تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد؟

سایت تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد؟

وبسایت تریدینگ ویو Trading View یکی از معتبرترین و شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌های تحلیل و بررسی داده‌ها در بازارهای مالی مختلف از جمله بازار سهام، بورس، فارکس و ارزهای دیجیتال است.

با توجه به تبدیل شدن بازار رمزارزها به یکی از پرسودترین بازارهای مالی موجود در جهان، افراد زیادی از سراسر دنیا برای کسب سود و درآمد وارد این بازار شده‌اند و هر روز نیز به تعداد این افراد اضافه می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که تمامی سرمایه‌گذاران و معامله‌گران چه حرفه‌ای و چه تازه‌کار نیاز به ابزاری جهت تحلیل درست بازار ارزهای دیجیتال دارند.

در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از بهترین سایت‌های ارائه‌دهنده ابزارهای تحلیلی کاربردی و نحوه کار با آن آشنا کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

وبسایت تریدینگ ویو چیست؟

اگر شما هم از فعالان بازار ارزهای دیجیتال هستید حتما می‌دانید که همه معامله‌گران برای معامله و خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کسب درآمد از این بازار و انجام معاملات موفق و سودآور نیاز به ابزارهای تحلیلی قدرتمند و مناسب دارند. تریدینگ ویو گزینه‌ای مناسب برای تمامی افراد چه مبتدی و چه حرفه ای است که خدمات نموداری و معاملاتی متعددی را ارائه می‌دهد و مهمتر از همه، دارای عضویت رایگان است.

افراد با استفاده از این سایت نه تنها به راحتی می‌توانند قیمت ارزهای دیجیتال را به صورت لحظه‌ای زیر نظر بگیرند بلکه اندیکاتورها و ابزارهای مختلف موجود در این پلتفرم امکان انجام تحلیل تکنیکال به صورت کاملا رایگان را برای افراد فراهم می‌کند.

تریدینگ ویو چیست؟

البته این نکته را هم در نظر بگیرید که دسترسی به امکانات و ابزارهای تخصصی این سایت رایگان نیست و برای بهره‌مندی از این امکانات نیاز به خرید اشتراک ماهانه یا سالانه خواهید داشت. از دیگر امکانات جالب تریدینگ ویو امکان به اشتراک‌گذاری تحلیل‌های انجام شده با دیگر کاربران است که با این کار، می‌توانید با بازخوردی که از دیگر افراد دریافت می‌کنید مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

تاریخچه پیدایش تریدینگ ویو

شرکت TradingView در سال ۲۰۱۱ در شهر وسترویل ایالت اوهایو آمریکا تاسیس شد. بعدها دفتر مرکزی این شرکت به شهر نیویورک منتقل شد.

این شرکت بالغ بر ۲۵۰ کارمند در سراسر جهان دارد. محبوبیت بالای سایت تریدینگ ویو آن را به یکی از پر بازدیدترین سایت‌های در میان دیگر رقبای خود تبدیل کرده است تا جایی که این سایت در ماه بیش از ۳۰ میلیون بازدیدکننده دارد.

مزایا و معایب استفاده از تریدینگ ویو

استفاده از هر پلتفرم و ابزاری مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی برخی از مزایا و معایب سایت تردینگ ویو پرداختیم.

مزایا

  • نمودارهای متنوع و کاربردی

سایت تریدینگ ویو دربرگیرنده انواع مختلفی از مهمترین و کاربردی‌ترین نمودارهایی است که تمام اطلاعات مورد نیاز را برای کاربر فراهم می‌کند.

  • داده‌های معتبر و قابل اطمینان

سایت تریدینگ پیش از انتشار داده‌‌های خود، آن را توسط چندین تیم تحقیقاتی کنترل می‌کند. به این ترتیب اطلاعاتی که توسط نمودارها برای تحلیل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد معتبر و دارای اعتبار خواهد بود.

