راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو

راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو

خرید، فروش و انتقال ارزهای دیجیتال نیز مانند سایر دارایی‌ها با انجام تراکنش صورت می‌پذیرد، با این تفاوت که تراکنش‌های مربوط به ارزهای دیجیتال به صورت کاملا رمز نگاری شده و بر بستر بلاک چین انجام می‌شوند و تفاوت زیادی با سایر تراکنش‌های مالی دارند.

تراکنش‌های رمز نگاری شده که در اصل یک پیام کوتاه متنی هستند، شامل تمام اطلاعاتی می‌باشند که یک فول نود شبکه (یا یک ماینر) برای تایید صحت مالکیت مقدار ارز انتقالی به آن نیازمند است. اگر این پیام کوتاه متنی روی بلاک چین ثبت شود، یعنی تراکنش خرید، فروش یا انتقال مورد نظر با موفقیت انجام شده است. از این رو آشنایی با روند انجام تراکنش‌ها و حالت‌های مختلف آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو
تراکنش‌ها در اکسکوینو

بلاک چین یا همان دفتر کل دیجیتال توزیع شده تغییرات مالکیت هر بیت کوین را ردیابی می‌کند. در حقیقت بلاک چین تمام تراکنش‌هایی که به دفتر کل اضافه می‌شوند را با روشی شبیه به رمز نگاری کلید عمومی و امضاهای دیجیتال مورد بازبینی قرار می‌دهد. مراحل انجام تراکنش بیت کوین شباهت زیادی به ارسال یک پیام به صورت رمز نگاری شده دارد. با ثبت هر تراکنش، صحت انجام آن طی فرایندی به نام اثبات کار (proof of work) بررسی شده و سپس بلاک چین به روز رسانی می‌شود. در این صورت یک تراکنش رسمی و معتبر توسط بلاک چین امضا و ثبت می‌شود.
الگوریتم اصلی اجماع برای تایید تراکنش‌ها و تولید بلوک‌های جدید در زنجیره بیت کوین الگوریتم اثبات کار نام دارد و استخراج‌کنندگان با استفاده از این الگوریتم با یکدیگر بر سر تکمیل تراکنش‌های شبکه و گرفتن پاداش رقابت می‌کنند.
نمی‌توان منکر شد که روند جابجایی دارایی در شبکه بیت کوین بسیار سریع‌تر و کارآمدتر از سیستم‌های مالی فعلی است، اما مدت زمان لازم برای پردازش تراکنش در شبکه بیت کوین متغیر بوده و بسته به شرایط تغییر می‌کند. مقدار زمان لازم برای تایید تراکنش‌های بیت کوین به تعداد ماینرها بستگی دارد ولی به طور متوسط می‌توان گفت که زمان لازم برای انتقال بیت کوین از یک کیف‌پول الکترونیکی به یک کیف‌پول دیگر حدود ۱۰ دقیقه تخمین زده می‌شود.

بررسی وضعیت تراکنش‌ها در بلاک چین

شما به وسیله ابزار آنلاینی به نام بلاک چین اکسپلورر می‌توانید به بلاک‌ها و تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین دسترسی داشته باشید. با استفاده از این ابزار همچنین می‌توانید وضعیت تایید شدن تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین را بررسی کنید. برای این منظور می‌توانید با سرچ آدرس گیرنده یا فرستنده بیت کوین در نوار جستجوی این ابزار به معاملات انجام شده و تعداد تاییدیه‌ها دست پیدا کنید.

در حالی که این روش‌ها به شما امکان می دهد معاملات تکمیل شده را در بلاک چین بیت کوین بررسی کنید، می‌توان از یک فرآیند مشابه برای بررسی اتریوم و توکن های مبتنی بر ERC20 استفاده کرد. در این حالت از اکسپلورر بلاک چین اتریوم استفاده خواهد شد.

