پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۱ خرداد)

سرمایه‌گذاری نیم‌میلیون دلاری مربی معروف در رمز ارزها

جیلیان مایکلز (Jillian Michaels)، مربی معروف بدنسازی و زیبایی اندام، افشاء کرد ۵۰۰ هزار دلار در کاردانو (ADA) و ۱۰ هزار دلار در داج‌کوین (DOGE) سرمایه‌گذاری کرده است. او دارایی کاردانو خود را استیک (stake) کرده است. سازوکار اثبات سهام در کاردانو اجازه می‌د‌هد تا کاربران با استیک کردن این رمز ارز به کسب درآمد بپردازند. مایکلز با این اعلام توییتری به جمع بسیاری از چهره‌های معروفی پیوست که با اعلام مقدار رمز ارزی که هودل می‌کنند از این حوزه نوظهور اقتصادی حمایت می‌کنند.  

منبع: cryptobriefing  

استاد دانشگاه نیویورک: اتر آینده بهتری از بیت‌کوین دارد

آسوات داموداران (Aswath Damodaran)، استاد امور مالی در دانشکده کسب‌و‌کار استرن (Stern School of Business) در دانشگاه نیویورک (New York University)، معتقد است اتر (ETH) شانس بیشتری نسبت به بیت‌کوین (BTC) دارد تا یک کالای مورد معامله در آینده مبتنی بر بلاک‌چین باشد. وی در گفتگو با سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفت: پتانسیل پیشرفت اتر بر بیت‌ کوین می‌چربد.  

منبع: cointelegraph  

ثبت رکورد دفعات جستجوی رمز ارز در گوگل

تحولات اخیر در فضای رمز ارز موجب شده تا توجه معامله‌گران خرد به این حوزه افزایش پیدا کند. اطلاعات ترندهای جستجو در گوگل (Google) نشان می‌دهد تعداد جستجو‌ها برای موضوعات کریپتو—مانند اثرات زیست محیطی یا آیا زمان فروش فرارسیده—به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است. در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جستجوها با موضوع اتفاقات روز در بازار رمز ارز شاهد یک صعود ۸۵۰ درصدی بود. 

منبع: cryptopotato  

رکورد تعداد پست با موضوع بیت کوین در توییتر

ظرف ۲۴ ساعت گذشته، تعداد توییت‌های منتشر شده با موضوع بیت کوین به رقم تاریخی ۲۳۲ هزار و ۷۰۰ رسید. این افزایش تعداد توییت‌ها در نتیجه افزایش وحشت معامله‌گران در ارتباط با آینده بازار رمز ارز است. با این حال، محتوای اکثریت توییت‌ها خوش‌بینانه بوده و از بازگشت بیت کوین به محدوده حمایت بالای ۵۰ هزار دلار گفته‌اند.    

منبع: ethereumworldnews  

وزیر دارایی استرالیا: دولت دربرابر رمز ارزها نمی ایستد

جین هیوم (Jane Hume)، وزیر خدمات مالی استرالیا، به وضوح اعلام کرد دولت این کشور قصد اعمال محدودیت‌های شدید علیه رمز ارزها را ندارد. بنابر گزارش فایننشال ریویو (Financial Review)، هیوم این اظهارات را در ارتباط با مدیریت پلتفرم‌های مالی دیجیتال، محصولات و توصیه‌ها بیان کرد و افزود: رمز ارزها ماندنی هستند و به شکل یک کلاس دارایی حیاتی تکامل خواهند یافت.   

منبع: finbold  

امکان استیک کاردانو در پلتفرم آی‌ماینینگ

شرکت کانادایی سرمایه‌گذاری بلاک‌چین آی‌ماینینگ (iMining)، که یک بستر عمومی برای معاملات کریپتو است، اعلام کرد با اضافه کردن آدا (ADA)، توکن بومی شبکه کاردانو (Cardano)، امکان استیکینگ (staking) را برای مشتریان خود فراهم کرده است. سازوکار اثبات سهام در کاردانو اجازه می‌د‌هد تا کاربران با استیک کردن این رمز ارز به کسب درآمد بپردازند. خرم شراف (Khurram Shroff)، از اعضای هیئت مدیره آی‌ماینینگ، تصمیم این شرکت را به علت انعطاف‌پذیری بالای کاردانو دانست.  