  • پیام یادآوری زمان معامله

از دیگر مزایای مهم و کاربردی تریدینگ ویو تنظیم هشدارهایی برای یادآوری زمان معامله است. به این ترتیب معامله‌گران دیگر نگران از دست دادن زمان درست و مناسب برای معاملات خود نخواهند بود.

  • امکان ترسیم نمودارهای مختلف

با این قابلیت، نمودارهای منحصر به فرد خود را رسم کنید و با دیگران به صورت رایگان به اشتراک بگذارید.

از طرفی دیگر، کاربران می‌توانند رسم این نمودارها را شخصی‌سازی کنند و در صورت نیاز هرگونه تغییری را روی آن انجام دهند. این کار، نمودارها را به ابزارهایی تخصصی و منحصر به فرد برای هر شخص تبدیل می‌کند.

  • امکان فیلتر کردن بر اساس نیاز کاربر

با این قابلیت افراد می‌توانند نمودارها را بر اساس خواسته و نیاز خود بررسی کنند.

معایب

  • پشتیبانی ضعیف از مشتریان نسخه رایگان
  • عدم ارائه آموزش برای استفاده از ابزارهای سایت
  • قیمت بالای نسخه پرمیوم آن
  • سختی ذخیره نمودارها

نحوه استفاده از تریدینگ ویو

به طور کلی تریدینگ ویو از سه طریق قابل دسترسی است: وب، دسکتاپ و موبایل.

وب

یکی از ویژگی‌های اصلی تریدینگ ویو این است که کاربران برای دسترسی به آن لزوما نیاز به نصب آن بر روی رایانه یا دستگاه تفن همراه خود ندارند و می توانند هر زمان که بخواهند به‌راحتی از طریق نسخه وب مرورگر و بدون نیاز به دانلود به این برنامه دسترسی داشته باشند.

نسخه وب تریدینگ ویو

دسکتاپ

برای دانلود نسخه دسکتاپ تریدینگ ویو بعد از ورود به سایت tradingview.com روی گزینه more در بالای صفحه کلیک کنید و سپس روی دکمه Desktop App بزنید و با باز شدن صفحه جدید، به سمت پایین صفحه بروید و گزینه Download Desktop را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید نسخه‌های Windows ،MacOS و Linux را از این صفحه به راحتی دانلود کنید.

نسخه دسکتاپ تریدینگ ویو

موبایل

برای دانلود اپلیکیشن مویابلی تریدینگ ویو مانند آنچه در بالا گفته شد عمل کنید. وارد سایت tradingview.com شوید و روی گزینه more بزنید. در مرحله بعد، روی گزینه Mobile App کلیک کنید. سپس بسته به دستگاه خود، می‌توانید یکی از دو نسخه اندروید (دانلود از Google Play) یا iOS (دانلود از AppStore) را دانلود و روی دستگاه تلفن همراه یا تبلت خود نصب کنید.

نسخه موبایل تریدینگ ویو

نحوه ثبت نام در تریدینگ ویو

همانطور که پیشتر اشاره کردیم شما می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به ثبت‌نام و افتتاح حساب کاربری، دارایی‌های مورد علاقه خود و جزئیات هر دارایی را مشاهده کنید اما توجه داشته باشد در این حالت به امکانات این سایت دسترسی نخواهید داشت.

به همین دلیل برای اینکه بتوانید استفاده بهتر و مثمرثمرتری از این سایت داشته باشید بهتر است در ابتدا یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید.

برای ایجاد حساب کاربری رایگان به صفحه اصلی سایت تریدینگ ویو بروید و روی گزینه آبی رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه (Get Started) کلیک کنید.

نحوه ثبت نام در تریدینگ ویو

در مرحله بعد در صورت تمایل به خرید اکانت، یکی از برنامه‌های +Pro ،Pro یا Premium را انتخاب کنید. در غیر این صورت، به پایین صفحه بروید و گزینه “Try free basic” را انتخاب کنید.