بررسی وضعیت تراکنش‌ها در اکسکوینو

حالا که به درک درستی از نحوه انجام و تایید تراکنش‌ها در بلاک چین دست یافتیم، با هم به بررسی حالت‌های مختلف انجام تراکنش و معنی آن‌ها در سامانه دانش بنیان اکسکوینو می‌پردازیم.

راهنمای انجام تراکنش‌ها، بخش تراکنش‌های من

مشخصات  و جریان فرآیند انجام تمامی سفارش‌های شما در بخش  تراکنش‌های من قابل مشاهده و بررسی هستند.

تراکنش‌های منقضی

تراکنش‌های منقضی در حقیقت تراکنش‌هایی هستند که پرداختی آن‌ها در مدت زمان مقرر تکمیل نمی‌شود.

در صورتی که تراکنش شما منقضی شده ولی در عین حال مقدار پرداختی از موجودی کیف پول شما کسر گردیده است، می‌توانید با ارسال شماره پیگیری تراکنش مربوطه از طریق تیکت، از واحد پشتیبانی درخواست نمایید تراکنش شما بررسی و پس از تایید صحت پرداخت مجدداً فعال شود.

راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو
تراکنش‌های منقضی

در صورتی که تراکنش‌ شما به دلیل مغایرت مقدار ارسالی با مقدار سفارش داده شده منقضی ‌شود، شما بایستی یک سفارش جدید با مقدار درست ارسال شده ایجاد نموده و بدون اینکه پرداخت کنید شماره پیگیری آن را جهت فعالسازی این تراکنش، به جای تراکنش مغایر در تیکت به پشتیبانی اعلام نمایید .

تراکنش‌های در حال بررسی

تراکنش‌هایی هستند که فرآیند آن‌ها به‌ درستی طی شده و در لیست انجام توسط کارشناس مربوطه قرار دارند.

راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو

با کلیک روی هر تراکنش می‌توانید بخش تاریخچه و سوابق تراکنش را مشاهده نمایید، در صورتی که تراکنش شما مشکلی در روند انجام خود داشته باشد (برای مثال آدرس کیف پول اشتباه باشد) این موارد در این بخش از تراکنش، قابل مشاهده و از طریق تیکت قابل پیگیری و اصلاح است.

انجام شده

تراکنش های تکمیل شده هستند.

راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو
تراکنش‌های تکمیل شده

در انتظار پرداخت درگاه

حالتی موقتی است برای تراکنش‌هایی که  در حال حاضر منتظر پرداخت از طرف شما هستند، در صورتی که پرداخت در زمان مقتضی انجام شود حالت تراکنش به حالت در انتظار انجام و در صورتی که زمان به اتمام برسد به حالت منقضی شده در خواهد آمد.

راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو

در انتظار تایید

تراکنش‌هایی که با کارت‌های ثبت نشده انجام شده‌اند در این وضعیت قرار خواهند گرفت ، در صورتی که کارت بنام شماست ولی در سایت ثبت و تایید نشده است می‌توانید پس از ثبت کارت از طریق ارسال تیکت به پشتیبانی درخواست نمایید. پس از بررسی و تایید مالکیت کارت، تراکنش فعال می‌گردد. در غیر این صورت اگر کارت متعلق به شخص ثالث است با ارسال شماره کارت همراه با شبا و نام صاحب حساب، از طریق تیکت مبلغ به حساب مربوطه مجدداً برگشت داده خواهد شد.

راهنمای کامل انواع تراکنش‌ها در اکسکوینو
تراکنش‌های در انتظار تایید

قوانین واریز ریالی

طبق قوانین اکسکوینو، واریز‌های ریالی از طرف ما (به عبارتی درخواست فروش به سایت یا برداشت ریالی از طرف شما) تنها روزی یک مرتبه در روز های کاری و غیر تعطیل  و در طول ساعت اداری  انجام می‌شود. درصورتی که زمان  ثبت سفارش شما پس از واریزهای ریالی در آن روز صورت پذیرد سفارش شما در لیست اولین روز کاری آینده قرار خواهد گرفت.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.