پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱۹ اردیبهشت)

ورژن دوم پنکیک‌سوآپ در اواخر ماه بعد میلادی راه اندازی خواهد شد

بنابر اعلام پلتفرم پنکیک‌سوآپ، آپدیت دوم این شبکه در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) یا زودتر راه‌اندازی خواهد شد. در ورژن دوم، بخشی از کارمزد معاملات دریافت و به نسبت آن توکن کیک (CAKE) سوزانده خواهد شد که این تاثیر مثبتی بر قیمت دارد.
منبع: coinmarketcal

حمایت کاندیدای احتمالی از رمز ارزها

سعید محمد، یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: «رمز ارز‌ها می‌توانند در تحریم‌ها و ارز آوری به جمهوری اسلامی کمک کنند. دولت باید قوانین و چارچوب مشخص آن را طراحی کند. برنامه ما این است که رمز ارز ایرانی را تولید و در عرصه جهانی عرضه کنیم. ریسک‌های آن را هم برای مالکان و هم کشور‌های طرف معامله کاهش خواهیم داد.»
منبع: bazarnews.ir

سازمان بورس در حال بررسی راه‌اندازی صندوق‌های مبتنی بر رمز ارز

میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهاد های مالی سازمان بورس، در توییتی اعلام کرد: «سازمان بورس، سازوکار راه‌اندازی هج فاند‌ها (صندوق های پوشش ریسک) و صندوق‌های مبتنی بر رمز ارز‌ها را در دستور کار دارد.«

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

شهردار میامی: بیت کوین مشابه اوبر در سال 2014 است

شهردار میامی معتقد است بیت کوین به‌اندازه‌ای گسترش یافته است که قابل قانون‌گذاری نیست و مشابه اوبر در سال 2014 است. وی افزود مقداری اتریوم و بیت کوین خریده است .
منبع: newsnow

مایکل سیلور: بیت کوین تحول‌ آفرین‌تر از گوگل، آمازون و اپل است

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، گفت: «اگر بخواهیم منطقی صحبت کنیم، بیت کوین سریع‌ترین نیروی درحال رشد دنیای امروز است که ظرف ۱۲ سال از صفر به یک تریلیون دلار رسیده است.» او افزود:« این تحول‌ آفرین‌ترین فناوری کنونی است. تحول آفرین‌تر از گوگل، آمازون، فیس‌بوک و اپل؛ تحول‌ آفرین‌تر از هر چیزی در تمام عمرمان. بیت کوین بر قرن آینده مسلط خواهد بود.»
منبع: dailyhodl

بنیانگذار پلی‌چین: تحول بزرگ بعدی با دائوها

اولاف کارلسون‌وی (Olaf Carlson-Wee)، مدیرعامل و بنیانگذار پلی‌چین (Polychain)، معتقد است تحول بزرگ بعدی در بازار رمز ارزها با دائوها (DAOs)، یا همان سازمان‌های خودگردان غیر متمرکز، اتفاق خواهد افتاد. پلی‌چین کپیتال یک صندوق پوشش ریسک متخصص در انجام معاملات دارایی‌های بلاک‌چینی است. دائوها قوانینی را کدنویسی می‌کند تا شرکت‌ها بتوانند با الهام از آن‌ها، سریع و بدون نیاز به مدیران میانی، شروع به کار کنند. طبق پیش‌بینی کارلسون‌وی، سرمایه جمع‌آوری شده توسط دائوها می‌تواند در یک سال به بالای یک تریلیون دلار برسد.  

منبع: decrypt

اصلاح قیمت دوج‌کوین بعد از برنامه تلویزیونی ایلان ماسک

با شروع پخش زنده برنامه Saturday Night Live در آمریکا در ساعت ۸ صبح شنبه به وقت تهران قیمت دوج‌کوین (Dogecoin) 20 درصد کاهش یافت. ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت تسلا (Tesla) و یکی از حامیان اصلی توکن داج‌کوین، میزبان این قسمت از برنامه SNL بود. در حالی که بینندگان در حال لذت بردن از تماشای اجرای ماسک در برنامه بودند، اما کاربران این رمز ارز لحظات تلخی داشتند. اولین اشاره به داج‌کوین در مونولوگ ابتدائی برنامه بود که مادر ماسک از او پرسید هدیه روز مادرش داج کوین خواهد بود و او در پاسخ گفت بله. پس از آن قیمت داج‌کوین تا ۲۵ درصد کاهش داشت ولی مجددا ساعاتی بعد قیمت شروه به افزاش کرد.

منبع: cointelegraph

افزایش استخدام در بایننس آمریکا

برایان بروکس (Brian Brooks)، مدیر عامل بایننس آمریکا (Binance US)، اعلام کرد تعداد پرسنل این صرافی در ۱۸ ماه آینده ۵ برابر خواهد شد. او که از واشنگتن به این مجموعه پیوسته افزود که این شرکت قصد دارد یک توسعه سریع را تجربه کند. بروکس گفت: این شرکت به متنوع سازی مسیر خود ادامه خواهد داد و در فاز اول با استخدام ۷۵ تا ۱۰۰ نفر نیروی جدید تعداد کارمندان را در ۶ ماه دوبرابر خواهد کرد.  

