قیمت استیبل کوین USDC از پیوند با دلار خارج شد

قیمت استیبل کوین USDC از پیوند با دلار خارج شد

به دنبال تعطیلی بانک «سیلیکون ولی (SVB)» به دستور مقامات قانونی ایالات متحده، استیبل‌ کوین USDC اخیرا پیوند خودش با دلار آمریکا را از دست داد و در حال حاضر با قیمت ۰/۹۰ دلار معامله می‌شود.

ساعاتی بعد از تعطیلی این بانک، کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم به شدت افزایش پیدا کرد. گفتنی است که سیلیکون ولی دومین بانک مرتبط با ارزهای دیجیتال بعد از بانک سیلورگیت بود که این هفته تعطیل شد.

شرکت سیرکل Circle، عرضه‌کننده استیبل کوین USDC، تأیید کرده است که ۳.۳ میلیارد دلار چیزی برابر با ۸درصد از کل ذخایر پشتوانه دومین استیبل‌کوین بزرگ جهان در اختیار بانک ورشکسته سیلیکون ولی است.

به همین دلیل دارندگان USDC نگران شده و موجودی استیبل‌کوین خود را به سایر ارزها تبدیل کرده‌اند و این مسئله در نهایت باعث شده است تا استیبل کوین USDC از پیوند قیمتی با دلار خارج شود. این پیامد تنها یکی از پیامدهای هشداردهنده تعطیلی SVB است.

افسر ارشد استراتژی و رئیس سیاست جهانی Circle در این خصوص توضیح داد که «ورشکستگی بانک سیلیکون ولی بدون برنامه‌ای از سوی دولت برای نجات آن، پیامدهای گسترده‌تری برای تجارت، بانکداری و کارآفرینان خواهد داشت.»

منبع: coindesk.com

اخبار Coin cast امروز

سم بنکمن فرید

– مالیات ۳۰ درصدی بر برق مصرفی برای استخراج ارزهای دیجیتال

‌- اضافه شدن پشتیبانی شبکه پالیگان توسط بازار NFT بایننس

شرح کامل اخبار را در کوین کست امروز بشنوید.

مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.