ارز دیجیتال دش DASH

ارز دیجیتال دش چیست؟تحلیل آینده ارز دیجیتال دش Dash

حفظ حریم خصوصی در کنار شفافیت در امور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشریت در همه امور بوده است. پس از اجرایی شدن ایده رمزارزها و روی کار آمدن فناوری بلاکچین، بیت‌کوین تا حدودی شفافیت را به دنیای امور مالی آورد. درست است که تمام تراکنش‌ها در بیت‌کوین به صورت ناشناس انجام می‌شود اما با کمی تلاش می‌توان به مشخصات صاحب آن تراکنش‌ها پی‌برد. اینجا بود که نیاز به یک رمزارز که حریم خصوصی در تراکنش‌های رمزارزی را به طور کامل حفظ کند،‌ دیده می‌شد. ارز دیجیتال دش با ایده حفظ حریم خصوصی کاربران در کنار بهره‌وری بالا پا به دنیا گذاشت. ما در این مقاله به معرفی رمزارز دش،‌ ویژگی‌های مهم آن و پیش‌بینی قیمت آینده آن می‌پردازیم.

آینده ارز دیجیتال دش Dash

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال دش Dash یکی از مواردی است که سرمایه‌گذاران حوزه رمزارزها به آن توجه ویژه‌ای دارند. با این حال نکته جالبی که در مورد دش وجود دارد، توجه روزافزون کاربران به این پروژه از بدو تولد آن است.از تولد این ارز چند سالیست که می‌گذرد و در تمام این مدت عملکرد چشمگیری را شاهد بوده‌ایم.

اهداف و وجود پایگاه کاربری بزرگ از مواردی هستند که باعث می‌شود مردم دش را به عنوان ارز دیجیتالی با آینده‌ای درخشان در نظر بگیرند. اگر قصد دارید به هر روشی بر روی کوین دش سرمایه‌گذاری کنید یا به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید و آن را زیر نظر دارید، اطلاع از وضعیت قیمت و آینده دش موضوع مهمی برای شما خواهد بود. در ادامه پیش‌بینی‌های افراد حرفه‌ای بازار درباره دش را مورد بحث قرار خواهیم داد.

ارز دیجیتال دش چیست؟

تاریخچه ارز دیجیتال دش نشان‌دهنده سودمندی آن در قبال خدماتی است که به کاربرانش ارائه می‌دهد. هدف اصلی این ارز نیز ارائه خدمات و کارآمدی هر چه بیشتر نسبت به بقیه رقباست.

ایوان دافیلد Evan Duffield بنیانگذار شبکه دش زمانی که متوجه شد کاربران دیگر نمی‌توانند تاخیر در تایید تراکنش‌های بیت‌کوین را تحمل کنند و برای انجام تراکنش‌ها با مشکل رو به رو شده‌اند به فکر یافتن راه‌حلی جایگزین شد.

ارز دیجیتال دش Dash
ارز دیجیتال دش

او چیزی سریع‌تر می‌خواست؛ پس با ساخت ارز دیجیتال دش پاسخی برای حل این مشکل به کاربران دیجیتال ارايه داد. هدف او تراکنش‌های سریع‌تر و حفظ حریم‌خصوصی بود که با دش به این خواسته می‌رسید. دش از سال 2014 به اشکال متفاوتی دیده شده است. در ابتدا این پروژه یک هارد فورک از لایت کوین Lite Coin بود و سپس تبدیل به یک شبکه بلاک چین مستقل شد. ارز دیجیتال دش مانند بیت کوین عرضه محدود 18.9 میلیونی دارد که این محدودیت عرضه در کل باعث افزایش بیشتر ارزش آن می‌شود.

ویژگی‌های مهم ارز دش

پلتفرم دش ویژگی‌های چشمگیری دارد که آن را به یک کوین عالی برای اکثر کاربران تبدیل می‌کند؛ ویژگی‌هایی مانند بهره‌وری بالا، ارسال خصوصی و سرعت بالای انجام تراکنش‌ها.

