بانک های اسپانیا

ساخت پلتفرم بلاک چین برای شناسایی هویت مشتریان

گروهی از بانک‎های اسپانیایی قصد دارند که پلتفرم بلاک چین را در راستای شناسایی هویت مشتریان خود توسعه دهند.

بانک های اسپانیا

در چند سال اخیر روند توسعه‏ و پیشرفت دنیا در راستای شکل گیری و توسعه‌‏ی چندین تکنولوژی جدید رشد و شتاب مناسبی را به خود گرفته است. یکی از این فناوری های نوین بلاک چین است که با پیدایش خود بسیاری از مقوله‏‌های علمی قبلی را تحت تأثیر قرار داد و مفهوم‌‏های جدیدی را وارد عرصه‏‌ی علم و تکنولوژی نمود. این تکنولوژی در اصل برای استفاده در مورد ارزهای دیجیتال توسعه داده شده بود ولی در ادامه‏‌ی توسعه‌‏ی آن، مورد توجه بسیاری از شرکت‌‏ها و دولت‏‌ها قرار گرفت و در حال حاضر در بخش‌‏های مختلفی از صنعت و زندگی روزانه از تکنولوژی بلاک چین به صورت مؤثری استفاده می‎‌‏شود.

کاربرد بلاک چین در زندگی

از جمله‎ی موارد کاربرد این تکنولوژی می‌‏توان به ردیابی و مسیریابی محصولات و کالاهای در حال گردش در بازارهای تجاری و همچنین شناسایی روابط موجود بین اعضای مختلف در یک گستردگی اشاره کرد. در این راستا در مورد استفاده‏‌ها و کاربردهای بلاک چین در دنیا همه روزه اخبار زیادی منتشر می‌‏شود که یکی از آخرین اخبار منتشر شده، مربوط به جمعی از بانک‏‌های اسپانیا می‌‏باشد. گروهی از بانک‏‌های معتبر اسپانیایی قصد دارند از تکنولوژی بلاک چین استفاده کرده و هویت مشتریان خود را تشخیص دهند. در واقع این بانک‏‌ها قصد دارند در همکاری با یکدیگر، اطلاعات مشتریانی که برای اولین بار اقدام به گشودن حساب کاربری می‏‌نمایند را ثبت کرده و وارد شبکه‏‌ی بلاک چین خود نمایند. یعنی این که اطلاعات مشتری جدید به طور کامل ثبت و وارد شبکه‌‏ی بلاک چین شده و بین بانک‏های عضو در این شبکه به اشتراک گذاشته می‌‏شود.

هدف این گروه از بانک‏‌های اسپانیایی از چنین اقدامی، بهره برداری از ویژگی‏‌های ذاتی بلاک چین و ایجاد تسهیل در فرآیندهای بانکی است. به طوری که بانک‏‌ها بتوانند مشتریان خود را به راحتی شناسایی نمایند و وقتی مشتری یک بانک از امکانات بانک دیگر استفاده می‌‏کند، عمل شناسایی و احراز هویت به واسطه‌‏ی شبکه بلاک چین در بین بانک‌‏ها به سرعت و درستی صورت گیرد.

ایمن شدن بانک ها با شبکه بلاک چین

از جمله فواید دیگر پیاده سازی شبکه‏ بلاک چین این است که بانک‏‌ها می‌‏توانند اطلاعات مشتریان خود را در یک بستر ایمن نگه دارند و همواره به راحتی بتوانند فعالیت‌‏های صورت گرفته در حساب‏‌های مشتریان خود را ردیابی نمایند. عمل ردیابی از این منظر مهم بوده و دارای اهمیت است که بانک‏‌ها می‏‌توانند از بروز وقایعی مانند پولشویی و یا جرایم بانکی جلوگیری نمایند. در واقع شبکه و سیستم با مشاهده‏‌ی فعالیت‌‏های خلاف و غیر عادی به سرعت، عمل انجام شده را شناسایی کرده و از بروز جعل در تراکنش‌‏های بین بانکی و داخل بانکی، جلوگیری می‎نماید.

در این پروژه بانک‏‌های معتبری از اسپانیا مشارکت نموده اند که از جمله‏‌ی آن‏‌ها، می‏‌توان به بانک‏‌های، Abanca، Bankia، Caixabank، Caixa Ontinyent، Ibercaja، Kutxabank، Liberbank، Unicaja Banco و Cecabank اشاره نمود که در بین این موارد بانک Caixabank از همه معتبرتر بوده و به عنوان سومین بانک برتر اسپانیا شناخته می‏‌شود.

فعالیت‌‏های صورت گرفته در این زمینه، این امید را می‌‏دهد تا با استفاده از شبکه بلاک چین بتوان از بروز پولشویی‌‏ها و تراکنش‌‏های جعلی در عرصه‌‏ی بانکداری جلوگیری به عمل آورد.

 

همچنین ببینید

شکایت sec از ایلان ماسک

SEC از ایلان ماسک شکایت کرد

رگولاتور اوراق بهادار ایالات متحده از یک قاضی خواسته است تا ایلان ماسک را مجبور …

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

میم کوین جدید بازار، قوی‌تر از پپه و شیبا

یک کامیونیتی مخصوص میم و طنز در حوزه سرمایه‌گذاری و ترید به نام  Wall Street …

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

همکاری گوگل و ارز دیجیتال پالیگان

پالیگان لبز (Polygan Labs) که سازنده شکه پالیگان با ارز دیجیتال متیک (Matic) است، روز …

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

تایید ETF بیت‌کوین باز هم به تعویق افتاد

دو سال پیش در نزدیکی اوج تاریخی بیت‌ کوین، بازار ایجاد صندوق‌های ETF بیت‌کوینی داغ …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.