5 ارز دیجیتال سودآور در ماه مه (May)؛ از اتریوم تا ماتیک

پس از سال 2017، بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر به روزهای اوج خود بازگشته است و هر روز خبر از افزایش 100 یا حتی 1000 هزار درصدی یک ارز دیجیتال منتشر می‌شود. بیت کوین در هفته‌های گذشته به سقف تاریخی 63 هزار دلار رسید و اکنون با کاهش قیمتش، موسسات سرمایه‌گذاری و معامله‌گران برای خرید آن صف کشیده‌اند تا بتوانند پیش از افزایش مجدد قیمت بیت کوین، پادشاه ارزهای دیجیتال را خریداری کنند. اتریوم نیز در دومین روز از ماه مه، توانسته است تا قیمت باورنکردنی دو هزار و 900 دلار را پشت سر بگذارد.

همزمان غول‌های صنعت مالی نظیر مسترکارت (Mastercard)، ویزا (Visa) و بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان (JP Morgan) نیز تعامل با بیت کوین در کسب و کار خود را آغاز کرده‌اند. این روزها، تعداد بیشتری از فروشگاه‌های آنلاین و مراکز خرید، داج کوین (dogecoin) را به‌عنوان روشی برای پرداخت، پذیرفته‌اند.

اگر کنجکاو هستید در مورد بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در ماه جاری (مه) بدانید، در این مقاله، 5 ارز دیجیتال را  که پتانسیل بالایی برای رشد قیمتی دارند، معرفی می‌کنیم.

اتریوم

اتر (Ether)، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار بعد از بیت کوین محسوب می‌شود که ارزش بازار آن به حدود 320 میلیارد دلار رسیده است. بلاک چین اتریوم که در سال 2015 راه‌اندازی شد، امکان ساخت و راه‌اندازی قراردادهای هوشمند (smart contracts) را برای ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز که در سال 2021 محبوب شده‌اند، فراهم می‌کند.

 با اینکه سرمایه‌گذاران مایل هستند بیت کوین را به‌عنوان یک دارایی شبیه به طلا، برای مدت طولانی نگهداری کنند، اتریوم کابردهای مهمی را در زمینه توسعه امور مالی غیر متمرکز (دیفای) ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که تعداد تراکنش‌های شبکه اتریوم از بیت کوین بیشتر است.

قیمت اتریوم از ابتدای سال 2021 که حدود 740 دلار بود، توانسته است به حدود 2900 دلار برسد و به این ترتییب، قیمت این ارز دیجیتال رشد دو هزار دلاری را تجربه کرده است. رشد قیمت اتریوم در هفته‌های گذشته، روند سریع‌تری از بیت کوین داشته است. با اینکه قیمت بیت کوین از قله قیمتی 63 هزار دلاری عقب‌نشینی کرد، اتریوم با قدرت در حال صعود است.

برخی از تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت اتریوم در کوتاه‌مدت به بالای سه هزار دلار برسد و در بلند‌مدت اهداف قیمتی 10 هزار و 25 هزار دلاری را ببیند.

تحلیل‌های تکنیکالی که توسط سایت کوین کودکس (CoinCodex) ارائه شده‌اند، نشان می‌دهند که بازار اتریوم در کوتاه‌مدت گاوی (bullish) است و 26 اندیکاتور تکنیکال، سیگنال خرید اتریوم را نشان می‌دهند. نزدیک‌ترین حمایت برای اتریوم در سطح دو هزار و 697 دلاری قرار دارد.

بایننس کوین (BNB)

بایینس کوین، ارز دیجیتال مربوط به صرافی بایینس است و با در اختیار داشتن ارزش بازار حدود 91 میلیارد دلاری، سومین ارز دیجیتال برتر بازار محسوب می‌شود. رشد قیمت بایننس کوین موجب شده است تا حجم معاملات آن نیز افزایش چشمگیری در صرافی بایننس داشته باشد. قیمت بایننس کوین که در ابتدای سال 2021، 39 دلار بود، در این هفته بالاتر از 600 دلار معامله می‌شود و توانسته است علاوه بر تمایل کاربران صرافی بایننس، توجه سرمایه‌گذاران دیگر را به خود جذب کند.   

ناظران بازار رمز ارز انتظار دارند که قیمت بایننس به 1000 دلار نیز برسد. تحلیل تکنیکال این ارز دیجیتال در کوتاه مدت، گاوی است و 24 اندیکاتور تکنیکال نیز سیگنال خرید داده‌اند. نزدیک‌ترین حمایت بایننس کوین در محدوده 540 دلار قرار دارد.

