صرافی بایننس

تشدید تلاش‌های بایننس برای شناسایی ایرانی‌ها

بر اساس توافقی که بین صرافی بایننس و موسسه مقابله با پولشویی رمز ارزها (سایفرتریس) انجام شد، قرار است صرافی‌ باینسس تلاش‌های خود را برای شناسایی کاربران ایرانی که در این پلتفرم معاملات رمز ارز انجام می‌دهد، دو چندان کرده و از این پس می‌تواند دارایی‌ همه کاربران ایرانی را بدون محدودیت مسدود کند.

در این توافق همکاری، صرافی بایننس باید همواره لیستی از همه کاربران و آی‌پی‌های ایرانی که در این پلتفرم مشغول به ترید هستند را در اختیار مقامات آمریکایی قرار دهد. این اقدام به دلیل قوانین مرتبط با FATF و تحریم‌های آمریکا علیه شهروندان ایرانی انجام می‌شود.

آنگونه که موسسه سایفرتریس اعلام کرده، کاربران ایرانی دیگر قادر نخواهند بود تا با استفاده از روش‌هایی مثل وی‌پی‌ان (VPN) و وی‌پی‌اس (VPS)، قوانین مربوط به تحریم‌ها را دور بزنند. از این پس، همه کاربران ایرانی در صرافی بایینس شناسایی می‌شوند و لیست آن‌ها در اختیار مقامات مربوط آمریکایی قرار خواهد گرفت..

فشارها علیه صرافی بایننس برای متوقف ساختن فعالیت کاربران ایرانی مدت‌ها است که ادامه دارد به‌نظر می‌رسد حالا به نتیجه رسیده است. دلیل همکاری بایننس با دولت‌هایی مثل آمریکا این است که در صورت نفض قوانین تحریم‌ها، جریمه‌های هنگفتی علیه این صرافی اعمال خواهد شد و فعالیت آن در آمریکا بسیار محدود می‌شود.

این صرافی همواره تلاش کرده است تا برای حفظ بقای خود، با دولت‌های مختلف همکاری داشته باشد و همین امر می‌تواند یک نگرانی بزرگ برای ایرانی‌هایی که ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول این صرافی ذخیره کرده‌اند به‌همراه داشته باشد.

موسسه سایفرتریس اعلام کرده است که تاکنون حدود ۴.۵ میلیون آدرس بیت‌کوین کاربران ایرانی را شناسایی کرده است و همچنین از شناسایی ۷۵ هزار آی‌پی ایرانی فهرستی تهیه کرده و آن را در اختیار مقامات آمریکایی قرار داده است.

این همه ماجرا نیست و بر اساس سند همکاری که بین سایفرتریس و بایننس به امضا رسیده است، بایننس علاوه بر اینکه امکان مسدود کردن دارایی ایرانی‌ها را دارد، می‌تواند علیه آنها شکایت رسمی هم ثبت کند.

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.