اخبار بیت کوین

راه‌اندازی شبکه آزمایشی لایه دوم opBNB

تیم توسعه‌دهنده زنجیره هوشمند BNB به‌صورت رسمی اعلام کردند که شبکه آزمایشی opBNB راه‌اندازی شده است. این شبکه با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و از اوپی استک (OP Stack) استفاده می‌کند. OP Stack یک زیرساخت ماژولار اوپن سورس، برای ساخت انواع بلاک چین‌ها است.

توسعه‌دهندگان انتظار دارند که شبکه آزمایشی opBNB، بتوانید ۴۰۰۰ تراکنش را در ثانیه با کارمزد کمی (۰.۰۰۵ سنت) به‌ازای هر تراکنش پردازش کند. هدف توسعه‌دهندگان این است که سرعت تراکنش در این شبکه آزمایشی تازه، با شبکه‌هایی مثل آربیتروم برابری کند. 

یکی از مشکلاتی که شبکه‌های بلاک چین به‌صورت مداوم با آن مواجه می‌شوند، مشکل ازدحام شبکه و کارمزدهای بالا در زمان ازدحام است. به همین دلیل در زمان شلوغی شبکه و بالا رفتن تقاضا برای انجام تراکنش‌ها، استفاده از برنامه‌ها و خدمات موجود در آن بلاک چین، غیرممکن می‌شود.

راهکارهای لایه دوم برای رفع این مشکل ساخته شده‌اند. این راهکارها تراکنش‌های درحال انجام را به‌صورتی متفاوت دسته‌بندی می‌کنند و یک نتیجه کلی را برای تایید، به شبکه بلاک چین ارسال می‌کنند و همین پروسه، باعث کم شدن بار موجود روی بلاک چین و تسریع روند تایید تراکنش‌ها و در نتیجه بازگشت کارمزدها به حالت عادی می‌شود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شبکه آزمایشی opBNB، سازگار بودن آن با ماشین مجازی اتریوم (EVM) است؛ این سازگاری به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا پروژه‌های مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس را، به راحتی به سایر اکوسیستم‌های بلاک چین گسترش دهند و پایگاه داده متنوع‌تری به کاربران ارائه کنند.

تیم توسعه BNB Chain، در رابطه با opNBN گفت: «با کمک این راهکار، توان عملیاتی پروژه‌ها بهبود پیدا می‌کند و هزینه‌های تراکنش به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. این دو مورد منجر به تجربه کاربری بهتری خواهد شد.»

اوپن بی‌ان‌بی، چالش‌های پیشین بایننس اسمارت چین را برطرف می‌کند و درنهایت منجر به پیشرفت آن می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا