سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
ارز دیجیتال فیوز FUSE چیست و چه آینده ای دارد ؟
ارز دیجیتال فیوز FUSE چیست و چه آینده ای دارد ؟

ارز دیجیتال فیوز FUSE چیست و چه آینده ای دارد ؟

پروژه FUSE NETWORK به افراد مختلف اجازه می‌دهد تا کیف پول خود را با برند خود یا شرکتشان تولید کنند. قصد این پروژه ساده‌تر کردن فعالیت افراد مختلف و مخصوصا کارآفرینان است تا آنها وقت بیشتری و تمرکز بیشتری برای فعالیت اصلی خود و جلب مشتری داشته باشند. توکن این پروژه که fuse نام دارد برای تایید تراکنش‌ها به شبکه پرداخت می‌شود. این ارز دیجیتال روی بستر اتریوم و استاندارد ERC-20 تولید شده است.

فهرست مطالب با دسترسی سریع

فیوز توکن چیست؟

فیوز توکن ابزار شبکه ارز دیجیتال فیوز است که یک توکن با استاندارد ERC-20 و مستقر بر روی بلاک‌چین اتریوم است و می‌توان از آن به عنوان وسیله مبادله، به عنوان پرداخت به شبکه فیوز برای تأیید تراکنش ها یا مشارکت در مکانیسم سهام شبکه استفاده کرد.

پلتفرم ارز دیجیتال Fuse Network یک پروژه مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. این پلتفرم سعی دارد پرداخت‌های روزمره را از طریق اعمال نفوذ زیرساخت DeFi به بلاک‌چین متصل کند تا بستری برای کارآفرینان ایجاد کرده و به آنها اجازه دهد بسترهای خود را به اقتصادهای ارزشمندی تبدیل کنند.

با این پلتفرم، هر کسی می‌تواند به راحتی برنامه‌های کاربردی خود را بسازد تا بتواند تراکنش‌ها و فرآیندهای مالی سنتی را دیجیتالی و خودکار کند.

 فیوز توکن چیست؟
فیوز توکن چیست؟

کاربردهای توکن فیوز نتورک

توکن فیوز نتورک دارای چندین کاربرد مهم است که در زیر به آنه اشاره کردیم:

هزینه شبکه: از این توکن می‌توانید برای پرداخت هزینه شبکه برای تأیید تراکنش‌ها استفاده کنید.
سپرده‌گذاری یا استیکینگ (Staking): کاربرانی که حداقل ۱۰۰ هزار توکن FUSE در اختیار دارند و قادر به مدیریت سایر نیازهای سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری هستند، می‌توانند با سپرده‌گذاری توکن‌های خود به اعتبارسنج‌های این شبکه تبدیل شوند.
تفویض اختیار: کاربرانی که کمتر از ۱۰۰ هزار از این توکن را در اختیار دارند می‌توانند توکن‌های FUSE خود را به اعتبارسنج‌ها واگذار کنند و در ازای این کار پاداش کسب کنند. اسن ویژگی در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ فعال شد.
رأی‌گیری: دارندگان توکن فیوز می‌توانند در فعالیت‌های حاکمیتی (ارتقای شبکه/سایر تغییرات حاکمیتی) شرکت کنند. هر چه کاربر توکن‌های بیشتری در اختیار داشته باشد، قدرت رای او بیشتر می‌شود.

کاربردهای توکن فیوز نتورک
کاربردهای توکن فیوز نتورک

فیوز استودیو

فیوز استودیو Fuse Studio یک اپلیکیشن غیرمتمرکز یا DApp است. رابطی برای عملیات توکنیزه شده کاربر. این استودیو بر روی شبکه اتریوم و فیوز اجرا می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا به فعالیت‌های مختلفی مانند ایجاد یک جامعه با شرایط اولیه از طریق قراردادهای هوشمند دسترسی داشته باشند.

کاربران از طریق این ویژگی می‌توانند توکن‌های فیوز را برای جامعه این ارز دیجیتال ضرب کنند و آنها را با شبکه خود به اشتراک بگذارند. این استودیو همچنین راه‌اندازی ویژگی‌ها و خدمات جدیدی را که ممکن است قبلاً در وب وجود نداشته باشد، فعال کرده است.

فیوز استودیو
فیوز استودیو

فیوز استودیو بدون حضانت به کیف پول فیوز متصل است. این کیف پول شرایطی را فراهم می‌کند تا تراکنش‌ها در زمان واقعی به بلاک‌چین منتقل شوند. علاوه بر این، فیوز استودیو از توکن‌های مبتنی بر اتریوم هم پشتیبانی می‌کند.

روش‌های پرداخت سنتی در زمان ازدحام و حجم بالای تراکنش‌ها گزینهمناسبی نیستند زیرا به واسطه‌ها برای میانجی‌گری معاملات نیاز دارند. زنجیره شبکه فیوز یک زنجیره جانبی اتریوم است که جایگزین فرآیند طولانی سنتی شده و امنیت تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشد.

