نظارت بیش‎تر مقامات روسیه بر روی فعالیت‎های ارزهای دیجیتال

نظارت بیش‎تر مقامات روسیه بر روی فعالیت‎های ارزهای دیجیتال

نظارت بیش‎تر مقامات روسیه بر روی فعالیت‎های ارزهای دیجیتال

نظارت بیش‎تر مقامات روسیه بر روی فعالیت‎های ارزهای دیجیتال

عدم امکان نظارت بر فعالیت ها و تراکنش های ارز دیجیتال دلیل مخالفت دولت ها با آن

از زمان پیدایش ارزهای دیجیتال، یکی از بزرگ‌‏ترین دغدغه‏‌های دولت‏‌ها و مؤسسات مالی، این بوده است که این بخش‌‏ها، نمی‌‏توانند نسبت به فعالیت‏‌ها و تراکنش‏‌های صورت گرفته با رمزارزها نظارت داشته باشند و این امر هم به نوبه‌‌‏ی خود، باعث مخالفت بسیاری از کشورها در راستای ادامه و گسترش فعالیت‌‏های ارزهای رمزنگاری شده  بوده است. چرا که دولت‏‌ها بدون توانایی نظارت بر تراکنش‌‏های مالی صورت گرفته، قادر به مدیریت رفتارهای اقتصادی نبوده و نمی‏‌توانند از بروز فعل و انفعالات غیر قانونی جلوگیری کرده و یا این که نسبت به در نظر گرفتن مالیات برای پرداخت‌‏های صورت گرفته، اقدام نمایند.

روسیه از کشور های میانه رو در مواجهه با ارزهای دیجیتال

البته در این بین برخی دیگر از کشورهای مخالف هم هستند که با نگاه ملایم‌‏تری به فعالیت‏ ارزهای دیجیتال توجه می‏‌کنند. بدین صورت که این کشورها، خواستار آن هستند که در ابتدا با ارزهای دیجیتال و شیوه‌‏ی کار و فعالیت آن‏‌ها به طور کامل آشنا شده و سپس نسبت به اجازه‌‏ی فعالیت گسترده‏‌ی آن‏‌ها در بین مردم اقدام نمایند. یکی از این کشورها، روسیه است که از جمعیت قابل توجهی در سطح جهانی برخوردار بوده و در عین حال می‌‏توان گفت که تعداد قابل توجهی از جامعه‌‏ی علاقه‏‌مندان به ارزهای رمزنگاری شده نیز در این کشور حضور دارند. لذا برای ادامه‏‌ی فعالیت ارزهای دیجیتال در این کشور، مقامات روسیه، با یک نگاه ویژه‌‏تری به این موضوع توجه می‏‌کنند.

نظارت مستقیم ارزهای دیجیتال توسط مقامات روسیه تا جهت گیری عاقلانه

مقامات روسیه در گام‏‌های اول ارتباط با بازار ارزهای رمزنگاری شده ، در نظر دارند که نسبت به فعالیت‏‌های ارزهای دیجیتال، نظارت‏ بیش‏تری داشته باشند. در واقع این عقیده وجود دارد که با نظارت بیش‏تر صورت گرفته، می‌‏توان بر چگونگی فعالیت‏‌های دنیای کریپتوکارنسی  مسلط‌‏تر شوند. البته در عین حال هدف اصلی مقامات روسی از افزایش نظارت‏‌های صورت گرفته، این است که بتوانند به صورت عملی و برای مدتی مشخصی، فعالیت‏ ارزهای دیجیتال را آزاد نموده و در این مدت مشخص، تأثیرات و آورده‌‏های این تکنولوژی را مورد بررسی و آنالیز قرار داده باشند. در نتیجه خواهند توانست که نسبت به آینده‏‌ی رمزارزها و چگونگی تأثیرات آن بر اقتصاد روسیه، تصمیمات بسیار معقول‏‌تری را گرفته باشند.

تصمیم روسیه در مدیریت کارامد روی فعالیت درزمینه ارزهای دیجیتال

در واقع روسیه در نظر دارد که از طریق یک نوع مطالعه‌‏ی میدانی، خود را هر چه بیش‏تر نسبت به ارزهای دیجیتال آشنا کرده و با عکس‌‏العمل‌‏های لازم در تغییرات قیمتی این ارزها و تأثیرات آن بر اقتصاد، آشناتر گردد و در صورت لزوم، زیر ساخت‏‌های خود را تغییر داده و یا حتی موارد جدیدی را به ساختار موجود اضافه نماید تا در شرایط فعالیت آزادانه ارزهای دیجیتال، بتواند با کارایی بسیار بهتری این فعالیت‏‌ها را تحت کنترل در آورده و به نوعی مدیریت نماید.

واکنش روسیه در قبال ارزهای دیجیتال و موج اعتماد عمومی به بازار ارزهای دیجیتال

از طرفی دیگر باید گفت که به دلیل قدرت اقتصادی قابل توجه روسیه، همواره نظرات و حمایت‏‌های این کشور نسبت به ارزهای دیجیتال، بر روند و تغییرات قیمتی این بازار تأثیرگذار بوده است که انتظار می‏‌رود که با نرمش هر چه بیش‏تر کشور روسیه نسبت به فعالیت‏‌های رمزارزها ، شاهد رونق هر چه بیش‏تر این بازار باشیم و افراد به نسبت بیش‏تری با فعالیت در بازار کریپتوکارنسی ، گردش مالی آن را تا حدود قابل توجهی افزایش داده و در نتیجه یک موج اعتماد عمومی بزرگ‏ در سطح جهانی نسبت به فعالیت بازار ارزهای دیجیتال تشکیل شود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.