی را محدود می‌کنند و مانع از استفاده از امکانات خود برای این دسته از کاربران می‌شوند، صرافی‌های ایرانی که تعداد آن‌ها هم کم نیست با فراهم کردن امکانات متنوع و کاربردی این امکان را به افراد داده تا به راحتی و با اطمینان خاطر معاملات و تراکنش‌های رمز ارزی خود را انجام دهند و به سرمایه‌گذاری در این حوزه بپردازند.

در اینجا لازم است خاطرنشان کنیم از آنجا که ریسک خرید و فروش بیت کوین در برخی از سایت‌ها چه داخلی و چه خارجی بسیار بالا است پس لازم است قبل از هرگونه اقدامی، تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید و بهترین و مناسب‌ترین صرافی را انتخاب کنید.

در میان صرافی‌های داخلی، صرافی رمز ارزی اکسکوینو از جمله صرافی‌های معتبری است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ با دریافت مجوز از معاونت علمی و فرهنگی ریاست‌جمهوری آغاز کرده و تا امروز توانسته با عملکرد خوبی که از خود نشان داده رضایت هرچه بیشتر کارمندان خود را جلب کند و پوسته بر تعدا کاربران خود بیفزاید.

این صرافی با برخورداری از طیف وسیع و متنوعی از رمز ارزها امکان مبادله بیش از ۲۰۰ رمز ارز را در دو محیط مبتدی و حرفه‌ای برای کاربران خود فراهم کرده است.

صرافی ارز دیجیتال اکسکوینو

اگر از علاقه‌مندان به خرید و فروش یا ترید ارزهای دیجیتال هستید اکسکوینو در راستای جلب رضایت هرچه بیشتر کاربران خود اقدام به راه‌اندازی محیطی حرفه ای با نام اکسکوینومارکت کرده تا کاربران بتوانند در محیطی امن با کمترین کارمزد ودر سریعترین زمان به معامله ارزهای دیجیتال موردنظر خود بپردازند.

از دیگر مزایایی که اکسکوینو برای کاربران خود فراهم کرده اپلیکیشن کیف پول اکسکوینو است که در هر دو نسخه اندروید و iOS افراد را قادر می‌سازد تا در هر زمان و از هر نقطه از جهان به راحتی و به سرعت به حساب کاربری خود دسترسی داشته باشند.

آموزش خرید بیت کوین از صرافی اکسکوینو

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی اکسکوینو در ابتدا لازم است اقدام به ثبت‌نام و افتتاح حساب کاربری کنید. در مرحله بعد، برای اینکه بتوانید به حساب خود واریز ریالی داشته باشید و برای خرید رمز ارز موردنظر خود ثبت سفارش کنید لازم است مراحل احراز هویت را با دقت تکمیل کنید.

شما می توانید در هر لحظه با مراجعه به صفحه قیمت‌گذاری ارزهای دیجیتال اکسکوینو، قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال محبوب خود را مشاهده کنید و از آخرین تغییرات قیمتی بازار مطلع شوید.

برای شروع کار در صرافی اکسکوینو به این صورت عمل کنید:

– ثبت نام و احراز هویت

در ابتدا وارد سایت رسمی صرافی اکسکوینو به آدرس www.excoino.com شوید و روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید. در صفحه باز شده با وارد کردن شماره تماس یا آدرس ایمیل و انتخاب یک رمز عبور قوی، فرم ثبت نام را تکمیل کنید. در مرحله بعدی، کد تایید ارسالی به شماره تماس یا ایمیل ثبت شده را وارد کنید.

به این ترتیب ثبت نام شما تکمیل شده و می‌توانید با وارد کردن اطلاعات ثبت شده در قسمت «ورود»، وارد حساب کاربری خود در اکسکوینو شوید.

لازم به ذکر است در صورتی که شخص معرفی دارید که شما را به اکسکوینو معرفی کرده است، در هنگام ثبت نام می‌توانید کد معرف (ریفرال) را در کادری که به این منظور قرار داده شده وارد کنید تا به این ترتیب هم شما و هم شخص معرف‌تان، از مزایا و پاداش‌های اکسکوینو بهره‌مند شوید.

