سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

10 توکن جدید اتریومی در اکسکوینو فهرست شدند

پلتفرم معاملاتی اکسکوینو در جهت ایجاد فضای کاربردی و متنوع برای معاملات رمزارز، 10 توکن پرطرفدار اتریومی را به پلتفرم خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند به ارزهای بیشتر دسترسی داشته باشند.

اکسکوینو همواره در تلاش بوده تا علاوه بر حفظ امنیت دارایی کاربران، ارزهای متنوعی را به افراد ارائه دهد. در همین راستا، اکسکوینو به‌تازگی 10 توکن ساخته‌شده روی شبکه اتریوم که از محبوبیت بالایی هم برخوردار هستند را اضافه کرده است.

10 توکن جدیدی که به اکسکوینو اضافه شده‌اند عبارت‌اند از:

  • رن (REN)
  • دنت (DENT)
  • سروم (SRM)
  • کارتسی (CTSI)
  • اینجکتیو (Injective)
  • پاندی ایکس (PUNDI X)
  • آی اگزک آر ال سی (iExec RLC)
  • اوریجین پروتکل (Origin Protocol)
  • سلف کی (Selfkey)
  • میتریل (Mithril)

در این مطلب، قصد داریم با ارائه یک معرفی مختصر و مفید، شما را با این 10 توکن بیشتر آشنا کنیم.

رن (REN)

رن یک پروتکل باز برای قابلیت همکاری بلاکچین است. هدف آن تسهیل برنامه های مالی غیرمتمرکز بین زنجیره ای است. از جمله می توانید برای انتقال بیت کوین به بلاک چین اتریوم برای استفاده در برنامه های دیفای استفاده کنید.

هدف اصلی این توکن نگهداری توسط دارک نودز (Darknodes) و ایجاد ارتباط بین شبکه‌ای متمرکز است و از این نظر نسبت به پروژه های دیگر برتری دارد.

دنت (DENT)

دنت یک بستر تبادل داده است که در شبکه بلاکچین اتریوم ایجاد شده است و قصد دارد یک شرکت مخابرات مجازی در سراسر جهان ایجاد کند.

این شبکه به کاربران دنت امکان خرید داده های تلفن همراه را می دهد. کاربران دنت می توانند داده های خود را از طریق سیستم موجود در پلتفرم به اشتراک بگذارند. قراردادهای هوشمندی که در شبکه اتریوم کار می کنند برای ذخیره اطلاعات استفاده می شوند.

دنت یک توکن ERC-20 است که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است، با استفاده از توکن دنت کاربران می توانند به شبکه های مخابراتی در سراسر جهان به طور سریع دسترسی پیدا کنند. همچنین این توکن می تواند قراردادهای هوشمندی که برای اجرای یک بازار داده های تلفن همراه نیاز است را ارائه دهد.

هدف ارز دیجیتال دنت (DENT) ایجاد یک بازار جهانی داده‌های تلفن همراه بر بستر بلاک‌چین و حل کردن این مشکلات است.

سروم (SRM)

سروم، اولین صرافی غیر متمرکز اوراق مشتقه در میان سایر صرافی ها است که می تواند این ویژگی را دراختیار افراد قرار دهد تا بتوانند ترید های بین زنجیره ای داشته باشند.

سام بانكمن فريد (Sam Bankman-Fried) بنیانگذار پروژه سروم است. یکی از ویژگی های بارز این ارز ترید بین زنجیره ای می باشد زیرا همه ی ارزهای دیجیتال بر روی بلاک چین اتریوم قرار ندارند و این پروژه بخاطر غیر متمرکز بودن آن به کاربران این امکان را می دهد تا با اختیارخودشان در این پروژه مشارکت کنند.

 این پروژه بر روی شبکه سولانا (Solana) سوار است و در بستر اتریوم فعالیت نمی کند و برای خودش سیستمی کاملا مستقل را دارد اما می تواند با اتریوم فعالیت داشته باشد و در بعضی از صرافی ها هم بعنوان یکی از توکن های ERC-20 شناخته شده است.

هدف پروژه سروم (Serum) ایجاد فضایی مناسب برای انجام تراکنش هایی سریع و کم هزینه برای تریدرها است.

کارتسی (CTSI)

ارز دیجیتال کارتسی (CTSI) برای بعضی از فعالان بازار رمزارز یکی از محبوب ترین ارزها محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال مستقیماً به بیت‌کوین متصل نیست، و از پرفروش‌ترین ارزهای دیجیتال امروزی هم به‌‌شمار نمی‌رود. هرچند تاریخ ایجاد و پیدایش آن به دسامبر ۲۰۱۹ برمی‌گردد.

توسعه دهندگان به راحتی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی و با استفاده از ارز CTSI از ابزار مورد علاقه خود در فضای لینوکس کارتسی (Cartesi) استفاده نمایند.

