سه‌شنبه 28 فروردین 1403
اتمیک والت

کیف پول اتمیک؛ نقد و بررسی اتمیک والت به همراه آموزش کامل

بعد از خرید ارز دیجیتال و ورود به دنیای رمزارزها مهم‌ترین قدم ذخیره‌سازی امن این دارایی‌های دیجیتالی است. در حال حاضر گزینه‌های زیادی به عنوان کیف پول ارز دیجیتال در بازار وجود دارند که هر یک از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. اتمیک والت یکی از این گزینه‌هاست.

ما در این مقاله به آموزش و معرفی تمامی ویژگی‌های اتمیک والت از جمله امنیت و قابلیت استفاده برای ایرانیان، کارمزد، مزایا و معایب و از همه مهم‌تر آموزش نصب، بازیابی، انجام تراکنش‌ها و استیکینگ در این کیف پول می‌پردازیم.

کیف پول اتمیک چیست؟

کیف پول اتمیک Atomic Wallet یک کیف پول غیرمتمرکز برای ذخیره‌سازی رمزارزها و تبادل درون برنامه آن‌هاست که طبق گفته سایت خود پروژه این کیف پول از ۴۳۱ کوین و توکن پشتیبانی می‌کند. این کیف پول ویژگی‌های زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها ویژگی وجود صرافی غیرمترمرکز اتمیک سواپ Atomic Swap درون برنامه است که به صورت اختصاصی با این کیف پول همگام شده است.

اتمیک والت در سال ۲۰۱۷ توسط کنستانتین گلادیچ Konstantin Gladych، هم بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی چنجلی Changelly تاسیس شد. اتمیک والت از بدو حضور به واسطه ویژگی‌های جذاب و رابط کاربری بصری خود به یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌های حوزه رمزارزها تبدیل شده است.

اتمیک والت
atomic wallet
کیف پول اتمیک

اتمیک والت را می‌توان یک گزینه ایده‌آل برای افراد مبتدی در بازار رمزارزها دانست چرا که هم استفاده از آن بسیار آسان است و هم کاربرانی که به کارت‌های اعتباری Credit Card دسترسی دارند، می‌توانند به صورت مستقیم رمزارز مدنظر خود را از داخل این برنامه تهیه کنند.

رایگان بودن، پشتیبانی از رمزارزهای زیاد به همراه امنیت نسبتا مناسب از ویژگی‌های شاخص این کیف پول هستند. اکثر افراد فعال در بازار، اتمیک والت را با صرافی غیرمتمرکز درونی آن و ساختار غیرمتمرکزش یاد می‌کنند.

این کیف پول از یک توکن بومی به نام ای دبلیو سی AWC (اتمیک والت کوین) نیز بهره‌مند است که به عنوان مشوقی برای کاربران در نظر گرفته می‌شود.

امنیت و قابلیت استفاده برای ایرانیان

اتمیک والت یک کیف پول غیرحضانتی non-custidal است که هیچ یک از عبارات بازیابی یا همان کلیدهای خصوصی کاربران را به صورت ابری ذخیره نمی‌کند و به جای آن کاربران کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را دارند که به طور معمول با رمزگذاری بر روی دستگاه‌هایشان ذخیره می‌شود.

از نظر امنیت، این کیف پول در صنعت رمزارزها شهرت خوبی پیدا کرده است اما اگر در گوگل عباراتی مبنی بر هک اتمیک والت را چه به فارسی و چه به انگلیسی جستجو کنید با گزارش‌های زیادی مبنی بر نقص امنیتی این کیف پول برمی‌خورید.

به طور کلی ویژگی‌های امنیتی زیادی برای این کیف پول تعریف شده است. برای مثال برای تایید هرگونه تراکنش، کاربران ملزم به استفاده از رمز عبور خود خواهند بود.

هر کاربر می‌تواند حساب خود را با یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای پشتیبان (عبارات بازیابی) بازیابی کند که به‌طور تصادفی ایجاد می‌شود و هنگام راه‌اندازی و نصب اتمیک والت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در کنار این ویژگی رایج، کاربران به واسطه یک شبکه مجازی خصوصی VPN به سرورهای برنامه متصل می‌شوند تا امنیت بیشتری برای آن‌ها فراهم آید.

