ارز دیجیتال و بیت کوین

تأثیر ارز دیجیتال روی واسطه‎های بازار

تأثیر ارزهای دیجیتال بر روی واسطه‎های بازار

انجام فعالیت های تجاری با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال در طی چند سال گذشته توانستند که به تدریج خود را وارد نظام‏‌های مالی موجود در دنیا نمایند. بدین معنا که در حال حاضر، بسیاری از افراد علاقه‏‌مند به این حوزه، سرمایه‏ گذاران، تجار و … از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله و ابزاری تجاری در راستای فعالیت‏‌های مالی و تجاری خود استفاده می‏‌نمایند. در رابطه با استفاده از ارزهای دیجیتال، باید گفت که برخی از افراد به صورت مستقیم به کار خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشغول هستند و در واقع از این راه به کسب درآمد و بدست آوردن سود می‌‏پردازند و در واقع به نوعی در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‏‌ گذاری می‌‏کنند.

برخی دیگر از افراد نیز از ارزهای دیجیتال در معامله‌‏های خود استفاده می‏‌کنند. مثلاً شرایطی را در نظر بگیرید که یک فرد، قصد انتقال حجم قابل توجهی از پول را در طی یک معامله، از یک حساب به یک حساب دیگر دارد که اگر بخواهد این کار را از طریق بانک‏ انجام دهد، مطمئناً نیازمند سپری کردن و گذراندن پروسه‏‌های خاص و زیادی می‌‏باشد که طبیعتاً باعث از دست رفتن وقت و احتمالاً سرمایه خواهد شد که در این بین اگر آن تاجر به جای استفاده از نظام‌‏های بانکی به عنوان واسطه، از ارزهای دیجیتال به صورت مستقیم برای انتقالات مالی خود استفاده نماید، قطعاً این کار را بدون درد سر و در کسری از ثانیه انجام خواهد داد و علاوه بر تسریع در زمان انجام معامله، از وقت و هزینه‌‏ی قابل توجهی نیز صرفه‌‏جویی خواهد نمود.

راهکار تجار در شرایط تحریم : معامله مستقیم و بدون واسطه با ارزهای دیجیتال

در برخی از حالات نیز در انتقالات مالی صورت گرفته، برخی از افراد با بانک‏‌ها کار نمی‌کنند و به وجود برخی از افراد واسطه در انجام معاملات صورت گرفته، دل می‏‌بندند. بیش‏تر این شرایط در زمان‏‌هایی که تجار یک کشور در شرایط محدودیت و یا تحریم مالی و تجاری در سطح جهان رو به رو هستند، به وجود می‌‏آید.

حال با در نظر گرفتن شرایط بالا، برای انجام و برقراری معامله، تاجری که در شرایط محدودیت قرار دارد، باید علاوه بر پرداخت هزینه‏‌ی معامله، مقداری هزینه را نیز برای فردی اختصاص دهد که به عنوان واسطه مسئول شکل‏‌گیری و نهایی کردن معامله می‏‌باشد که این موضوع باعث خرج هزینه‏‌ی بیش‏تری برای یک معامله‌‏ی مورد نظر می‌‏باشد و شاید با این شرایط و توضیحات، فرد تاجر نتواند سود چندانی از معامله ببرد. حال آن که اعتماد بدون پشتوانه به فرد واسطه نیز یکی دیگر از مشکلات مطرح شده در این زمینه است که ممکن است فرد واسطه در معامله به وظایف خود عمل نکرده و مبالغ زیادی از پول و سرمایه توسط وی دزدیده شود.

کاهش هزینه های واسطه ، افزایش سرعت در معاملات بزرگ با ارزهای دیجیتال

این شرایط وضعیت بسیار دشواری را برای شکل‏‌گیری و ادامه‌‏ی معامله‌‏ها و در نتیجه کسب سود توسط تجار، ایجاد می‌‏نماید که همه‏‌ی این سختی‏‌ها، با وارد شدن ارزهای دیجیتال در سیستم تراکنش‏‌های مالی در دنیا به صورت قابل توجهی حل شده است به طوری که دیگر نیاز به استفاده از واسطه‌‏ها تنها در موارد معدودی حس می‌‏شود و بیش‏تر تجار می‌‏توانند از طریق ارزهای دیجیتال، اقدام به انجام فعالیت‏ های تجاری خود در هر جایی از دنیا نمایند.

چرا که همانطور که گفته شد، انتقالات مالی صورت گرفته، هم در کسری از ثانیه از یک نقطه دنیا به یک نقطه دیگر، قابل انجام هستند و هم این که هزینه‌‏ای به عنوان حق واسطه‌گری در استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت نمی‌‏شود و تنها  هزینه‏‌ی گرفته شده، برای انجام تراکنش در داخل شبکه بوده و در عین حال امنیت به کار گرفته شده در تراکنش ‏های صورت گرفته با ارزهای دیجیتال، بسیار بالاتر از هر نوع تراکنش مالی صورت گرفته، غیر از این روش می‏‌باشد.

ارزهای دیجیتال و حذف واسطه ها در تجارت های بزرگ

در نهایت با این اوصاف در شرایط فعلی، باید گفت که نیاز به استفاده از واسطه‏‌ها در انجام معاملات مالی و تجاری در دنیا، در آستانه‌ی فراموشی است و تجار در انجام معاملات خود در شرایط محدودیت و حتی در شرایط عادی، بیش‏تر ترجیح می‌‏دهند که از ارزهای دیجیتال به عنوان روش پرداخت و انتقال پول و سرمایه، استفاده نمایند. به طوری که شاهد آن هستیم که بازار ارزهای دیجیتال باعث از بین رفتن و کم‏رنگ‏‌تر شدن هر چه بیش‏تر نظام واسطگی در سراسر دنیا شده و خواهد شد.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.