ارز دیجیتال تلگرام و فیسبوک

فیسبوک و تلگرام امیدوار به موفقیت در ارز دیجیتال

مدتی قبل نشریه معتبر نیویورک تایمز در یک گزارش مفصل از انگیزه زیاد فیس‌بوک و تلگرام برای ورود به فناوری بلاک چین و حوزه ارزهای دیجیتال منتشر کرد. در این گزارش آمده بود که برخی از شرکت‌های فعال و بزرگ که در زمینه شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، امیدوارند بتوانند به کمک طیف گسترده ای از کاربران، در زمینه عرضه ارزهای دیجیتال به موفقیت برسند. فیس‌بوک، تلگرام و سیگنال جزء این شرکت ها هستند و هیچ کدام اطلاعات چندانی درباره روند پروژه ارائه نکرده اند.

اما این پروژه ها تا کجا پیش رفته اند؟

در این بین فیسبوک از همه محرمانه تر عمل کرد و  گفته شده این پروژه آن قدر پیشرفت داشته است که حتی مذاکراتی هم با برخی صرافی‌های معروف ارز دیجیتال داشته است. این مذاکرات در مورد فرایند فروش ارز دیجیتال واتساپ به مشتریان بوده است.

تلگرام هم که برنامه‌ مشابه ای در دست دارد. برآوردها نشان می‌دهد که تلگرام حدود ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و به کمک آن ها می تواند به موفقیت در عرضه گرام امیدوار باشد.

سیگنال هم در میان علاقه مندان به فناوری و همین طور افرادی که به حریم خصوصی و محرمانگی داده‌هایی که تبادل می شوند، اهمیت می‌دهند، از محبوبیت زیادی برخوردار است. این پیام‌رسان هم پروژه‌ای برای عرضه ارز دیجیتال مخصوص به خود در دست دارد.

علاوه بر این ها دو پیام رسان کره‌جنوبی و ژاپن که کاکائو و لاین هستند، اعلام کرده‌اند پروژه‌هایی با محوریت بلاک چین و عرضه توکن دنبال می‌کنند.

مزیت ارزشمند این شرکت ها نسبت به سایر ارزهای دیجیتال این است که به راحتی می‌توانند کیف پول ارز دیجیتال شان را در اختیار صدها میلیون کاربر قرار دهند.

فیسبوک

فیسبوک از انتشار جزئیات سکه دیجیتالی‌اش خودداری می‌کند. باقی شرکت‌ها هم تمایلی ندارند که اطلاعات بیشتری درباره پروژه های شان در حوزه ارز دیجیتال منتشر کنند. اما این طور به نظر می رسد که بیشتر این شرکت‌ها مشغول کار کردن روی سکه‌های دیجیتالی هستند که روی شبکه‌ای غیر متمرکز از رایانه‌ها قرار می‌گیرد و این موضوع باعث می شود تا ایجاد و مدیریت آن ها تا حدود زیادی به نظارت شرکت ارائه‌دهنده مربوط باشد.

این طور به نظر می رسد که در این پروژه ها از فرایند استخراج خبری نباشد چون حجم انرژی زیادی مصرف می‌کند.

این شرکت‌ها بودجه زیادی را برای پیشبرد این پروژه‌ها اختصاص داده‌اند و این در حالی است که سال گذشته قیمت ارزهای دیجیتال در بازار با افت زیادی روبرو شد. اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که فیسبوک بیش از ۵۰ مهندس را به کار گرفته است تا روی این پروژه کار کنند زیرا هر چند وقت یک بار لیستی از نیازمندی‌های شغلی در این زمینه منتشر می‌کند.

شبکه بلومبرگ مدتی پیش گزارشی منتشر کرد که در آن گفته شده بود محصول فیس‌بوک احتمالا یک استیبل کوین یا یک ارز دیجیتال باثبات خواهد بود و ارزش آن با یکی از ارزهای رسمی و رایج (برای مثال دلار آمریکا) برابری خواهد کرد.

ارز دیجیتال فیسبوک

ارز دیجیتال فیسبوک

فیسبوک با مرتبط کردن ارزش توکنی که عرضه می کند به دلار، یورو و چند ارز رسمی مهم دیگر، تضمین می کند که ارزش توکن‌هایش پس از گذشت دستخوش نوسانات شدید نخواهد شد. ارزهای رسمی ای که قرار است پشتوانه این توکن باشند، در حساب‌های بانکی فیسبوک نگهداری خواهند شد.

اگر بنا باشد فیسبوک مسئولیت تأیید هر تراکنش را به عهده بگیرد و فهرست تبادلات مالی کاربران را ثبت کند، دیگر نیازی به استفاده از فناوری بلاک چین نخواهد بود و به جای آن می‌تواند از سامانه هایی که معمول و متمرکز هستند مانند پی‌پال استفاده کند. اما همکاری فیسبوک با صرافی‌های ارز دیجیتال نشان می دهد که قرار است صرافی‌ها مسئول نگهداری سکه‌های دیجیتال کاربران و امور دیگر باشند. تعدادی از کارمندان فیسبوک گفته اند که محصول نهایی این شرکت در نیمه اول سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

می توانید مقاله اولین ارز دیجیتال واتساپ را در این مورد مطالعه کنید تا با جزئیات آن آشنا شوید.

تلگرام

تلگرام که توسط تیمی از روسیه های مقیم در خارج این کشور به وجود آمده است، به عدم اعتنا از دستورات حکومت روسیه افتخار می‌کند. به همین دلیل ارز دیجیتال تلگرام می‌تواند در کشوری مثل روسیه که مردمش با تنگنا های بین‌المللی روبرو هستند تا ارسال و دریافت پول انجام دهند، بسیار سودمند خواهد بود. چندی قبل تلگرام طی نامه ای که برای سرمایه‌گذاران این پروژه فرستاده بود، اعلام کرد که این پروژه تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته است عناصر اصلی برای ارز دیجیتال گرام فراهم است. گرام نام توکن دیجیتالی است که قرار است توسط تلگرام عرضه شود.

می توانید مقاله ارز دیجیتال گرام را در این مورد مطالعه کنید.

ارز دیجیتال گرام

سیگنال

موکسی مارلین‌اسپایک بنیان گذار سیگنال اعلام کرده که موبایل‌کوین قرار است به شکلی مستقل از این پیام رسان عمل کند. همچنین گفته شده است که موبایل‌کوین باید مانند سایر پروژه های در حال اجرا، یک راه حل جدی برای موانع و تنگناهای مختلف قانونی و فنی پیدا کند.

 

منبع: nytimes

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.