پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403
قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

خرس‌ها یا گاوها؟ قدرت کدامیک در بازار بیت کوین بیشتر خواهد بود؟

ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر در محدوده 7,200 دلار مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. برخی از تحلیل گران بر این باورند این سطح می‌تواند به منزله شروعی برای رسیدن به سطوح بالاتر در نظر گرفته شود.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته، اکثر ارزهای دیجیتال موفق به ثبت افزایش قیمت شدند. در این میان ارز دیجیتال اتریوم نیز در تلاش است تا به سطوح 130  دلار دست پیدا کند و ریپل نیز به عنوان سومین ارز دیجیتال دنیای رمز نگاری شده، تمام تلاش خود را برای رسیدن به محدوده 0.20 دلار به کار بسته است.

سلطه بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال بیت کوین که هم اکنون 68 درصد از کل بازار ارزهای رمز نگاری شده را از آن خود کرده است در صدد است این رقم را به 70 برساند که طبیعتا این موضوع می‌تواند منجر به کاهش تسلط ارز دیجیتال اتریوم در این بازار مالی شود.

در حال حاضر سطح حمایت ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده بالای 7,000 دلار قرار دارد و شاخص میانگین متحرک  50، 100 و 200  روزه هم در محدوده بالای قیمت کنونی و کانال نزولی تشکیل شده قرار دارند که این موضوع دلالت بر حرکت قیمت بزرگ‌ترین ارز رمز نگاری شده در یک مسیر نزولی طی روزهای آینده خواهد داشت.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

حجم معاملات انجام شده روزانه حاکی از آن است که شمع هایی با بیشترین حجم معاملات انجام شده در محدوده 6,000 دلار تشکیل شده است که به منزله افزایش تقاضا در این محدوده است.

اندیکاتور حجم معاملات تعادلی ( OBV ) نشان از یک واگرایی گاوی طولانی مدت دارد و  شاخص مکدی نیز در محدوده زیر صفر و خرسی قرار دارد. ارز دیجیتال بیت کوین برای طی یک روند ابتدا باید سطح مقاومت هفتگی را در محدوده 7,600 دلار بشکند.

آیا بیت کوین حباب است؟

مطمئنا این روزها خبرهای زیادی مبنی بر اینکه ارز دیجیتال بیت کوین حبابی بیش نیست به گوش شما خورده است. برخی از سرمایه گذاران و منتقدان این ارز دیجیتال هم طی چند ماه اخیر توییت هایی مبنی بر اینکه بیت کوین یک حباب است منتشر کرد‌ه‌اند. با اینکه ارز دیجیتال بیت کوین از بیشترین پتانسیل برای رشد در بین دارایی‌های جهان برخوردار است و طی این سال‌ها توانسته است تا حد زیادی خود را ثابت کرده و مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد، برخی از منتقدان این رمز ارز بر این باورند، حرکات اخیر بیت کوین یادآور تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در سال 2017 و 2018 است. قیمت بیت کوین طی این سال‌ها از سطوح پایین، مسیر صعودی خود را آغاز کرده و به  10,000 دلار رسید، سپس با تشکیل الگوی مثلث نزولی به سمت سطوح 6,000 دلار بازگشت.

آیا تاریخ تکرار می‌شود؟

یکی از تحلیل‌گران برتر ارزهای دیجیتال به نام CryptoHamster نیز با اشاره به شباهت‌های رفتار اخیر بیت کوین با چرخه‌ای که در سال 2017 و 2018 طی شد بیان کرد: اگر تاریخ تکرار شود احتمال کاهش قیمت بیت کوین به سمت سطوح 4,320  دلار دور از انتظار نخواهد بود که این موضوع به معنی کاهش بیش از 40 درصدی قیمت بیت کوین است. لازم به ذکر است کم نیستند تعداد تحلیل‌گرانی که با نظر این چارتیست موافق و بر این باورند بیت کوین طی روزهای آینده کاهش 40 درصدی را تجربه خواهد کرد.

پیش بینی قیمت بیت کوین از زبان تحلیل‌گران

از طرفی Jacob Canfield نیز به عنوان یک معامله‌گر و چارتیست حرفه‌ای، کاهش قیمت 20 درصدی از سطوح فعلی و رسیدن قیمت بیت کوین را به سطح 6,900 تا 5,500 دلار ( که این منطقه سطح فیبوناجی بازگشتی 0.786 درصدی نیز محسوب می‌شود ) پیش بینی کرده است.

با اینکه برخی تحلیل‌گران بر این باورند قیمت بیت کوین روند نزولی خود را از سطوح فعلی ادامه خواهد داد، برخی دیگر معتقدند بازار ارز دیجیتال بیت کوین با نشانه‌هایی گاوی همراه است.

یکی از چارتیست‌های مطرح این ارز دیجیتال هم قیمت بیت کوین را به این صورت پیش بینی کرده است:

برای طی یک روند جدید اگر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در نمودار 4 ساعته با واگرایی همراه باشد،اولین نشانه‌های تشکیل موقعیت فروش برای این ارز دیجیتال شکل خواهد گرفت. ولی در حال حاضر چنین واگرایی‌هایی در نمودار قیمت این ارز دیجیتال به چشم نمی‌خورد.

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

هم اکنون یک منطقه مقاومت در محدوده خط روند نزولی و میانگین متحرک ساده 100 و 200 روزه شکل گرفته است. اگر بیت کوین موفق به شکست این محدوده شود و به سمت سطوح بالاتر حرکت کند می‌توان گفت نشانه‌های خرسی در نمودار قیمت این ارز دیجیتال ارزش خود را از دست داده‌اند. در این صورت حد ضرر را می‌توان در محدوده زیر 6,500 یا سطح حمایتی 6,000 دلار در نظر گرفت.

به هر حال با توجه به اینکه پیش بینی‌های تحلیل‌گران از روند قیمت بیت کوین طی روزهای آینده متفاوت است برای دستیابی به پیش بینی دقیق‌تر باید رفتار بیت کوین را طی روزهای حساس آینده بررسی کنیم.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.