یکی از معایب امنیتی این کیف پول نوع برنامه‌نویسی آن است که به صورت منبع بسته Close Source طراحی شده است به همین دلیل هیچ کسی به کدهای منبع آن دسترسی ندارد.

کیف پول اتمیک از منظر حریم خصوصی و ناشناس بودن کاربران ویژگی‌های مناسبی دارد و نیازی به احراز هویت KYC برای دسترسی به وجوه ذخیره شده در این کیف پول وجود ندارد.

در یک سال گذشته گزارش‌‌های زیادی مبنی بر از بین رفتن دارایی‌ها و عدم دسترسی کاربران این کیف پول منتشر شده است. وجود نسخه تقلبی این کیف پول نیز یکی از دلایل این هک و از دست رفتن دارایی‌ها بود.

امنیت اتمیک والت
atomic wallet
امنیت کیف پول اتمیک

با وجود اینکه اتمیک والت یک کیف پول غیرحضانتی و غیرمتمرکز است اما همه رمزارزها کاملا غیرمتمرکز نیستند. از آن‌جایی که دارایی‌ها در این کیف پول به صورت آنلاین ذخیره می‌شوند، شرکت‌های مادر رمزارزها مانند بنیاد تتر می‌توانند دارایی‌های شما را بلوکه کنند؛ چیزی که در کیف پول اکسکوینو امکان‌پذیر نیست!

در کیف پول اکسکوینو امنیت دارایی‌های شما با ۳ لایه رمزنگاری پیشرفته تضمین و در کیف پول‌های سخت‌افزاری ذخیره می‌شود.

دارایی‌های پشتیبانی شده اتمیک والت

کیف پول اتمیک در زمان نوشتن این مقاله از ۴۳۱ کوین و توکن پشتیبانی می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این کیف پول با استاندارد ERC-20 اتریوم سازگار است.

  • بیت کوین BTC
  • اتریوم ETH
  • لایت کوین LTC
  • بیت کوین کش BTC
  • ریپل XRP
  • استلار XLM
  • ایاس EOS
  • تتر USDT
  • کاردانو ADA
  • بیت کوین اس‌وی BSV
  • ترون TRX
  • دش DASH
  • نئو NEO
  • وی چین VET
  • اومیسه‌گو OMG
  • مونرو XMR
  • کازماس ATOM
  • چین‌لینک LINK
  • بریو اتنشن توکن BAT
  • بایننس کوین BNB
  • تزوس XTZ
دارایی‌ها در اتمیک والت
atomic wallet
کیف پول اتمیک

کارمزد در اتمیک والت

به طور کلی استفاده از این کیف پول رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه یا کارمزد از سمت کاربران وجود ندارد. با این حال، دو نوع کارمزد برای کاربران اعمال می‌شود؛ کارمزد شبکه برای انتقال دارایی‌ها و کارمزد خرید رمزارز.

کارمزدی که برای انتقال دارایی‌ها کسر می‌شود، همان کارمزد شبکه است که به نوع و شلوغی شبکه بستگی دارد و چیزی عاید سازنده‌های این کیف پول نمی‌شود.

کارمزد در اتمیک والت

تنها کارمزدی که برای کاربران اتمیک والت از سمت این کیف پول اعمال می‌شود،‌ کارمزد خرید دارایی‌ها از صرافی غیرمتمرکز درون برنامه این کیف پول یعنی اتمیک سواپ است. 

در نهایت کیف پول اتمیک هیچ کارمزد اضافی برای تراکنش‌ها اعمال نمی‌کند و فقط ۰.۵ درصد کارمزد برای خرید دارایی‌های درون این برنامه اعمال می‌شود.

مزایا و معایب اتمیک والت

هر کیف پول رمزارزی در بازار مزایا و معایب خاص خود را دارد که در انتخاب کاربران برای استفاده از آن تاثیر به سزایی می‌گذارد.

مزایا و معایب اتمیک والت

در ادامه به بررسی این مزایا و معایب می‌پردازیم.