منبع: finbold  

خوش‌بینی آوانتی فایننشال از اعمال رگلاتوری رمز ارز در آمریکا

کیتلین لانگ (Caitlin Long)، مدیرعامل و بنیان‌گذار آوانتی فایننشال (Avanti Financial)، با تاکید بر این که اعمال مقررات جدید برای حوزه رمز ارز به معنی ممنوعیت بیت کوین نیست،‌ از اقدامات دولت بایدن برای اخذ مالیات از این حوزه استقبال کرد. او با ابراز خوش‌بینی نسبت به مقرراتی که در راه هستند گفت: این مقررات موجب این می‌شود تا قوانین حوزه رمز ارز در راستای قوانین استاندارد حوزه مالی در زمینه مالیات و تبعیت شود.   

منبع: cointelegraph  

بانک دی‌بی‌اس سنگاپور: بیت کوین قابل حذف نیست

بانک دی‌بی‌اس (DBS) سنگاپور، با انتشار گزارشی مدعی شد تنوع در اختصاص منابع به بیت کوین فرصتی است که پول فیات (fiat) نمی‌تواند از آن بهره‌مند باشد. هو وی فوک (Hou Wey Fook)، مدیر ارشد مالی در این بانک، در این گزارش مي‌گوید: همین‌طور که ما در حال صحبت هستیم، این نکته باید در نظر گرفته شود که فناوری بلاک‌چین بیت کوین در حال ایجاد انقلابی در امور مالی است، در حالی که ویژگی‌هایی مانند غیرقابل متمرکز بودن، امنیت، عرضه محدود و ذات دیجیتال به آن خاصیت‌های بی‌همتایی داده است که آن را تقریبا بدون جایگزین می‌کند.   

منبع: forkast  

گروه مالی کارلایل: دولت‌ها نمی‌توانند رمز ارزها را متوقف کنند

دیوید روبنستین (David Rubenstein)، هم‌بنیان‌گذار گروه مالی کارلایل (The Carlyle Group)، گفت: رمز ارزها ماندنی هستند و دولت‌ها نمی‌توانند مانع سرمایه‌گذاری افراد در این حوزه شوند. او خواست یا توانایی دولت‌ها برای توقف رمز ارز‌ها را «در این مقطع غیرواقعی» خواند و بر اهمیت دارایی‌های دیجیتال در صنایع مالی تاکید کرد.    

منبع: cryptopotato  

جذب ۸ میلیون دلار سرمایه برای تجمیع صرافی‌های غیرمتمرکز و متمرکز

صرافی سی‌سی‌ای‌آي (Cryptocurrencies.AI) موفق شد تا با جذب ۸ میلیون دلار سرمایه‌گزاری، پروژه خود برای تجمیع صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز را آغاز کند. این پروژه قصد دارد تا تجربه کابران را ارتقاء بخشد و مشکلات ناشی از پراکندگی صرافی‌ها را حل کند. هم‌بنیان‌گذار سی‌سی‌ای‌آي (CCAI) معتقد است این سرمایه‌گذاری بخشی از نسخه جدید دنیای کریپتو را خواهد ساخت. فعالان سرمایه‌گذاری در حوزه دارایی‌های دیجیتال، شامل آلمائدا ریسرچ (Alameda Research)، آلفابیت (Alphabit)، پروتکل ونچرز (Protocol Ventures)، و ریراستون کپیتال (Rarestone Capital)، از جمله سرمایه‌گذاران در پروژه هستند. 

منبع:  beincrypto

سقوط شاخص ترس و طمع بازار کریپتو به پایین‌ترین حد خود از مارس ۲۰۲۰

شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو (Crypto Fear & Greed Index) به پایین‌ترین مقدار خود از ماه مارس ۲۰۲۰ رسید. در حالی که سقوط روز گذشته حجم بیشتری نسبت به سقوط سال گذشته داشت، اما نسبت سقوط در سال گذشته بیشتر بود. توییت‌های هفته قبل ایلان ماسک، خبر ممنوعیت معاملات رمز ارز در چین و قوانین مالیاتی جدید دولت بایدن از عوامل موثر در ریزش روز گذشته بازار رمز ارز و افزایش وحشت در میان معامله‌گران خرد هستند.   