ساخت حساب رایگان در تریدیگ ویو

در این قسمت می‌توانید از طریق یکی از روش‌های ثبت نام با اکانت‌ ،Google ،Facebook ،Twitter ،Yahoo ،Apple ،Linkedin یا حساب ایمیل شخصی اقدام با ساخت اکانت کنید و به این ترتیب اکانت رایگان شما در تریدینگ ویو ایجاد خواهد شد.

امکانات و بخش‌های مختلف سایت تریدینگ ویو

در ادامه قصد داریم شما را با امکانات مختلف سایت تریدینگ ویو آشنا کنیم.

۱- مطابق تصویر بالا، نوار سمت چپ صفحه حاوی ابزارهای زیادی مانند مستطیل‌ها، خطوط روند، کانال‌ها، پترن‌ها، فیبوناچی‌ها و … را خواهید دید که می‌توانید آن‌ها را روی نمودار خود قرار داده و با کمک آن‌ها، نمودار قیمت را تحلیل کنید.

نحوه کار با هریک از این ابزراها به این صورت است که در کنار هر کدام از آن‌ها، یک لیست کشویی وجود دارد که با زدن بر روی آن به تعداد بیشتری ابزار دسترسی پیدا می‌کنید. این بخش، مهمترین قسمت TradingView برای کمک به تجزیه و تحلیل نمودار قیمت است و معامله‌گران از ابزارهای موجود در این نوار ابزار به کرات برای تحلیل‌های خود استفاده می‌کنند. 

یکی از ابزارهای جذاب موجود در این بخش، Long and Short Position است که شما را قادر می‌سازد تا نسبت سود و ضرر را در معاملات خود محاسبه کرده و به درستی تصمیم‌گیری کنید.

۲- نوار ابزاری که در تصویر زیر آمده شامل گزینه‌های مهم و کاربردی از جمله نمادها، بازه‌های زمانی (مانند ماه، روز، دقیقه و …)، اندیکاتورها، چیدمان و غیره است. شما می‌توانید از این بخش برای تنظیم نمودار و آماده شدن برای تجزیه و تحلیل خود استفاده کنید. با بزرگنمایی نوار ابزار بالا از چپ به راست با گزینه‌های زیر روبرو خواهید شد.

  • بعد از نماد دارایی یا جفت ارز، اولین گزینه از سمت چپ، بازه زمانی (Timeframes) است. به‌طور مثال، نمودار قیمت روزانه با حرف D نشان داده می‌شود و با کلیک بر روی آن می‌توانید بازه زمانی نمودار را تغییر دهید.
    توجه داشته باشید که در سمت راست هر بازه زمانی، ستاره‌ای وجود دارد که با کلیک بر روی ستاره، آن بازه زمانی هایلایت شده و در بالای نمودار شما نمایش داده می‌شود.
  • گزینه بعدی، Chart Type است که به شما امکان استفاده از نمودار دلخواهتان مانند نمودار کندل استیک، خطی، میله‌ای و غیره را می‌دهد.
  • گزینه بعدی بر روی این نوار ابزار، اندیکاتورها (Indicators) هستند. شما با زدن بر روی این گزینه و نوشتن نام اندیکاتور و انتخاب آن می‌توانید اندیکاتور مورد نظر را بر روی نمودار خود اضافه کنید.
  • در این نوار ابزار، Templates گزینه بعدی می‌باشد که شامل الگوهای از پیش تعریف شده اندیکاتورها برای استراتژی‌های معاملاتی خاص است.
  • شما با استفاده از گزینه Alert می‌توانید بر روی نمودار هشدار تنظیم کرده و از هر قیمتی که می‌خواهید از آن مطلع شوید، در زمان درست اطلاع پیدا کنید.
  • گزینه بعدی، Replay می‌باشد که شما با کمک آن می‌توانید تغییرات قیمت در گذشته بازار را مجدد بر روی نمودار پخش کرده و حتی سرعت پخش را کم و زیاد کنید.
  • در ادامه این نوار ابزار شما با گزینه استفاده همزمان از چند نمودار یا Layout مواجه می‌شوید که با کمک آن امکان مشاهده همزمان چند نمودار را دارید.
  • گزینه Save برای ذخیره نمودارهایی که در حال تجزیه و تحلیل آن هستید، استفاده می‌شود.
  • گزینه بعدی، تنظیمات و شخصی‌سازی نمودار (Chart setting) است که به شما امکان سفارشی‌سازی کردن نمودارها را می‌دهد.
  • شما با کمک گزینه Full screen می‌توانید نمای نمودار را گسترش داده و تمام صفحه کنید.
  • گزینه Snapshot شامل گزینه‌هایی برای ذخیره، کپی تصویر نمودار، کپی لینک و یا حتی تصویر نمودار توئیت در توئیتر است.

