یکشنبه 16 اردیبهشت 1403

خرید هزار بیت‌کوین توسط شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری

لینکولن اونیو کپیتال (Lincoln Avenue Capital)، شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری با بیش از ۵۲ مجموعه املاک و مستغلات در ۱۰ ایالت آمریکا، با خرید هزار بیت‌کوین برای اولین بار وارد دنیای کریپتو شد. این خرید با مجموع ارزش ۳۳ میلیون ۵۰۰ هزار دلار تنها ۵ درصد از مجموع سرمایه تحت مدیریت این شرکت را تشکیل می‌دهد و بنابر پست توئیتری این شرکت، لینکولن اونیو کپیتال قصد دارد تا ۲۰ درصد از سرمایه تحت مدیریت خود را به خرید کریپتو اختصاص دهد.  

این شرکت که از سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون به مشتریان خود پیشنها‌دهایی را در حوزه سرمایه‌گذاری در املاک مورد توجه طبقات میانی جامعه داشته است.

طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۱، این شرکت مالکیت ۴۱۰۰ واحد ملکی در سراسر آمریکا را در دسته املاک با قیمت مناسب در اختیار دارد.   

این خرید، همزمان با موج جدید خرید و جمع‌آوری بیت‌کوین توسط هولدرهای بلندمدت است. داده‌های گلسنود (Glassnode)، پلتفرم رصد اطلاعات شبکه، نشان می‌دهد هولدرهای بلندمدت در حال افزایش دارایی‌های بیت‌کوین خود هستند.

افزایش علاقه شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

بنابر داده‌های خرانه‌داری بیت‌کوین (Bitcoin Treasuries)، بزرگترین داشبورد اختصاصی هولدرهای شرکتی، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بیت‌کوین در اختیار شرکت‌های بزرگ است که این معادل حدوداً ۸ درصد موجودی کل بیت‌کوین بازار است. داده‌های دیگر شرکت‌های تحلیل هم موید افزایش دارایی‌ بیت‌کوین هولدرهای بزرگ است.

روز شنبه، پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، اعلام کرد تعداد ۶۸۱.۸۸۸ بیت‌کوین، یعنی معادل ۳.۶۴ درصد از کل موجودی بازار، تنها در ۴ کیف پول هستند. این چهار کیف پول هم اکنون در وضعیت بالاترین موجودی بیت کوین در ۲۷ ماه گذشته قرار دارند. در همین حال، کیف‌های حاوی ۱۰ تا ۱۰۰ هزار بیت کوین هم اکنون ۱۰.۹۱ درصد از موجودی کل را در اختیار دارند. بنابر داده‌های بیت‌اینفو‌چارتس (Bitinfocharts)، تعداد این کیف‌ها ۸۰ است و اکنون در پایین ترین سطح تعداد خود در طول تاریخ هستند.

استقبال مقامات آمریکایی از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین

پذیرش بیت‌کوین در میان مقامات آمریکایی نیز در حال افزایش است. پاتریک تومی (Patrick Toome)، سناتور آمریکایی اهل پنسیلوانیا، هفته گذشته اعلام کرد روی ارزهای اتریوم و بیت‌کوین در صندوق گری‌اسکیل سرمایه‌گذاری کرده است. این اطلاعیه به دنبال آن منتشر شد که باری مور، همکار او در کنگره از سرمایه‌گذاری روی ارزهای داج‌کوین، اتر و کاردانو خبر داد. با داغ‌تر شدن بازار رمزارزها در ایالات متحده، تعداد قانون‌گذارانی که در رمز ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند، در حال افزایش است.

در همین هفته، با افشای مدارک ارائه‌شده به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) مشخص شد تراست (Trust) متعلق به بانک فرست میدوست (First Midwest) حضور خود را در سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بیت کوین پر رنگ‌تر کرده است. تراست این بانک، هم اکنون دارای ۲۹ هزار و ۴۹۸ سهم در تراست بیت کوین صرافی گری‌اسکیل (Grayscale) است.

طی هفته جاری، بانک آمریکا (Bank of America Corp) اعلام کرد یک تیم جدید را مسئول پژوهش در حوزه رمز ارزها کرده است. این تازه‌ترین تلاش وال استریت برای بهر‌ه‌گیری از اشتیاق سرمایه‌گذاران به دارایی‌های دیجیتال است. الکش شاه (Alkesh Shah) مدیر این پروژه خواهد بود و گزارش‌ها را به مایکل ماراس (Michael Maras) ارائه خواهد داد.

استقبال السالوادور و پاراگوئه از بیت‌کوین

خبر بسیار خوب برای سرمایه‌گذاران بیت کوین در ماه پیش اتفاق افتاد، زمانی که رئیس‌جمهور السالوادور اعلام کرد بیت‌کوین به یکی از پول‌های رسمی این کشور بدل خواهد شد. پس از این اتفاق کشورهای دیگری نیز به این موضوع توجه کردند و بررسی‌ها برای امکان‌سنجی استفاده کاربردی از بیت‌کوین در کشورهای مختلف سرعت گرفتند.

به‌دنبال تصمیم السالوادور برای پذیرش بیت‌کوین در این کشور، پاراگوئه در ردیف بعدی کشورهای منطقه برای تصویب لایحه تدوین استراتژی منسجم دارایی‌های دیجیتال قرار گرفت. کارلیتو آنتونیو رخالا خلمان (Carlitos Antonio Rejala Helman)، نماینده مجلس پاراگوئه، و سناتور فرناندو سیلوا فاستی (Fernando Silva Facetti) قرار است لایحه مذکور را روز چهارشنبه، ۱۴ جولای به کنگره این کشور ارائه دهند.

روند استقبال از بیت‌کوین در آمریکای لاتین به آرژانتین هم رسید. هفته گذشته یکی از قانون‌گذاران آرژاتینی اعلام کرد به‌دنبال تصویب طرحی در مجلس این کشور است که به شهروندان آرژانتین اجازه دریافت حقوق را از طریق رمز ارز می‌دهد. خوزه لوئیز رامون (José Luis Ramón) قصد دارد با به تصویب رساندن این طرح، زمینه دریافت حقوق کامل کارکنان از طریق رمز ارزها را قانونی کند.

همزمان، بانک مرکزی نیوزلند (Reserve Bank of New Zealand) هم، در حال بررسی پتانسیل ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است تا بتواند از آن به‌عنوان یکی از ارزهای ملی خود استفاده کند. همچنین، قرار است موضوعاتی مثل استیبل‌کوین‌ها هم توسط بانک مرکزی نیوزلند بررسی شوند.

نگرانی از اثرات زیست‌محیطی ماین بیت کوین

در همین حال، توییت‌های ایلان ماسک در ماه می منجر به افزایش حساسیت نسبت به اثرات زیست‌محیطی استخراج بیت‌کوین شد. با این حال، بسیاری از افراد و شرکت‌ها با ارائه آمارهای میزان مصرف انرژی جهت استخراج بیت‌کوین در سراسر جهان، از پاک بودن بیت‌کوین دفاع کردند.

استیو وزنیاک (Steve Wozniak)، بنیانگذار اپل، بیت کوین را “یک معجزه ریاضی شگفت انگیز” خواند. وزنیاک گفته خودش سرمایه‌گذار بیت کوین نیست، اما به آینده آن ایمان دارد. وی یکی از طرفداران بیت کوین است و طی سال‌های مختلف بارها به این موضوع اشاره کرده است. وزنیاک در آگوست ۲۰۱۸ نیز با یک شرکت رمزارز همکاری داشته و درباره بیت کوین بسیار صحبت کرده است.

هفته گذشته، پروژه آی‌او‌ان (ION project)، که مورد حمایت مایکروسافت (Microsoft)، غول فناوری اطلاعات جهان، است اعلام کرد در حال کار بر روی یک سامانه احراز هویت غیرمتمرکز است که بر روی بلاک‌چین بیت‌کوین عمل خواهد کرد.

افزایش کاربرد بیت‌کوین

حراجی چند ملیتی ساتبیز (Sotheby’s) یکی از شرکت‌هایی است که در حال توسعه کاربرد بیت‌کوین در انجام تراکنش‌های مالی می‌باشد. روز جمعه یک الماس ۱۰۱ قیراتی در این حراجی فروخته شد. این الماس در قبال پرداخت معادل ۱۲ میلیون دلار رمز ارز توسط فردی که نامش افشاء نشده خریداری شد.

منبع: u.today

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.