پنج رمز ارز برتر

اپیزود 217 – پنج رمز ارز برتری که باید این هفته زیر نظر بگیرید

بازار به شکل عجیبی توی هفته گذشته آروم و کم نوسان بوده و می‌شه گفت که تحلیل‌های هفته گذشته هنوز معتبرن
با در نظر گرفتن شرایط بازار و جلسه کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا، این هفته پنج رمز ارز بیت‌کوین، پولکادات، سندباکس، تورچین و زی‌کش رو باهم بررسی می‌کنیم.

پادکست امروز رو بشنوید:

توی روزهای گذشته، بیت‌کوین یک هفته آروم و کم نوسانی رو تجربه کرد و تریدرها ترجیح دادن تا زمان تشکیل جلسه کمتیه بازار آزاد فدرال که ۱۵هم و ۱۶هم مارس برگزار می‌شه، نظاره‌گر باشن و معامله‌های سنگینی انجام ندن.

از طرف دیگه، عدم تحرک بازار توی هفته گذشته باعث شده که تحلیل‌های انجام شده هفته قبل همچنان معتبر بمونه. تو این چند روز هم دوباره بعضی از تحلیل‌گرها نظر مثبت و بعضی از تحلیل‌گرها نظر منفی نسبت به شرایط کوتاه مدت بازار داشتن، اما چیزی که توی همه نظریه‌ها مشترکه، اینه که خرید تو هر کف قیمتی منطقیه چون هیچ‌کس نمیدونه آخرین باری که بیت‌کوین با کانال سی هزار دلاری خدافظی می‌کنه کِیه.

اکسکوینویی‌ها سلام، عصر دوشنبه ۲۳ اسفندماهتون بخیر. من ساحل اختری هستم و امروز با یک پادکست تحلیلی دیگه در خدمت شمام. در نظر داشته باشین که این پادکست یک سیگنال خرید یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و فقط انعکاسی از تحلیل‌های معتبر بین‌المللیه. با این دیدگاه، لطفا تا پایان این پادکست با ما همراه باشید تا ۵ ارز دیجیتال برگزیده این هفته رو باهم بررسی کنیم.

بیت‌کوین

بیت‌کوین پریروز توی تایم فریم یک روزه الگوی دوجی رو تشکیل داد که نشون از آتش بس موقت بین گاوها و خرس‌ها بود. قیمت بین میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۳۹هزار و ۸۰۰ دلار و حمایت ۳۷ هزار دلار گیر کرده.

میانگین متحرک ۲۰ روزه مسطح شده و شاخص قدرت نسبی یا همون RSI دقیقا زیر نقطه میانی قرار گرفته که تعادل بین عرضه و تقاضا رو نشون می‌ده.

در صورتی که قیمت به ۴۰ هزار دلار برسه، گاوها با تمام قدرت بیت رو به سمت ۴۲ هزار و ۶۰۰ دلار هدایت می‌کنن. چون اگر موفق به این کار بشن، بیت‌کوین با کمترین فشار به سمت ۴۵ هزار و ۴۰۰ دلار پیش‌روی خواهد کرد، جایی که خط مقاومت کانال صعودی بیت‌کوین قرار داره.

شرایط به نظر خوب میاد، مگر اینکه به دلایل پیش بینی نشده‌ای قیمت به زیر ۳۷ هزار دلار برگرده. تو این شرایط، بخاطر ترسی که توی بازار ایجاد میشه، بیت‌کوین میتونه تا خط ۳۰ هزار دلار هم سقوط کنه، یعنی یک ریزش ۲۰ درصدی، که البته امیدواریم هیچوقت این اتفاق نیافته!

دات

پولکادات تو ماه‌های گذشته توی یک روند نزولی بوده، اما گاوها دارن سعی می‌کنن که توی کف قیمتی ۱۴ تا ۱۶ دلار یک الگوی کف تشکیل بدن. با این‌که گاوها نتونستن به مقاومت ۵۰ روزه یعنی ۱۸ دلار غلبه کنن، اما به خوبی از پس خط میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۱۷ دلار بر اومدن و تونستن مواضع خودشون رو توی سطوح بالا حفظ کنن.

ادامه این روند می‌تونه منجر به حرکت ارز دات تا ۲۳ دلار بشه. شرایط پولکادات هم از نظر تکنیکال خوبه، فقط به شرطی که بیت کار رو خراب نکنه، چون در صورت ریزشی شدن بازار، خرس‌ها دوباره فشار فروش رو زیاد می‌کنن و با عبور از خط ۱۶ دلار، عدد ۱۴ دلار رو نشونه خواهند رفت.

سندباکس

سند هم توی چند هفته گذشته بین ۲ و نیم دلار تا نزدیکای ۵ دلار در نوسان بوده. ۱۳ اسفند خرس‌ها قیمت رو به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۳ دلار و ۱۵ سنت کشوندن، اما خوشبختانه موفق به شکست حمایت ۲ و نیم دلار نشدن.

این نشونه حمایت قوی تو محدوده ۲ و نیم دلاره و یک نشونه خوبی برای کسانیه که دنبال کف قیمتی خوب می‌گردن.

از طرف دیگه هم RSI یک واگرایی مثبت داره نشون میده که این هم نشون دیگه‌ای از پایان روند نزولی سندباکسه.

با ادامه این شرایط خوب، می‌تونیم انتظار رشد سندباکس تا بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۳ دلار و ۱۵ سنت و بعدش میانگین متحرک ۵۰ روزه یعنی ۳ و نیم دلار رو داشته باشیم. در این صورت، رسیدن به تارگت ۴ و نیم دلار و بعدش ۴ دلار و ۸۰ سنت هم دور از دسترس نخواهد بود.

تورچِین

رون یا همون تورچین ده اسفند موفق شد تا بطور کامل از خطوط میانگین متحرک ۲۰ و ۵۰ روزه بالا بره. حالا گاوها تلاش خواهندکرد تا قیمت رو به بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۸ دلار برسونن، جایی که یک جنگ تن به تن بین گاوها و خرس‌ها شروع میشه! انتظار پیروزی گاوها تو این خط بعد از حمله اول و دومه! یعنی ظرف یک الی دو مرتبه حمله به ۸ دلار ،می‌تونه پیروزی رو از آن گاوها کنه تا بتونن بدون دردسر به مرز ۹ دلار یورش ببرن.

در صورت شکست گاوها توی نبردهای سنگین پیش رو، انتظار پرتاب لشگر گاوها به دره ۴ دلار رو هم باید داشته باشیم که با توجه به حال خوب نسبی بازار، امید پیروزی گاوها بیشتر از احتمال شکستشونه.

زی‌کش

زی‌کش ۱۷ام اسفند خودش رو بالای مقاومت ۱۳۵ دلاری تثبیت کرد و الگوی کف دوقولو رو تکمیل کرد. دو روز بعد، به دنبال همین روند، زی‌کش تونست به بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه یعنی ۱۴۵ دلار برسه که نشون از بازگشت خریدارا به بازار این رمز ارزه.

باقی موندن توی سطح بالای میانگین متحرک ۲۰۰ روزه برای ادامه روند زی‌کش خیلی مهمه، چون خرس‌ها سعی دارن تا سطح ۱۳۵ دلار رو به چالش بکشن، چرا که در صورت شکست این سطح، فرصت خرید رو توی سطح ۱۱۴ دلار ایجاد می‌کنن. پس می‌شه گفت که این هفته برای زی‌کش سطح ۱۳۵ دلار خیلی مهمه و موندن بالای این سطح برای گاوها حیاتیه!

خب دوستان به پایان پادکست امروز رسیدیم، شما می‌تونید نظرات خودتون رو توی همین پست برامون کامنت بذارید. در نظر داشته باشین که هیچکس نمیتونه با قطعیت روند قیمت رو توی بازارهای مالی پیش‌بینی کنه و بخاطر همین همه تحلیل‌ها، حتی تحلیل‌های صعودی، نگاهی هم به برعکس شدن روند دارن و این چیزیه که نمیشه در نظر نگرفت.

امیدواریم مطالب بیان شده براتون مفید بوده باشه و دید بهتری نسبت به روند بازار بهتون داده باشه. ما سعی میکنیم هر هفته دوشنبه، پادکستمون رو برای تحلیل ۵ رمز ارز برتر هفته اختصاص بدیم.

با سری پادکست‌های رادیو اکسکوینو همراه باشید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.