بهره‌وری

بهره‌وری بالا یکی از ویژگی‌های جالب دش است. برای مثال هر بلوک دش در ۲.۵ دقیقه استخراج می‌شود. همچنین بلاک چین دش Dash Blockchain شامل مسترنود Master Node است که خود یک شبکه لایه دوم را ایجاد می‌کند.

مسترنود در شبکه دش

ارسال خصوصی

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب و نوآورانه دش، ارسال خصوصی PrivateSend است؛ ویژگی‌ای که برای حفظ قابلیت مثلی بودن ایجاد شده است. با خصوصی کردن تراکنش‌های کاربران، دش امنیت بیشتری نسبت به بلاک چین‌های دیگر به کاربران خود می‌دهد. برخلاف بسیاری از بلاک چین‌های دیگر در این شبکه نمی‌توان مسیر یک تراکنش را ردیابی کرد و به تاریخچه یک کوین دسترسی یافت.

ارز دیجیتال دش Dash
PrivateSend در شبکه دش

سرعت بالای تراکنش

اگر دنبال سرعت بالای تراکنش‌ها هستید، دش یقینا نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. سطح سرعتی که بلاک چین دش ارائه می‌دهد بسیار شگفت‌انگیز است. ویژگی ارسال آنی InstantSend این شبکه باعث تایید تراکنش شما در کمترین زمان ممکن می‌شود. همانطور که از اسم این ویژگی پیداست تقریبا به صورت آنی می‌توانید تراکنش‌های خود را انجام دهید. وقتی از ویژگی‌های یک بلاک چین خوب صحبت می‌شود، دش یک دنیا چراغ سبز برای شما روشن می‌کند و به همین دلیل بسیاری از کارشناسان دنیای رمزارزها معتقدند که دش گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

ارز دیجیتال دش Dash
InstaSend در شبکه دش

عملکرد قیمتی دش

درست است که ارز دیجیتال دش از سال ۲۰۱۴ در دنیای رمزارزها وجود دارد اما واقعا نمی‌توان عملکرد قیمتی آن را قبل از سال ۲۰۱۷ بررسی کرد. همچنین برای افزایش دقت، بررسی ناحیه قیمتی سال ۲۰۱۹ به بعد نتایج قابل اعتمادتری را در اختیار شما خواهد گذاشت. ارز دیجیتال دش که از ابتدای سال ۲۰۱۶ با قیمت ۱۲ دلار معامله می‌شد، با رشد ۸۰۰۰ درصدی قیمت در سال بعد کاربران را به آینده درخشان دش امیدوار کرد.

در ابتدای سال ۲۰۱۷ قیمت دش به ۱۰۹ دلار رسید و با شروع روند صعودی بازار (بولران) ۲۰۱۷ قیمت این ارز سر به فلک گذاشت و به بالاترین قیمت تاریخ خود ینی ۱۵۰۰ دلار رسید. اگرچه این رشد قیمت انگیزه‌ای برای آینده قیمتی ارز دیجیتال دش شد اما این سطح قیمتی آنچنان پایدار نبود و با ریزش شدید بازار قیمت دش نیز به ۶۵ دلار رسید.

سال ۲۰۱۸ برای اکثر ارزهای دیجیتال سال ایده‌آلی نبود در حدی که قیمت میانگین دش به ۴۰ دلار رسید. این کاهش قیمت همانطور که انتظار می‌رفت ارزش ذاتی دش را کاهش نداد. با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۹ قیمت ارز دیجیتال دش مقداری بهبود یافت و با بازیابی ارزش خود بار دیگر به صد دلار رسید. با رشد چشمگیر بازار رمزارزها در سال ۲۰۲۱ تا به امروز دش ۴۷۷ دلار را نیز لمس کرد. برای خرید دش در مارکت اکسکوینو می توانید به این صفحه در اکسکوینو مراجعه کنید.