هدف پروژه فیوز نتورک چیست؟

تمرکز اصلی پروژه در حال حاضر ایجاد اکوسیستمی است که بتواند تراکنش‌های مالی را در بلاک‌چین ادغام کند. آنها این کار را به گونه‌ای توسعه می‌دهند که هزینه زیادی را برای کاربران ایجاد نکند و در عین حال سیستمی را فعال می‌کند که حریم خصوصی داده‌ها را ایمن می‌کند.

هدف پروژه فیوز نتورک چیست؟هدف پروژه فیوز نتورک چیست؟
هدف پروژه فیوز نتورک چیست؟

بنیانگذاران شبکه فیوز نتورک

شبکه فیوز توسط مارک اسمارگون (Mark Smargon) راه‌اندازی شد که اکنون هم مدیریت و رهبری این پروژه را بر عهده دارد. اسمارگون پیش از این هم به عنوان هم‌بنیانگذار و معاون پروژه Colu، زیر مجموعه شرکت ارز دیجیتال Colu DLT، مشغول به فعالیت بود.

اسمارگون سابقه طولانی در فضای رمزنگاری و بلاک‌چین دارد. اعضای تیم او از متخصصین و افراد حرفه‌‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال تشکیل شده که سال‌ها تخصص، دانش و تجربه خود را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند.

بنیانگذاران شبکه فیوز نتورک
بنیانگذاران شبکه فیوز نتورک

شبکه فیوز نتورک چیست و چگونه کار می‌کند؟

شبکه ارز دیجیتال فیوز نتورک Fuse Network یک دفتر کل عمومی (سیستم ثبت سوابق) بدون مجوز و بدون مرز است که برای ادغام آسان پرداخت های روزانه طراحی شده است. شبکه فیوز از طریق یک پل به اتریوم متصل می شود، بنابراین هر توکنی می تواند آزادانه بین اتریوم و زنجیره فیوز حرکت کند.

عملکرد این کار به این صورت است که وقتی توکن‌ها روی اتریوم ساخته می شوند، می‌توان آن‌ها را به زنجیره فیوز منتقل کرد که می‌تواند به طیف وسیعی از ویژگی‌ها و پلاگین‌ها دسترسی داشته باشد که عملکردها و فرصت‌های متفاوتی را به ارمغان می‌آورد.

فیوز نتورک چیست؟
فیوز نتورک چیست؟

اجزای شبکه فیوز

شبکه فیوز از سه جزء اصلی تشکیل شده است:

۱- ایمن سازی بلاک‌‌چین: بلاک‌چین عمومی سازگار با EVM، ستون اصلی پلتفرم و اکوسیستم غیرمتمرکز و بدون مجوز فیوز است.

۲- فناوری منبع باز مبتنی بر تلفن همراه با امکان پرداخت‌های رمز ارزی: این بخش، استودیو فیوز و فناوری کیف پول فیوز را شامل می‌شود.

۳- مجموعه‌ای از محصولات و ابزارهای مالی غیرمتمرکز (DeFi) مرجع: هدف از این بخش هموار کردن راه برای راه‌اندازی اولیه این پلتفرم است.

اجزایو شبکه فیوز
اجزایو شبکه فیوز

همکاری فیوز نتورک با بنیاد الروند

در ۱۴آگوست ۲۰۲۰، الروند اعلام کرد که دارایی‌هایش می‌تواند در شبکه ارز دیجیتال Fuse Network برای پرداخت‌ها، مشوق‌های تجاری و اجتماعی و برنامه‌های وفاداری استفاده شود. این مشارکت شامل ادغام شبکه اصلی الروند با شبکه فیوز خواهد بود.

کاربران می‌توانند با استفاده از eGLD، BUSD و سایر توکن های صادر شده در شبکه اصلی Elrond، مشوق های تجاری، پاداش های سفارشی، پرداخت ها و سایر سناریوهای مرتبط خود را ایجاد و مدیریت کنند و دارایی‌های صادر شده در بلاک‌چین الروند در کیف پول فیوز قابل استفاده خواهند بود.

همکاری فیوز نتورک با بنیاد الروند
همکاری فیوز نتورک با بنیاد الروند

توکنومیک فیوز

در حال حاضر عرضه توکن FUSE از مدل تورم متوسط پیروی می‌کند.

هر ۵ ثانیه یک بلوک جدید در شبکه فیوز ایجاد می‌شود و اعتبارسنج‌هایی که آن را ایجاد کرده‌اند و نمایندگانی که این توکن‌ها را استیک کرده‌اند، پاداش‌های بلوکی را در توکن‌های FUSE تازه صادر شده دریافت می‌کنند. این کار برای محافظت از شبکه است.

مقدار پاداش در هر بلوک در حال حاضر سالیانه حدود ۵٪ از کل عرضه FUSE است.