هدف کارتسی ایجاد یک بستر و سیستم عامل برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دپس (dApps) است. این پروژه از یک سایدچین در قالب لینوکس برای محاسبات پیچیده استفاده می‌نماید. البته این پروژه متعهد شده که در این بین اختلالی در مسئله تمرکززدایی ایجاد نشود. هدف نهایی کارتسی، ایجاد بستر به منظور توسعه اپلیکیشن‌های قدرتمند، مقرون به صرفه، راحت و قابل حمل است.

اینجکتیو (Injective)

ایده اینجکتیو از ایجاد یک مرکز مبادلات غیرمتمرکز ایجاد شد به صورتی که کاربران دارای ارز دیجیتال کنترل شبکه را در دست بگیرند. این پروژه کار خود را به صورت رسمی در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد. شبکه‌ای غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه اتریوم است که از دو لایه نشکیل شده و دسترسی کاربران را به شبکه دیفای آسان می‌کند. تیم سازنده این پروتکل با از میان برداشتن محدودیت‌های DEX به کاربران خود کمک می‌کنند تا سرعت معاملات افزایش یافته و نقدینگی بیشتر شود.

این پروژه دارای یک ارز دیجیتال به نام اینجکتیو با نماد اختصاری (INJ) است که به دلیل قرارگیری این توکن بر پایه اتریوم می‌توان حدس زد که این رمزارز دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی باشد. این رمزارز را می‌توان در دسته توکن‌های چند منظوره دسته‌بندی کرد.

هدف اصلی از ساخت اینجکتیو ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز و شبکه‌های عمومی است به صورتی که کاربرانی که دارای توکن (INJ) هستند بتوانند بدون دخالت هیچ مرجع متمرکزی، کنترل پروژه را در دست گرفته و آن را توسعه دهند. بنیاد بلاک‌چین اینجکتیو، اینجکتیو چین نام دارد که یک دفتر غیرمتمرکز بوده و عناصری از ماشین مجازی اتریوم را به کار می‌گیرد.

پاندی ایکس (PUNDI X)

این پروژه ترکیبی از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است که با هدف آسان کردن پرداخت‌های مبتنی بر بلاک چین، ایجاد شده است. تکنولوژی اصلی این پروژه، پاندی ایکس‌ پوز (Pundi XPOS) است که همان دستگاه کارت خوانی است که امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها دیده می‌شود، با این فرق که به جای ارزهای فیزیکی با ارزهای دیجیتال کار می‌کنند.

ارز دیجیتال پاندی ایکس یکی از کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال در تریدینگ (خرید و فروش) سرمایه‌های دیجیتال است که قصد دارد خرج‌کردن ارزهای دیجیتال را دقیقا به اندازه استفاده از کارت‌های اعتباری بانکی آسان کند.

سازندگان این پروژه امیدوار هستند که روزی بتوانند این توکن‌ها را در دستگاه‌های کارتخوان سیار پوز (POS) مبتنی بر بلاکچین اتریوم استفاده کنند. با این روش و در صورت تحقق اهداف پروژه، امکان ارائه خدمات بانکی اولیه و اساسی به شهروندان مناطق کمترتوسعه‌یافته مانند کشورهای آمریکای لاتین و اندونزی فراهم می‌شود.

هدف این رمزارز از ابتدای ظهور خود، فراهم‌کردن بستری ساده برای تسهیل خرید و فروش انواع مختلف سرمایه‌های دیجیتال بوده است.

آی اگزک آر ال سی (iExec RLC)

آی اگزک آر ال سی (iExec RLC) یک پلتفرم رایانش ابری غیر متمرکز و یک منبع باز است که بر روی بلاک چین اتریوم Ethereum اجرا می شود.  سپس این امکان را می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز دسترسی به منابع و فن آوری های رایانه ای در آی اگزک کلود (iExec cloud) را داشته باشند. همچنین  آی اگزک (iExec) یک شبکه بلاک چین اختصاص داده است که دپس dApps می تواند از منابع مقرون به صرفه با عملکرد بالا مانند سرورها، پایگاه داده ها، برنامه های ساس (SaaS) و میزبانی وب بهره مند شود.

توکن بومی پلتفرم آی اگزک (iExec) با نام آر ال سی (RLC) شناخته می شود که از الگوریتم ERC-20 پیروی می کند. این الگوریتم به ارز آر ال سی (RLC) اجازه می دهد قرارداد های هوشمند خود را تنها در بلاک چین اتریوم به اجرا درآورد.

اوریجین پروتکل (Origin Protocol)

اوریجین پروتکل یک شبکه دیفای (Defi) برای مدیریت دارایی‌ها است که مبتنی بر بلاک چین اتریوم است و امکان مدیریت دارایی‌ها را به صورت بسیار جزئی برای کاربران فراهم می‌کند افزون بر این، به فعالان بازار امکان می دهد کالاها و خدمات را از طریق شبکه همتا به همتا یا پی تو پی P2P توزیع کنند.

