پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
صعود قیمت بیت کوین

صعود ناگهانی قیمت بیت کوین

امروز بازار رمز ارزها دچار یک حرکت هیجانی چشم‌گیر شد و در بازه‌ی زمانی کوتاهی، قیمت ارزهای دیجیتال افزایش ناگهانی پیدا کرد. در ادامه مطلب به دلایل و عوامل تاثیرگذار بر این حرکت هیجانی بازار می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که در آینده، بازار ارز دیجیتال چه روندی را طی خواهد کرد.

شوک به بازار ارز دیجیتال

در روزهای گذشته، پیش‌بینی‌هایی درمورد اعلام نرخ تورم آمریکا صورت گرفته بود و انتظار می‌رفت که شاخص نرخ تورم با عدد ۷.۳ اعلام شود. امروز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ (۱۳ دسامبر ۲۰۲۲)، نرخ تورم آمریکا به‌صورت رسمی با عدد ۷.۱ اعلام شد که از پیش‌بینی‌ها پایین‌ تر است و اوضاع اقتصادی بهتری را نوید می‌دهد.

اعلام این خبر، باعث شد که بازار ارزهای دیجیتال در زمان بسیار کوتاهی، حرکت هیجانی داشته باشد و قیمت بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها صعود ناگهانی داشته باشد. پیش از اعلام این خبر قیمت بیت کوین ۱۷.۰۸۰ دلار بود و پس از اعلام خبر، در ساعت ۱۷ به وقت تهران، شروع به افزایش قیمت ناگهانی کرد و در بالاترین حالت خود، قیمت بیت کوین روی عدد ۱۸.۰۰۰ دلار قرار گرفت. از طرف دیگر Dominance تتر و DXY دلار، به‌شدت تضعیف شدند و ریزش چشم‌گیری داشتند.این پامپ ناگهانی بیت کوین باعث شد که حرکت‌های هیجانی در بازار نیز بالا برود و افراد زیادی در قیمت بالاتر، شروع به فروش ارز دیجیتال خود کنند که همین حرکت باعث شد قیمت‌ها دوباره روند نزولی پیش بگیرند.

قیمت بیت کوین به کجا می‌رود؟

با توجه به اعلام نرخ تورم امروز، به‌نظر می‌رسد که سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو درحال جواب دادن است و در آینده نرخ تورم باز هم کم‌تر خواهد شد. زمانی که نرخ تورم پایین بیاید، به احتمال بسیار زیاد فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره را نیز کاهش می‌دهد و این مسئله در نهایت باعث می‌شود که بازار ارزهای دیجیتال دوباره رونق بگیرد. چرا که با پایین آمدن نرخ تورم، تمایل افراد به انجام سرمایه‌گذاری‌های پرریسک بیش‌تر می‌شود و پول وارد بازار رمز ارزها خواهد شد.

وارد شدن پول به بازار کریپتو، در بلند مدت باعث رشد دوباره بازار خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که قیمت بیت کوین و دیگر آلت کوین‌ها، دوباره به نقاط خوبی خواهند رسید. البته با تمام این اوصاف، باید به این نکته توجه داشته باشید که هم‌چنان نرخ تورم نسبت به چیزی فدرال رزرو انتظار دارد و برای آن برنامه‌ریزی کرده بسیار بالاست و عدد مدنظر Federal Reserve برای نرخ تورم آمریکا، ۳ درصد است. با توجه به این‌که در آینده نرخ بهره هم‌ چنان بالا می‌ رود و رشد خواهد داشت،‌ زمان می‌برد که بازار ارزهای دیجیتال دوباره به روزهای اوج خود برگردد و فعلا انتظار رشد زیادی از بازار نمی‌رود.

جلسه ماه دسامبر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو، FOMC، چهارشنبه ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۴ آذر)‌ برگزار می‌شود و بیانیه رسمی خود درباره وضعیت اقتصادی آمریکا را ارائه می‌دهد. برگزاری این جلسه و بیانیه‌ای که از خروجی آن ارائه می‌شود، تاثیر بسیار زیادی روی پیش‌بینی سیاست‌های بازار، نرخ تورم و نرخ بهره خواهد گذاشت و یکی از رویدادهای مهم اقتصاد آمریکاست.

پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن دید بهتر نسبت به آینده بازار ارز دیجیتال، درباره تاثیر تعطیلات کریسمس بر بازار ارزهای دیجیتال نیز در وبلاگ اکسکوینو مطالعه کنید.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.