قیمت ارز دیجیتال دش

با توجه به نوسانات بازار رمزارزها و اصلاح اخیر بیت کوین طبق نمودار قیمت ارز دیجیتال دش در تریدینگ ویو Trading View در زمان نوشتن این مقاله این ارز با قیمت ۲۳۰ دلار معامله می‌شود.

با توجه به روند صعودی مشاهده شده چند وقت گذشته، می‌توان گفت که روند قیمتی دش نیز در بلندمدت صعودی خواهد بود و می‌توانیم در سال جاری شاهد رکوردهای جدیدی باشیم.

البته همه این احتمالات مبنی بر رشد بیت کوین و تثبیت آن در سطوح قیمتی بالاتر است.

با توجه به عملکرد تاریخی دش پیش‌بینی می‌شود این ارز دیجیتال در آینده عملکرد قیمتی خوبی از خود به نمایش بگذارد.

همچنین نقش دش در پرداخت‌های دیجیتالی، به ویژه در ونزوئلا، یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذاران را به آینده رمزارزها خوش‌بین می‌کند.

با توجه به افزایش علاقه‌مندی روزافزون مردم سراسر جهان به دنیای رمزارزها، موقعیت تکنیکال قیمت دش و پتانسیل دش، انتظار افزایش ارزش این بستر در آینده دور از ذهن نیست.

نمودار قیمت زنده ارز دش


بیشتر بخوانید: ۱۳ مورد از بهترین کیف پول های ریپل XRP سال ۲۰۲۱

پیش بینی قیمت ارز دش در آینده

چندین عامل قیمت یک ارز دیجیتال را تعیین می‌کند. با وجود اینکه دش را نمی‌توان دارایی مثل بیت‌کوین دانست اما در مدت حضور خود در بازار با ارائه عملکردهای خاص توجه‌ افراد زیادی را به خود جلب کرده است و این توجه کاربران می‌تواند بستری برای افزایش یا کاهش قیمت دش باشد.

کارشناسان زیادی در سایت‌های مختلف همچون کریپتوپولیتن CryptoPolitan به بررسی آینده قیمت این ارز دیجیتال پرداخته‌اند و روند آینده‌اش را پیش‌بینی کرده‌اند.

تحلیل تکنیکال یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای پیش بینی قیمت یک ارز دیجیتال است. به این ترتیب می‌توانید آینده قیمت ارز دیجیتال دش را به این وسیله پیش بینی کرد. در ادامه مطلب یکسری از این تحلیل‌ها را بررسی خواهیم کرد.

پیش بینی قیمت دش تا انتهای سال ۲۰۲۱

طبق گفته تحلیلگران لیبرتکس Libertex، این ارز تا انتهای سال ۲۰۲۱ پتانسیل رشد تا نزدیک به ۶۰۰ دلار به ازای هر کوین را خواهد داشت.

تیم آنالیز کوین پرایس فورکست Coin Price Forecast نیز قیمت ۲۵۰ دلاری را برای ارز دیجیتال دش تا انتهای دسامبر پیش‌بینی کرده است.

اعضای والت اینوستور Wallet Investor با نگاهی خوش‌بینانه‌تر به این ارز تا آخر دسامبر ۲۰۲۱ قیمت ۳۴۶.۱۰۳ دلار را برای دش پیش‌بینی کرده‌اند اما اگر دش نتواند از پس مقاومت‌های پیش‌رو خود برآید احتمال ریزش تا ۳۳.۸۳۷ دلار نیز ممکن است.

تیم معتبر دیگری که قیمت ارز دیجیتال دش را با دقت بسیار بالایی تحلیل کرده گروه دیجیتال کوین پرایس Digital Coin Price است که بالاترین قیمت محتمل در سال ۲۰۲۱ را برای دش ۲۶۰ دلار در نظر گرفته است.

طبق تحلیل‌های کوین‌‌کورا CoinQuora اگر بخت و بازار هر دو با دش یار باشند تا اخر دسامبر ارزش آن به ۳۳۵ دلار خواهد رسید و اگر این روند صعودی از دست برود امکان ریزش قیمت تا ۱۱۱ دلار دور از ذهن نیست.