منبع: beincrypto

راه‌اندازی صرافی میان‌زنجیره‌ایی غیر متمرکز توسط گلیک

راه حل پرداخت ویزا و گلیک (Visa payments solution Gleec) با همکاری کومودو (Komodo)، موفق به راه‌اندازی صرافی غیر متمرکز گلیک (GleecDEX) شد. ویژگی‌های اتمیک سوآپ (Atomic swap) امکان تبدیل رمز ارزها بین زنجیره‌های مختلف را فراهم می‌کند، بدون این که از هیچ واسطه متمرکزی استفاده کند. طی این همکاری، گلیک از ویژگی‌های اتمیک سوآپ که با عنوان اتمیک‌دکس (AtomicDEX) ارائه میشود استفاده می‌کند.    

منبع: beincrypto  

تلاش دوبی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی کریپتو

مدیریت منطقه آزاد فرودگاه دوبی (Dubai Airport Free Zone Authority) با امضای یک توافق‌نامه با مدیریت کالا و اوراق بهادار امارات متحده عربی (United Arab Emirates’ Securities and Commodities Authority)،‌یک گام دیگر برای جذب سرمایه‌های کریپتو برداشتند. در اقدامی برای گسترش صنعت کریپتو در منطقه، مدیریت منطقه آزاد فرودگاه دوبی اجازه انجام معاملات رمز ارز تحت قوانین جدید را صادر می‌کند. به عنوان نهاد ناظر بر تمام بازارهای مالی امارات، مدیریت کالا و اوراق بهادار امارات متحده عربی بر عرضه، انتشار، فهرست و معامله تمامی دارایی‌های کریپتو در منطقه آزاد نظارت می‌کند.  

منبع: cointelegraph  

درخواست از خزانه سلطنتی انگلستان برای ایجاد فضای امن کریپتو

تام تاگندهات (Tom Tugendhat)، یک عضو پارلمان انگستان، از خزانه سلطنتی (HM Treasury) درخواست کرد تا یک فضای امن برای خلاقیت کسب‌وکار‌های رمز ارز فراهم کند. این درخواست در پی آن مطرح شد که بحث وحشت از مهاجرت کسب‌وکارهای کریپتو از انگلستان در چند ماه گذشته شدت گرفته است.

منبع: theblockcrypto  

تیم بسکتبال بروکلین‌نتس به باشگاه‌های کریپتویی می‌پیوندد

مسئولین تیم بسکتبال بروکلین‌نتس در حال مذاکره با شرکت‌های رمز ارز هستند تا ضمن فروش بلیط مسابقات از طریق دریافت رمز ارز، حقوق بازکنان و کارکنان خود را از این طریق پرداخت کند. جان ابماندی (John Abbamondi)، مدیر عامل این باشگاه، گفت شرکت ‌بی‌اس‌ایی گلوبال (BSE Global)، شرکت مالک این باشگاه، در هفته‌ها یا ماه‌های آتی این خبر را اعلام خواهد کرد.  

منبع: nydailynews

انتقال ۱۶ میلیون توکن ریپل

داده‌های بلاک‌چین اسلوت (sleuth) نشان می‌دهند که شرکت ریپل (Ripple) و صرافی‌های والبسته به کوین‌بیس (Coinbase) حجم زیادی از توکن ریپل (XRP) را اخیراً انتقال داده‌اند. توییت‌های تازه از حسای ویل الرت (Whale Alert) نشان می‌دهد ظرف ۲۰ ساعت گذشته حدود ۶۴ میلیون توکن ریپل به ارزش تقریبی ۵۶ میلیون دلار جابجا شده‌اند. بیشتر این کوین‌ها به صرافی چینی هوبی (Huobi) منتقل شده‌اند.

منبع: u.today

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.