اوریجین پروتکل در سال 2017 توسط کارآفرینان موفق سیلیکون‌ولی (Silicon Valley) تاسیس شد و دارای تیمی از مهندسان با تجربه از شرکت‌های فناوری مانند یوتیوب (YouTube)، گوگل (Google)، پی پال (PayPal) و دراپ باکس (DropBox) است.

محصولات شاخص اوریجین (Origin) عبارتند از اوریجین استوری (Origin Story) که از ان اف تی پشتیبانی می‌کند و اوریجین دلار (Origin Dollar) که اولین استیبل‌کوین است که به طور خودکار بازدهی را در کیف پول کاربران به دست می‌آورد. او جی ان (OGN) توکن حاکمیتی این پروتکل است که تا به امروز یک جامعه جهانی با صدها نفر عضو است و هزاران نفردر سراسر جهان دارنده این توکن هستند.

سلف کی (Selfkey)

سِلف کی به عنوان یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین برای حفظ هویت دیجیتال و حریم شخصی طراحی شده است. بلاک چین پایه و اساس تمام پروژه و موفقیت این فناوری است. شرکتی که سِلف کی به آن تعلق دارد سلف کی فاندیشن (SelfKey Foundation) نام دارد. این شرکت به همراه چندین سرمایه‌گذار و سهام دار، اکوسیستم را سرپا نگه داشته‌اند. این شرکت از افرادی که دارای ذهنیت مشابه هستند تشکیل شده‌ است که همگی دارای یک هدف مشترک هستند. آن‌ها هر مسئله‌ای که به حفظ هویت و حریم خصوصی مربوط شود را در اولویت قرار می‌دهند.

مسئله‌ی بعدی که شرکت به آن می‌پردازد تراکنش‌ها است. آن‌ها تلاش می‌کنند تا همه‌ تراکنش‌ها را کاملا غیر متمرکز، ایمن و خصوصی نگه دارند. آن‌ها محافظت از هویت دیجیتالی را حق طبیعی و اساسی انسان می‌دانند. این امر به شرکت کمک می‌کند تا بر روی اهداف خود متمرکز شوند و به سادگی آن‌ها را اجرا کنند.

سِلف کی کوین که بیشتر به طور ساده تر (KeyCoin) بیان می‌شود توکنی است که در اکوسیستم برای مدیریت پیشامد‌ها و تضمین عملکرد تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با داشتن کی کوین می‌توانید گذرنامه دوم تهیه کنید، معامله‌های بانکی را انجام دهید و حتی بدون اینکه شناسه شما فاش شود به خرید و فروش املاک و شرکت بپردازید.

میتریل (Mithril)

میتریل یک پلتفرم شبکه اجتماعی غیر متمرکز روی بلاک چین اتریوم است و تصمیم دارد از طریق یکپارچه شدن با شبکه‌های اجتماعی فعلی و آتی، به تولیدکنندگان محتوا در آن‌ها به خاطر فعالیت‌هایشان پاداش بدهد. این عمل را سوشیال ماینینگ (Social mining) خطاب می‌کنند. این در حالی است که کاربران از زمان ظهور شبکه‌های آنلاین، با فعالیت به بزرگتر شدن و افزایش درآمد آن‌ها کمک کرده‌اند، بدون این که سهمی در این میان داشته باشند. میتریل (Mithril) می‌خواهد این روند را تغییر بدهد.

ارز اختصاصی این شبکه میت (MITH) نام دارد. این ارز دیجیتال به عنوان یک یوتیلیتی توکن روی لیت (Lit) عرضه می‌شود، پلتفرم شبکه اجتماعی نوآورانه‌ای که نیازهای نسل فعلی کاربران را برطرف می‌کند. نسل جدید و جوان کاربران سوشیال مدیا به دنبال یک نتورک (Network) با توانایی برآورده کردن نیازهای آن‌ها در حوزه رمز ارزها هستند.

همچنین ببینید

بازار ریالی اکسکوینومارکت

بازار ریالی در اکسکوینومارکت فعال شد

اکسکوینومارکت یک بستر معاملاتی همتا به همتا است که با ارائه ویژگی‌هایی چون سفارشات آنی/محدود، …

آشنایی با جشنواره قلک به همراه مثال برای محاسبه امتیازات

جشنواره قلک اکسکوینو شروع شد! جشنواره قلک در اصل یک طرح پس‌انداز با جایزه ویژه …

oco به اکسکوینومارکت اضافه شد

سفارش او سی او OCO به اکسکوینومارکت اضافه شد! + آموزش تصویری

شاید شما هم به عنوان یک تریدر بخواهید که در هر روند صعودی یا نزولی …

طلا و بیت کوین از اجزای مهم سبد سرمایه‌گذاری‌اند

روز دوشنبه (۴ جولای)، چارلی اریت Charlie Erith، مدیر سبد سهام و مدیر عامل شرکت …

    اطلاعات شما با موفقیت دریافت شد.
    کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.