اخبار ارزهای دیجیتال در یک نگاه (۳۰ دی)

  • حجم معاملات بیت کوین در صرافی SIX به رکورد جدیدی رسید

صرافی سوئیسی SIX اعلام کرد که حجم معاملات رمزارزها در این صرافی به یک رکورد جدید معادل ۱.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ رسیده است. حجم معاملات در این صرافی از سال ۲۰۱۷ حدود ۱۱۲ درصد فراتر رفته است. همچنین، تعداد معاملات انجام شده به رکورد جدید ۴۸ هزار معامله رسیده است.

منبع: news.bitcoin

 

  • بیت کوین و ارز ملی دیجیتال به عنوان ارز ذخیره برای جایگزینی دلار

استفان هارپر (Stephen Harper) نخست وزیر سابق کانادا در مصاحبه‌ای گفت که بیت کوین و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌توانند به عنوان ارز ذخیره به جای دلار عمل کنند. وی همچنین اظهار داشت که ارز ملی دیجیتال اجتناب ناپذیر است اما در سطح جهان تابع سیاست‌های پولی خواهد بود. اگرچه می‌توان دلار را به یوان و یورو تبدیل کرد اما در بلند مدت جایگزین مناسبی نخواهد بود.

منبع: cointelegraph

 

  • شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین کشور چین نسخه بتای ارز دیجیتال ملی را بررسی می‌کند

شبکه خدمات مبتنی بر بلاک‌چین کشور چین (BSN) در نظر دارد ارز دیجیتال ملی بانک مرکزی (CBDC) نسخه بتا را در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر کند. BSN درحال طراحی شبکه پرداخت دیجیتال جهانی (UDPN) در طی نیم دهه آینده است که از ارز ملی دیجیتال این کشور در سایر کشورها پشتیبانی می‌کند. شبکه UDPN از طریق اتصال API در دسترس خواهد بود. BSN با Polkadot، Oasis و ‌Bityuan همکاری می‌کند.

منبع: coindesk

 

  • جمع‌آوری ۷۰۰ میلیون دلار در یک روز توسط گری‌اسکیل

مایکل سوننشن (Michael Sonnenshein) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری GrayScale اعلام کرد که این شرکت بیش از ۷۰۰ میلیون دلار در ژانویه ۲۰۲۱ جمع آوری کرده است. آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که دارایی تحت مدیریت این شرکت در ژانویه ۲۰۲۱ به بیش از ۲۷ میلیارد دلار رسیده است. رقمی که در سال ۲۰۲۰ تنها ۲ میلیارد بوده است.

منبع: coindesk

 

  • درآمد پی‌پال ۲ میلیارد دلار توسط تجارت بیت کوین تا سال ۲۰۲۳

پیش‌بینی می‌شود که درآمد حاصل از تجارت بیت کوین در پی‌پال (PayPal) تا سال ۲۰۲۳ به ۲ میلیارد دلار برسد. همچنین گفته می‌شود که درآمد کلی این شرکت در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش ۵۰ درصدی استفاده از اپلیکیشن پی‌پال به دلیل افزایش شدید علاقمندی مردم به بیت کوین و بازار رمز ارزها است و درآمد حاصل از خرید و فروش رمز ارزها در این شرکت می‌تواند تا ۶۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ برسد.

منبع: news.bitcoin

 

  • مدیرعامل بایننس: بیت کوین شکل بهتری از ارزش در مقایسه با پول فیات است

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل صرافی بایننس گفت بیت کوین شکل بهتری از ارزش در مقایسه با پول‌های فیات کشورها است که در طی تحولات اقتصادی سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا بسیار مشهود بود. افرادی که از پول‌های فیات در دوره همه‌گیری کرونا استفاده کردند به دلیل کاهش ارزش پول ۲۰ تا ۳۰ درصد قدرت خرید خود را از دست دادند. ژائو افزایش ۵ الی ۱۰ برابری قیمت بیت کوین را بر اساس تجربیات معاملات در بایننس پیش‌بینی می‌کند.

منبع: forkast.news

 

  • میتسوبیشی و توکیو تک برای تجارت انرژی P2P سیستم بلاک‌چین طراحی می‌کنند

میتسوبیشی الکتریک (Mitsubishi Electric) به همراه تیم از یک دانشگاه معتبر ژاپنی با نام توکیو تک (Tokyo Tech) یک سیستم تجاری مبتنی بر بلاک‌چین را طراحی می‌کنند که می‌تواند تجارت انرژی نظیر به نظیر (P2P) را به صورت کارآمدتری پشتیبانی کند. این سیستم حداکثر مازاد برق قابل دسترس در بازار را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند و می‌توان آن را در یک سرور محاسبات خرد اجرا کرد.

منبع: cointelegraph

 

  • وزیر پیشین خزانه داری آمریکا: تقاضا باعث افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد

لارنس سامرز (Lawrence Summers) وزیر پیشین خزانه‌داری آمریکا گفته است که بیت کوین با افزایش علاقه موسسات و نهادها آماده رشد است. سامرز همچنین اشاره کرد اگرچه نمی‌خواهد قیمت بیت کوین در کوتاه مدت را پیش‌بینی کند، اما برخی از موسسات به این کار علاقه دارند. از سوی دیگر، همچنان که بیت کوین قدرت بیشتری از خود نشان می‌دهد، مردم نیز به سوی آن سرازیر می‌شوند و موجب افزایش آن می‌شوند.

منبع: decrypt

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.