متاورس

رادیو اکسکوینو / از متاورس چه خبر؟

تو این قسمت از رادیواکسکوینو می‌خوایم یه نگاهی به اتفاقات مهمی که تو متاورس در چندماه گذشته افتاده بندازیم تا ببینیم جدای از تمام تبلیغاتی که باهاش طرفیم واقعا چه اتفاقی برای متاورس داره می‌افته !
این قسمت رو حتما گوش بدید چون اخر این قسمت یه چیز خیلی باحال رو میفهمید ….

این اپیزود رو اصلا از دست ندید :

این هفته تو رادیو اکسکوینو میخوایم راجع به اتفاقات مهمی که تو دو هفته گذشته تو حوزه متاورس افتاده با هم صحبت کنیم. ازونجایی که بازار رمزارزها خیلی اوضاع خوبی نداشته اخبار حوزه متاورس هم تو این هفته چنگی به دل نمیزنن ولی باز هم چندتا اتفاق مهم خوب تو این مدت افتاده.. خب بیاید با هم بررسیشون کنیم …

اکسکوینویی‌ها سلام . عصر پنجشنبه متاورسیتون بخیر . من ساحل اختری هستم و همراه شمام با یه اپیزود جذاب دیگه از رادیو اکسکوینو

راستی قبل از اینکه به سراغ ادامه پادکستمون بریم، یادتون باشه این مطلب ابدا یه توصیه مالی نیست و جنبه آموزشی و آگاهی سازی داره . حالا در ادامه با ما همراه باشید.

سقوط ارزش بازار NFTها همراه با بازار

توی این چند وقت اخیر بازار رمزارزها هفته‌های سختی رو پشت سر گذشته و بیت کوین تا زیر ۱۹۰۰۰ دلار هم رسیده. با این ریزش شاخص دلاری نانسن متاورس ۲۰ هم شاهد کاهش ۵۷ درصدی بوده. اکثر کالکشنها تو هفته گذشته شاهد ریزش‌های دو رقمی بودن. ولی نکته جالب این بخش این بود که قیمت زمین‌های سندباکس تو ماه گذشته ۲۰ درصد و در هفته گذشته ۲ درصد افزایش داشتن.

متخصص اپل برای بررسی واحد متاورس به دیزنی پیوست

مدیر سابق بازی‌های اپل ، مارک بوزون برای هدایت واحد متاورس خود به شرکت دیزنی پیوست.

بوزون به مدت ۱۲ سال در بخش خلاقیت و بازی اپل کار کرده و وظیفه داره تا تیمی برای ایجاد یک متاورس با داستانی جدید جمع کنه.

دیزنی در حال حاضر در زمینه انیمیشن و دنیای سینما حرف‌های زیادی برای گفتن داره . خیلی از کارشناسا چون بوزون معتقدن متاورسی که دیزنی به دنبالشه میتونه نیازهای مردم درباره متاورس رو رفع کنه

همکاری تیمبرلند با اپیک گیمز در متاورس

شرکت تیمبرلند از سال ۲۰۱۸ مسابقه‌ای به نام CONSTRUCT 10061 رو برای پیدا کردن بهترین سازندگان و مبتکران کفش در سراسر جهان برگزار می‌کنه تا نوآوری رو به این صنعت بیاره حالا این شرکت تصمیم گرفته تا برای اولین بار این مراسم رو در فضای متاورس پیاده سازی کنه.

تیمبرلند با همکاری آن‌ریل انجین و کانسپت کیکس اپیک گیمز قراره این صنعت رو به دنیای مجازی ببره. این شرکت به دنبال اینه این تجربه نوآورانه رو در فضای فورتنایت برگزار کنه

راه‌اندازی متاورس توسط سازنده کلمه متاورس

نیل استفنسون در سال ۹۲ یه رمان علمی تخیلی با اسم اسنو کرش نوشت و در این کتاب اصطلاح متاورس رو ابداع کرد.

این آینده پژوه مشهور در رمان خودش، متاورس رو یه دنیای مجازی توصیف می‌کنه که میشه از طریق شبکه جهانی فیبر نوری و هدستهای واقعیت مجازی به مفاهیم زیادی مثل املاک مجازی، کنترل متمرکز و تبلیغات مداوم معنای جدیدی داد.

حالا ۳۰ سال بعد از انتشار این رمان، پدر متاورس جهان قراره با همکاری پیتر وسنس متاورس خودش رو راه بندازه.

این پروژه که لامینا وان LAMINA1 نام داره، خودش رو به عنوان «فناوری جدید بلاک چین لایه یک طراحی شده برای متاورس با در نظر گرفتن اصول Web3» توصیف میکنه. لامینا وان آرزوی ساخت یک جهان مجازی باز و گسترده رو داره که از ساختارهای موجود مالکیت متمرکز و نابرابری در اون وجود نداشته باشه.

استعفای مدیر مایکروسافت به دلیل آزار و اذیت جنسی در متاورس

الکس کیپمن رئیس گروه واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت به واسطه اتهامات جنسی قراره از سمت خودش کناره‌گیری کنه. با توجه به نقش کیپمن در صنعت واقعیت افزوده از زمان عرضه هدست هولولنز در سال ۲۰۱۵ ، این خبر قطعا برای خیلی از افراد فعال در این صنعت تعجب‌آوره.

حدود دو هفته قبل، گزارش‌هایی منتشر شد که کیپمن همکارانش رو مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است و در یک بازی واقعیت مجازی رفتارهای ناشایستی رو انجام داده. در بیانیه استعفای کیپمن هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده ولی طی گزارش اینسایدر ده‌ها تن از کارکنان فعلی و سابق مایکروسافت کیپمن رو به آزار و اذیت کلامی و جنسی متهم کردن.

پایان

خب همراهان همیشگی رادیو اکسکوینو  به پایان این قسمت رسیدیم. هنوزم فکر میکنید متاورس یه تب زودگذر بوده؟

 به نظرتون غول‌های فناوری صنایع مختلف الکی دارن روی این دنیا سرمایه‌گذاری میکنن؟ به نظر من که اینطور نیست

نظرتون رو با ما در میون بذارید و مثل همیشه با رادیو اکسکوینو همراه باشید .

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.