منبع: decrypt.co

شرکت ماینینگ بیت‌فارمز در بازار بورس نزدک فهرست می‌شود

شرکت عملیات ماینینگ بیت‌فارمز (Bitfarms)، در تورنتو کانادا، اعلام کرد که تاییدیه لازم را برای فهرست شدن در بازار جهانی نزدک (Nasdaq) به دست آورده است. این شرکت در حال حاضر در فهرست معاملاتی بازار سهام تورنتو (TSX) قرار دارد. نماد معاملاتی بیت‌فارمز در نزدک BITF خواهد بود.

منبع: bitcoin.com

تشکیل تیم معاملات رمز ارز توسط بانک گولدمن ساکس

بانک سرمایه‌گذاری گولدمن ساکس (Goldman Sachs) رسماً یک تیم انجام معاملات رمز ارزی تشکیل داد. بنابر یک خبرنامه داخلی این موسسه مالی بزرگ، گولدمن ساکس در حال فعالیت برای گسترش حضور خود در فضای کریپتو است و در حال حاضر با دقت در حال انتخاب فراهم‌کنندگان نقدینگی برای افزایش خدمات رمز ارزی خود است. این خبرنامه داخلی که به رویت برنامه سی‌ان‌بی‌سی فرایدی (CNBC Friday) رسیده، اولین سندی است که حضور رسمی گولدمن ساکس در بازار رمز ارز را تایید می‌کند

منبع: bitcoin.com

حراجی فیلیپس پرداخت رمز ارز را می‌پذیرد  

حراجی معروف فیلیپس (Phillips) اعلام کرد این شرکت قصد دارد تا برای اولین بار در یک حراج آثار هنری فیزیکی پرداخت رمز ارزی را بپذیرد. این حراج قرار است در روزهای ۱۷ و ۱۸ خرداد برگزار شود.

  منبع: bitcoin.com

آپگرید‌های مهم بعدی می‌توانند موجب صعود بیشتر رمز ارزها شوند

 توکن اتریوم (ETH) به بالاترین قیمت تاریخی خود صعود کرده و بخشی از این موضوع مربوط به افزایش استقبال از شبکه اتریوم (Ethereum) است. با این حال، آپگرید‌های مهمی در این بلاک چین در راه هستند که به عقیده برخی سرمایه‌گذاران می‌توانند قیمت این توکن را بالاتر هم ببرند. توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان در حال بازنگری در سازوکار کارمزد این شبکه هستند. دومین توکن بزرگ بازار رمز ارزها اکنون در نزدیکی قیمت ۴ هزار دلار قرار دارد و سود نقطه-به-نقطه سالیانه آن با عبور از ۳۷۰ درصد بیت کوین را جاگذاشته است.  

منبع: businessinsider

آغاز عرضه داج‌کوین در شبکه ترون

داج‌کوین (Dogecoin) از این پس بر روی شبکه ترون (Tron) نیز قابل معامله است. ترون ۵۰ میلیون توکن داج‌کوین را بر روی شبکه خود عرضه کرده است. داج‌کوین برروی ترون مورد حمایت پلتفرم‌های پالنیکس (Poloniex)، جاست‌سوآپ (JustSwap)، جاست‌لند (JustLend) و سان‌آی‌او (Sun.io) است. جاستین سان (Justin Sun)، مدیر عامل ترون، این خبر را در یک پست توییتری اعلام کرد.  

منبع: ethereumworldnews

خبر فاندامنتال

شبکه اصلی (mainnet) زیلیکا (Zilliqa) روز سه شنبه ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) به نسخه ۸.۰.۰ (v. 8.0.0) ارتقاء پیدا خواهد کرد. متعاقب این آپگرید،  قرارداد استیکینگ (staking contract) وارد مرحله ۱.۱ می‌شود.  

 

منبع: coinmarketcal

استقبال ونزوئلایی‌ها از بایننس

صرافی بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی رمز ارز جهان، به صدر جدول موضوعات محبوب در توییتر ونزوئلایی‌ها رفت. این موضوع نشان می‌دهد رمز ارزها توانسته‌اند اهمیت زیادی در زندگی شهروندان این کشور پیدا کنند. به علت عدم ثبات پول ملی این کشور، این موضوع اهمیت زیادی برای ونزوئلایی‌ها پیدا کرده است تا بتوانند قدرت خرید خود را حفظ کنند. قابلیت قوی همتابه‌همتا در بایننس موجب شده تا این پلتفرم به محبوب‌ترین بستر تراکنش‌های رمز ارز در این کشور بدل شود.

 منبع: bitcoin.com

یک دیدگاه

  1. 🤣🤣فقط مونده بود بورس وارد این فضا بشه.
    ارز دیجیتال یعنی داخل ولت خودت باشه نه داخل ولت عمومی من به ولت گرم سرد و ولت صرافی بیشتر اعتماد دارم.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.