 سوالانا (SOL)

سوالانا، یکی از اکوسیستم‌های امور مالی غیر متمرکز (دیفای) است که با شتاب بالایی در حال توسعه است. پروژه سولانا در مارس 2020 و پس از سه سال تحقیق و توسعه، راه‌اندازی شد. رمز ارز SOL ، توکن مربوط به شبکه سولانا است که قیمتش از 1.62 دلار، به قله تاریخی 47 دلاری نیز رسید. سولانا اکنون دارای ارزش بازار بالغ بر 11.19 میلیارد دلار است.

سولانا به دلیل استفاده از الگوریتم اجماع گواه اثبات سهام، یکی از سریع‌ترین بلاک چین‌ها برای پردازش تراکنش‌ها است و به دلیل کارمزدهای پایین، می‌تواند جایگزین مناسبی برای شبکه اتریوم باشد.

تحلیل‌ تکنیکال سایت کوین کودکس برای ارز سولانا در کوتاه مدت، خنثی است؛ اگرچه با رشد استفاده از شبکه سولانا، انتظار می‌رود قیمت این ارز به سرعت رشد کند و به سطح 100 دلار برسد.

چین لینک (LINK)

چین لینک یک شبکه غیر متمرکز است که از اوراکل‌ها استفاده می‌کند و برای اتصال قراردادهای هوشمند پلتفرم اتریوم به داده‌های واقعی خارج از بلاک چین طراحی شده است. عملکرد چین لینک از این نظر اهمیت دارد که بلاک چین‌ها نمی‌توانند به منابع داده‌های خارج از بلاک چین متصل شوند؛ اما چین لینک این کار مهم را عملی کرده است.

قیمت رمز ارز لینک از 11.32 دلار در ابتدای سال 2021، به قله 42.66 دلاری در روزهای گذشته رسید.

هدف اولیه‌ای که برای ارز دیجیتال لینک انتظار می‌رود، 50 دلار است و انتظار می‌رود در بلندمدت، قیمت آن به 100 دلار برسد. تحلیل تکنیکال چین لینک تقریبا خنثی است و در حالی که 17 اندیکاتور، سیگنال خرید را صادر کرده‌اند، هفت اندیکاتور سیگنال فروش داده‌اند. حمایت قوی چین لینک در قیمت 33 تا 35 دلار قرار دارد.

ماتیک (MATIC)

شبکه ماتیک هدف خود را تبدیل شدن به شبکه‌ اتریوم برای بلاک چین‌ها عنوان کرده است. این شبکه که در سال 2017 بنیان‌گذاری شد، در نظر دارد که بلاک چین‌هایی را در اتریوم بسازد و آن‌ها را به یکدیگر متصل کند تا بتواند یک سیستم چند زنجیره‌ای را برای افزایش تعداد تراکنش در هر ثانیه و توسعه زیرساخت‌ها ایجاد کند.

توکن ماتیک در سال 2019 راه‌اندازی و یازده مارس امسال در صرافی کوین‌بیس لیست شد و با رشد قیمتی قابل توجهی را شاهد بود. قیمت توکن ماتیک از 0.0017 دلار در اوایل سال جاری به 0.36 دلار در ابتدای آوریل رسید و در انتهای همین ماه نیز قیمت 0.92 دلاری را تجربه کرد.

تحلیل تکنیکال سایت کوین کودکس نشان می‌دهد که بازار ماتیک، گاوی است و 24 اندیکاتور سیگنال خرید صادر کرده‌اند و هیچ سیگنالی برای فروش این رمز ارز وجود ندارد. محدوده حمایت قوی رمز ارز ماتیک در سطح 0.78دلار قرار دارد.

سخن پایانی

بسیاری از تحلیلگران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال بر این باور هستند که در بدبینانه‌ترین حالت، این بازار تا پایان سال 2021، به رشد خود ادامه خواهد داد؛ بنابراین، سرمایه‌گذاران می‌توانند پس از انجام تحقیقات لازم، به سرمایه‌گذاری در این بازار بپردازند و سودهای جذابی را به دست آورند.

همچنین ببینید

ارز دیجیتال پالیگان (Polygon) چیست؟

ارز دیجیتال پالیگان – Polygon با نماد MATIC یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار است که …

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به‌صورت روزانه، در راستای ارائه نمودار، سیگنال و انجام معاملات به‌صورت روزمره …

تحلیل ارز دیجیتال اتریوم

تحلیل اتریوم

بازار خرید و فروش و قیمت ارز دیجیتال با نوسانات زیادی که به همراه دارد …

تحلیل تتر

تحلیل تتر

تحلیل تتر امروز شنبه 7 دی

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.