پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
کوین مارکت کپ چیست؟

کوین مارکت کپ چیست؟ نحوه کار با coinmarketcap چگونه است؟

کوین مارکت کپ coinmarketcap یک وب‌سایت تحلیلی در حوزه ارزهای دیجیتال و در واقع یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین سایت‌ها در این حوزه به شمار می‌رود. این وب‌سایت اطلاعات جامع و کاملی را در مورد بازار کریپتو در اختیار مخاطبان و کاربران خود قرار می دهد.

در این مطلب قصد داریم شما را بیشتر با این سایت و جنبه‌ها و کاربردهای مختلف آن آشنا کنیم.

وب سایت کوین مارکت کپ coinmarketcap چیست؟

وب سایت Coinmarketcap از برترین و به‌روزترین سایت‌های حوزه ارزهای دیجیتال است. افرادی که می‌خواهند اطلاعاتی نظیر تغییرات قیمت ارز دیجیتال، حجم بازار، رتبه‌بندی، تاریخچه معاملات و سایر جزئیات مربوطه را پیدا کنند با مراجعه به این سایت می‌توانند به تمامی این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

سایت کوین مارکت کپ چیست؟

پیدایش سایت کوین مارکت کپ به ماه می سال ۲۰۱۳ برمی‌گردد که اولین نسخه آن توسط شخصی به نام برندن چز Brandon Chez ایجاد شد. این سایت از همان ابتدای آغاز به کار خود به سرعت توانست اعتماد مردم را به خود جلب کند و به منبعی معتبر و قابل اطمینان برای جمع‌اوری اطلاعات و مقایسه رمز ارزها با یکدیگر تبدیل شد. گفتنی است صرافی مطرح ارز دیجیتال بایننس Binance در آوریل سال ۲۰۲۰ این وب‌سایت را خریداری کرد و اکنون به عنوان صاحب اصلی آن در جهان شناخته می شود.

ویژگی‌های مهم وب سایت کوین مارکت کپ

از مهمترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های سایت کوین مارکت کپ که در قسمت بالای صفحه اصلی این سایت و با کلیک روی گزینه Cryptocurrencies می‌توان به آن‌ها دسترسی داشت عبارتند از:

  • اطلاع از جدیدترین و آخرین تغییرات قیمتی بیش از ۲۲ هزار رمز ارز موجود در بازار
  • امکان ایجاد پرتفوی شخصی رایگان با قابلیت شخصی‌سازی آن
  • ارائه لیست کاملی از صرافی‌های ارز دیجیتال جهان با قابلیت نمایش رتبه آن‌ها طبق امتیاز کاربران
  • دیده‌بان شخصی watch list جهت رصد رمز ارزهای موردنظر
  • ارائه واژه‌نامه جامع که دربرگیرنده تمامی اصطلاحات مربوط به ارزهای دیجیتال است
  • ارائه لیست توکن‌های غیرمثلی NFT و جزئیات مربوط به این توکن‌ها از قبیل تعداد nftهای یک کالکشن، ارزش خالص آن، حجم معاملات و فروش در ۷ روز گذشته و حجم معاملات و فروش تمام وقت
  • ارائه ردیاب سبد ارز دیجیتال که کاربران با این ویژگی می‌توانند از میزان سوددهی یا زیان ارزهای دیجیتال خود به صورت رایگان مطلع شوند.

نحوه استفاده از کوین مارکت کپ چگونه است؟

وب‌سایت کوین مارکت کپ به‌گونه‌ای طراحی شده که کار با آن بسیار ساده و کاربرپسند است. آن دسته از افرادی که تنها قصد جستجوی ارزهای دیجیتال و مشاهده اطلاعاتی نظیر قیمت، حجم بازار، تعداد سکه در گردش و … را دارند نیاز نیست در این سایت ثبت‌نام انجام دهند و تنها با ورود به آن می‌توانند به اطلاعات موردنیاز خود دسترسی داشته باشند.

نحوه استفاده از کوین مارکت کپ

اما چنانچه فردی به دنبال اطلاعات کامل‌تر و تجربه‌ای بیشتر از این باشد می‌تواند با ثبت‌نام در این سایت و وارد کردن پرتفوی خود، از ابزارهای متنوعی جهت بررسی ارزهای دیجیتال و تجربه بهتر در این زمینه برخوردار شوند.

توجه داشته باشید برای ثبت‌نام در سایت کوین مارکت کپ نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک ایمیل معتبر و رمز عبور برای حساب شخصی‌تان است.

چطور در کوین مارکت کپ ثبت‌نام کنیم؟

برای ثبت‌نام در کوین مارکت کپ لازم است به سه روش زیر عمل کنید.

۱- در ابتدا وارد سایت کوین مارکت کپ به آدرس coinmarketcap.com شوید و در گوشه سمت راست بالای صفحه روی گزینه sign up کلیک کنید.

۲- در پنجره باز شده آدرس ایمیل معتبر به همراه رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید و سپس روی گزینه create an account کلیک کنید.

۳- در مرحله آخر، ایمیلی به آدرسی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که با تایید آن، فرایند ثبت‌نام شما در کوین مارکت کپ coinmarketcap تکمیل می‌شود و می‌توانید با ایمیل و رمز عبور انتخابی وارد این سایت شوید.