با این حال این تیم روند صعودی دش را بسیار محتمل‌تر می‌داند. در ابتدای سال این تیم با دیدی بسیار خوش‌بینانه ۲۰۲۱ اعلام کرد که قیمت ارز دیجیتال دش حتی ممکن است از بالاترین قیمت تاریخی خود گذشته و به حدود ۱۶۴۲.۲۲ برسد.

با این حال، این قیمت فقط زمانی اتفاق می‌افتد که بسیاری از مقاومت‌های روانی قبلی و پیش رو بشکنند.

ارز دیجیتال دش Dash
نمودار پیش‌بینی قیمت توسط والت اینوستور

پیش بینی قیمت دش توسط تیم کوین‌کورا ۲۰۲۲ – ۲۰۲۴

قیمت دش در سال ۲۰۲۲

اگر این روند صعودی ادامه یابد، قیمت ارز دیجیتال دش تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۴۰۰ دلار خواهد رسید. اما انتظار می‌رود دش همراه با رشد بیت کوین در نیمه اول سال ۲۰۲۲ با رشد سریعی سطح ۴۵۰ دلار را لمس کند. سپس شاهد اصلاحی در قیمت خواهیم بود اما هیچ ریزش شدیدی انتظار نمی‌رود. با توجه به مشارکت‌‌ها و پیشرفت‌هایی که از دش انتظار می‌رود قیمت ۴۰۰ دلار کاملا خوش بینانه و بدون شک برای آینده نزدیک دست یافتنی است.

قیمت دش در سال ۲۰۲۳

دش در ادامه روند صعودی خود می‌تواند سطوح بالایی را لمس کند اما رسیدن به قیمت ۵۰۰ دلار برای ۲۰۲۳ بسیار محتمل‌تر از هر حالت دیگر است. البته فراموش نکنید که رسیدن به این قیمت فقط به شرطی اتفاق می‌افتد که این روند صعودی بلند مدت حفظ شود و دش از پس مقاومت‌های روانی به خوبی بر بیاید.

قیمت دش در سال ۲۰۲۴

با نگاهی به پتانسیل و نوآوری‌های دش و اندیکاتورهای تکنیکال قیمت آن، میانگین قیمت ۵۶۰ دلار هدفی ایده‌ال برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

پیش‌بینی پنج ساله کریپتوگراند CryptoGround از قیمت دش

این تیم حرفه‌ای پیش‌بینی‌ پنج ساله‌ای از شرایط بازار ارز دیجیتال دش ارائه داده است که طبق آن تحلیل دش تا سال ۲۰۲۶ به قیمت ۱۱۹۸.۱۵۷۷ دلار خواهد رسید.

این قیمت از نظر روانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما تیم کریپتوگراند معتقد است آینده‌ی درخشانی در انتظار دش است و علاقه‌مندان به رمزارزها باید دش را در سبد خود قرار دهند.

ارز دیجیتال دش Dash
پیش بینی کریپتوگراند از قیمت دش

مزایای تاثیرگذار دش بر ارزش آن در آینده

دش دارای مزایایی زیادی است که آن را از نظر عملکردی در موقعیتی جلوتر از بیت‌کوین قرار می‌دهد. بیت کوین تا حد زیادی حریم خصوصی کاربرانش را حفظ می‌کند اما نه به طور کامل.

همانطور که در بالا گفتیم نیاز به حفظ بیشتر حریم خصوصی کاربر باعث شد دش وارد صحنه شود. فراتر از حفظ حریم خصوصی، دش مزایایی دیگری دارد که باعث می‌شود مردم به فکر سرمایه‌گذاری روی آن باشند. در ادامه مزایای این ارز را می‌توانید بررسی کنید.

تمرکززدایی

تمرکز زدایی ویژگی اساسی هر بلاک چین است. دش نیز در این زمینه چیزهای زیادی برای ارائه دارد. تمرکززدایی یا وجود عدمتمرکز را می‌توان با این مثال ساده خیلی راحت شرح داد؛ اگر در پروژه‌ای با افراد دیگر کار می‌کنید، خودتان می‌توانید تمام تصمیمات مربوطه را بدون نیاز به وجود یک رهبر یا مدیر اتخاذ کنید.