۳- در نوار ابزاری که بالا مشاهده می‌کنید به ترتیب از سمت چپ اولین گزینه، Stock Screener است که شما با کمک آن می‌توانید به تحلیل بازارهای کریپتو، فارکس و سهام بپردازید. گزینه بعدی، Text Notes می‌باشد که از آن برای یادداشت برداری استفاده می‌شود. معامله‌گران از گزینه Pine Editor به منظور برنامه‌نویسی اندیکاتورها و از گزینه Strategy Tester برای آزمایش اندیکاتورهای برنامه‌نویسی شده استفاده می‌کنند. شما با کمک گزینه آخر، Trading Panel می‌توانید حساب کارگزاری خود را به TradingView متصل کرده و مستقیماً از داخل تریدینگ ویو معاملات خود را انجام دهید.

قسمت آخر، محل قرارگیری رسانه اجتماعی تریدینگ ویو است. این نوار ابزار با گزینه واچ لیست (Watchlist and details) در بالا شروع می‌شود. شما با کمک این گزینه می‌توانید جفت ارزهای مد نظر خود را فهرست کرده و به راحتی از این قسمت، آن‌ها را رصد کنید. در ادامه، شما با گزینه‌هایی مانند اخبار (news) و تقویم مربوط به اخبار مهم بازار (Calendar) روبرو خواهید شد.

علاوه بر این شما از طریق این قسمت می‌توانید به سایر معامله‌گران پیام خصوصی بدهید، تحلیل‌های خود را به اشتراک بگذارید و به تحلیل‌های ارائه شده توسط افراد مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید. به طور کلی می‌توان گفت که اگر شما به هر گونه لیست یا اطلاعات نیاز دارید باید در این نوار ابزار به دنبال آن بگردید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با سایت تحلیلی تریدینگ ویو و ویژگی‌ها و نحوه کار با آن بیشتر آشنا کنیم. به طور کلی افرادی که به دنبال ابزارهای مناسب و موثر برای تحلیل تکنیکال به منظور انجام معاملات هستند، تردیینگ ویو  راهکار بسیار خوب و کاربردی برای آن‌ها به شمار می‌رود.

در حال حاضر تریدینگ ویو یک ابزار بسیار کاربردی و حیاتی برای معامله‌گران بازارهای مالی به ویژه بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و دلیل اصلی محبوبیت این سایت ارائه کلیه اطلاعات ضروری و موردنیاز یک تریدر برای فعالیت در بازار رمزارزها است.

همچنین ببینید

انواع تتر

انواع تتر و شبکه‌های آن (معماری، عملکرد و قابلیت‌ها)

در این سال‌ها بازار کریپتوکارنسی حسابی داغ شده است! دیگر کمتر کسی را می‌توان پیدا …

همه‌چیز در مورد نوآوری‌های ارز دیجیتال کسپا (KASPA)

این روزها کمتر کسی است که به بازار رمزارزها علاقه داشته باشد و حداقل یک‌بار …

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

معرفی ارز دیجیتال با پشتوانه طلا

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، توکن‌های با پشتوانه طلا یا رمزارزهای با پشتوانه طلا، گروهی …

اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.