مهمترین سایت‌های رقیب کوین مارکت کپ کدام است؟

از مهمترین رقبای کوین مارکت کپ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

سایت تحلیلی کوین‌جکو CoinGecko

کوین‌جکو در واقع رقیب اصلی و اول کوین مارکت کپ محسوب می‌شود. خدمات ارائه‌شده توسط این وب‌سایت تحلیلی شباهت بسیار زیادی به coinmarketcap دارد اما با توجه به داده‌های تاریخی بهبود یافته و رابط کاربری ساده‌تر کوین مارکت کپ، این سایت از محبوبیت و شهرت بیشتری در بین کاربران برخوردار است.

کوین‌جکو رقیب اصلی کوین مارکت کپ

از دیگر رقبای کوین مارکت کپ به سایت Live Coin Watch ،Crypto Compare و Coincodex می‌توان اشاره کرد ولی به این خاطر که سایت‌های نسبتا جدیدی به شمار می‌روند به اندازه کوین‌جکو و کوین مارکت کپ محبوبیت و عمومیت ندارند.

معرفی بخش‌های مختلف سایت کوین مارکت کپ

هنگامی که وارد سایت کوین مارکت کپ می‌شوید در قسمت بالای صفحه اطلاعاتی نمایش داده می‌شود که در زیر هر یک از این موارد را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

Cryptos: در این بخش همانطور که از نامش پیداست تعداد تمامی ارزهای دیجیتالی که در این وب سایت می‌توانید بیابید و کوین مارکت کپ از آنها پشتیبانی می‌کند نمایش داده می‌شود که در زمان نگارش این مطلب ۲۲،۲۹۸ ارز دیجیتال در این سایت قابل مشاهده است.

Exchanges: در قسمت اکسچنج تعداد صرافی‌های موجود در حوزه ارزهای دیجیتال به شما نمایش داده می‌شود که در حال حاضر ۵۳۶ صرافی ارز دیجیتال در جهان مشغول به فعالیت هستند.

Market Cap: مارکت کپ به معنای حجم بازار است که این گزینه حجم کلی بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد که در حال حاضر معادل ۹۹۲،۳۱۹،۲۲۶،۷۹۴ میلیارد دلار است.

۲۴h Vol: در این قسمت همانطور که می‌توان از نام آن حدس زد این امکان را دارید تا حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

Dominance: دامیننس به معنای تسلط است و این قسمت نشان‌دهنده این است که کدام یک از ارزهای دیجیتال بیشترین سهم را در بازار رمز ارزها به خود اختصاص داده است.

ETH Gas: در قسمت آخر می‌توانید از آخرین نرخ کارمزد انجام معاملات در شبکه اتریوم مطلع شوید. این نرخ در زمان نگارش این مقاله ۲۰ گیگاوی (Gwei) است.

اگر می‌خواهید از اطلاعات کامل قیمتی و توکنومیک ارزهای دیجیتال برتر بازار مطلع شوید به بخش Cryptocurrencies بروید. در این قسمت می‌توانید توکن‌ها و کوین‌های موردنظر خود را طبق فیلترهایی که در روبه‌روی این بخش قرارداده شده مشخص کنید.

در بخش Cryptocurrencies و طبق تصویر آمده در زیر، اطلاعات مربوط به ارزهای دیجیتال را خواهید دید که این اطلاعات شامل موارد زیر است:

اطلاعات مربوط به رمز ارزها در کوین مارکت کپ

Price: این قسمت نشان‌دهنده قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال است. لازم به ذکر است این قیمت بر اساس میانگین قیمت‌هایی که در صرافی‌های دیگر نمایش داده می‌شود به دست می‌آید. اگرچه منبع اصلی این قیمت‌ها، صرافی بایننس است.

۱h%: تغییرات قیمتی هر ارز دیجیتال در ۱ ساعت گذشته و میزان کاهش و افزایش آن را در این بخش می‌توانید بررسی کنید.

۲۴h%: در این بخش می‌توانید تغییرات قیمتی ارز دیجیتال موردنظر خود را در ۲۴ ساعت گذشته و میزان کاهش و افزایش آن را در مدت زمان ۲۴ ساعت مشاهده کنید.

۷d%: این قسمت، تغییرات قیمتی هر ارز دیجیتال را در مقایسه با۷ روز گذشته نشان می‌دهد.

Market Cap: حجم بازار هر ارز دیجیتال را می‌ توانید به صورت جداگانه در این بخش مشاهده کنید.

Volume (۲۴h): میزان پول معامله‌شده برای هر ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته را در این بخش ببینید.

Circulating Supply: این قسمت نشان‌دهنده میزان سکه‌های در گردش فعلی هر ارز دیجیتال است.

Last ۷ Day: شما در این بخش می‌توانید نمودار ۷ روز گذشته ارز دیجیتال موردنظر خود را مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

کوین مارکت کپ به عنوان یکی از سایت‌های مرجع و معتبر در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. کاربران می‌توانند از دو طریق دسکتاپ و موبایل به این سایت و اطلاعات جامع آن دسترسی داشته باشند.

با استفاده از این سایت می‌توانید به راحتی به اطلاعات مفیدی از جمله قیمت لحظه‌ای رمز ارزها، تغییرات بازار و مقایسه ارزهای دیجتال موردنظر خود دست پیدا کنید. کوین مارکت کپ همچنین امکان نمایش تغییرات روزانه، هفتگی و ماهانه ارزهای دیجیتال را برای افراد فراهم کرده است.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.