راز بیت کوین با ناکاموتو

آیا مکافی هویت ناکاموتو را آشکار می‌کند؟

گمانه زنی ها بر این است که آیا جان مکافی هویت ناکاموتو را آشکار می‌کند؟ اگر این اتفاق بیفتد، ارز دیجیتال با زیان روبرو خواهد شد.
جان مکافی در مجموعه ای از توییت‌های جذاب چند روز گذشته، با ادعای شناختن ناکاموتو همه را شگفت زده کرد. مکافی سعی دارد یک بار برای همیشه، گمانه زنی‌ها را درباره هویت ناکاموتو پایان دهد.

مکافی که احساس می‌کند این امر برای پیشروی فضای ارز دیجیتال ضروری است، می‌گوید که صبر می‌کند تا خود ناکاموتو قدم بردارد، در غیر این‌صورت خود مکافی هویت ناکاموتو را آشکار خواهد کرد.

او معتقد است، این راز که ساتوشی کیست باید پایان یابد و اظهار می‌کند که ساتوشی یک سازمان سیا و یا یک آژانس دولتی نیست، بلکه در واقع مجموعه ای از افراد است و فقط کاغذ سفید پایانی توسط یک فرد خاص امضا می‌شود که احتمالا ساکن امریکاست و اگر در جهت شناسایی خود اقدامی نکند این افشاگری‌ها ادامه خواهد داشت.

دنیای ارز دیجیتال و بیت کوین با فاش شدن ناکاموتو

اظهارات مکافی درباره هویت ساتوشی ناکاموتو، گمانه زنی‌ها را درباره بزرگ‌ترین راز دنیای ارز دیجیتال، بیشتر کرد. در حال حاضر تنها گزارشی که راجع به او در دسترس است، از این قرار است که او فردی ناشناخته یا گروهی نامعلوم هستند که بیت‌کوین را توسعه می‌دهند. بعد از بررسی پروفایل بنیادی همتا به همتا ( p2p ) و  سازمانی که تکنولوژی پرداخت همتا به همتا را مورد مطالعه قرار می‌دهد، به این نتیجه می‌رسیم که ناکاموتو یک شخص ژاپنی  متولد 5 اپریل 1975 است.

به هر حال با توجه به تسلط وی به زبان انگلیسی، برخی فکر می‌کنند که او ژاپنی نیست و یا حداقل یکی از اعضای تیم او از کشور بریتانیا است.
طبق جدول زمانی آخرین تراکنش‎‌‌های او، وی به رمزگذاری بیت کوین تا اواسط 2010 ادامه داده است. سپس شخصی به نام gavin Anderson کنترل مخزن کد منبع و کلیدهای هشدار را در دست گرفت و بعد از آن همکاری ناکاموتو و بیت کوین پایان یافت.

ناپدید شدن ناگهانی وی تنها به خاص تر شدن موقعیت بیت کوین در دنیای ارز دیجیتال افزود اما نتوانست گمانه زنی‌ها را در مورد اسامی افرادی چون Nick Szabo، Craig Wright ، Dorian Nakamoto و Hal Finney پایان دهد. برخی ادعا می‌کنند که بیت‌کوین یک پروژه هوشمند ایالت متحده امریکا است.

جان مکافی و فاش شدن راز ناکاموتو

جان مکافی

طبق ادعای مکافی سر به مهر نگه داشتن این راز که ناکاموتو کیست، عمل بیهوده ای است ضمن این که صنعت ارز دیجیتال از آشکار شدن هویت او می‌تواند بهره ببرد. مکافی در یکی از توییت‌های خود می‌گوید: من هویت ناکاموتو را حفظ کرده بودم ولی دیگر زمان آن رسیده که این حمایت از مخفی ماندن هویت او را رها کنم. افراد زیادی اظهار می‌کنند که ناکاماتو هستند و ما وقت و انرژی خود را برای شناختن او صرف می‌کنیم که کار بیهوده ای است. من هر روز عرصه را برای فاش شدن اطلاعات هویت او تنگ تر می‌کنم تا زمانی که خود ناکاموتو هویت خود را آشکار کند و اگر این‌کار را انجام ندهد، خود من هویت او را فاش خواهم کرد.

اگر چه از لحاظ احساسی غیر منصفانه نیست که مکافی می‌خواهد هویت واقعی ساتوشی را بشناسد. از طرفی صحت ادعای مکافی می‌تواند به او اعتبار بیشتری دهد، به خصوص که او مشارکتی فعال در این صنعت، طی سال های شکل‌گیری بیت کوین داشته است.

ناکاموتو خواستار گمنامی است

به‌ هرحال اگر مکافی هویت ناکاموتو را آشکار کند یا این راز را حفظ کند، چیز واضح این است که ساتوشی خواستار پنهان ماندن هویت خود است و بر اساس اظهاراتalex lielacher  انگیزه ناکاموتو برای پنهان ماندن، مسائل امنیتی پروژه بیت کوین و این که بیت کوین طبق شایستگی‌های خود پیش رود عنوان شد.

می‌شود گفت که او دلیل تمایل خود به گمنام ماندن را، جلوگیری از تبدیل شدن وی به رهبر این سیستم و جلب اعتماد مردم عنوان کرد. علاوه بر این، انتشار هر گونه اطلاعیه از سمت ناکاموتو  به عنوان یک سرمایه گذار می‌تواند بسیار مورد توجه فعالان در زمینه ارز دیجیتال قرار گیرد و همچنین می‌تواند منجر به جا‌به‌جایی قیمت‌ها شود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.