مزایا

سازگاری با پلتفرم‌های مختلف

اتمیک والت با سیستم‌ عامل‌های مختلف زیادی سازگاری دارد که پایگاه کاربری خود را به شکل فزاینده‌ای بسط می‌دهد. در حال حاضر می‌توان اتمیک والت را بر روی رایانه‌ای خانگی با سیستم ویندوز Windows، مک MacOS، دبین Debian، اوبونتو Ubuntu و فدورا Fedora و گوشی‌های موبایل اندروید Android  و آی‌اواس iOS استفاده کرد.

سیستم عامل اتمیک والت

امکان خرید رمزارزها از درون برنامه

اگر به کارت اعتباری دسترسی دارید، اتمیک والت به شما اجازه می‌دهد تا به صورت مستقیم رمزارز مورد نظر خود را خریداری کنید. البته این گزینه برای کاربران ایرانی مزیت محسوب نمی‌شود چرا که امکان خرید با کارت‌های ایرانی وجود ندارد.

پشتیبانی از رمزارزهای زیاد

کاربران این کیف پول می‌توانند نزدیک به ۵۰۰ نوع دارایی‌ مختلف و ۴۳۱ رمزارز را در این کیف پول ذخیره کنند.

دارایی‌های پشتیبانی شده در اتمیک والت

رابط کاربری ساده و استفاده آسان

رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده و زیبا است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاران جدید و تازه وارد این بازار تبدیل می‌کند.

کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده

کلید‌های خصوصی این کیف پول به صورت ایمن رمزنگاری می‌شود و بر روی دستگاه خود کاربر ذخیره می‌شود.

قابلیت استیک دارایی‌ها در اتمیک والت

به واسطه این ویژگی کاربران می‌توانند دارایی‌های رمزارزی خود را که قابلیت استیکینگ دارند، در بستر این کیف پول استیک کنند.

استیکینگ اتمیک والت

معایب

تعداد محدود رمزارزهای قابل خرید

اگرچه کاربران خارجی می‌توانند با استفاده از کارت‌های اعتباری به خرید رمزارزها بپردازند اما تعداد دارایی‌های قابل خرید در اتمیک سواپ بسیار کم است. در حال حاضر فقط بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و بیت کوین کش را می‌توان در این کیف پول خریداری کرد.

عدم سازگاری با کیف پول های سخت افزاری

برعکس بعضی از رقبا مانند کیف پول متامسک با کیف پول‌های سخت افزاری سازگاری ندارد و نمی‌توان اطلاعات آن‌ها را با این کیف پول همگام کرد.

هک اتمیک والت

سابقه نقض امنیتی در یک سال گذشته

همانطور که در بخش امنیت گفتیم کاربران زیادی در سایت‌هایی چون ردیت Reddit خبر از هک شدن یا عدم دسترسی به کیف پول خود دادند که اتفاقی قابل توجه است.

بخش پشتیبانی مشتریان اتمیک

کاربران می‌توانند برای دریافت پشتیبانی بیشتر به سایت اتمیک والت و بخش پشتیبانی آن مراجعه کنند. پشتیبانی مشتریان برای حل مشکلات کاربران در زمینه تبادل دارایی‌ها، استیکینگ، عیب‌یابی معاملات، پشتیبانی دارایی‌ها و سوالاتی که ممکن است در هنگام خرید رمزارزها پیش بیاید، به کار برده می‌شود.

پشتیبانی اتمیک والت

این بخش به صورت بیست و چهار ساعته فعال است و بیشتر فرایند از طریق تیکت یا ایمیل انجام می‌شود.

آموزش نصب و استفاده از اتمیک والت

راه‌اندازی این کیف پول بسیار ساده است که در ادامه به صورت تصویری آموزش نصب و راه‌اندازی در اندروید را برای شما توضیح خواهیم داد.

برای دانلود این برنامه به سایت اتمیک والت مراجعه کنید و پلتفرم مورد نظر را انتخاب کنید.

آموزش نصب اتمیک والت

برای دانلود برنامه اتمیک والت برای اندروید می‌توانید روی گزینه گوگل پلی یا دریافت مستقیم کلیک کنید. ما در ادامه این برنامه را از گوگل پلی دانلود می‌کنیم.

پس از باز شدن گوگل پلی روی گزینه نصب Install کلیک کنید تا پس از بارگیری این برنامه بر روی گوشی شما نصب شود.