توجه داشته باشید چنانچه قصد واریز یا برداشت ریالی از طریق اکسکوینو را دارید، انجام و تکمیل مراحل احزار هویت طبق قوانین بانک مرکزی در تمامی صرافی‌های ایرانی الزامی است. اما اگر صرفا قصد استفاده از خدمات دیگری برای برداشت و واریز رمز ارز دارید نیازی به احراز هویت نخواهید داشت.

برای انجام احراز هویت، بعد از ورود به وارد حساب کاربری از داشبورد اصلی یا از بخش «تنظیمات حساب» وارد بخش تکمیل احراز هویت شوید و اطلاعات درخواستی شامل اطلاعات فردی و «تصویر احراز هویت» را بارگزاری کنید. پس از بارگزاری کامل اطلاعات،‌ کارشناسان پشتیبانی هویت شما را تایید کرده و با شما تماس می‌گیرند.

نکته قابل توجه اینکه برای تسریع فرآیند احراز هویت توصیه می‌کنیم این کار را از طریق اپلیکیشن اکسکوینو انجام دهید که در زیر می‌توانید ویدیو آموزشی مربوط به آن را مشاهده کنید.

– واریز ریالی به حساب

پس از افتتاح حساب کاربری و تکمیل مراحل احراز هویت، برای خرید و فروش ارز دیجیتال با ریال ابتدا باید حساب ریالی خود را شارژ کنید.

برای این کار، در پنل کاربری خود روی گزینه «واریز» کلیک کنید. در پنجره باز شده مبلغ موردنظر خود را وارد کرده و یکی از درگاه‌های بانکی را انتخاب کنید.

به این ترتیب به راحتی می توانید حساب ریالی خود را شارژ کنید و اقدام به خرید بیت کوین یا رمز ارزهای دیگر کنید. توجه داشته باشید برای واریز ریالی به حساب خود، کارتی که از طریق آن واریز را انجام می‌دهید باید به نام خودتان باشد.

علاوه‌براین طبق دستور جدید بانک مرکزی، سقف واریز ریالی برای هر نفر در روز به ۲۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. شما می‌توانید برای واریز مبالغ بیشتر از روش‌های واریز آفلاین اکسکوینو استفاده کنید که در ادامه ویدیو آموزشی مربوط به آن قرار داده شده است.

۲- کیف پول ارز دیجیتال

یکی از دیگر از روش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال و بیت کوین و ذخیره آن‌ها در محیطی مطمئن و امن، کیف پول‌های رمز ارزی است. از طریق این کیف پول‌ها که تعداد آن‌ها هم کم نیست و در انواع مختلفی در بازار قابل استفاده هستند می‌توانید به‌راحتی ارز دیجیتال بیت کوین را به حساب دیگری انتقال دهید یا آن را از سایر حساب‌ها دریافت کنید.

کیف پول ارز دیجیتال

اینکه چه کیف پولی بهترین و مناسب‌ترین کاربرد را برای شما دارد به خود شما و نحوه فعالیت‌تان بستگی دارد. اکسکوینو با ارائه کیف پول‌ یکپارچه و مبتنی بر بلاک‌چین خود امکان خرید و فروش و نگهداری طیف وسیعی از رمز ارزها را در محیطی امن برای کاربران خود فراهم کرده است.

هدف اصلی اکسکوینو از راه‌اندازی این اپلیکیشن، بی‌نیاز کردن کاربران ایرانی از استفاده از پلتفرم‌های خارجی و حفظ ارزش دارایی‌های آن‌ها از طریق بومی‌سازی فناوری‌های رمز ارز و بلاک‌چینی است.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

همانطور که شما برای ذخیره و نگهداری پول فیزیکی خود نیاز به یک کیف پول دارید برای ذخیره ارزهای دیجیتال هم از کیف پول‌های مختص به این کار که ماهیت فیزیکی ندارد استفاده می‌شود.

کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع مختلفی دارند که هر بسته به نیاز کاربر هر یک دارای کارایی و ویژگی‌های مختلفی است. به طور کلی دو نوع کیف پول رمز ارزی در بازار وجود دارد: کیف پول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری.

کیف پول‌های سخت‌افزاری که به کیف پول گرم هم معروف هستند به صورت آفلاین کار کرده و به همین دلیل گزینه‌ امن‌تری برای ذخیره ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند اما با توجه به هزینه بالایی که دارند مورد استقبال افراد زیادی قرار نمی‌گیرند.

کیف پول‌های سخت افزاری

از طرفی دیگر، کیف پول‌های نرم‌افزاری یا سرد از سرعت بالاتری در خرید و فروش برخوردارند و تعداد و تنوع این دسته از کیف پول‌ها در بازار به مراتب بیشتر از کیف پول‌های سخت‌افزاری است و به همین دلیل هم بسیاری از دارندگان ارزهای دیجیتال از این دسته از کیف پول‌ها استفاده می‌کنند.

از مهمترین کیف پول‌‌های سخت‌افزاری موجود در بازار به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)
  • کیف پول سخت‌افزاری ترزور (Trezor)
  • کیف پول سخت‌افزاری کول ولت (Cool Wallet)
  • کیف پول سخت افزاری لاک باکس (Lockbox)
  • کیف پول سخت افزاری ان گریو زیرو (Ngrave Zero)
  • کیف پول سخت افزاری  کوبو وایولت (Cobo Vault)
  • کیف پول سخت افزاری کیپ کی (KeepKey)

چند نمونه از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری عبارتند از:

  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول نرم‌افزاری متامسک (Metamask)
  • کیف پول نرم‌افزاری اتمیک (Atomic Wallet)
  • کیف پول نرم‌افزاری سیف‌پل
  • کیف پول‌ نرم‌افزاری بیت کوین اکسودوس (Exodus)
  • کیف پول نرم‌افزاری بلو ولت (BlueWallet)
  • کیف پول‌ نرم‌افزاری مای سلیوم (Mycelium)
  • کیف پول‌ نرم‌افزاری الکتروم (Electrum)

۳- خرید بیت کوین از بازار فارکس Forex

هدف از روی کار آمدن بازار فارکس (Forex) که شکل مخفف عبارت Foreign Exchange و به معنای بازار تبادل ارزهای خارجی است، اتصال تمامی بازارهای ارز جهانی به یکدیگر است.

یکی دیگر از روش‌های خرید ارزهای دیجیتال و بیت کوین در ایران استفاده از بازار فارکس است. این بازار امکان خرید و فروش و مبادله انواع ارزها و همچنین باقی دارایی‌های مالی از جمله طلا، ارزهای دیجیتال، سهام بورس‌ها، نفت و غیره را برای فعالان آن فراهم کرده است.

بازار فارکس

نکته قابل توجه در مورد این بازار این که فارکس یک پلتفرم مبادله ارز خارجی است و انجام کلیه معاملات در این بازار تنها به صورت جفت ارز انجام می‌شود.

از آنجا که فارکس یک بازار بین المللی است و در ایران جزو بازارهای غیر قانونی به شمار می‌رود انجام معاملات در آن بسیار پر ریسک است و از این جهت توصیه می‌کنیم قبل از ورود و شروع فعالیت، دانش و اطلاعات کافی در مورد آن را به‌دست آورید.

جمع‌ بندی

در این مقاله سعی کردیم روش‌های مختلف خرید بیت کوین در ایران را به شما معرفی کنیم که از این میان، صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند به عنوان بهترین گزینه عمل کند.

با توجه به محبوبیت زیاد ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، هر روز به تعداد افرادی که وارد این بازار می‌شوند افزوده می‌شود اما این نکته را باید در نظر داشت که این بازار در این سال‌ها به عنوان یکی از پرریسک‌ترین بازارهای مالی شناخته شده است و به همین خاطر پیش از ورود به این بازار و اقدام به خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال حتما دانش و آگاهی خود را بالا ببرید و بدون داشتن اطلاعات کافی سرمایه و دارایی خود را به خطر نیندازید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.