پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال

بعد از مدت‌ها بازار ارز دیجیتال سبز شد

بهبود وضعیت بازار ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین و بازار ارز دیجیتال تقریباً سبز

همانطور که بر همگان معلوم است، بازار ارز دیجیتال دارای یک ذات پر نوسان بوده و ارز دیجیتال موجود در آن همواره در حال تغییرات قیمت رو به بالا و پایین هستند. ولی این امر بر کسی واضح نیست که دقیقاً چه موقع قیمت‌‏ها بالا می‏‌روند و چه موقع قیمت‌‏ها، دچار کاهش می‏‌شوند و فقط کارشناسان بازار ارزهای دیجیتال، می‌‏توانند با پیش‏‌بینی‏‌های خود، سرمایه‌‏گذاران فعال در این بازار را برای کسب موفقیت و بدست آوردن سود، راهنمایی نمایند.

حال در شرایطی که در آن قرار داریم، مدتی بود که همواره شاهد کاهش قیمت در بازار ارز دیجیتال بودیم، به طوری که قیمت قدرتمندترین ارز دیجیتال موجود در این بازار یعنی قیمت بیت کوین در حدود 2 هزار دلار کاهش داشته بود. ولی در عین حال دیروز و امروز، مشاهده می‌‏شود که بازار ارزهای دیجیتال به یک حالت تقریباً سبز تبدیل شده است و بسیاری از ارزها، از جمله بیت کوین توانسته‌‏اند که قیمت خود را تا حدودی بالا ببرند و شاهد این امر باشیم که قیمت بیت کوین در حدود 6 هزار و 300 دلار نوسان داشته باشد.

حرکت بعدی بازار ارز دیجیتال

حال این سوال پیش می‏‌آید که حرکت بعدی بازار ارزهای دیجیتال چه خواهد بود و در واقع برای چند روز آینده و حتی چند ساعت بعد، چه عکس العملی از بازار ارزهای دیجیتال، قابل پیش‏‌بینی است؟ در این باره می‏‌توان گفت که بازار ارز دیجیتال در شرایط فعلی از یک حالت سبز شدن کوتاه مدت لذت می‌‏برد و سرمایه‌‏گذاران توانسته‌‏اند در این بازه‌‏ی اندکی که به صورت فرصت در اختیار آن‌‏ها قرار گرفته، به سودهای اندک و قابل قبولی دست یابند ولی در عین حال مثل همیشه، همواره دو سناریو برای آینده‌‏ی شرایط فعلی، قابل پیش‏‌بینی است که به بررسی هر یک از این دو حالت می‏‌پردازیم.

سناریوی مثبت بازار فعلی ارزهای دیجیتال

در شرایط فعلی، اگر به بررسی سناریوی مثبت بازار ارزهای دیجیتال بپردازیم، احتمالاً در خوش‏‌بینانه‏‏‌ترین حالت ممکن، شاهد این حالت باشیم که قیمت بیت کوین تا 6 هزار و 500 دلار افزایش داشته باشد و یک وضعیت سبز دیگر مانند دو روز گذشته در بازار ارزهای دیجیتال پدید آید. در این سناریو، حد قیمت 6 هزار و 500 دلار برای بیت کوین به عنوان یک نقطه‏‌ی شکست محسوب می‌‏شود و اگر بیت کوین بتواند این مرز را بشکند و بالاتر از آن افزایش قیمت داشته باشد، به احتمال زیاد قیمت آن تا 6 هزار و 800 دلار نیز افزایش خواهد داشت که می‏‌تواند یکی از بهترین شرایط ممکن را برای سرمایه‏‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال فراهم آورد.

سناریوی منفی بازار فعلی ارزهای دیجیتال

در عین حال ممکن است در سناریوی منفی نیز یک حالت فاجعه‏‌بار برای بازار ارزهای دیجیتال رقم زده شود. بدین صورت که هم اکنون بیت کوین در شرایط بسیار حساسی قرار داشته و هر گونه نوسان شدید در این بازار، می‌‏تواند به طور کلی، بازار ارزهای دیجیتال را تا حد نابودی پیش ببرد، لذا امیدواریم که چنین سناریوی منفی‌‏ای در بازار ارزهای دیجیتال، اتفاق نیفتد. در این سناریو پیش‌‏بینی می‏‌شود که قیمت بیت کوین تا 6 هزار و 100 دلار کاهش داشته باشد و بازار را وارد یک برهه‌‏ی حیاتی دیگر نماید.

توجه داشته باشید که در این سناریو، حد قیمتی 6 هزار و 100 دلار به عنوان نقطه‌‏ی شکست به پایین مطرح بوده و اگر قیمت بیت کوین از این مقدار پایین‌‏تر بیاید، به احتمال زیاد شاهد کاهش قیمت این ارز تا 5 هزار و 900 دلار نیز خواهیم بود. حال باید منتظر ماند و دید که عکس العمل ارزهای دیجیتال نسبت به شرایط حاضر چگونه خواهد بود و تغییرات قیمتی ارزهای دیجیتال و بخصوص بیت کوین چه روندی را دنبال خواهد نمود.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.