به عنوان یک مشتری، شما می‌توانید وجوه خود را بدون دخالت شخص ثالثی مدیریت کنید. به همین دلیل است که سیستم امور مالی غیرمتمرکز دش سرمایه‌گذاران زیادی را جذب کرده است.

سطح استقلالی که دش برای کاربران فراهم می‌کند یکی از دلایل دیگر علاقه فعالین ارزهای دیجیتال به این پلتفرم است.

ثبات عرضه

به واسطه تنظیمات و رگولاتوری انجام شده عرضه کل ارز دیجیتال دش به 18.9میلیون محدود شده است. این ویژگی به منظور بهبود پایداری هر چه بیشتر و جلوگیری از دستکاری بازار به واسطه خرید و فروش‌هایی با حجم زیاد در سیستم اعمال شده است.

ارز دیجیتال دش Dash
مقایسه عرضه کل دش (آبی) با بیت کوین (قرمز)

دسترسی

این مورد در همه ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های بلاک چینی مشترک است. با یک رایانه شخصی یا یک تلفن هوشمند در هر زمان و هر مکانی، می‌توانید از دارایی خود به راحتی استفاده کنید.

دش هم از این ویژگی مستثنی نیست. با دسترسی به اینترنت و یک سیستم هوشمند می‌توانید تراکنش‌های خود را بر بستر شبکه دش به راحتی هر چه تمام‌تر نهایی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب دش علاوه بر سطوح دسترسی، سهولت استفاده و کاربر پسند بودن این بستر است.

محرمانه بودن اطلاعات

توسعه‌دهندگان دش ادعا می‌کنند که محرمانه بودن سیستم تا آخر باقی خواهد ماند و این گزینه را ویژگی اصلی دش می‌دانند.

بر اساس این ویژگی، اطلاعات هر تراکنش محرمانه و غیرقابل ردگیری باقی خواهد ماند. این ویژگی باعث می‌شود که هیچ فردی نتواند هویت کاربران را رمزگشایی و پیدا کند که طبیعتا با افزایش امنیت، احتمال افشا هویت کاربران کاهش می‌یابد.

از کجا می‌توان ارز دیجیتال دش را خرید؟

با توحه به اینکه دش چندین سال است در بازار رمزارزها به فعالیت خود ادامه می‌دهد در صرافی‌های زیادی هم لیست شده است. اما از آن‌جایی که کاربران ایرانی همیشه بخاطر تحریم‌های بین‌المللی قادر به استفاده از صرافی‌های خارجی نیستند، شما می‌توانید به راحتی در صرافی اکسکوینو به خرید و فروش ارز دیجیتال دش بپردازید.

خرید ارز دیجیتال دش Dash
خرید ارز دیجیتال دش از اکسکوینو

سخن پایانی

در عمل ارز دیجیتال دش یک هارد فورک از بیت کوین و لایت کوین است که به دنبال افزایش حریم خصوصی و افزایش سرعت تایید تراکنش‌هاست. پیش‌بینی می‌شود که عملکرد آینده دش در بازار بسیار دل‌نشین باشد. کارشناسان متعددی نظرات خود را در مورد قیمت دش اعلام کرده‌اند که اکثر کلیات این نظرات مثبت است.

قبل از سرمایه گذاری روی یک دارایی، باید یک سری از کارها را انجام داده باشید و از حرکاتی که انجام می‌دهید مطمئن باشید. با توجه به روند قیمتی دش تاکنون، بدیهی است که این ارز در آینده عملکرد خوبی از خود به نمایش خواهد گذاشت.

با این حال تصمیم نهایی همیشه با خودتان است؛ خودتان بخوانید و تحقیق کنید و در انتها تصمیم قاطعی برای سرمایه‌تان بگیرید چرا که هیچ‌کسی بیشتر از خود شما به فکر پولتان نیست.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.