دارایی بیش از یک سوم سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد

دارایی بیش از یک سوم سرمایه‌گذاران سازمانی در بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد

طبق آخرین نتایج به دست آمده از موسسه فیلدیتی بیش از یک سوم شرکت‌های سراسر دنیا اقدام به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال کرده‌اند.

شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی یک شرکت خدمات مالی آمریکایی و چند ملیتی است که در زمینه ارائه خدمات مدیریت سرمایه‌گذاری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، مدیریت ثروت و خدمات بیمه عمر فعالیت می‌کند.

سرمایه گذاران

طی آخرین تحقیقات این موسسه، در حال حاضر 36 درصد از شرکت‌های سراسر دنیا دارایی‌های خود را وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌کنند و این در حالی است که از میان 441 موسسه آمریکایی که مورد بررسی قرار گرفتند، 27 درصد آن‌ها به جمع طرفداران بازار کریپتو پیوسته‌اند. می‌توان گفت این مقدار نسبت به سال گذشته حدود 22 درصد افزایش داشته است. از طرفی حدود نیمی از موسسات اروپایی نیز به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال علاقه نشان داده‌اند.

بیت کوین انتخاب اول سرمایه‌گذاران

بیت کوین به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا اولین سکه‌ای است که توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. بیش از یک چهارم شرکت‌هایی که دارایی خود را در بازار ارزهای دیجیتال قرار داده‌اند، بیت کوین را به عنوان اولین گزینه خود برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌ و 11 درصد آن‌ها نیز در ارز دیجیتال اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در حالی که هنوز هم بسیاری از شرکت‌ها وارد بازار رمزارزها نشده‌اند، 60 درصد از پاسخ دهندگان این بررسی معتقدند سهم به خصوصی را در سبد سرمایه‌گذاری خود به ارزهای دیجیتال تعلق داده‌اند. تنها 20 درصد از شرکت کنندگان اظهار داشتند که ارزهای دیجیتال هیچ جذابیتی برای آن‌ها ندارد.

تام جسوپ ( Tom Jessop ) از شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی در این راستا بیان کرد: این نتایج افزایش علاقه و پذیرش دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک کلاس دارایی جدید در بازار را تایید می‌کند.

91 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که انتظار دارند در 5 سال آینده ارزهای دیجیتال حداقل 0.5 درصد از سبد سرمایه‌گذاری آن‌ها را تشکیل خواهد داد.

در اوایل ماه می سال جاری پاول تودور جونز ( Paul Tudor Jones ) یکی از بنیانگذاران صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعلام کرد که صندوق Tudor BVI وی ممکن است مقداری از سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین ذخیره کند.  لازم به ذکر است طی ماه‌های اخیر تعداد بیت کوین ها در شرکت سرمایه گذاری GBTC ( seen Grayscale’s Bitcoin Investment Trust  ) نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.

به نظر می‌رسد محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال روز به روز بیشتر شده و با افزایش آگاهی مردم درباره ارزهای رمز نگاری شده، این بازار مالی نوظهور جایگاه مهمی در اقتصاد آینده خواهد داشت.

منبع: Cointelegraph

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.