آموزش نصب اتمیک والت

پس از نصب شدن برنامه آن را باز کنید تا کیف پول خود را راه‌اندازی کنید.

اگر تا به حال کیف پول اتمیک نداشته‌اید و قصد دارید یک کیف پول جدید بسازید، بر روی گزینه ایجاد کیف پول جدید Create New Wallet کلیک کنید.

آموزش نصب اتمیک والت

در این قسمت شما باید یک رمزعبور قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید و بعد روی گزینه تنظیم SET کلیک کنید.

آموزش نصب اتمیک والت

در صفحه بعد باید رمزعبور خود را برای اطمینان از صحت آن تکرار کنید. سپس روی گزینه تایید Confirm کلیک کنید.

آموزش نصب اتمیک والت

بعد از این مرحله برای بارگزاری کیف پول بسته به سرعت پردازش گوشی باید مقداری زمان صرف کنید.

پس از اتمام بارگزاری ۱۲ عبارت بازیابی کیف پول شما به نمایش گذاشته می‌شوند. این عبارات را در یک جای امن ذخیره کنید چرا که که تنها راه دسترسی به دارایی‌هایتان همین عبارات بازیابی است.

آموزش نصب اتمیک والت

زمانی که این عبارات را ذخیره کردید روی گزینه شروع استفاده از اتمیک Start Using Atomic کلیک کنید.

آموزش نصب اتمیک والت

به همین سادگی کیف پول شما ایجاد شد!

بازیابی کیف پول قدیمی

اگر از قبل کیف پول اتمیک داشتید و قصد دارید آن را بازیابی کنید باید مراحلی کمی متفاوت را نسبت به ایجاد یک کیف پول جدید طی کنید.

در صفحه اولیه برنامه بر روی گزینه بازیابی Restore From Backup کلیک کنید.

بازیابی اتمیک والت

در صفحه جدید به ترتیب عبارات بازیابی خود را وارد کنید و روی گزینه بازیابی Restore کلیک کنید.

اگر عبارات بازیابی را به درستی وارد کرده باشید در صفحه بعد باید یک رمز عبور قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید و بر روی گزینه تنظیم SET کلیک کنید.

در صفحه جدید دوباره رمز عبور خود را وارد کنید و بر روی گزینه تایید Confirm کلیک کنید.

پس از بارگزاری اگر مراحل را به درستی طی کرده باشید، وارد کیف پول قدیمی خود خواهید شد.

بازیابی اتمیک والت

آموزش واریز و برداشت دارایی در اتمیک والت

بعد از اینکه کیف پول خود را راه‌اندازی کردید نوبت به انتقال دارایی‌هایتان می‌رسد. ما ابتدا واریز رمزارزها به این کیف پول را آموزش می‌دهیم.

برای واریز هر نوع رمزارز به این کیف پول در ابتدا وارد برنامه شوید و دارایی مد نظر خود را در کادر بالای صفحه جستجو کنید.

برای مثال فرض کنید می‌خواهید مقداری تتر USDT بر بستر شبکه اتریوم به کیف پول اتمیک خود منتقل کنید.

واریز و برداشت اتمیک والت

عبارت USDT را در کادر بالا صفحه بنویسید و تتر در شبکه اتریوم در گزینه آخر را انتخاب کنید.

در صفحه دارایی مدنظر گزینه دریافت (واریز) Receive را انتخاب کنید.

واریز و برداشت اتمیک والت

حال آدرس کیف پول تتر با استاندارد ERC-20 خود را کپی کنید و آن را در منبع واریزی خود وارد کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید که شبکه انتخابی چه در مبدا و چه در مقصد یکسان باشد وگرنه دارایی‌های شما در شبکه گم می‌شود.

فرایند برداشت نیز تا حدودی به همین شکل است.

پس از انتخاب دارایی خود روی گزینه برداشت یا ارسال Send کلیک کنید.

واریز و برداشت اتمیک والت

در کادر اول آدرس مقصد خود را وارد کنید. مطمئن شوید که آدرس درست است و کاراکترها به صورت صحیح نوشته شده باشند.

در کادر دوم میزان دارایی را وارد کنید.

در بعضی از دارایی‌ها باید یک عبارت به نام تگ ممو MEMO را نیز وارد کنید. ممو عددی منحصر بفرد است که ثبت آن برای ارسال بعضی از رمزارزها الزامی است.

