تا یک درصد بازگشت دارایی در کمپین گنجینو!

رفتن به کمپین
اخبار ارز دیجیتال

بازار استیبل‌ کوین‌ها، وابسته به توکن‌سوزی

جالب است بدانید که فرایند بازخرید در برخی از استیبل‌ کوین‌ها مثل TUSD، چیزی شبیه به توکن‌سوزی است.

به طور مثال استیبل کوین TUSD را در نظر بگیرید؛ این استیبل کوین برای ایجاد تعادل در مارکت کپ خود، حجم محدودی را برای عرضه در دسترس می‌گذارد. تصور کنید حجم کل بازار بازار این ارز، 100 عدد است؛ این 100 عدد زمانی افزایش می‌یابد که تقاضا وجود داشته باشد.

حال تصور کنید شما 101 عدد TUSD خریده و آن را تبدیل به بیت کوین کرده و سپس دوباره TUSD می‌خرید، 1 عدد TUSD که به علت تقاضای شما به بازار این استیبل کوین اضافه شده بود، سوخت می‌شود. 

جالب است بدانید که TUSD مبتنی بر لایه دوم اتریوم است.

استیبل‌ کوین‌ها تحت فشار هستند

نشانه‌ها حاکی از این است که اگر استیبل‌ کوین‌ها، در فرایند بازخرید خود، توکن‌سوزی نکنند، به زودی مارکت کریپتو را از دست می‌دهند.
ارزش بازار کریپتو در 30 روز گذشته افزایش یافته است؛ با این حال، در ماه ژوئن، بیش از 2 میلیارد استیبل کوین دلار از دست داد. بر اساس داده‌ها، در 28 می، ارزش خالص اقتصاد استیبل کوین 130.28 میلیارد دلار بود، در حالی که در حال حاضر 128.21 میلیارد دلار است. این نشان می‌دهد که بازخریدهای استیبل کوین در 30 روز گذشته به 2.07 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس آمارهای آرشیو شده از 2 جولای، سه مورد از پنج استیبل کوین برتر بر اساس ارزش‌گذاری بازار، بازخرید شده‌اند. تتر (USDT) و TUSD در 30 روز گذشته شاهد افزایش قیمت بوده‌اند و USDT تنها 0.1٪ افزایش یافته است. در مقابل، TUSD نسبت به ماه قبل 49.4 درصد افزایش یافت و در نتیجه ارزش بازار آن از 2 میلیارد دلار به 3.05 میلیارد دلار فعلی افزایش یافت.

بین این پنج استیبل کوین برتر، USDC، DAI و BUSD بازخریدهایی را تجربه کردند. کوین USD (USDC) پنج درصد از عرضه خود را بازخرید کرد، 5.7DAI درصد از دست داد و BUSD شاهد کاهش 20.2 درصدی در عرضه خود در ماه گذشته بود. عرضه USDC به 27.32 میلیارد کاهش یافت، در حالی که عرضه DAI به 4.34 میلیارد کاهش داشته و عرضه BUSD به 4.13 میلیارد رسید.

حجم بازار استیبل کوین از سال گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است و به کمترین مقدار خود در حدود 21 ماه گذشته رسیده است. علاوه بر این، حجم معاملات استیبل کوین کاهش یافته، با این حال، توکن‌های وابسته به دلار همچنان اکثریت جفت‌های معاملاتی کلی در بازار کریپتو هستند. از مجموع 26.80 میلیارد دلار حجم تجارت در کل اقتصاد کریپتو، در مجموع 15.86 میلیارد دلار معاملات مربوط به دارایی‌های استیبل کوین است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا