تحلیل احساسات بازار

تحلیل احساسات بازار چیست؟

برای اینکه بتوانیم وضعیت بازار را به درستی بسنجیم و معاملات موفقی داشته باشیم؛ لازم است علاوه بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، احساسات حاکم بر بازار را نیز تحلیل کنیم. در این پست، تحلیل احساسات (Sentiment Analysis) را معرفی کرده‌ایم و منابعی برای بررسی احساسات بازار معرفی کرده‌ایم.

تحلیل احساسات فرآیند خودکاری است که قطعیت متن را بر اساس مثبت، منفی و یا خنثی بودن پیش‌بینی می‌کند. حوزه‌ها و صنایع مختلفی از این تحلیل برای پیش‌بینی آینده استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند تصمیمات بهتری برای کسب‌وکار خود بگیرند.

کاربرد تحلیل احساسات این است با استفاده از داده‌های متنی، احساس داده‌های مکتوب را شناسایی کند. تحلیل‌گر داده‌های مورد نیاز خود از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری می‌کند. او در مرحله بعدی، مثبت، منفی یا خنثی بودن هر داده را مشخص می‌کند تا از این طریق بتواند برای اقدامات بعدی خود تصمیم بگیرد.

یکی از راه‍‌های تحلیل احساسات حاکم بر بازار، جمع‌آوری اطلاعات مکتوب به طور دستی است. البته الگوریتم‌ها نیز به کمک تحلیلگران می‌آیند و با کمک تکنیک‌های هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی، تحلیل احساسات را ساده‌تر می‌کنند.

داغ‌ترین کلمات در شبکه‌های اجتماعی رمزارزی

برای بررسی احساسات حاکم بر بازار رمز ارز، می‌توانید از وبسایت santiment.net نیز استفاده کنید.

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.