گزینه آخر این صفحه به شما امکان تغییر کارمزد را می‌دهد. انتخاب کارمزد بالاتر سرعت تایید و تکمیل تراکنش شما را افزایش می‌دهد.

واریز و برداشت اتمیک والت

پس از انتخاب گزینه ارسال SEND و تایید تراکنش، دارایی شما پس از صحت در بلاکچین ارسال می‌شود.

خرید و فروش درون برنامه اتمیک والت

کاربران با وجود اتمیک سواپ درون این برنامه می‌توانند مستقیما به خرید و فروش رمزارزها درون این کیف پول بپردازند.

خرید رمزارز

برای خرید رمزارزها با ارزهای فیات به بخش خرید BUY این کیف پول مراجعه کنید.

اگر کارت اعتباری داشته باشید یا به تسهیلات بانکی سوییفت SWIFT دسترسی دارید، می‌توانید با ۱۸ ارز فیات چون دلار آمریکا USD، یورو EUR، پوند GBP، ین ژاپن JPY و … به خرید رمزارز مورد نظر خود بپردازید.

خرید و فروش اتمیک والت

فقط فراموش نکنید که کارمزد خرید از این روش نسبت به خرید از یک صرافی امن و با درگاه بانکی داخلی بسیار بالاتر است و ممکن است باعث ضرر شما شود.

فروش رمزارز

در اتمیک سواپ کاربران فقط می‌توانند رمزارزهای خود را به رمزارزهای دیگر تبدیل کنند و قابلیت فروش و تبدیل به ارز فیات را ندارند.

برای تبدیل دارایی‌های رمزارزی خود به رمزارزهای دیگر به بخش تبدیل Exchange مراجعه کنید.

خرید و فروش اتمیک والت

نکته قابل تامل در این بخش، تبدیل دارایی‌ها است که علاوه بر پرداخت کارمزد به اتمیک سواپ، باید کارمزد انتقال در شبکه را نیز بپردازید. این امر باعث می‌شود در خرید‌های خرد علنا چیزی عاید شما نشود.

نمایش سوابق تراکنش‌ها

یکی از قابلیت‌های جالب این کیف پول گزینه نمایش سوابق تمامی تراکنش‌هاست. اگر می‌خواهید سوابق خرید، تبدیل، واریز یا برداشت هر رمزارز را ببنید از دو بخش تاریخچه History و صفحه خود دارایی‌ها می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

سوابق تراکنش در اتمیک والت

برای دیدن سابقه تراکنش‌های یک دارایی خاص به صفحه آن بروید. در پایین صفحه تاریخچه تمام تراکنش‌های شما ثبت می‌شود.

سوابق تراکنش در اتمیک والت

سابقه تمامی تراکنش‌های شما نیز در بخش تاریخچه History به نمایش گذاشته می‌شود.

استیکینگ در اتمیک والت

همانطور که قبل‌تر گفته شد، یکی از ویژگی‌های جالب اتمیک والت قابلیت استیک کردن بعضی از رمزارزها به صورت درون برنامه است. به واسطه این ویژگی می‌توانید دارایی‌هایی را که در بخش استیکینگ Staking آمده است، به صورت فوری استیک کنید و از آن‌ها درآمد غیرفعال کسب کنید.

استیکینگ در اتمیک والت

برای استیک کردن دارایی‌هایی که قابلیت استیکینگ دارند به بخش مورد نظر بروید و دارایی خود را انتخاب کنید. بر فرض مثال می‌خواهیم مقداری سولانا SOL در اتمیک والت استیک کنیم.

پس از انتخاب سولانا روی گزینه استیک Stake کلیک کنید.

در صفحه جدید میزان دارایی که می‌خواهید برای کسب درآمد غیرفعال قفل کنید، مشخص کنید. پس از وارد کردن میزان دارایی مورد نظر روی گزینه استیک کردن سولانا Stake () SOL کلیک کنید.

استیکینگ در اتمیک والت

پس از کسر کارمزد شبکه، دارایی شما استیک می‌شود.

