نمودار ارزهای دیجیتال

چهار الگوی گاوی که هر معامله‌گری باید بشناسد

J شاید معاملات ارز دیجیتال بیت کوین و سایر دارایی‌ها در نگاه اول برای کسانی که تازه اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازارهای مالی کرده‌اند، ترسناک به نظر برسد. حتی سرمایه گذاران کهنه‌کار و با تجربه نیز گاهی اوقات اطمینان کامل از عملکرد خود نداشته و معاملات خود را به صورت حسی انجام می‌دهند. برخی اوقات تا زمان مشاهده سیگنال‌های قطعی و واضح امکان پیش بینی حرکت بعدی قیمت یک دارایی مشخص نیست.

شاید برای بسیاری از کسانی که روند حرکت یک دارایی را بررسی می‌کنند، خطوط موجود در نمودار دارایی مورد نظر نامفهوم باشد، به دلیل اینکه رمز گشایی از اطلاعات موجود در نمودارها برای کسانی که تجربه و اطلاعات کافی ندارند کار آسانی نیست.

اما اگر از این موضوع نگران هستید باید بدانید که با گذشت زمان، انجام آزمون و خطاهای بسیار و تمرین زیاد  همه ما یاد می‌گیریم که چگونه از اندیکاتورهایی مثل شاخص قدرت نسبی، میانگین‌های متحرک، باند بولینگر و غیره استفاده کنیم. به مرور زمان حتی می‌توانیم به حس خود برای انجام معاملات نیز اعتماد کنیم.

درک کردن معنی الگوهای شکل گرفته در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال هم به مهارت خاصی نیاز دارد که معامله‌گران با یاد گرفتن این مهارت‌ها می‌توانند تصمیم‌های بهتری در سرمایه گذاری خود گرفته و معاملات موفق‌تری داشته باشند.

این الگوها در کنار استراتژی‌های مختلفی که شامل سطوح حمایتی و مقاومتی، میانگین‌های متحرک و سایر ابزارها قرار می‌گیرند مفیدتر واقع می‌شوند.

بنابراین در این قسمت ما به معرفی پنج نوع از نمودارهای شمعی که هر معامله‌گر تازه‌کار و یا حتی قدیمی باید با آن آشنایی داشته باشد می‌پردازیم.

الگوی هارامی گاوی ( Bullish Harami )

الگوی هارامی گاوی در واقع نوعی الگوی معکوس است که از دو شمع تشکیل شده است. شمع اول ( سمت چپ ) به رنگ قرمز و دارای بدنه بلندتری نسبت به شمع سبز کناری خود است.

الگوهای هارامی پس از دو روز از شروع معامله ظاهر می‌‌شوند و معمولا این الگو در انتهای روند نزولی شکل می‌گیرد. به این دلیل که قیمت به سطوح پایین نزدیک شده و شروع به طی روند معکوس می‌کند.  در اغلب موارد الگوی سه سرباز سفید ( Three White Soldiers  ) به دنبال تشکیل الگوی هارامی گاوی در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال شکل می‌گیرد. هارامی یک لغت ژاپنی قدیمی به معنی باردار است و دلیل این نامگذاری روی الگوها این است که وقتی دور این دو شمع خطی کشیده شود، شکلی شبیه به یک زن باردار تشکیل می‌شود.

الگوی ستاره صبحگاهی ( Morning star )

الگوی ستاره صبحگاهی یکی از انواع الگوهای بصری پرکاربرد است که از آن برای تشخیص بازگشت قیمت به سمت سطوح بالا استفاده می‌شود. این الگو هم از نمودارهای شمعی تشکیل شده است. البته لازم به ذکر است که این الگو در کنار سایر الگوها مفیدتر خواهد بود.

الگوی ستاره صبحگاهی که از سه شمع تشکیل شده است معمولا نشان‌دهنده بازار گاوی دارایی‌ها است  که پس از شکل گیری یک روند نزولی تشکیل شده و سرآغاز روند صعودی محسوب می‌شود.

الگوی بچه رها شده بولیش ( Bullish Abandoned Baby )

الگوی بچه رها شده یکی از الگوهایی است که با نمودارهای شمعی ساخته می‌شود. به دلیل اینکه یک دوجی کوچک کنار دو شمع بلتد قرار گرفته است به این الگو بچه رها شده می‌گویند.
اولین شمع این الگو یک شمع بلند قرمز است که در یک روند نزولی قرار دارد و شمع دوم از یک دوجی تشکیل شده که با فاصله، پایین اولین شمع قرار دارد و شمع سوم نیز یک شکع بزرگ سفید است.

نمودار ارزهای دیجیتال

با اینکه این الگو خیلی متداول نیست ولی به عنوان یک الگوی قابل اعتماد، نشانه‌ای از شروع روند صعودی محسوب می‌شود. این الگو در کنار سایر شاخص‌ها نظیر  مکدی و شاخص قدرت نسبی اعتبار بیشتری خواهد داشت.

الگوی پایین Tweezer Bottom اغلب در بخش رمزنگاری مشاهده می شود ، به خصوص با عملکرد قیمت بیت کوین. این الگوی از دو شمعدان تشکیل شده است که تقریباً در طول و دامنه قیمت یکسان هستند.

الگوی انبرک در دره ( Tweezer Bottom )

این الگو هم یکی از الگوهایی است که در نمودار قیمت ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین خیلی دیده می‌شود. این الگو از دو شمع تشکیل شده که از لحاظ طول و محدوده قیمت در یک سطح قرار دارند.

نمودار ارزهای دیجیتال

هنگام شکل گیری روند بازگشتی گاوی، شمع اول به رنگ قرمز و شمع دوم به رنگ سبز خواهد بود. ( هر دو شمع تشکیل شده دارای سطوح پایانی مشابهی هستند ) این موضوع نشان دهنده این است که قیمت پایین هر دو شمع در یک سطح قرار دارد.

در صورتی که این الگو در سطوح پایین بازار ارز مورد نظر، سطوح حمایتی یا سطوح فیبوناجی کلیدی بازگشتی شکل بگیرد، ارزش بیشتری خواهد داشت.

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.