برق مصرفی استخراج بیت کوین

آیا قیمت بیت کوین با وجود هزینه برق ماینینگ آن با صرفه هست؟

برق مصرفی استخراج بیت کوین

در ماه‏های اخیر کم تر کسی وجود دارد که از بیت کوین خبری نداشته باشد. ارزهای دیجیتال در طی یک دوره ی با شکوه یک ساله این فرصت را پیدا کردند که خود را به خوبی در بازار اقتصادی دنیا مطرح نمایند. در این دوره افراد زیادی توانستند سودهای قابل توجهی را از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و مخصوصاً بیت کوین بدست آورند.

بیتکوین به عنوان محبوب ترین ارز دیجیتال شناخته می شود و همه روزه با وجود نوسانات قیمت افراد زیادی در رویای کسب در آمد از طریق این ارز دیجیتال هستند و خیلی از افراد وجود دارند که بیش تر سرمایه ی خود را در این راه خرج می نمایند تا به بیتکوین بیش تر و در نتیجه سود بیش تری دست یابند.

تولید بیت کوین از ماینینگ

البته تنها راه بدست آوردن بیت کوین، خرید این ارز نمی باشد. بلکه راه های دیگری نیز وجود دارد که افراد با داشتن زیر ساخت مناسب، می توانند از طریق دستور العمل های مشخص این ارز را تولید کرده و بر دارائی بیت کوین خود بیفزایند. یکی از این راه ها، تولید بیت کوین از طریق عمل ماینینگ است. برای این کار لازم است که فرد سخت افزار قدرتمندی را خریداری کرده و با پیاده سازی شرایط نرم افزاری مناسب، اقدام به تولید بیت کوین نماید.

در واقع در عمل ماینینگ فرد با سیستم خود به شبکه بیت کوین وصل شده و با شکستن رمزهای پیچیده و بدست آوردن جواب این مسائل و قرار دادن آن ها در شبکه، مقداری دستمزد در قالب بیت کوین دریافت می نماید که هر چقدر سختی این رمزها بیش تر باشد با رسیدن به جواب این موارد، فرد می تواند به سود به مراتب بیش تری دست یابد.

هزیه های مربوط به ماینینگ بیت کوین

در کل این فعل و انفعالات بسیار پر سود دیده می شوند و با انجام یک سری اعمال امکان رسیدن به بیتکوین وجود دارد. ولی در اصل، مسئله یک چیز دیگری است. هر چند که سیستم با حل مسئله به جواب می رسد ولی برای این کار نیاز به استفاده از سخت افزارهای قدرتمند مخصوص به ماینینگ است که هزینه ی بالایی دارند، همچنین این سخت افزارها موقع تولید بیت کوین، انرژی زیادی را در قالب برق مصرف می نمایند که در برخی موارد ممکن است هزینه ی برق مصرفی از سود بیت کوین تولید شده بیش تر شده و فرد تولید کننده ی بیتکوین از لحاظ اقتصادی ضرر نماید.

لذا لازم است که قبل از شروع به عمل ماینینگ هزینه ی برق مصرفی برای این کار به درستی محاسبه شود و با توجه به قیمت فعلی بیت کوین در بازار و محاسبه ی سود و ضرر حاصل از عمل ماینینگ، اقدام به این کار کرد.

البته در کشورهای مختلف دنیا، هزینه ی برق با هم متفاوت است و ممکن است به دلیل پایین بودن هزینه برق مصرفی در کشوری تولید بیتکوین بسیار پر سود باشد ولی در کشور دیگر به دلیل بالا بودن هزینه ی برق مصرفی، تولید بیت کوین صرفه ی اقتصادی نداشته باشد.

در زیر قیمت برق مصرفی چندین کشور دنیا با هم مقایسه شده است :

مقایسه برق مصرفی کشورها

همچنین ببینید

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

 بیت‌کوین‌هایی که از خواب بیدار شدند! 

بیت‌کوین‌ها خواب به کوین‌هایی گفته می‌شود که برای مدتی طولانی، از کیف پول‌های خود تکان …

در دبی بیت کوین بخرید

در دبی بیت کوین بخرید!

دبی یک شهر فوق‌العاده برای کار کردن و زندگی و همچنین یکی از بهترین شهرها …

21 میلیون بیت کوین بیدار شد

21 میلیون دلار بیت‌کوین وارد میدان شد

با وجود کاهش 6.4 درصدی قیمت بیت‌کوین (BTC) در این هفته، بازهم دارندگان این ارز …

ده کیف پول برتر بیت کوین

رونمایی از 10 کیف پول ثروتمند بیت‌کوین

در هفته‌های اخیر سروصدای زیادی به‌وجود آمده، آن‌هم در مورد اینکه مالک کیف پول‌های برتر …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.