دلیل اصلی انتخاب یک مدل تورم در مراحل اولیه توسعه، اطمینان از قابلیت پیش‌بینی درآمد اعتبارسنج‌ها و نمایندگان شبکه است. اگر آنها مجبور بودند صرفاً به کارمزد تراکنش‌ها به عنوان پاداش برای استیکینگ و اعتبارسنجی FUSE تکیه کنند، پیش‌بینی بازده‌های آینده‌ برایشان دشوارتر می‌شد زیرا فعالیت تراکنش‌ها در شبکه می‌تواند بسیار پر نوسان باشد.

توکنومیک ارز دیجیتال فیوز
توکنومیک ارز دیجیتال فیوز

پیش‌بینی‌‌پذیری نسبی درامد اعتبارسنج یک پیش‌فرض کلیدی پشت تئوری اجماع بلاک‌چین است که سازوکار اجماع قطع مدار بر آن بنا شده است.

بر اساس داده‌های سایت کوین مارکت‌کپ (Conmarketcap)، توکن فیوز نتورک سهم ۰.۵ درصدی از حجم کل بازار را در اختیار دارد و در رتبه ۸۹۶ بازار قرار گرفته است. کل عرضه در گردش این توکن ۵۵،۰۴۵،۵۲۳۷۲۴ فیوز است. در زمان نگارش این مطلب ارز دیجیتال فیوز نتورک با قیمت ۰.۱۲۱۴ معامله می‌شود.

ارز دیجیتال فیوز را از کجا بخریم؟

از جمله بهترین صرافی‌های خارجی که می‌توانید ارز دیجیتال فیوز نتورک را از آن خریداری کنید به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • io
  • ZT
  • MEXC
  • PancakeSwap (V2)
  • BitMart
ارز دیجیتال فیوز را از کجا بخریم؟
ارز دیجیتال فیوز را از کجا بخریم؟

خبر خوب اینکه صرافی اکسکوینو با برخورداری از بیش از ۲۰۰ رمز ارز در این پلتفرم و مارکت انحصاری آن یعنی اکسکوینومارکت امکان خرید و فروش و معامله در دو محیط مبتدی و حرفه‌ای را با کمترین کارمزد و در سریعترین زمان برای کاربران خود فراهم آورده است.

اگر شما هم از طرفداران ارز دیجیتال فیوز هستید می‌توانید این رمز ارز را در اکسکوینو خریداری و در کیف پول منحصربفرد این صرافی ذخیره و نگهداری کنید.

پلتفرم معاملاتی اکسکوینو
پلتفرم معاملاتی اکسکوینو

کلام پایانی

فرایند دیجیتالی‌شدن در دنیای امروزی بسیار رو به رشد بوده و رونق تجارت الکترونیک و جایگزینی آن با معاملات تجاری سنتی و به روز شدن کسب و کارها از نظر فناوری امری مهم و ضروری است.

پلتفرم ارز دیجیتال Fuse Network ادغام تراکنش‌های تجاری سنتی در فرآیندهای دیجیتال را برای مشاغل و جوامع آسان‌تر می‌کند و در زمان و منابع بیشتری صرفه‌جویی می‌کند. نوآوری‌های ارائه شده توسط شبکه فیوز حتی برای کارآفرینان کوچک و کسب و کارهای بزرگ مفید است. با توجه به اینکه این شبکه توسط جامعه آن مدیریت و نگهداری می‌شود، می‌توان انتظار داشت که تحولات آن همچنان پاسخگوی خواسته‌های افراد شرکت‌کننده در شبکه باشد.

Fuse Network یک پروژه منحصر به فرد است که هدف آن پر کردن شکاف بین دنیای رمزارزها و دنیای واقعی است. این پلتفرم دارای ویژگی‌ها و توکن‌های منحصر بفرد خود است که برخلاف سایر پلتفرم‌های موجود که از ارائه‌دهندگان خدمات شخص ثالث برای یکپارچه‌سازی راه‌حل‌های پرداخت استفاده می‌کنند و از آنها کمک می‌گیرند، در ایجاد اقتصاد کریپتویی به شما کمک می‌کند. فیوز در حال حاضر به شدت برای ارتقاء و بروزرسانی ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصولات این شبکه کار می‌کند.

به غیر از ویژگی‌های استیکینگ و تفویض اختیار، محصولات دیگری در اکوسیستم فیوز نتورک وجود دارد که کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، می‌توانید از Fuse Cash برای ایجاد توکن خود استفاده کنید که می توان از آن در جامعه فیوز به عنوان یک توکن با ارزش پولی برای پرداخت خدمات و ویژگی‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توانید از Fuse Studio برای مدیریت پرداخت‌ها در این جامعه استفاده کنید. این پلتفرم یک کیف پول هم به کاربران خود ارائه می‌دهد که در حال حاضر در حال ارتقاء نسخه آن است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.