کیف پول‌های جایگزین اتمیک والت

رقبای زیادی برای اتمیک والت در بازار رمزارزها وجود دارد که هر کدام بنا به ویژگی‌ها و سیاست‌های خود امکانات خاصی را به بازار عرضه می‌کنند. در این بخش به بررسی چند جایگزین این کیف پول خواهیم پرداخت.

کیف پول اگزودوس Exodus

کیف پول اگزودوس یکی از تازه‌واردهای بازار رمزارزهاست که کاربران زیادی را به خود جذب کرده است. وجود ویژگی‌های جالب و رابط کاربری ساده و دلنشین، این کیف پول را به یک رقیب نامی برای اتمیک والت تبدیل می‌کند.

کیف پول اگزودوس

مزایا و معایب کیف پول اگزودوس

مزایا
  • پولی نبودن کیف پول
  • رابط کاربری بصری و جذاب
  • بخش پشتیبانی از مشتریان عالی
  • امکان نصب بر روی مک، لینوکس، ویندوز، اندروید و آی‌اواس
  • امکان تبدیل درون برنامه رمزارزها
معایب
  • امنیت پایین نسبت به رقبا
  • پشتیبانی از رمزارزهای محدود

کیف پول تراست والت Trust Wallet

تراست والت یکی از برترین رقبای کیف پول اتمیک است که فقط در تلفن‌های همراه هوشمند قابل نصب است. برعکس اتمیک والت این کیف پول به صورت متن‌باز با یک رابط کاربری بسیار ساده و دوست داشتنی طراحی شده است.

در این کیف پول می‌توان طیف دارایی‌های زیادی را ذخیره کرد. طبق داده‌های سایت تراست والت بیش از ۱۶۰ هزار کلاس دارایی و بلاک چین در دسترس کاربران قرار داد.

کیف پول تراست والت

در این کیف پول نیز کاربران می‌توانند دارای‌های خود را به راحتی در استخرهای نقدینگی مختلف استیک کنند.

مزایا و معایب تراست والت

مزایا
  • استفاده آسان و بدون هزینه
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از دارایی‌ها
  • امنیت بالا
  • غیرمتمرکز و منبع باز بودن
  • امکان استیک کردن رمزارزهای محدود درون برنامه
معایب
  • تا به امروز گزارش‌های زیادی مبنی بر هک و گم شدن دارایی‌های این کیف پول منتشر شده است

کیف پول اتریوم میست Ethereum Mist

اتریوم میست یک جایگزین کاملا اتریوم محور برای کیف پول اتمیک خواهد بود. یک کیف پول فول نود Full Node که در سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد.

کیف پول میست والت

از آن‌جایی که این کیف پول فول نود است برای افراد تازه‌کار مناسب نیست و به عنوان گزینه‌ای پیشرفته برای تعامل با اکوسیستم اتریوم معرفی می‌شود.

مزایا و معایب کیف پول میست

مزایا
  • متن باز بودن
  • امکان استفاده رایگان و بدون هزینه
  • تعامل آسان و بدون دردسر با بلاک چین اتریوم
  • امکان خرید درون برنامه با شیپ‌شیفت Shapeshift
معایب
  • فقط بر روی رایانه قابل استفاده است
  • به دلیل بارگیری تمام بلاک چین اتریوم حجم زیادی را اشغال می‌کند
  • اصلا گزینه مناسبی برای کاربران تازه‌کار نیست

کیف پول کوینومی Coinomi

کوینومی یکی دیگر از کیف پول‌های قدیمی بازار است که می‌توان به جای اتمیک والت از آن استفاده کرد؛ کیف پولی که قابلیت ذخیره‌سازی بیش از ۱۵۰۰ رمزارز را دارد.

اگر به عنوان یه تازه‌وارد به این بازار نمی‌خواهید از اتمیک والت استفاده کنید و به دنبال یک جایگزین غیرحضانتی برای ذخیره‌سازی رمزارزهای خود می‌گردید، بلاشک کوینومی گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود.

کیف پول کوینومی (Coinomi)

این کیف پول در دو نسخه موبایل و رایانه‌های شخصی در دسترس خواهد بود.

مزایا و معایب کیف پول کوینومی

مزایا
  • استفاده آسان در کنار رابط کاربری ساده
  • رایگان بودن برنامه
  • امنیت مناسب به واسطه استفاده از الگوریتم‌های پیچیده
  • ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی در دستگاه کاربر
  • امکان مبادله درون برنامه با شیپ‌شیفت ShapeShift و چنجلی Changely
معایب
  • تنظیمات و امکان شخصی‌سازی این کیف پول تا حدی پایین است
  • به صورت منبع باز طراحی نشده است

آینده و نقشه راه

کیف پول اتمیک از معدود گزینه‌های بازار است که به صورت رسمی از برنامه‌های خود در آینده در وب‌سایت خود سخن می‌گوید. در گزارش امسال این کیف پول اعلام شد که بیش از ۲ میلیون به کاربران این کیف پول افزوده شده است.

تا پایان سال ۲۰۲۱ تیم این پروژه به بیش از ۶۰ نفر رسیده و بیش از ۲۷۰ هزار مشکل توسط پشتیبانی و بیش از ۱۵۰ باگ نرم‌افزاری توسط تیم فنی حل شده است. بنابر این گزارش عملکرد برنامه به صورت کلی بهبود داشته و در آینده تمرکز تیم، بیشتر بر روی تثبیت فرایندهای داخلی و بهینه سازی عملکرد این کیف پول خواهد بود.

نقشه راه 
آینده اتمیک والت

طبق گزارش سایت رسمی اتمیک والت در آینده قرار است ویژگی‌های جدیدی به این کیف پول اضافه گردد که عبارتند از:

  • اضافه شدن دارایی‌های جدید در بخش استیکینگ (ترا Terra، پولیگان (ماتیک) Polygon (Matic)، آوالانچ Avalanche، بایننس اسمارت چین Binance Smart Chain و … )
  • ایجاد گالری و مارکت توکن‌های غیرمثلی میان زنجیره‌ای بر بستر اتریوم، سولانا Solana، بایننس اسمارت چین و فلو Flow
  • ایجاد برنامه معرفی و دعوت دوستان با پاداش
  • بهبود عملکرد برنامه
  • ارائه اخبار روزانه مربوط به هر دارایی
  • ارائه اعلان‌های قیمتی
  • اضافه شدن بخش نمودار و پورتفو
  • لیست شدن توکن ای دبلیو ‌سی AWC در صرافی‌های متمرکز
  • توسعه زبان‌های بیشتر در رابط کاربری
  • ارائه وام‌های رمزارزی و کسب سود

سخن نهایی

کیف پول اتمیک از بدو ورود به بازار به واسطه پشتیبانی از اکثر رمزارزهای برتر بازار و بهره گرفتن از یک رابط کاربری ساده به یک گزینه‌ مناسب برای افراد تازه کار تبدیل شده است.

اما مشکلاتی که در یک سال گذشته برای این کیف پول پیش آمده نگرانی‌های زیادی را برای فعالان حوزه رمزارزها به وجود آورده است. هک و گم شدن دارایی‌های کاربران از موارد گزارش شده در یک سال اخیر است.

قبل از استفاده از این کیف پول حتما بررسی‌های خود را انجام دهید و به یک منبع آموزشی اکتفا نکنید. این محتوا صرفا با اهداف آموزشی تهیه و گرد‌آوری شده است و اکسکوینو هیچ مسئولیتی در قبال ضررهای احتمالی به هنگام استفاده از این کیف پول ندارد.

سوالات متداول

اتمیک والت چیست؟

اتمیک والت یک کیف پول برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال است که کاربران می‌توانند از آن برای نگه‌داری رمزارزهای خود استفاده کنند.

آیا استفاده از اتمیک والت پولی است؟

خیر. استفاده از این برنامه ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

چه رمزارزهایی را می‌توان در اتمیک والت ذخیره کرد؟

طبق گفته سایت رسمی پروژه، در حال حاضر این کیف پول از ۴۳۱ رمزارز پشتیبانی می‌کند.

آیا اتمیک والت امن است؟

اتمیک والت به عنوان یک کیف پول غیرحضانتی هیچ دسترسی به کلید‌های خصوصی شما ندارد و از ساختار امنیتی پیچیده‌ای استفاده می‌کند اما در یک سال گذشته گزارش‌های زیادی مبنی بر هک و گم شدن دارایی‌ها در این کیف پول منتشر شده است.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.